e39:sin xenon valot näyttää liian alas?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Clavurion
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2005
    • 9159
    • Oulu

    #16
    Originally posted by arpuC View Post
    Saako molempien umpioiden valokuvien yhtä ylös vai onko kuskinpuolella säätövara korkeussuunnassa pienempi? Kuskin umpiota ei tahdo millään saada samalle tasolle, joten olisikohan siellä mennyt säädettäessä tanko poikki
    Kyllä ne molemmat saa säädettyä yhtä ylös. Ota polttimon liittimestä kiinni ja kokeile heilutella. Kyllä sen eron huomaa, jos säätötappi on poikki.
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • arpuC
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2006
      • 1377

      #17
      Originally posted by Clavurion View Post
      Kyllä ne molemmat saa säädettyä yhtä ylös. Ota polttimon liittimestä kiinni ja kokeile heilutella. Kyllä sen eron huomaa, jos säätötappi on poikki.
      Kyllä se varmaan poikki meni säädettäessä, kun ei siitä mitään ei mitään tapahdu. Melkoisen heikkoa tekoa jos noin helposti menee poikki Olikohan missä noi räjäytyskuvat pre-faceliftin xenoneille :think

      Ihmeen paljo näyttää rahastavan ebayssä yhdestä
      Last edited by arpuC; 22-03-2009, 19:00.
      Miks sä sytytit Bemarin palaa?
      En löydä enää sun luo
      Teitkö sä tän tahallaan?
      Nyt kaikki palaa.

      Comment

      • Jaska.T
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 1519
        • TaNpere

        #18
        Prefaceliftiin saat sen tangon varaosatiskiltä, tuo osa joka on ebayssa on faceliftiin ne on kalliimpia kun ei BMW tarjoa tuota varaosana. Prefaceliftiin se vaihtokin on helpompi homma.

        G30 530e Msport
        -------------------------------------------------
        F30 330e Msport
        E60 525d Msport LCI
        E39 530d Touring
        Ex E46 320i coupé
        Ex AC Schnitzer S5 3.0d
        Ex ALPINA B6
        Ex E34 525i Touring
        Ex E36 328i Coupe
        Ex E38 740iA INDIVIDUAL x2
        Ex E39 530d Touring, 530d Sedan, 530d Msport
        Ex E21 315, 315 "ämmäläinen"
        Ex E30 Cabrio, E30 316i, E30 325i, 318i Touring jne...
        Never Drive Faster Than
        Your GuardianAngel Can Fly

        Comment

        • jamoc8
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2005
          • 277
          • Oulu

          #19
          Tai polttimoa paikalleen laitettaessa, ainakin H7 valoissa voi painaa helposti ton korkeustapin poikki..


          Originally posted by arpuC View Post
          Kyllä se varmaan poikki meni säädettäessä, kun ei siitä mitään ei mitään tapahdu. Melkoisen heikkoa tekoa jos noin helposti menee poikki Olikohan missä noi räjäytyskuvat pre-faceliftin xenoneille :think

          Ihmeen paljo näyttää rahastavan ebayssä yhdestä
          http://cgi.ebay.com/ebaymotors/BMW-E...Q5fAccessories
          ---- Bee äm dapl juu ----

          Comment

          • 174000
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2008
            • 1178
            • Tuusula

            #20
            Mikähän mahtoi tulla auton xenoneihin, kun tänään on etupäätä madallettu 40mm ja takapäätä tasonsäädöllä 20mm, ja nyt valot näyttää aivan eteen?
            Eikö tuon säätöautomatiikan pitäisi tajuta nostaa itse valoja? Käynnistettäessä valot kyllä heiluvat yhtä iloisesti kuin ennenkin...
            ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
            '02 VW Golf 1.4i
            Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
            ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

            Comment

            • rasanttu
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2007
              • 530
              • Tuusula

              #21
              Originally posted by 174000 View Post
              Mikähän mahtoi tulla auton xenoneihin, kun tänään on etupäätä madallettu 40mm ja takapäätä tasonsäädöllä 20mm, ja nyt valot näyttää aivan eteen?
              Eikö tuon säätöautomatiikan pitäisi tajuta nostaa itse valoja? Käynnistettäessä valot kyllä heiluvat yhtä iloisesti kuin ennenkin...
              Taka-akselin korkeusanturi paskana? Se valojen ylösalas säätö tapahtuu käynnistäessä vaikka olisi vikaakin.
              Freude am Fahren

              Comment

              • exodus
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2003
                • 774
                • Oulu

                #22
                Originally posted by rasanttu View Post
                Taka-akselin korkeusanturi paskana? Se valojen ylösalas säätö tapahtuu käynnistäessä vaikka olisi vikaakin.
                kyllä se perussäätö pitää tehdä ihan ruuvaamalla nyt jousituksen vaihdon jälkeen.

                Comment

                • arpuC
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2006
                  • 1377

                  #23
                  Perussäätö tehdään itse, tämän jälkeen automatiikka pitää sen säädetyn oletuksena. Hölmöähän se olis, jos itteksiin madallusten ym. jälkeen säätelee.

