Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 hikisukka-mobiili...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TJJ
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2003
    • 7591
    • Jyväskylä

    #31
    Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
    Hienolta viritykseltä vaikuttaa. Kerrotko vielä tarkemmin:
    1. Mistä ostit Virkon S:ää?
    2. Mitä maksoi?
    3. Miten tuo aine toimii, purkki vaikuttaa pieneltä eli liuotetaanko sitä johonkin liuottimeen ennen annostelua vai miten?
    4. Teitkö jotain huuhtelua jotta korroosio ei iskisi?
    5. Voiko tuota annostella kun on itse kabiinissa vai käytitkö sähköpumppua jotta voi itse olla ulkona?
    6. Riittääkö tuo pieni purkki useisiin käsittelykertoihin?

    Pitäis osata päättää mikä olisi kustannustehokkain tapa saada oma auto hajuttomaksi, ei hajustetuksii. Joko tämä tai sitten tuollainen liikkeen tekemä järeämpi käsittely jos joku sellaisia Oulussa tekee.
    1. Agrimarketista
    2. 27 euroa tuollainen 50 tabletin purkki
    3. Sitä laitetaan 2 tablettia 1 litraan vettä (tai 1 tabletti/0,5 litraan)
    4. Annoin tuon vaikuttaa 7-8 minuuttia ja sitten huuhtelin 1,5L vedellä.
    5. En ymmärrä kysymystä... Siis suutin/putki reiästä kennolle, pumpun sähköjohto tupakansytyttimen reikään ja sitten vaan suihkutetaan/liikutetaan putkea koko kennon alueella kunnes aine loppuu ja otetaan pistoke irti.
    6. Siitä tulee 25 litraa 1% (suositeltu määrä) seosta, joten kyllähän sillä muutaman kerran käsittelee...
    E39 528iA

    Comment

    • Racink
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2004
      • 840
      • Jkl

      #32
      Originally posted by miq View Post
      Omassa kulkupelissä oli samantapainen ongelma. Kävin paikallisessa ilmastointihuoltoja tekevässä liikkeessä ja siellä autoon laitettiin joku sähköllä pelaava laite, joka höyrysti jotain ainetta leijumaan kabiiniin siihen malliin ettei läpi näkynyt. Hoito kesti jotain vähän vajaan tunnin ja maksoi muistaakseni kolmekymppiä. Myrkytyksen jälkeen autossa leijui vain joku lievä kemikaalin haju, ei paha. Tästä on nyt pari kuukautta eikä haise edelleenkään.
      Verrattuna noihin CRC-ynnä muihin ruiskuttimiin aika kustannustehokas..
      Meinaatko otsonointia tai ionisointia? Eikös niillä poisteta pahat hajut verhoiluista, penkeistä sunmuista.. Tuskin se kennossa olevia pöpöjä tappaa?

      TJJ desifioi tänään myös minun kennon tuolla härvelillään, ja ei ainakaan toistaiseksi ole pöläytellyt pahoja hajuja enää ilmastoinnista. Se sisälle laukaistu omenanhajuinen patruuna olisi pitänyt kyllä jättää silloin pariviikkoa sitten laukaisematta, sen hajuu tulee edelleen ajamaan lähtiessä, pilaantuneena . Otsonointi pitäisi vielä minullekkin tehdä, koska auringossa seistyään haisee tosi pahalle, varmaankin joskus polteltu tuolla...

      Comment

      • Petri.Kekkonen
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2006
        • 7433
        • Oulu

        #33
        Originally posted by TJJ View Post
        5. En ymmärrä kysymystä... Siis suutin/putki reiästä kennolle, pumpun sähköjohto tupakansytyttimen reikään ja sitten vaan suihkutetaan/liikutetaan putkea koko kennon alueella kunnes aine loppuu ja otetaan pistoke irti..
        Kiitos tarkennuksista. Meinasin lähinnä että tuleeko tuosta sellainen myrkkyusva kabiiniin että on parempi olla itse ulkona kun ainetta käyttää. Mutta jos tuota voi annostella ihan normaalisti niin joku käsipumppukin kai toimisi.
        Last edited by Petri.Kekkonen; 24-07-2008, 21:30.
        E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
        E39 523i M Sport '00, Titansilber

        Comment

        • TJJ
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2003
          • 7591
          • Jyväskylä

          #34
          Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
          Kiitos tarkennuksista. Meinasin lähinnä että tuleeko tuosta sellainen myrkkyusva kabiiniin että on parempi olla itse ulkona kun ainetta käyttää. Mutta jos tuota voi annostella ihan normaalisti niin joku käsipumppukin kai toimisi.
          Ei siitä usvaa tule. Tuo säilyy nestemäisenä/vaahtona joten ainetta on vain kennossa/auton alla. Toki huuhtelun jälkeen autoa kannattaa käyttää puhallus täysillä ja ikkunat auki eikä silloin kannata istua autossa.

