Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 523i käyntihäiriö --> käynnistysongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Havis
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 1835
    • Kotona/Poissa

    #61
    Originally posted by Dunky View Post
    Toisessa autossa Bosch toimii ja toisessa ei. Kokeiltu kantapään kautta.
    Asialle saan varmistuksen kunhan loputkin tulpanhatut saapuu (kotimaasta löytyi 4, loput 2 tilattu Saksasta, tulossa). Sen jälkeen kokeilen seuraavat vaiheet

    - Uudet Boschit ja vanhat tulpanhatut
    - -- " -- ja uudet hatut

    Tuolloin selviää onko ongelma Boschin tulpat vaiko vanhat tulpanhatut.
    "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

    E60 523iA -08

    Comment

    • Wages
      Bimmer Rookie
      • Nov 2006
      • 41
      • Raasepori

      #62
      Originally posted by Havis View Post
      Tuolloin selviää onko ongelma Boschin tulpat vaiko vanhat tulpanhatut.
      Onko selvinnyt jo?
      E39 520iA touring, -01 Schwarz II
      Ex-,E36 316 touring, -97 Alpinweiss II

      Comment

      • wolfx
        Newbiemmer
        • Jan 2011
        • 1
        • Vaasa

        #63
        Liityn samaan venttiilien "liimautumisen" joukkoon mulle kävi sillai että siirsin toissa iltana autoa about 3metria ja sammutin. Seuraavana päivänä lähti vähän käyntiin noin 20sekunniksi ja sammui sitten aloin sahaamaan käyntiin ja ei millään käyntiin vaikka kuinka sahas.

        Foorumille kattomaan lisätietoa ja löytykin..apuvirtaa / bmw guruja paikalle ja sahausjatku ainaki puolisen tuntia sisältäen välitaukoja ettei laturi kuumene liikaa...yritti lähtee mutt ei kuitenkaan..Pyöritti ihan tyhjää ja tuntu että paineet katos kokonaan..no ei se auttanu ku korjaamolle jossa vaihdettiin tulpat ja sit lähti käyntiin. sanoivat että oli tulpat kastunu niin pahoin että ku ne uusi niin sit lähti.

        Se on pitkä aika päivä olla ilman bemmua ja varsinki ku tietää ettei pelaa

        Mitää vikaa ei ollu ku vaan jatkossa muistaa ettei enää tee tollaisia siirtoja. nyt pelaa ja kukkuu niinkuin enneki suosittelen koittaa jos samoja oireita ku mulla niin vaihtaa tulppaa enneku epäilee antureita.

        auto on 520i sedan vm2001
        Last edited by wolfx; 10-02-2011, 08:28.

        Comment

        • Havis
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 1835
          • Kotona/Poissa

          #64
          Originally posted by Wages View Post
          Onko selvinnyt jo?
          Kyllä. Uusilla tulpanhatuilla ja uusilla Bosch tulpilla pelaa niinkuin enkeli. Lähtee ihan laakista käyntiin. Vaihdoin ne lokakuun alussa, ja sen jälkeen on ajeltu 10000 huoletonta kilometriä.

          Luulen että NGK:lla toimisi ihan yhtä hyvin, eli varmaan molemmat tulppamerkit toimii, jos kone muuten on kunnossa.

          Uudet hatut onkin ihan eri tiukat kuin vanhat. Vanhoista ne tulpat melkein tipahtaa irti, kun taas uudessa hatussa istuu tiukasti, ja "plopsahtaa" hauskasti kun hatun irroittaa.

          6 kpl hattuja kustansi yhteensä 70,-.

          Eli melko varmasti vois sanoa, että noissa minun E39:n vanhoissa tulpanhatuissa oli jotain vikkaavikkaa. Sen se 350000 km ja 15v tekee
          "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

          E60 523iA -08

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