memebuy23buy

E39 530dA - pakoputken "haitariputki" ??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • eki_boomer
    Bimmer Fanatic
    • May 2006
    • 223
    • Klaukkala

    #16
    100€ / kappale asennettuna. Täytyy varmaan tuossa Elokuussa viedä pajalle kun on aikaa.
    F31 moped edition...

    Comment

    • vesaoinonen
      Newbiemmer
      • Sep 2008
      • 2
      • Oulu

      #17
      Ahtopaineen ohjausletku?

      Missä kohtaa se ahtopaineen ohjausletku on? Pitääpä tarkistaa, onko kunnolla paikoillaan.

      Aika helppo tuo putki on ottaa pois, jos vain pultit lähtevät. Itsellä 2 pulttia katkesi pakoputken keskiosan liitoksessa ja niiden kanssa menikin sitten aikaa. Ja tosiaan kallistuksenvakaaja pitää irrottaa yhdystankojen kohdalta, jotta putki mahtuu tulemaan ulos.

      Comment

      • Simpel
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2008
        • 405

        #18
        Originally posted by vesaoinonen View Post
        Missä kohtaa se ahtopaineen ohjausletku on? Pitääpä tarkistaa, onko kunnolla paikoillaan.

        Aika helppo tuo putki on ottaa pois, jos vain pultit lähtevät. Itsellä 2 pulttia katkesi pakoputken keskiosan liitoksessa ja niiden kanssa menikin sitten aikaa. Ja tosiaan kallistuksenvakaaja pitää irrottaa yhdystankojen kohdalta, jotta putki mahtuu tulemaan ulos.

        Voisi itsekkin kattella noita letkuja sielä..:/ en tiedä tarkkaa missä on mutta eiköhän sieltä jotain löydy..jos on irti joku niin tökkää kiinni

        Comment

        • Raipe72
          Bimmer Rookie
          • Apr 2006
          • 101
          • Noormarkku

          #19
          E39 pakoputken joustoputkien vaihto

          Joku on varmaan ehtinyt vaihtaa nuo 530DAT:n katin jälkeen olevat alumiiniset haitariputket.

          Haitariputkia on kaupat väärällään, ajattelin sellaiset hankkia.

          Onko kellään antaa vinkkiä, miten homma helpoiten sujuu? Pitääkö uudet hitsata kiinni vai miten tuo homma onnistuu?
          _____________________
          E61 530xd -08, E87 116i, E24 635CSi

          Ex List: E61 530DAT -05, E39 530DAT -02, E39 530DAT -99, E46 318i Touring, E36 325tdA, E39 523i, E34 525ix, E28 520i, E36 325i, E30 318iS, E30 320i, E21 316, E107 700LS Luxus, VW 1300 -70, R35

          Comment

          • Simpel
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2008
            • 405

            #20
            Originally posted by Raipe72 View Post
            Joku on varmaan ehtinyt vaihtaa nuo 530DAT:n katin jälkeen olevat alumiiniset haitariputket.

            Haitariputkia on kaupat väärällään, ajattelin sellaiset hankkia.

            Onko kellään antaa vinkkiä, miten homma helpoiten sujuu? Pitääkö uudet hitsata kiinni vai miten tuo homma onnistuu?
            kyllä kyllä..Hitsaamalla ne menee...ei ole kovinkaan iso homma..
            Nosturi tulis tarpeeseen..
            Eli irrotat turbon jälkeen ne hiukkasuodattimet ja siis sen "putken" kaikineen...molemmista päistä..
            ja Senkun hitsaamaan..
            putki tulee sieltä alta vaan yhdessä asennossa pois..

            noh..mittaat..pistehitsaat..mittaat taas..ja sitten hitsaat kiinni..(kunnolla ja ei liian paljon virtaa koneeseen, muuten mene läpi ja saattaa tulla paha reikä jos ei osa paikata sitä), sit ollaa pulassa
            Searchilla löytyy kans ..

            Comment

            • Raipe72
              Bimmer Rookie
              • Apr 2006
              • 101
              • Noormarkku

              #21
              Kiitos tiedosta. Tuota vähän pelkäsinkin, että hitsiä saa kaivaa esiin.

              Pitääkö kovin mahdoton määrä purkaa tavaraa konehuoneesta, että saa putken irti vai meneekö kaikki hommat alakautta?
              _____________________
              E61 530xd -08, E87 116i, E24 635CSi

              Ex List: E61 530DAT -05, E39 530DAT -02, E39 530DAT -99, E46 318i Touring, E36 325tdA, E39 523i, E34 525ix, E28 520i, E36 325i, E30 318iS, E30 320i, E21 316, E107 700LS Luxus, VW 1300 -70, R35

              Comment

              • Clavurion
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2005
                • 9159
                • Oulu

                #22
                Kuvitettua ohjeistusta. KLIK

                Bilteman valikoimasta löytyy sopivat joustot, halk. 51 mm. Siinä on pätkät putkea mukana, niin saa nätisti hitsattua vanhojen tilalle.
                E39 530dA -02 M-Sport
                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                Comment

                • jania78
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2009
                  • 93
                  • Rovaniemi

