Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39:iin lukkoperää

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _Dexi
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2006
    • 769
    • Vihti

    #16
    Quaifen lukon en usko ainakaan olevan huono ostos - japaninautoihin ym. myyny noita ja porukka on poikkeuksetta kehunut aikalailla, itse en oo saanu kunniaa moista ajella mutta kuulemma toimii niinku lupaakin - eli puree sitä kovemmin kiinni mitä kovemmin vedätetään, eikä melua eikä pauku.
    **********
    & E60 530D '04 & Yamaha FZ1N '06


    (*Muun merkkisiä pelejä + pärriä välissä)
    (ex. E90 320Si M-Tech '07)
    (ex. E60 530Da '04)
    (ex. E39 M5 Facelift '99)
    (ex. E39 540i '98)
    *

    Comment

    • mikkis
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2006
      • 1900
      • Vantaa

      #17
      Originally posted by _Dexi View Post
      Quaifen lukon en usko ainakaan olevan huono ostos - japaninautoihin ym. myyny noita ja porukka on poikkeuksetta kehunut aikalailla, itse en oo saanu kunniaa moista ajella mutta kuulemma toimii niinku lupaakin - eli puree sitä kovemmin kiinni mitä kovemmin vedätetään, eikä melua eikä pauku.
      saako noita suomesta jostain suoraan vai joutuuko tilaamaan ulkomailta.Mitenköhän tuo luistonesto ja automaattilaatikko tykkää toimia tuon kanssa onko jollain kokemusta?

      Comment

      • ss900
        BTCF Member
        • Mar 2006
        • 104

        #18
        No onhan siinä tavallaan jo...

        Originally posted by Alfredson View Post
        Jos on pakonomainen tarve saada E39:iin lukkoperä, miten se onnistuu, pl ostamalla m5? Itsellä on 528, tämä nyt ei NIIN älyttömästi lukkoa kaipaa (talvella ei tekisi pahaa kuitenkaan), mutta seuraava BMW tulee todennäköisesti olemaan V8, 540, tuskin M5. 540 riittäisi mainiosti mutta kun siitä puuttuu se lukkoperä.... Enkä nyt sure vetopitoa vaan sivuluisunhallintaa

        Monessa E34:ssä tuntuu olevan lukko. Miksei E39:ssä? Mielestäni tämä on suurin puute muuten loistavassa autossa. Ja sama malli tuntuu jatkuvan E60:ssäkin.
        Ainakin se perus DSC:hän jarruttelee johonkin nopeuteen (40km/h?) asti nopeammin pyörivää pyörää, tarjoten jonkinlaisen "lukon".
        Sivuluisun hallinnalla tarkoittanet tarkoituksellista luistelua? Lukollinen perähän helpommin lähtee luistoon.

        Comment

        • Heksula
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2004
          • 2285
          • Porvoo

          #19
          Originally posted by ss900 View Post
          Ainakin se perus DSC:hän jarruttelee johonkin nopeuteen (40km/h?) asti nopeammin pyörivää pyörää, tarjoten jonkinlaisen "lukon".
          Sivuluisun hallinnalla tarkoittanet tarkoituksellista luistelua? Lukollinen perähän helpommin lähtee luistoon.
          Lähtee se lukotonkin perä luistoon, toista vaan voi hallita kaasulla ja toista ei. Vai miksi muuten kaikissa urheiluautoissa olisi lukkomurikka? Ei se lukko pelkkään kuminpolttoon liity. Tuolla dsc kyhäelmällä ei paljon tee esim rata-ajossa.
          2020 G20 320i xdrive

          Comment

          • Stone
            BTCF Member
            • Jan 2005
            • 4074
            • Helsinki

