Announcement

Collapse
No announcement yet.

kallis kilaus 530d -03 e39

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MakeH
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2004
    • 1170
    • Vantaa

    #46
    Originally posted by HanVat View Post
    Make otti läpät tosissaan jo nykyisen autonsa ostotilanteessa. Ellen väärin muista, niin rahat vaihdettaessa sulla oli jo aika varattu tuonne läppien poistoon/imusarjan vaihtoon? Vitsillä ehdotin jo auton hinausta suoraan läppien poistoon riskin minimoimiseksi. Ja kyseessähän oli juuri tuo uudempi 530DA malli.
    Juu kaverin hallissa oli nurkkapaikka varattuna! Oli sopivasti irrallaan samanlainen imusarja, josta poistin läpät ja pesetin. Kosla ei ollut pois käytöstä kuin pari tuntia.

    Comment

    • Rale
      BTCF Member
      • Jul 2005
      • 1482
      • Porvoo

      #47
      Originally posted by Mr. Z View Post
      En tiedä kuvittelenko, mutta läppien poiston jälkeen tuntuu että moottorijarrutus olisi huonontunut ajettaessa tomaatilla.
      Vaihteiden vaihtamisessa tms. en huomannut kyllä mitään eroa.
      Jep juuri näin. Kaksi samanlaista vehjettä, jossa toisessa läpät ja toisessa ei vakionopeus säädin asetus 60km/h ja siitä pois samanaikaisesti, niin läpätön rullaa piiiitkälle versus läpällinen.

      Comment

      • rp
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2004
        • 246

        #48
        Tietääkö joku mikä tuo virallinen korjaustapa on? Itse siis teetin läppäkorjauksen merkkiliikkeessä. Onko minulta läpät poistettu kokonaan vai vaihdettu paremmat ei irtoilevat? Itse jäin siihen käsitykseen, että läpät on vaihdettu kestävämpään systeemiin ja sitä tukee sekin ettei mitään eroa ole autossa havaittavissa.

        Comment

        • sirkus
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2004
          • 2195
          • kaustinen

          #49
          Ei eroa välttämättä huomaa. Ainakin meidän työmaalla irrotetaan vaan letku alipainekellolta ja tulpataan se eli sillon läpät on kokoajan auki. BMW virallinen kanta on et imusarja tulee uusia 100tkm välein.
          Chrysler 300c crd touring 2010
          Daily driver
          Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
          Man cave on wheels
          Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
          Built not bought
          V8, only juice&milk come in 2 litres

          Kawasaki zzr1100 fighter


          Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

          Comment

          • Clavurion
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 9157
            • Oulu

            #50
            Originally posted by rp View Post
            Tietääkö joku mikä tuo virallinen korjaustapa on? Itse siis teetin läppäkorjauksen merkkiliikkeessä. Onko minulta läpät poistettu kokonaan vai vaihdettu paremmat ei irtoilevat? Itse jäin siihen käsitykseen, että läpät on vaihdettu kestävämpään systeemiin ja sitä tukee sekin ettei mitään eroa ole autossa havaittavissa.
            BMW:n oma suositus on imusarjan vaihto 100 tkm välein. Ainakaan osaluettelot eivät tunne mitään muutetulla läppärakenteella varustettua imusarjaa. Taisi Spetke täällä aiemmin mainita, että uudemmassa (M57N) läppärakenne olisi vahvempi. Tuosta ei ole varmaa tietoa, eikä siitä sopiiko tuo imusarja sellaisenaan M57-moottoriin.
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            • HanVat
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2006
              • 294
              • Lahti

              #51
              Originally posted by Clavurion
              BMW:n oma suositus on imusarjan vaihto 100 tkm välein. Joten olettaa sopii, että tilalle vaihdetaan identtinen uusi imusarja. Ainakaan osaluettelot eivät tunne mitään muutetulla läppärakenteella varustettua imusarjaa. Taisi Spetke täällä aiemmin mainita, että uudemmassa (M57N) läppärakenne olisi vahvempi. Tuosta ei ole varmaa tietoa, eikä siitä sopiiko tuo imusarja sellaisenaan M57-moottoriin.
              Kuriositeettina kysyn: Paljonko tuo em. uusi imusarja maksaa? :think
              -------------------------
              E39 523i
              E36 Cabi `96 m-sport
              E30 320i
              W126.022 280SE kesäautona 1985
              VW Polo Firstline 1.4 MPI 2001
              MB E200 CDI 2002
              *************************
              Polaris OutLaw 500cc `06
              Tälle poliisimaija jäi Vesijärven jäällä.
              SkiDoo MX-Z 1000cc Renegade `06

