Originally posted by Lese
View Post
e39 540ia katit paskana
Collapse
X
-
Originally posted by Patriot View PostIhan offtopikkina, mutta käsittämättömän suuria summia nuo huollot näyttäisivät maksavan. Itselle yli tonnin hintaisen huollon maksaminen saisi sydämen pysähtymään, vaikka en ole opiskelija.
Eikö kukaan tee remontteja enää itse?
Heitän tässä kaikille korjaamonpitäjille haasteen mikä lukee tuolla kotisivulla:
" jos ongelmaan ei löydy ratkaisua = ei veloitusta" .
Ongelmiin on myös monenhintaisia ratkaisuja niinkuin kattiongelmaan, omaan autoon olisin hitsannut/pultannut halvimmat riittävästi virtaavat tarvikekatit ja ajellut tyytyväisenä menemään, jos noinkin harvinainen vika kuin katalysaattorin rikkoutuminen kohdalle sattuisi. Tietystihän siitä saadaan yleinen jos ajellaan huolettomana autolla joka pätkii ja paukkuu, ei näin. Toimivassa autossa katalysaattorin hajoaminen on harvinaista.
Jos katit ovat pakosarjan yhteydessä, leikkaa irti, hitsaa tarvikekatit tilalle ja matka jatkuu. Voihan ne jatkaa putkella sinne auton allekin jos ei muuten mahdu. Mieluummin rahat vaikka bensaan. Minä en ainakaan tarvi pakoputkessa kullasta tehtyä bmw logoa
Halvoista halvin (?) bilteman kattikin on toiminut erään auton alla jo pari vuotta erinomaisilla päästöarvoilla, joten...
(tästä nyt ei pidä tehdä kehäpäätelmää että remontoin autojani aina halvimmilla osilla (tai kannustan edes sellaiseen), ei sentäs, ferodoilla esimerkiksi jarrutellaan. Vakioauton pakoputki on vain mielestäni asia jossa ei ole pahemmin syytä alkaa sen kummemmin hifistelemään, jos ei ole tarkoitus virittää)Last edited by WSE1; 21-04-2008, 00:07.
Comment
-
-
Originally posted by Radon View PostHyvä että osui kohdilleen, tuollaiset viat tosiaan voi olla hankalia välillä löytää ja saattaa olla että ei tule vikakoodia ollenkaan kun boksi on sisäisesti sökö.Last edited by WSE1; 21-04-2008, 00:14.
Comment
-
-
Originally posted by WSE1 View PostNo ei kai ne niin hankalia löydettäviä ole... Kun mittaa puolille tulevia ohjaussignaaleja oskilloskoopilla niin melko pian huomaa jotta yksi puuttuu tai on vääristynyt... Jos sytytys ei toimi kunnolla niin ainakin minulle tulisi mieleen tarkistaa nämä asiat.
Comment
-
-
En jaksanut lukea koko topiccia läpi tässä muutamat oma kokemus V8 koneesta.. eli W210 E420 mersu..
3tulppaa oli paskana seuraukset: käynti koneen lämmettyä ihan vituillaan ja puol konetta ei toiminu.. eli kävi 5:dellä mutta kylmänä toimi..
mitä tulee noihin katalysaattoreihin walkerin 80e / kpl(motonet / ad-varaosa) mitkä virtaa 300hv asti toimii ja menee päästöistä läpi näin tehtiin mersuun.. 2kpl noita kysyin vielä veholta kaverin kautta alennus hinnan katalysaattoreihin (orginaaleihin) hinta oli 1300e / kpl..
eli jos löytyy mielenkiintoa vaihtaa itse katalysaattorit tai vaihdattaa jossain nyrkkipajalla missä on hitsivehkeet näin se käy halvalla!
mikäli jummaintoa löytyy vaihda tulpat ja vaihdata / vaihda itse walkerin katalysaattorit..sigpic
Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)
Comment
-
Comment