Originally posted by HanVat
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
kallis kilaus 530d -03 e39
Collapse
X
-
Originally posted by Mr. Z View PostEn tiedä kuvittelenko, mutta läppien poiston jälkeen tuntuu että moottorijarrutus olisi huonontunut ajettaessa tomaatilla.
Vaihteiden vaihtamisessa tms. en huomannut kyllä mitään eroa.
Comment
-
-
Tietääkö joku mikä tuo virallinen korjaustapa on? Itse siis teetin läppäkorjauksen merkkiliikkeessä. Onko minulta läpät poistettu kokonaan vai vaihdettu paremmat ei irtoilevat? Itse jäin siihen käsitykseen, että läpät on vaihdettu kestävämpään systeemiin ja sitä tukee sekin ettei mitään eroa ole autossa havaittavissa.
Comment
-
-
Ei eroa välttämättä huomaa. Ainakin meidän työmaalla irrotetaan vaan letku alipainekellolta ja tulpataan se eli sillon läpät on kokoajan auki. BMW virallinen kanta on et imusarja tulee uusia 100tkm välein.Chrysler 300c crd touring 2010
Daily driver
Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
Man cave on wheels
Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
Built not bought
V8, only juice&milk come in 2 litres
Kawasaki zzr1100 fighter
Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88
Comment
-
-
Originally posted by rp View PostTietääkö joku mikä tuo virallinen korjaustapa on? Itse siis teetin läppäkorjauksen merkkiliikkeessä. Onko minulta läpät poistettu kokonaan vai vaihdettu paremmat ei irtoilevat? Itse jäin siihen käsitykseen, että läpät on vaihdettu kestävämpään systeemiin ja sitä tukee sekin ettei mitään eroa ole autossa havaittavissa.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by ClavurionBMW:n oma suositus on imusarjan vaihto 100 tkm välein. Joten olettaa sopii, että tilalle vaihdetaan identtinen uusi imusarja. Ainakaan osaluettelot eivät tunne mitään muutetulla läppärakenteella varustettua imusarjaa. Taisi Spetke täällä aiemmin mainita, että uudemmassa (M57N) läppärakenne olisi vahvempi. Tuosta ei ole varmaa tietoa, eikä siitä sopiiko tuo imusarja sellaisenaan M57-moottoriin.-------------------------
E39 523i
E36 Cabi `96 m-sport
E30 320i
W126.022 280SE kesäautona 1985
VW Polo Firstline 1.4 MPI 2001
MB E200 CDI 2002
*************************
Polaris OutLaw 500cc `06
Tälle poliisimaija jäi Vesijärven jäällä.
SkiDoo MX-Z 1000cc Renegade `06
MYYDÄÄN: E46 BUSINESS RDS SOITIN
Comment
-
-
Projekti Ohi
Originally posted by ranex View PostEli päivitystä tilanteeseen.Soittivat korjaamolta eilen ja sanoivat et 3 mäntä ja venttiilit on selvät,ei voi korjata.Polvet vähän notkahteli kun heidän ehdotus oli uusikone ilman apulaitteita ja sen hinta 10000 + asennus,noh ei muuta kun katsomaan ja selvis että korjaamon laatu standardi ei hyväksy koneen osalta vanhan korjaamista vaan aina laitetaan uutta osaa tässä tapauksessa koko kone. No nyt auto on kotona kansi lähtee koneistamoon venttiileitä ei tarvi vaihtaa niissä ei kummakyllä ollut yhtään jälkeä ja olivat suorat sylinterissä oli pienet naarmut ja männänpäässä jonkunverran jälkiä
mutta on se kumma kun kone josta saa laittamalla ehjän ni kanta korjaamolla on...se on niin rikki ettei me ruveta korjaamaan sitä,tuu hakeen paskas pois kuleksimasta jos ei saa laittaa uutta konetta.Kyl asentajan naama venähti kun sanoin et korjaan sitten itse kun on noita koulujakin aikanaan tullut käytyä ja näitten kanssa touhuttuEGR:n tulppaus saman MIEHEN ohjeilla