          Käsipumppu käy myös, mutta sitä pitää kuitenkin muokata jotta sumutus on sivulle. Siis sellainen paineruisku, varsinaisella käsipumpulla ei tuo taida onnistua.
          E39 528iA

          Comment

          • miq
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2008
            • 352
            • Hyvinkää

            #35
            [quote=Racink;1291893]Meinaatko otsonointia tai ionisointia? Eikös niillä poisteta pahat hajut verhoiluista, penkeistä sunmuista.. Tuskin se kennossa olevia pöpöjä tappaa?quote]

            En tiedä, mutta mielestäni ei ollut kyse otsonoinnista. Kyllä mulle käsittely myytiin kennon puhdistavana ötököistä, kaippa ne sieltäki myrkyttyy kun ilmastointi pyörii sisäkierto päällä..
            Hullu saa olla muttei tyhmä.

            e61 530xd LCI

            Comment

            • markok
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2002
              • 3018
              • Kuopio

              #36
              Vähän sivutaan alkuperäistä aihetta, mutta kysytään tässä kuitenkin. Missä e39:ssä on ilmastoinnin kondenssiveden poistoaukko? Tänään katselin kun oma e39 valutti vettä jostain vaihdelaatikon lähettyviltä. Ihan piti käydä tarkastamassa mitä se oli ja puhdasta vettä näytti olevan.
              BMW 530iA Touring -05

              Comment

              • TJJ
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2003
                • 7591
                • Jyväskylä

                #37
                Originally posted by markok View Post
                Vähän sivutaan alkuperäistä aihetta, mutta kysytään tässä kuitenkin. Missä e39:ssä on ilmastoinnin kondenssiveden poistoaukko? Tänään katselin kun oma e39 valutti vettä jostain vaihdelaatikon lähettyviltä. Ihan piti käydä tarkastamassa mitä se oli ja puhdasta vettä näytti olevan.
                Vaihdelaatikon molemmin puolin on ne putket, siinä rättinivelen kohdalla. Minulla toinen putki tiputtaa vettä osittain pakoputken päälle.
                E39 528iA

                Comment

                • -Peltsi-
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2008
                  • 208
                  • Pori

                  #38
                  Mitä ainetta suosittelette jos tekisin omaan autoon pienehkön raikastuksen ilmastoinnille ihan siten vaan että ruiskis vähän raitisilmasuodattimen alla oleviin rööreihin?

                  -tällöinhä pitää olla sitte autonkin käynnissä/tai ainakin ilmastoinnin päällä ja täydellä teholla niin imasee raikastus aineen rööreihin

                  Linkitelkää jotain mistä vois tilata aineen. Onko crc:kin jotain ainetta tähän tarkotukseen?

                  Comment

                  • miq
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2008
                    • 352
                    • Hyvinkää

                    #39
                    Mun mielestä kannattee käydä kysymässä paikallisesta ilm.huoltoliikkeestä mitä perivät ko. operaatiosta. Ainakin minulla hajut lähti eikä ollut hinnalla pilattu..
                    Hullu saa olla muttei tyhmä.

                    e61 530xd LCI

                    Comment

                    • Lakeson
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2004
                      • 649
                      • Jyväskylä

                      #40
                      Tuli suihkuteltua vaahtopesu ilmastointilaitteen kennolle kuskin jalkatilan kautta. Muuten hyvä homma, mutta nähdäkseni menee vaahdot kennon 'output'-puolelle, joten ei paras mahdollinen toteutus.

                      Pääseeköhän kennon toiselle puolelle mistään käsiksi kennon perusteellisempaa imurointia/vaahdotusta ajatellen?
                      Ei mopolla mahottomia..

                      Comment

                      • topsi
                        BTCF Member
                        • Mar 2009
                        • 225
                        • Oulu

                        #41
                        Hikisukka-efekti on minunkin autossa... sellanen ihme eltaantunut tuoksu, yleensä voimakkaimmillaan kun lähtee liikenteeseen, ja edellisellä kerralla ollu ilmastointi päällä...

                        Pitääpä tutustua vaikka noihin puhdistusohjeisiin tarkemmin kunhan on aikaa: http://www.bmwtips.com/tipsntricks/AC/smell.htm
                        E46 ///M3 -01
                        Ex: E39 530d -01 M-sport
                        Ex: E39 525tds touring -97

                        Comment

                        • herja
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 1649

                          #42
                          Ei sen pitäisi hirveesti haista jos opettelee siihen, että laittaa ilmastoinnin pois päältä vähän ennen kun sammuttaa auton. Tietysti jos puhdistaa ensin kennon ja sitten rupee harjoittamaan tuota em. juttua niin vielä parempi.
                          Retard Member

                          Comment

                          • Bmw Master
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 13155
                            • Kokomo

                            #43
                            Originally posted by herja View Post
                            Ei sen pitäisi hirveesti haista jos opettelee siihen, että laittaa ilmastoinnin pois päältä vähän ennen kun sammuttaa auton. Tietysti jos puhdistaa ensin kennon ja sitten rupee harjoittamaan tuota em. juttua niin vielä parempi.
                            Näinpä. Kenno menee homeeseen jos sen jättää märäksi.

                            Comment

                            • Risto113
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2005
                              • 1204
                              • GrassLake

                              #44
                              Kehtaan olla kyllä eri mieltä.

                              Ei vaan voi olla niin, että sitä lumihiutale-nappia pitää ränkätä koko ajan päälle ja pois, kun muihin nappeihin ei ikinä tarvitse koskea! (automaatti-ilmastoinnissa)

                              Sitten ymmärrän, jos tietää auton jäävän seisomaan, kannattaa ehkä kenno kuivattaa ensin...

                              Jos auto on jokapäiväisessä käytössä, pitää sen voida olla aina päällä. Ei se mulla ole ainakaan parissa vuodessa mihinkään mätääntynyt se kenno.

                              Comment

                              • Thuppu
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2007
                                • 3626
                                • Seinäjoki

                                #45
                                Talven jälkeen hieman haiskahti hikisukka mutta nyt kun ilmastointi on jälleen ollu päivittäin päällä niin eipä ole haissu. Pitäis silti varmaan jonkilainen pesu kennolle tehä jossain vaiheessa.
                                BMW 740iA "ALPINA"
                                BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                                Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                                Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