100€ / kappale asennettuna. Täytyy varmaan tuossa Elokuussa viedä pajalle kun on aikaa.
E39 530dA - pakoputken "haitariputki" ??
Collapse
X
-
Ahtopaineen ohjausletku?
Missä kohtaa se ahtopaineen ohjausletku on? Pitääpä tarkistaa, onko kunnolla paikoillaan.
Aika helppo tuo putki on ottaa pois, jos vain pultit lähtevät. Itsellä 2 pulttia katkesi pakoputken keskiosan liitoksessa ja niiden kanssa menikin sitten aikaa. Ja tosiaan kallistuksenvakaaja pitää irrottaa yhdystankojen kohdalta, jotta putki mahtuu tulemaan ulos.
Comment
-
-
Originally posted by vesaoinonen View PostMissä kohtaa se ahtopaineen ohjausletku on? Pitääpä tarkistaa, onko kunnolla paikoillaan.
Aika helppo tuo putki on ottaa pois, jos vain pultit lähtevät. Itsellä 2 pulttia katkesi pakoputken keskiosan liitoksessa ja niiden kanssa menikin sitten aikaa. Ja tosiaan kallistuksenvakaaja pitää irrottaa yhdystankojen kohdalta, jotta putki mahtuu tulemaan ulos.
Voisi itsekkin kattella noita letkuja sielä..:/ en tiedä tarkkaa missä on mutta eiköhän sieltä jotain löydy..jos on irti joku niin tökkää kiinni
Comment
-
-
E39 pakoputken joustoputkien vaihto
Joku on varmaan ehtinyt vaihtaa nuo 530DAT:n katin jälkeen olevat alumiiniset haitariputket.
Haitariputkia on kaupat väärällään, ajattelin sellaiset hankkia.
Onko kellään antaa vinkkiä, miten homma helpoiten sujuu? Pitääkö uudet hitsata kiinni vai miten tuo homma onnistuu?_____________________
E61 530xd -08, E87 116i, E24 635CSi
Ex List: E61 530DAT -05, E39 530DAT -02, E39 530DAT -99, E46 318i Touring, E36 325tdA, E39 523i, E34 525ix, E28 520i, E36 325i, E30 318iS, E30 320i, E21 316, E107 700LS Luxus, VW 1300 -70, R35
Comment
-
-
Originally posted by Raipe72 View PostJoku on varmaan ehtinyt vaihtaa nuo 530DAT:n katin jälkeen olevat alumiiniset haitariputket.
Haitariputkia on kaupat väärällään, ajattelin sellaiset hankkia.
Onko kellään antaa vinkkiä, miten homma helpoiten sujuu? Pitääkö uudet hitsata kiinni vai miten tuo homma onnistuu?
Nosturi tulis tarpeeseen..
Eli irrotat turbon jälkeen ne hiukkasuodattimet ja siis sen "putken" kaikineen...molemmista päistä..
ja Senkun hitsaamaan..
putki tulee sieltä alta vaan yhdessä asennossa pois..
noh..mittaat..pistehitsaat..mittaat taas..ja sitten hitsaat kiinni..(kunnolla ja ei liian paljon virtaa koneeseen, muuten mene läpi ja saattaa tulla paha reikä jos ei osa paikata sitä), sit ollaa pulassa
Searchilla löytyy kans ..
Comment
-
-
Kiitos tiedosta. Tuota vähän pelkäsinkin, että hitsiä saa kaivaa esiin.
Pitääkö kovin mahdoton määrä purkaa tavaraa konehuoneesta, että saa putken irti vai meneekö kaikki hommat alakautta?_____________________
E61 530xd -08, E87 116i, E24 635CSi
Ex List: E61 530DAT -05, E39 530DAT -02, E39 530DAT -99, E46 318i Touring, E36 325tdA, E39 523i, E34 525ix, E28 520i, E36 325i, E30 318iS, E30 320i, E21 316, E107 700LS Luxus, VW 1300 -70, R35
Comment
-
-
Kuvitettua ohjeistusta. KLIK
Bilteman valikoimasta löytyy sopivat joustot, halk. 51 mm. Siinä on pätkät putkea mukana, niin saa nätisti hitsattua vanhojen tilalle.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Täälläki olis sama homma edessä... Hitsikone löytyy mutta kun ei ole oikein tullut hitsailtua kovin paljon... Menee vielä koko putki vaihtoon jos alkaa räpeltäänEx: e61 530xd Touring
Ex: e39 520i Touring
Ex: e46 330d Touring
Ex: e46 320d Touring
Ex: e39 525 tds Touring
Ex: e39 530dA Touring
Ex: e36 323i Touring
Comment
-
-
Nyt on hommattu Bilteman joustoputket... Kannattaako vaihtaa tiivisteitä kun käyttää putkea pois? Vai onko siellä edes tiivisteitä ollenkaan:think?Ex: e61 530xd Touring
Ex: e39 520i Touring
Ex: e46 330d Touring
Ex: e46 320d Touring
Ex: e39 525 tds Touring
Ex: e39 530dA Touring
Ex: e36 323i Touring
Comment
-
-
Tänään kävin metsästämässä sopivia haitariputkia tohon omaan vessaan ja löytyhän paikallisesta varaosaliikkeestä(Topin-Autosta) parit hintaan 12e/kpl. Sisähalkaisija 51mm mutta pituus oli tosin vain 200mm, mutta jos kerta Bilteman putket on ollu liian pitkiä niin nämähän voi olla sopivat..?
Originally posted by Supa View PostSitten vinkki siihen putken irroitukseen turbolta, kallistuksen vakaaja pitää irroittaa kiinikkeistään, muuten on hankalaa. Tällöin putki tulee katteineen sieltä pois kun oikeassa kulmassa ottaa.
Comment
-
-
Originally posted by Thuppu View PostEi välttämättä tarvi. Mahtuu just ja just ku hieman voimalla kangottaa sitä tulemaan.
...eikä mitään kallistuksenvaikaimiakaan tarvinnu irrottaa...Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...
Comment
-
-
Nyt on joustoputket hitsattu paikoileen... Pitäis lähtee sovittaan putkea paikoilleen että vieläkö mahtuuOliko kellään muulla se etummainen kannatin mennyt poikki? On ilmeisesti alumiinia? Oletteko itse korjailleet sitä vai ostaneet suosiolla uuden? Niin auto on e39 530d 99
Ex: e61 530xd Touring
Ex: e39 520i Touring
Ex: e46 330d Touring
Ex: e46 320d Touring
Ex: e39 525 tds Touring
Ex: e39 530dA Touring
Ex: e36 323i Touring
Comment
-
-
Originally posted by jania78 View PostNyt on joustoputket hitsattu paikoileen... Pitäis lähtee sovittaan putkea paikoilleen että vieläkö mahtuuOliko kellään muulla se etummainen kannatin mennyt poikki? On ilmeisesti alumiinia? Oletteko itse korjailleet sitä vai ostaneet suosiolla uuden? Niin auto on e39 530d 99
Comment
-
-
Originally posted by Thuppu View PostOmasta näytti myös olevan sama kiinnike poikki. Huomasin vaan kun moottorin tukikumit vaihdoin. Mielestäni se oli kuitenkin terästä ja aikomus olis se hitsata samalla kun joustopalat vaihdan.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Comment