Kone läjään ja tulille ykkösellä , henkselien paukuttelua tovi ja eikun kova ajo jatkuu kohti seuraavia korjauksia.Summasummarum:Auto on samanlainen kun ennen kilausta mikään muu kun vitutus muutui ja sekin loppui kokonaan.Kiitos kaikille asiantuntevista kommenteista
Comment
-
-
Originally posted by ranex View PostJees, malmikasasta tuli 1viikko sitten auto jälleen, jippii!!! toimenpiteet oli aika simppelit,1 mäntä, 3 venttiiliä + kansipulttisarja ja tiivisteet yht. 430 e kansi työt koneistamossa 70e ja kaverille autopaikasta sekä avusta 100e AIKA KAUKANA KYMPPITONNISTA !!! Konetta ei tarvinnut ottaa pois, mäntä vaihdettiin kätevästi koneen ollessa kiinni.Imusarjasta läpät mäkeen ja tulppaus -> KIITOS THUPPU SELKEISTÄ OHJEISTAEGR:n tulppaus saman MIEHEN ohjeilla
Kone läjään ja tulille ykkösellä , henkselien paukuttelua tovi ja eikun kova ajo jatkuu kohti seuraavia korjauksia.Summasummarum:Auto on samanlainen kun ennen kilausta mikään muu kun vitutus muutui ja sekin loppui kokonaan.Kiitos kaikille asiantuntevista kommenteista
Tässä on myös hyvä esimerkki sille legendalle että ainut vaihtoehto olisi muka uusia koko moottori. Ei nämä bemareiden moottorit sentään mitään ufoja ole, mitä kukaan ei osaa korjata, toisin kuin jotkut typerykset luulevat.Last edited by Laxa; 02-10-2007, 16:30.Jos mä oisin sä ni kuka sä sit oisitkaan?
E30 325i Cabrio M-Tech II -91
EX: G30 Sedan 520d A xDrive -17
EX: E61 530xdAT -07
EX: E60 520dA Sedan -08
EX: F30 320dA xDrive Sport -13
EX: E39 530dAT -02
EX: E36 320iA -91
EX: R1150RT -03
Comment
-
-
Originally posted by seidltuning View Postnyt on yksi tapaus myös 530da e6x vaikka piti olla kestävemmät...
tuntuu kestävän sen 120tkmBMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
-
Ei kukaan ole ottanut yhteyttä maahantuojaan tai tehtaalle näiden moottoririkkojen takia? Tunnettu valmistusvika ja tuntuu menevän melko tuoreissakin autoissa. 60-90ke uutena maksavia autoja joiden moottori ei kestä normikilsoja valmistusvirheen takia, itsellä ainakin hirttäisi kiinni ja isosti jos tehdas/maahantuoja ei kantaisi vastuutaan virheellisestä tuotteesta.
Tuskinpa selittävät että kuuluu normaaliin kulumiseen että imusarja hajoaa.BMW 530 xd
Porsche 911
MB C123 230ce
Comment
-
-
Ei se mikään valmistusvika ole, sehän suositellaan vaihdettavaksi reilun satkun jälkeen... Niin ne ainakin sanovat maahantuojalla/tehtaalla. Uutta imusarjaa tai läpät veks.
Design-virhe, tai oikeastaan saamarin saastelaitteet. Tarvitsee aika paljon rajummat mitoitukset että kestävät kun alkaa olla karstaa välissä EGR:n takia.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by ranex View PostJees, malmikasasta tuli 1viikko sitten auto jälleen, jippii!!! toimenpiteet oli aika simppelit,1 mäntä, 3 venttiiliä + kansipulttisarja ja tiivisteet yht. 430 e kansi työt koneistamossa 70e ja kaverille autopaikasta sekä avusta 100e AIKA KAUKANA KYMPPITONNISTA !!! Konetta ei tarvinnut ottaa pois, mäntä vaihdettiin kätevästi koneen ollessa kiinni.Imusarjasta läpät mäkeen ja tulppaus -> KIITOS THUPPU SELKEISTÄ OHJEISTAEGR:n tulppaus saman MIEHEN ohjeilla
Kone läjään ja tulille ykkösellä , henkselien paukuttelua tovi ja eikun kova ajo jatkuu kohti seuraavia korjauksia.Summasummarum:Auto on samanlainen kun ennen kilausta mikään muu kun vitutus muutui ja sekin loppui kokonaan.Kiitos kaikille asiantuntevista kommenteista
Eiku kovaa ajoa.
TeroE60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
Comment