                  - Aja tasaiselle alustalle auto vaikka 5m päähän seinästä
                  - Mittaa mittanauhalla korkeus umpion puoleenväliin (pitäis olla merkki umpiossa)
                  - Mittanauhan kanssa seinälle ja pudotat 5cm siitä korkeudesta jonka sait umpion puolestavälistä (1% pudotus).
                  - Ota jeesusteippiä ja merkkaa seinään korkeus
                  - Säädä umpioista sisemmästä säädöstä seinässä olevan teipin tasoon mahdollisimman varovasti ettei hajoa sisuskalut.
                  Last edited by arpuC; 06-06-2009, 10:33.
                  Miks sä sytytit Bemarin palaa?
                  En löydä enää sun luo
                  Teitkö sä tän tahallaan?
                  Nyt kaikki palaa.

                  Comment

                  • josh
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2009
                    • 100
                    • Eura

                    #24
                    Täällä myös vikaa xenonien säädöissä..yhtäkkiä alkaneet näyttää johonki pari metrin päähän keulasta. Kyseessä -02 E39 sedan. Joku säätöanturi rikki vai mistä vikaa lähteä hakemaan?

                    Comment

                    • _chris_
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2003
                      • 442
                      • Nokia

                      #25
                      Originally posted by josh View Post
                      Täällä myös vikaa xenonien säädöissä..yhtäkkiä alkaneet näyttää johonki pari metrin päähän keulasta. Kyseessä -02 E39 sedan. Joku säätöanturi rikki vai mistä vikaa lähteä hakemaan?
                      Lueppa ketju alusta asti ja kurkista ehdotettuihin linkkeihin.

                      Edit: Koita säätää niistä lampussa olevista säätöruuveista (kuusiokolo) ja katso tapahtuuko mitään. Jos valo ei liiku ylös-alas suunnassa mihinkään niin tod.näk. säätömekanismi rikki. Jos taas liikettä näkyy, niin sitten syyttäisin tasoantureita.
                      Last edited by _chris_; 27-11-2009, 22:20.
                      BMW E31 850 CSi -93, BMW E38 735i -96
                      Ex: Land Rover D4 SDV6 HSE -12, VW Touareg Hybrid -10, Land Rover D4 3.0 TDV6 HSE -10, BMW E53 X5 3.0dA -04, BMW E39 530dAT -00, Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited -98, BMW E34 525i -91

                      Comment

                      • josh
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2009
                        • 100
                        • Eura

                        #26
                        Olisko jollain tietoa mikä on osanumero tuolle anturille??

                        Comment

                        • _chris_
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2003
                          • 442
                          • Nokia

                          #27
                          Originally posted by josh View Post
                          Olisko jollain tietoa mikä on osanumero tuolle anturille??
                          Etsi vaikka tuolta: http://bmwfans.info/ runkonumeron perusteella. Anturit löytyvät sekä etu- että taka-akselilta.
                          BMW E31 850 CSi -93, BMW E38 735i -96
                          Ex: Land Rover D4 SDV6 HSE -12, VW Touareg Hybrid -10, Land Rover D4 3.0 TDV6 HSE -10, BMW E53 X5 3.0dA -04, BMW E39 530dAT -00, Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited -98, BMW E34 525i -91

                          Comment

                          • Bmw Dreamer
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2004
                            • 2762
                            • Kouvola

                            #28
                            Originally posted by Clavurion View Post
                            Kyllä ne molemmat saa säädettyä yhtä ylös. Ota polttimon liittimestä kiinni ja kokeile heilutella. Kyllä sen eron huomaa, jos säätötappi on poikki.
                            Kiitokset Clavulle!

                            Tuskailin tätä ongelmaa pitkään ite. Äsken menin kokeilemaan lampusta kiinni, ja niinhän heiluu kun hullun mulkku (lue: bemaristin)! Ei muuta ku tankoja hommaamaan...

                            Nyt paalinarulla johdoista "vedetty" väkisin alespäin, että jotain edes näkyisi

                            Ja sorry, vanha aihe, mutta autto tähän hätään isosti, pitää kiitokset tuoda esille!
                            BMW 520d Touring '06 314tkm
                            BMW 530D Touring '99 552tkm
                            BMW 320da Touring '02 427tkm
                            Volvo V70 D5 '02
                            Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                            Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                            Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                            Case IH 5140 Maxxum

                            Comment

                            • ss900
                              BTCF Member
                              • Mar 2006
                              • 104

                              #29
                              Turhia antureita?

                              Originally posted by exodus View Post
                              kyllä se perussäätö pitää tehdä ihan ruuvaamalla nyt jousituksen vaihdon jälkeen.
                              Jos kerran joka nurkassa on anturi, niin eikö näillä tiedoilla pystyisi valot pitämään oikein säädettynä, kunhan ne kerran tehtaalla kalibroitu? Vaikka kuinka laskisi/nostaisi perää/keulaa?

                              Mistä se auto erottaa tilanteen, jossa taakse laitetaan matalammat jouset tai tosi paljon painavaa tavaraa takaluukkuun?

                              Comment

                              • jsr85
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2007
                                • 1372
                                • Oulainen

                                #30
                                Originally posted by ss900 View Post
                                Jos kerran joka nurkassa on anturi, niin eikö näillä tiedoilla pystyisi valot pitämään oikein säädettynä, kunhan ne kerran tehtaalla kalibroitu? Vaikka kuinka laskisi/nostaisi perää/keulaa?

                                Mistä se auto erottaa tilanteen, jossa taakse laitetaan matalammat jouset tai tosi paljon painavaa tavaraa takaluukkuun?
                                Niissä askelmoottoreissa loppuu joskus liikevara.
                                ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

                                Comment

                                Working...
                                X