              MYYDÄÄN: E46 BUSINESS RDS SOITIN

              Comment

              • ranex
                Newbiemmer
                • Sep 2006
                • 24
                • lappeenranta

                #52
                Projekti Ohi

                Originally posted by ranex View Post
                Eli päivitystä tilanteeseen.Soittivat korjaamolta eilen ja sanoivat et 3 mäntä ja venttiilit on selvät,ei voi korjata.Polvet vähän notkahteli kun heidän ehdotus oli uusikone ilman apulaitteita ja sen hinta 10000 + asennus,noh ei muuta kun katsomaan ja selvis että korjaamon laatu standardi ei hyväksy koneen osalta vanhan korjaamista vaan aina laitetaan uutta osaa tässä tapauksessa koko kone. No nyt auto on kotona kansi lähtee koneistamoon venttiileitä ei tarvi vaihtaa niissä ei kummakyllä ollut yhtään jälkeä ja olivat suorat sylinterissä oli pienet naarmut ja männänpäässä jonkunverran jälkiä
                mutta on se kumma kun kone josta saa laittamalla ehjän ni kanta korjaamolla on...se on niin rikki ettei me ruveta korjaamaan sitä,tuu hakeen paskas pois kuleksimasta jos ei saa laittaa uutta konetta.Kyl asentajan naama venähti kun sanoin et korjaan sitten itse kun on noita koulujakin aikanaan tullut käytyä ja näitten kanssa touhuttu
                Jees, malmikasasta tuli 1viikko sitten auto jälleen, jippii!!! toimenpiteet oli aika simppelit,1 mäntä, 3 venttiiliä + kansipulttisarja ja tiivisteet yht. 430 e kansi työt koneistamossa 70e ja kaverille autopaikasta sekä avusta 100e AIKA KAUKANA KYMPPITONNISTA !!! Konetta ei tarvinnut ottaa pois, mäntä vaihdettiin kätevästi koneen ollessa kiinni.Imusarjasta läpät mäkeen ja tulppaus -> KIITOS THUPPU SELKEISTÄ OHJEISTA EGR:n tulppaus saman MIEHEN ohjeilla Kone läjään ja tulille ykkösellä , henkselien paukuttelua tovi ja eikun kova ajo jatkuu kohti seuraavia korjauksia.Summasummarum:Auto on samanlainen kun ennen kilausta mikään muu kun vitutus muutui ja sekin loppui kokonaan.Kiitos kaikille asiantuntevista kommenteista

                Comment

                • Laxa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2004
                  • 1363
                  • Tampere

                  #53
                  Originally posted by ranex View Post
                  Jees, malmikasasta tuli 1viikko sitten auto jälleen, jippii!!! toimenpiteet oli aika simppelit,1 mäntä, 3 venttiiliä + kansipulttisarja ja tiivisteet yht. 430 e kansi työt koneistamossa 70e ja kaverille autopaikasta sekä avusta 100e AIKA KAUKANA KYMPPITONNISTA !!! Konetta ei tarvinnut ottaa pois, mäntä vaihdettiin kätevästi koneen ollessa kiinni.Imusarjasta läpät mäkeen ja tulppaus -> KIITOS THUPPU SELKEISTÄ OHJEISTA EGR:n tulppaus saman MIEHEN ohjeilla Kone läjään ja tulille ykkösellä , henkselien paukuttelua tovi ja eikun kova ajo jatkuu kohti seuraavia korjauksia.Summasummarum:Auto on samanlainen kun ennen kilausta mikään muu kun vitutus muutui ja sekin loppui kokonaan.Kiitos kaikille asiantuntevista kommenteista
                  Hyvä homma että ei tuon kalliimmaksi tullut
                  Tässä on myös hyvä esimerkki sille legendalle että ainut vaihtoehto olisi muka uusia koko moottori. Ei nämä bemareiden moottorit sentään mitään ufoja ole, mitä kukaan ei osaa korjata, toisin kuin jotkut typerykset luulevat.
                  Last edited by Laxa; 02-10-2007, 16:30.
                  Jos mä oisin sä ni kuka sä sit oisitkaan?