            #20
            Originally posted by Heksula View Post
            Lähtee se lukotonkin perä luistoon, toista vaan voi hallita kaasulla ja toista ei.
            Juuri tästä on kysymys. Ainakin 540 Touring ilman lukkoa oli toisinaan kohtuullisen arvaamaton laitos tuon perän osalta. Ilman DSC:tä ei uskaltanut vesisateella juurikaan ajella mutkissa reppasti. Toisinaan perä lähti liian herkästi ja toisinaan ei millään, rasittava kulkine jos kuminpolttitalkoista puhutaan. Sedan toimii hieman paremmin, koska on jonkin verran kevyempi perästä. M5:lla taas liiankin helposti takanakin pilalle, no se johtuu kyllä muustakin kuin tuosta lukosta.
            E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
            VW Pornstarter (työjuhta)
            Dodge RAM Cummins (venejuhta)
            Finnmaster T8







            Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

            Comment

            • mikkis
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2006
              • 1900
              • Vantaa

              #21
              Originally posted by mikkis View Post
              saako noita suomesta jostain suoraan vai joutuuko tilaamaan ulkomailta.Mitenköhän tuo luistonesto ja automaattilaatikko tykkää toimia tuon kanssa onko jollain kokemusta?
              Eikö täällä kukaan ole laittanut e39 540ia:han guaifen tai jotain muuta lukkoperää.Nyt tarvitaan kaikkea tietoa.onko suomessa guaifen maahantuojaa?

              Comment

              • levis69
                Bimmer Rookie
                • Oct 2008
                • 186
                • Etelä-Savo

                #22
                Originally posted by mikkis View Post
                onko täällä kellään tuota lukkoa asennettuna e39 540ia:ssa tai vaihtoehtoisesti M5 perää mutta sen kanssa taitaa joutua kardaania lyhentämään ym.. tuli kova tarve saada lukko tuohon
                Mulla on ainakin lukko en tiedä onko otettu alunperin lisävarusteena mutta huomasin vasta tänään kun oli auton toinen puoli ilmassa niin eipä pyörinytkään takapyörä kun yritti pyörittää.:think Luistonestoon ei ainakaan vaikuta millään tavalla !! Niin ja auto on 540 4/99 6v.manuaali

                Edit: Piti ihan käydä asfaltilla koittamassa ja pyöräyttämässä "paskaringit" ja takuulla on lukko!!!
                Last edited by levis69; 20-04-2009, 18:18.
                E63 M6

                "Ei sen vian tarvitse olla suuri jos se on päässä,niin kuin minulla!"

                ex:
                e21 323i
                e30 316
                e30 M3
                e34 524td
                e34 520i
                e39 530da
                e39 540i 6v.
                E61 535d

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #23
                  Originally posted by levis69 View Post
                  ..... ja takuulla on lukko!!!
                  ....tai siten kiinnileikannut tasauspyörästö?

                  Comment

                  • levis69
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2008
                    • 186
                    • Etelä-Savo

                    #24
                    Originally posted by Hemi View Post
                    ....tai siten kiinnileikannut tasauspyörästö?
                    No jospa ei nyt kuitenkaan!!
                    E63 M6

                    "Ei sen vian tarvitse olla suuri jos se on päässä,niin kuin minulla!"

                    ex:
                    e21 323i
                    e30 316
                    e30 M3
                    e34 524td
                    e34 520i
                    e39 530da
                    e39 540i 6v.
                    E61 535d

                    Comment

                    • Cell
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 7037
                      • Uusikaupunki

                      #25
                      Originally posted by levis69 View Post
                      No jospa ei nyt kuitenkaan!!
                      Ei sitä siihen lisävarusteenakaan saa.
                      325i -08
                      i3 REx -17
                      M5 -98 Imolarot
                      535i -90 N/A project (maatumassa)

                      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                      Comment

                      • Petri.Kekkonen
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2006
                        • 7395
                        • Oulu

                        #26
                        Originally posted by mikkis View Post
                        Eikö täällä kukaan ole laittanut e39 540ia:han guaifen tai jotain muuta lukkoperää.Nyt tarvitaan kaikkea tietoa.onko suomessa guaifen maahantuojaa?
                        Näyttäs olevan: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=138791

