Originally posted by arpuC
View Post
e39:sin xenon valot näyttää liian alas?
Collapse
X
-
En tiedä mitä ihmettä tuossa ohjeessa tarinoidaan. Ainakin kaikissa toistaiseksi säätämissäni E39:ssä toinen säätö on korkeudelle ja toinen sivusuunnalle. Viimeksi pari viikkoa sitten noita taas porukalla säädettiin. Xenon-umpiossa säädön voi tehdä 0,5% laskulla (5 cm lasku / 10 m) ilman vastaantulijoiden häikäistymistä, niin lähivaloille saa sopivan kantaman.Originally posted by Ha2 View PostMitenhän, kun tuossa ohjeessa käsketään säätää molemmista yhtä paljon?E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Näin mää vähä aattelinki. Missä sääditte? Oon yrittäny pähkäillä jotain hyvä paikkaa, mutta ei oo tullu oikeen mieleen? Muistinkin, että mainitsit kerran tuosta 0,5%:in käyttämisestä.
Konttorilla, jos käy tarkistaan ja säätään, niin ne laittaa siihen rosenttiin kuitenki.E61 525d LCI
Comment
-
Kaverin kautta oltiin rauhallisessa parkkihallissa, niin oli tasainen alusta ja sai rauhassa säätää. Katsastuksen valojen tarkistuksella/säädöllä ei ole oikein mitään virkaa. Lähinnä katsovat, että valot eivät näytä liian ylös ja korkeintaan ovat niitä laskemassa, vaikka olisikin oikeissa säädöissä. Omassakin oli juuri edeltäneessä katsastuksessa toinen valo (umpio vaihdettu) yli 2% laskulla ja valokuvio riitti n. 15 m. Katsurin mukaan "Nämä on hyvät".Originally posted by Ha2 View PostNäin mää vähä aattelinki. Missä sääditte? Oon yrittäny pähkäillä jotain hyvä paikkaa, mutta ei oo tullu oikeen mieleen? Muistinkin, että mainitsit kerran tuosta 0,5%:in käyttämisestä.
Konttorilla, jos käy tarkistaan ja säätään, niin ne laittaa siihen rosenttiin kuitenki.
E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Ei kai se mittanauhan pituus ratkaise, vaan suoran alustan koko.Originally posted by Ha2 View PostNo perkele. Ei oo kyllä ku 5 m mitta, niin pitää käydä säätään illalla. 2,5 cm laskua viidelle metrille.
Sanoisin, että hyvään säätöön 5 m on vähän turhan lyhyt matka. Kun säätö vaikuttaa hyvältä, käytä virrat pois ja kytke uudelleen, niin näet mihin automaattisäätö taas hakeutuu ja tarvittaessa hienosäädät uudelleen. Kannattaa tehdä pahville malline säätökuviosta (_/ _/) oikeissa mitoissa, niin säätö on helpompaa ja samaa mallinetta voi käyttää tarvittaessa uudelleen.
Last edited by Clavurion; 07-10-2010, 12:44.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
No tajusin 2 sekuntia postaamisen jälkeen, että ei varmaan voi 5 m metrin mitalla ottaa pitempiä mittoja... joskus tökkää oikein kunnolla. Ei jaksanu editoida.Originally posted by Clavurion View PostEi kai se mittanauhan pituus ratkaise, vaan suoran alustan koko.
Sanoisin, että hyvään säätöön 5 m on vähän turhan lyhyt matka. Kun säätö vaikuttaa hyvältä, käytä virrat pois ja kytke uudelleen, niin näet mihin automaattisäätö taas hakeutuu ja tarvittaessa hienosäädät uudelleen. Kannattaa tehdä pahville malline säätökuviosta (_/ _/) oikeissa mitoissa, niin säätö on helpompaa ja samaa mallinetta voi käyttää tarvittaessa uudelleen.
Joo, pitää yrittää keksiä joku parkkihalli, johon pääsis ja ei ois niin pirusti porukkaa, prkln hullut päivätki.E61 525d LCI
Comment
-
Vanhaa nostellaan välissä ylöspäin. Ongelmana alustarempassa (reaktiotangot eteen) käynnin jälkeen, valojen näyttäminen alas jonka huomasin pimeällä. Päiväsaikaan eroa ei tietenkään huomannut ja vaihdoin päivällä talvirenkaat 225/50R17 entisten 235/45+255/40R17 kesärenkaiden tilalle.
