Originally posted by J-Poika
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 523i käyntihäiriö --> käynnistysongelma
Collapse
X
-
ex:
F10 & R55
E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316
-
-
Ja sama täällä
Viime vuoden aikana pari kertaa ilmeni tämä ongelma, taisin tännekin kirjoitella apua pyytäen. Ja aina ilmeni, kun olin siirtänyt muutaman metrin. En silloin tätä ketjua löytänyt. Tämä vika tuli taas kolmannen kerran tammikuussa ja kun ei käynnistynyt, viikon verran yritettyäni, laitoin seisontavakuutukselle. Nyt oli juuri sitten edessä huoltoonhinaus ja etsin tietoa, että kumpi se olikaan, nokka-akselin vai kampiakselin asennontunnistin. Ei kumpikaan. Löysin tämän ketjun ja akku ensin täyteen laturilla ja laturi apuvirtana, kaksi minuuttia ja se kävi taas!
Kaikkea sitä... Kunto tosin kasvoi, kun sai fillarilla kulkea-Anita-
Comment
-
-
Itsellä kanssa kerran kävi näin, että lyhyen siirron jälkeen kun starttas, pyöri kone kuin ilman puristuksia. Sai startata melko pitkään, ennen kuin heräsi henkiin sylinteri kerrallaan. Samainen kävi kerran myös isän mazda 626:den kanssa. Kummallakin kerralla ilma melko kostea ja autoja siirretty muutama metri edellisenä päivänä.f22 220i
Comment
-
-
Onkohan tämä venttiilien liimautuminen vain uudempien koneiden ominaisuus? Itselläni M20-koneiseen miltei kaikki käynnistykseen vaikuttavat osat ja tunnistimet koitettu läpi ja silti saa sahata joskus kylmänä kun hörähtää vain sekunniksi-pariksi käyntiin ja sammuu. Hitto kun en ole kiinnittänyt yhtään huomiota koneen käyttämisen pituuksiin, pitääpä nyt oikein yrittää olla käyttämättä lyhyitä aikoja.
Comment
-
-
Kyllä se tosiaan aiheuttaja on tuo nokka-akselin asentotunnistin.
Se alkaa pienenä käynnistyksen pitenemisenä. Samalla ilmenee tehon puutetta ja minulla tuli myös starttimoottori ongelmia. Startti heitti ikään kuin "yli" jolloin pyörijä pyöri tyhjää.
Ongelmat poistuivat nokka-akselin asentotunnistimen vaihdolla ja tehojakin tuntui tulevan "50 heppaa lisää"exät: 523iA -99, 523iA Touring -99, 523iA Touring -98, 728iA -97, 525iA -91, 320i -84
Comment
-
-
Originally posted by Anita View PostViime vuoden aikana pari kertaa ilmeni tämä ongelma, taisin tännekin kirjoitella apua pyytäen. Ja aina ilmeni, kun olin siirtänyt muutaman metrin. En silloin tätä ketjua löytänyt. Tämä vika tuli taas kolmannen kerran tammikuussa ja kun ei käynnistynyt, viikon verran yritettyäni, laitoin seisontavakuutukselle. Nyt oli juuri sitten edessä huoltoonhinaus ja etsin tietoa, että kumpi se olikaan, nokka-akselin vai kampiakselin asennontunnistin. Ei kumpikaan. Löysin tämän ketjun ja akku ensin täyteen laturilla ja laturi apuvirtana, kaksi minuuttia ja se kävi taas!-Anita-
Comment
-
-
Originally posted by Anita View PostKyllä voi olla huono muisti. Taa siirsin kymmenisen metriä ja viikon verran olen yrittänyt saada apuvirralla ja ilman käyntiin, eikä enää edes lupaa, minkä teki alussa. Olisko se kuitenkin se nyt tämä nokka-akselin asennon tunnistin? Ei mitään vikakoodia näkynyt niitä luettaessa. Eikä mitään oireita muuten ole tuntunut, aina käynnistynyt samantien, joskus huono vääntö pienillä kierroksilla ja ehkä kerran tai kaksi muistan että tyhjäkäynti on vähän heitellyt... Nehän ne pääasialliset oireet oli?
Asentoantureiden vikaantuessa niistä pitäisi kyllä jäädä vikakoodi talteen, mutta polttoainepumpun vikaantumisesta ei tule vikakoodia."Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
-
Originally posted by Anita View PostKyllä voi olla huono muisti. Taa siirsin kymmenisen metriä ja viikon verran olen yrittänyt saada apuvirralla ja ilman käyntiin, eikä enää edes lupaa, minkä teki alussa. Olisko se kuitenkin se nyt tämä nokka-akselin asennon tunnistin? Ei mitään vikakoodia näkynyt niitä luettaessa. Eikä mitään oireita muuten ole tuntunut, aina käynnistynyt samantien, joskus huono vääntö pienillä kierroksilla ja ehkä kerran tai kaksi muistan että tyhjäkäynti on vähän heitellyt... Nehän ne pääasialliset oireet oli?-Anita-
Comment
-
-
Originally posted by Anita View PostVaihdoin tulpat, vain viisi tuli vaihdettua kun yksi katosi ja nyt käy epätaisesti. Mutta käy. Ei siis mitään vikaa, tulpat kastuneet. Sellaista. Viikko meni siinäkin käynnistämistä yrittäessä, eikä lähde ei. Tulpat vaihtoon ja jo lähtee, ihme menopeli.
Tilasin uudet, noin 10,- kpl. Kun saan osat niin sittenhän sen näkee arvasinko oikein...
Siis kyseessä kuvan osa #2Last edited by Havis; 30-11-2021, 19:43."Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
-
Venttiilijumi
Kuulin, että aikanaan Fordeissa venttilit jumi ohjureihin kiinni. Ilmeisesti varhaisissa OHC-nelkuissa ja kait V6:ssakin. Syynä ilmeisesti tiukat ohjurit, voitelu- materiaalivika tms.e39 540i Sport Wagon manuaali -98. Pitää olla veekasi.
e32 750 iA -88 DoubleSex.
Kyllähän näillä ajamaan pystyvät kaikki. Mutta korjaapa romusta helmeksi ja ylläpidä.
Vitriinissä (koska BMW on kaunis auto)
e32 735 1/18
e34 M5 1/18
e24 635 Csi 1/18
e9 3.0 CSi 1/18
e31 850 Csi
Comment
-
-
Originally posted by peltone View PostSiis noissa tulppahattupäissä on eroa vai?Last edited by Havis; 24-05-2013, 16:48."Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
Comment