                        Originally posted by Cell View Post
                        Ei sitä siihen lisävarusteenakaan saa.
                        Ei niin, oisko joku sitten pultannut tollasen Quaifen lukon tms. sinne, mutta vaikka oiskin niin tuntuuko se sitten miltä jos on tunkilla pyörä ilmassa ja yrittää pyörittää rengasta?
                        Last edited by Petri.Kekkonen; 20-04-2009, 21:02.
                        E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                        E39 523i M Sport '00, Titansilber

                        Comment

                        • Clavurion
                          BTCF Member
                          • Feb 2005
                          • 9138
                          • Oulu

                          #27
                          Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                          Ei niin, oisko joku sitten pultannut tollasen Quaifen lukon tms. sinne, mutta vaikka oiskin niin tuntuuko se sitten miltä jos on tunkilla pyörä ilmassa ja yrittää pyörittää rengasta?
                          Eihän se rengas pyöri vapaasti vain toinen puoli ilmassa, ellei vaihde ole vapaalla.
                          E39 530dA -02 M-Sport
                          E53 X5 3.0dA -06 Sport
                          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                          Comment

                          • Hemi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 18880
                            • Pirkanmaa

                            #28
                            Originally posted by Clavurion View Post
                            Eihän se rengas pyöri vapaasti vain toinen puoli ilmassa, ellei vaihde ole vapaalla.
                            ....niinpä.

                            Comment

                            • bemmeri
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2006
                              • 4181

                              #29
                              Käykö bmw:n oma "lukkoyksikkö" avoimeen perään? Esim. tälläinen e39 540i:n perämurikan sisälle? Käsittääkseni autossa on tuo isompi typ 210 perä 2,81:1 välityksellä. Samalla pitäis välitystä saada tiuhemmaksi, eli ratakset samalla vaihtoon, onnistuuko järkevästi?

                              Varmaan helpoin olisi heittää Qualife, tms., mutta haluan tiuhemman perän. Seuraavaksi helpoin tie olisi e39 M5 perä, joka vaatii myös ämmän vetarit. M5:ssä olisi 3,15:1 välitys.
                              Myös M3 3,2l perä olisi mahdollinen laittaa, käyttäen M5 takakantta ja vaihtamalla vanhat laipat 540:stä (boorit/akseli sama, mutta pulttiajako eri), mutta tuo kansi kustantaa yli 300€ uutena. M3:n perä olisi 3,23:1, joka voisi olla sopiva.
                              M5 ja M3 perien käyttö vaatisi kardaanin lyhennyksen/tasapainotuksen.
                              EVERYTHING | WORKS

                              Comment

                              • Bmw Master
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2004
                                • 13155
                                • Kokomo

                                #30
                                Originally posted by bemmeri View Post
                                Käykö bmw:n oma "lukkoyksikkö" avoimeen perään? Esim. tälläinen e39 540i:n perämurikan sisälle? Käsittääkseni autossa on tuo isompi typ 210 perä 2,81:1 välityksellä. Samalla pitäis välitystä saada tiuhemmaksi, eli ratakset samalla vaihtoon, onnistuuko järkevästi?

                                Varmaan helpoin olisi heittää Qualife, tms., mutta haluan tiuhemman perän. Seuraavaksi helpoin tie olisi e39 M5 perä, joka vaatii myös ämmän vetarit. M5:ssä olisi 3,15:1 välitys.
                                Myös M3 3,2l perä olisi mahdollinen laittaa, käyttäen M5 takakantta ja vaihtamalla vanhat laipat 540:stä (boorit/akseli sama, mutta pulttiajako eri), mutta tuo kansi kustantaa yli 300€ uutena. M3:n perä olisi 3,23:1, joka voisi olla sopiva.
                                M5 ja M3 perien käyttö vaatisi kardaanin lyhennyksen/tasapainotuksen.
                                Käy, mutta työmäärä on arvoitus. Tutkin 188k e39 perään lukonlaittoa eikä siitä mitään tullut. Jenkeissä joku noita askartelee 1500usd hintaan. Suomessa varmaan tuplahinta koneistuksille yms...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