memebuy23buy

e39 540ia katit paskana

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Radon
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2003
    • 463
    • Suomi-Finland

    #31
    Originally posted by Lese View Post
    Jep, olit oikeessa vika tosiaan löytyi tuolta boksin päästä, eli ilmeisesti 6. syl. rikkoontunut puola oli käräyttäny boksilta puolan ohjaintransistorin. Kaveri kolvas uuden trankun boksiin ja alkoi toimimaan normaalisti.

    Vähän tosiaan hämäs kun antoi 5. syl vikakoodia, vaikka 6. syl. oikutteli...
    Hyvä että osui kohdilleen, tuollaiset viat tosiaan voi olla hankalia välillä löytää ja saattaa olla että ei tule vikakoodia ollenkaan kun boksi on sisäisesti sökö.

    Comment

    • WSE1
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 3242
      • Suomusjärvi

      #32
      Originally posted by Patriot View Post
      Ihan offtopikkina, mutta käsittämättömän suuria summia nuo huollot näyttäisivät maksavan. Itselle yli tonnin hintaisen huollon maksaminen saisi sydämen pysähtymään, vaikka en ole opiskelija.

      Eikö kukaan tee remontteja enää itse?
      Heh heh. Hulluja on summat; eikä hommat tule kuntoon, näin se auton pitäminen saadaan kalliiksi. Vaihdetaan sitä sun tätä eikä vikaa löydy. Mitenkä sitä saisi ihmisille päähän että kieltäkää niitä tunareita vaihtamasta yhtään mitään ennenkun kyseisen osan viallisuus on mittaamalla varmuudella todettu. Jos ei osata -> liikkeen vaihto eikä penniäkään rahaa tiskiin.
      Heitän tässä kaikille korjaamonpitäjille haasteen mikä lukee tuolla kotisivulla:
      " jos ongelmaan ei löydy ratkaisua = ei veloitusta" .

      Ongelmiin on myös monenhintaisia ratkaisuja niinkuin kattiongelmaan, omaan autoon olisin hitsannut/pultannut halvimmat riittävästi virtaavat tarvikekatit ja ajellut tyytyväisenä menemään, jos noinkin harvinainen vika kuin katalysaattorin rikkoutuminen kohdalle sattuisi. Tietystihän siitä saadaan yleinen jos ajellaan huolettomana autolla joka pätkii ja paukkuu, ei näin. Toimivassa autossa katalysaattorin hajoaminen on harvinaista.
      Jos katit ovat pakosarjan yhteydessä, leikkaa irti, hitsaa tarvikekatit tilalle ja matka jatkuu. Voihan ne jatkaa putkella sinne auton allekin jos ei muuten mahdu. Mieluummin rahat vaikka bensaan. Minä en ainakaan tarvi pakoputkessa kullasta tehtyä bmw logoa
      Halvoista halvin (?) bilteman kattikin on toiminut erään auton alla jo pari vuotta erinomaisilla päästöarvoilla, joten...
      (tästä nyt ei pidä tehdä kehäpäätelmää että remontoin autojani aina halvimmilla osilla (tai kannustan edes sellaiseen), ei sentäs, ferodoilla esimerkiksi jarrutellaan. Vakioauton pakoputki on vain mielestäni asia jossa ei ole pahemmin syytä alkaa sen kummemmin hifistelemään, jos ei ole tarkoitus virittää)
      Last edited by WSE1; 21-04-2008, 00:07.

      Comment

      • WSE1
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 3242
        • Suomusjärvi

        #33
        Originally posted by Radon View Post
        Hyvä että osui kohdilleen, tuollaiset viat tosiaan voi olla hankalia välillä löytää ja saattaa olla että ei tule vikakoodia ollenkaan kun boksi on sisäisesti sökö.
        No ei kai ne niin hankalia löydettäviä ole... Kun mittaa puolille tulevia ohjaussignaaleja oskilloskoopilla niin melko pian huomaa jotta yksi puuttuu tai on vääristynyt... Jos sytytys ei toimi kunnolla niin ainakin minulle tulisi mieleen tarkistaa nämä asiat.
        Last edited by WSE1; 21-04-2008, 00:14.

        Comment

        • Radon
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2003
          • 463
          • Suomi-Finland

          #34
          Originally posted by WSE1 View Post
          No ei kai ne niin hankalia löydettäviä ole... Kun mittaa puolille tulevia ohjaussignaaleja oskilloskoopilla niin melko pian huomaa jotta yksi puuttuu tai on vääristynyt... Jos sytytys ei toimi kunnolla niin ainakin minulle tulisi mieleen tarkistaa nämä asiat.
          Mutta harvalla "omatoimi" korjaajalla on oskiloskooppia tai jos on niin sitä pitäisi vielä osata käyttääkin ja tulkita tulokset oikein, välttämättä vika ei aina ilmene kovin selvästi. Virallisestihan nuo tulisi testata suurjännitteestä jotta saadaan vialliset puolatkin paikallistettua, mutta tämä taas vaatii oikeat mittapiuhat jotta kunnolla onnistuu.

          Comment

          • Exami
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2004
            • 986
            • Hyvinkää, Tuusula

            #35
            En jaksanut lukea koko topiccia läpi tässä muutamat oma kokemus V8 koneesta.. eli W210 E420 mersu..
            3tulppaa oli paskana seuraukset: käynti koneen lämmettyä ihan vituillaan ja puol konetta ei toiminu.. eli kävi 5:dellä mutta kylmänä toimi..
            mitä tulee noihin katalysaattoreihin walkerin 80e / kpl(motonet / ad-varaosa) mitkä virtaa 300hv asti toimii ja menee päästöistä läpi näin tehtiin mersuun.. 2kpl noita kysyin vielä veholta kaverin kautta alennus hinnan katalysaattoreihin (orginaaleihin) hinta oli 1300e / kpl..

            eli jos löytyy mielenkiintoa vaihtaa itse katalysaattorit tai vaihdattaa jossain nyrkkipajalla missä on hitsivehkeet näin se käy halvalla!

            mikäli jummaintoa löytyy vaihda tulpat ja vaihdata / vaihda itse walkerin katalysaattorit..
            sigpic
            Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)

            Comment

            • Xander
              Bimmer Rookie
              • Dec 2005
              • 122
              • Home

              #36
              Oisko kellään muistissa kun olette noita magnaflown katteja v8-koneisiin laittaneet että millä mallinumerolla noi katit on? Tuntuu olevan muutama vaihtoehtoa ja hinnoissa tuntuu olevan eroa jonkin verran

              Comment

              Working...
              X