                  E30 325i Cabrio M-Tech II -91

                  EX: G30 Sedan 520d A xDrive -17
                  EX: E61 530xdAT -07
                  EX: E60 520dA Sedan -08
                  EX: F30 320dA xDrive Sport -13
                  EX: E39 530dAT -02
                  EX: E36 320iA -91
                  EX: R1150RT -03

                  Comment

                  • seidltuning
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2002
                    • 1941
                    • Vantaa

                    #54
                    nyt on yksi tapaus myös 530da e6x vaikka piti olla kestävemmät...
                    tuntuu kestävän sen 120tkm
                    G30 530e Sedan
                    E30 325i Cabriolet

                    Comment

                    • Keimo
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2003
                      • 2032
                      • Kekkoslovakia

                      #55
                      Originally posted by seidltuning View Post
                      nyt on yksi tapaus myös 530da e6x vaikka piti olla kestävemmät...
                      tuntuu kestävän sen 120tkm
                      Minkä ikäinen se E60 oli. Niitä vahvistettiin vuoden 2005 mallissa eli ilmeisesti M57n2 mallissa?

                      Comment

                      • Rahu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2002
                        • 6464
                        • Tuusula

                        #56
                        Originally posted by seidltuning View Post
                        nyt on yksi tapaus myös 530da e6x vaikka piti olla kestävemmät...
                        tuntuu kestävän sen 120tkm
                        Kerropas vauriot kun selviää.
                        BMW Service
                        P.o4oo925441
                        [email protected]
                        Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                        Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                        Comment

                        • Cell
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 7037
                          • Uusikaupunki

                          #57
                          Miten niitä on vahvistettu?
                          325i -08
                          i3 REx -17
                          M5 -98 Imolarot
                          535i -90 N/A project (maatumassa)

                          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                          Comment

                          • HBD
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2003
                            • 269
                            • Hämeenlinna

                            #58
                            Ei kukaan ole ottanut yhteyttä maahantuojaan tai tehtaalle näiden moottoririkkojen takia? Tunnettu valmistusvika ja tuntuu menevän melko tuoreissakin autoissa. 60-90ke uutena maksavia autoja joiden moottori ei kestä normikilsoja valmistusvirheen takia, itsellä ainakin hirttäisi kiinni ja isosti jos tehdas/maahantuoja ei kantaisi vastuutaan virheellisestä tuotteesta.

                            Tuskinpa selittävät että kuuluu normaaliin kulumiseen että imusarja hajoaa.
                            BMW 530 xd
                            Porsche 911
                            MB C123 230ce

                            Comment

                            • Cell
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 7037
                              • Uusikaupunki

                              #59
                              Ei se mikään valmistusvika ole, sehän suositellaan vaihdettavaksi reilun satkun jälkeen... Niin ne ainakin sanovat maahantuojalla/tehtaalla. Uutta imusarjaa tai läpät veks.

                              Design-virhe, tai oikeastaan saamarin saastelaitteet. Tarvitsee aika paljon rajummat mitoitukset että kestävät kun alkaa olla karstaa välissä EGR:n takia.
                              325i -08
                              i3 REx -17
                              M5 -98 Imolarot
                              535i -90 N/A project (maatumassa)

                              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                              Comment

                              • teropa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2005
                                • 3855
                                • Oulu

                                #60
                                Originally posted by ranex View Post
                                Jees, malmikasasta tuli 1viikko sitten auto jälleen, jippii!!! toimenpiteet oli aika simppelit,1 mäntä, 3 venttiiliä + kansipulttisarja ja tiivisteet yht. 430 e kansi työt koneistamossa 70e ja kaverille autopaikasta sekä avusta 100e AIKA KAUKANA KYMPPITONNISTA !!! Konetta ei tarvinnut ottaa pois, mäntä vaihdettiin kätevästi koneen ollessa kiinni.Imusarjasta läpät mäkeen ja tulppaus -> KIITOS THUPPU SELKEISTÄ OHJEISTA EGR:n tulppaus saman MIEHEN ohjeilla Kone läjään ja tulille ykkösellä , henkselien paukuttelua tovi ja eikun kova ajo jatkuu kohti seuraavia korjauksia.Summasummarum:Auto on samanlainen kun ennen kilausta mikään muu kun vitutus muutui ja sekin loppui kokonaan.Kiitos kaikille asiantuntevista kommenteista
                                Hieno homma, että tuli kuntoon ja kohtuuhintaan!

                                Eiku kovaa ajoa .

                                Tero
                                E60 520dA M-sport
                                ---Ex
                                E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                                E90 330iA, 325iA, 320dA
                                E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                                E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                                PPL(A)

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