Vian kuvaus: E39 523i -98 toimi moitteettomasti edellispäivän, seuraava aamuna toimi vielä, kun siirsin autoa varaston edestä metrin taaksepäin. Illalla kun piti lähteä liikenteeseen, niin lähti vaivoin käyntiin ja sammui lähes saman tien n. 5s, yritin uudelleen, sama juttu. Tuntui, että olis käynyt vajaalla. Kirosanat ja pihalle, lievää bensan hajua. Missähän päin vika lymyilee??? Kenties bensapumppu?
Sää ollut erittäin kostea, mutta auto pääosin katoksessa, mahtaako olla vaikutusta?:think
Jees, nyt tuli taas käytyä testaamassa ja vian luonne muuttui: enää ei lähde käyntiin, startti vinkuu/huutaa, muttei pyöritä moottoria. Yritin työnnellä autoa vaihde päällä, jotta sais moottoria vähän pyörähtämään, mut ei auttanut, startti vinkuu/huutaa edelleen. Lieneekö vika starttimoottorissa tai solenoidissa, joka jumissa/jäänyt ns. välille? Täytyy vielä työntää autoa lisää useamman ukkelin kanssa hiukka myöhemmin.:think
No niin, eiköhän vika jokin alla olevista
Venttiilien liimautuminen
Viallinen nokka-akselitunnistin eli PULSE GENERATOR CAMSHAF
Kampiakselin asentoanturi
Pakonokan asentotunnistin
Jumissa oleva startin pyörä
Bensanpaineensäädin
Ajonesto
Startin hammaspyörän hampaat
Kokeillaanpa työnnellä ja nytkytellä vaihde päällä ja sitten sahailla sitä starttia vaikka ilkeeltä kyllä kuullostaakin.
Jee, lisävirtaa käynnistyskaapeleilla ja starttia sahaamaan: noin 1-2 min. ja auto käynnistyi!!! Eli luultavasti käynnistysongelman syy oli tuossa alempana mainittu venttiilien jumiutuminen. Kiitokset kaikille vastanneille!!!!
Sää ollut erittäin kostea, mutta auto pääosin katoksessa, mahtaako olla vaikutusta?:think
Jees, nyt tuli taas käytyä testaamassa ja vian luonne muuttui: enää ei lähde käyntiin, startti vinkuu/huutaa, muttei pyöritä moottoria. Yritin työnnellä autoa vaihde päällä, jotta sais moottoria vähän pyörähtämään, mut ei auttanut, startti vinkuu/huutaa edelleen. Lieneekö vika starttimoottorissa tai solenoidissa, joka jumissa/jäänyt ns. välille? Täytyy vielä työntää autoa lisää useamman ukkelin kanssa hiukka myöhemmin.:think
No niin, eiköhän vika jokin alla olevista
Venttiilien liimautuminen
Viallinen nokka-akselitunnistin eli PULSE GENERATOR CAMSHAF
Kampiakselin asentoanturi
Pakonokan asentotunnistin
Jumissa oleva startin pyörä
Bensanpaineensäädin
Ajonesto
Startin hammaspyörän hampaat
Kokeillaanpa työnnellä ja nytkytellä vaihde päällä ja sitten sahailla sitä starttia vaikka ilkeeltä kyllä kuullostaakin.
Jee, lisävirtaa käynnistyskaapeleilla ja starttia sahaamaan: noin 1-2 min. ja auto käynnistyi!!! Eli luultavasti käynnistysongelman syy oli tuossa alempana mainittu venttiilien jumiutuminen. Kiitokset kaikille vastanneille!!!!
Comment