                  #23
                  Täälläki olis sama homma edessä... Hitsikone löytyy mutta kun ei ole oikein tullut hitsailtua kovin paljon... Menee vielä koko putki vaihtoon jos alkaa räpeltään
                  Ex: e61 530xd Touring
                  Ex: e39 520i Touring
                  Ex: e46 330d Touring
                  Ex: e46 320d Touring
                  Ex: e39 525 tds Touring
                  Ex: e39 530dA Touring
                  Ex: e36 323i Touring

                  Comment

                  • Jürgen_
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2008
                    • 2707
                    • Mylsä

                    #24
                    Motonetistä joustopuket, ihan hyvät oli

                    Se pakoputki ei ehkä ole kaikkein helpoin kohde opetella hitsausta.
                    Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                    Comment

                    • jania78
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2009
                      • 93
                      • Rovaniemi

                      #25
                      Nyt on hommattu Bilteman joustoputket... Kannattaako vaihtaa tiivisteitä kun käyttää putkea pois? Vai onko siellä edes tiivisteitä ollenkaan:think?
                      Ex: e61 530xd Touring
                      Ex: e39 520i Touring
                      Ex: e46 330d Touring
                      Ex: e46 320d Touring
                      Ex: e39 525 tds Touring
                      Ex: e39 530dA Touring
                      Ex: e36 323i Touring

                      Comment

                      • Thuppu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2007
                        • 3626
                        • Seinäjoki

                        #26
                        Tänään kävin metsästämässä sopivia haitariputkia tohon omaan vessaan ja löytyhän paikallisesta varaosaliikkeestä(Topin-Autosta) parit hintaan 12e/kpl. Sisähalkaisija 51mm mutta pituus oli tosin vain 200mm, mutta jos kerta Bilteman putket on ollu liian pitkiä niin nämähän voi olla sopivat..?

                        Originally posted by Supa View Post
                        Sitten vinkki siihen putken irroitukseen turbolta, kallistuksen vakaaja pitää irroittaa kiinikkeistään, muuten on hankalaa. Tällöin putki tulee katteineen sieltä pois kun oikeassa kulmassa ottaa.
                        Ei välttämättä tarvi. Mahtuu just ja just ku hieman voimalla kangottaa sitä tulemaan.
                        BMW 740iA "ALPINA"
                        BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                        Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                        Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                        Comment

                        • Jürgen_
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2008
                          • 2707
                          • Mylsä

                          #27
                          Originally posted by Thuppu View Post
                          Ei välttämättä tarvi. Mahtuu just ja just ku hieman voimalla kangottaa sitä tulemaan.
                          Ei tarvi ees voimalla, ihan sovinnolla olen parikertaa ottanut mutta täytyy vaan vähän sovitella. Ei se sieltä ihan ittestään syliin putoa.

                          ...eikä mitään kallistuksenvaikaimiakaan tarvinnu irrottaa...
                          Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                          Comment

                          • jania78
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2009
                            • 93
                            • Rovaniemi

                            #28
                            Nyt on joustoputket hitsattu paikoileen... Pitäis lähtee sovittaan putkea paikoilleen että vieläkö mahtuu Oliko kellään muulla se etummainen kannatin mennyt poikki? On ilmeisesti alumiinia? Oletteko itse korjailleet sitä vai ostaneet suosiolla uuden? Niin auto on e39 530d 99
                            Ex: e61 530xd Touring
                            Ex: e39 520i Touring
                            Ex: e46 330d Touring
                            Ex: e46 320d Touring
                            Ex: e39 525 tds Touring
                            Ex: e39 530dA Touring
                            Ex: e36 323i Touring

                            Comment

                            • Thuppu
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2007
                              • 3626
                              • Seinäjoki

                              #29
                              Originally posted by jania78 View Post
                              Nyt on joustoputket hitsattu paikoileen... Pitäis lähtee sovittaan putkea paikoilleen että vieläkö mahtuu Oliko kellään muulla se etummainen kannatin mennyt poikki? On ilmeisesti alumiinia? Oletteko itse korjailleet sitä vai ostaneet suosiolla uuden? Niin auto on e39 530d 99
                              Omasta näytti myös olevan sama kiinnike poikki. Huomasin vaan kun moottorin tukikumit vaihdoin. Mielestäni se oli kuitenkin terästä ja aikomus olis se hitsata samalla kun joustopalat vaihdan.
                              BMW 740iA "ALPINA"
                              BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                              Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                              Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                              Comment

                              • Clavurion
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2005
                                • 9159
                                • Oulu

                                #30
                                Originally posted by Thuppu View Post
                                Omasta näytti myös olevan sama kiinnike poikki. Huomasin vaan kun moottorin tukikumit vaihdoin. Mielestäni se oli kuitenkin terästä ja aikomus olis se hitsata samalla kun joustopalat vaihdan.
                                Taitaa olla vakivika. Omassakin se tuki oli murtunut siitä puslan juuresta. Ja ihan rosteria se on, korjattu hitsaamalla. Olisin kyllä ottanut uuden, mutta ei tietenkään löytynyt Wetterillä hyllystä. Se kumipusla vaikutti olevan hieman huonossa hapessa.
                                E39 530dA -02 M-Sport
                                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                                Comment

                                Working...
                                X