Voiko renkaiden halkaisijan muuttuminen vaikuttaa valojen säätöön, vai olisko toinen antureista mennyt remonttireiskoilla rikki? Edessä ainakin tanko oli kiinni kun tarkastin.Current:F31 LCI 320d xdrive M-Sport -19
Past:
F07 LCI 530d xdrive GT M-Sport -15
F31 318d xdrive -14
F07 530d GT-11
E90 330xda LCI -09
E70 X5 3,0sd M-Sport -07
E39 530d M-Sport -03
E39 530iA M-Sport -02
E39 528i -97
E30 320i -88
Comment
-
Todennäköisesti anturin "tanko" asennettu väärään asentoon.Originally posted by luikas View PostVanhaa nostellaan välissä ylöspäin. Ongelmana alustarempassa (reaktiotangot eteen) käynnin jälkeen, valojen näyttäminen alas jonka huomasin pimeällä. Päiväsaikaan eroa ei tietenkään huomannut ja vaihdoin päivällä talvirenkaat 225/50R17 entisten 235/45+255/40R17 kesärenkaiden tilalle.
Voiko renkaiden halkaisijan muuttuminen vaikuttaa valojen säätöön, vai olisko toinen antureista mennyt remonttireiskoilla rikki? Edessä ainakin tanko oli kiinni kun tarkastin.
-Janne--Janne-
F10 535iX sedan -11
ex. ALPINA B3 3.0 "Edition 30" coupe -96 #317
ex. E39 528i touring -99
ex. E36 325ia coupe -93
Comment
-
Kiikutin auton takaisin pajalle ja pienen hetken päästä oli jo valmis. Vikana oli nimenomaan väärään asentoon takaisin kiinnitetty anturin tanko etupäässä. Pienestä se on välillä kiinni!Originally posted by janne1974 View PostTodennäköisesti anturin "tanko" asennettu väärään asentoon.
-Janne-Current:F31 LCI 320d xdrive M-Sport -19
Past:
F07 LCI 530d xdrive GT M-Sport -15
F31 318d xdrive -14
F07 530d GT-11
E90 330xda LCI -09
E70 X5 3,0sd M-Sport -07
E39 530d M-Sport -03
E39 530iA M-Sport -02
E39 528i -97
E30 320i -88
Comment
-
Onko facelift -xenoneissakin jonkinlainen säätötanko?
Meinasin kun tuossa kuvassa ei ainakaan näy mitään tankoja:
http://www.realoem.com/bmw/showparts...42&hg=63&fg=05
Ja sitten taas näiden kohdalla Realoem sanoo, ettei autossani tuollaisia ole:
http://www.realoem.com/bmw/showparts...85&hg=63&fg=05
Oikea ajovalo näyttää mihin sattuu pienen peltikolhun jälkeen ja mietin onko vika moottorissa vai onko joku tanko menny paskaksi. Ainakin umpion sisälle on jostain ilmestynyt pari puolikkaan kynnen kokoista valkoista muovipalasta.E39 530d '01
Comment
-
On ne siellä valitettavasti ja tahtovat hajota ennemmin tai myöhemmin. Saat helposti tilanteen selville kun otat ajovalopolttimosta kiinni ja koitat vähän heilutella sitä. Jos säätötankoja on poikki niin koko asetelma heiluu mukana. Jos tangot ovat ehjät niin ei pitäisi paljon liikkua. Kokeile molemmat puolet niin huomaat varmasti jos toinen on erilainen. Xenon umpiossa myös ainakin toisen tangon näkee kun polttimon ottaa irti.Originally posted by miikka_ View PostOnko facelift -xenoneissakin jonkinlainen säätötanko?
Meinasin kun tuossa kuvassa ei ainakaan näy mitään tankoja:
http://www.realoem.com/bmw/showparts...42&hg=63&fg=05
Ja sitten taas näiden kohdalla Realoem sanoo, ettei autossani tuollaisia ole:
http://www.realoem.com/bmw/showparts...85&hg=63&fg=05
Oikea ajovalo näyttää mihin sattuu pienen peltikolhun jälkeen ja mietin onko vika moottorissa vai onko joku tanko menny paskaksi. Ainakin umpion sisälle on jostain ilmestynyt pari puolikkaan kynnen kokoista valkoista muovipalasta.
Facelift umpioon saa uusia säätötankoja esim. ebaysta. Asiasta on täällä muistaakseni oma viestiketjukin.
Comment
Comment