memebuy23buy

E39 nokka-akselin anturi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • spine^
    Newbiemmer
    • Oct 2007
    • 20

    E39 nokka-akselin anturi?

    Terve, varmaankin näitä voipi kysyä jossain muuallakin muttei nyt niin tuttu foorumi ole että olisin löytänyt.

    Ylempänä olevan nykimisviat-topicin luin läpi ja varmistui että itsellä on -97 e39 520i ssä joko tuo kampiakselin asentoanturi paskana, tai nokka-akselin asentoanturi. lämpimänä auto voi sammua valoihin, nykähtää rajusti jonka seurauksena tehot täysin hukassa.

    Laakkosen huoltomiehen kanssa keskusteltuani he sanoivat että vika olisi varmasti nokka-akselin anturissa, koska jos kampuran anturi olisi rikki ei auto starttaisi?

    Miten voisin olla varma kumpi osa ei toimi, ilman että vien vikakoodit luettavaksi (alkaen 120e... + osat päälle)? ja mistäpä moisia varaosia kannattaa metsästää, kun alkuperäiset ovat melko hintavia ja motonet ei enää tuo maahan tarvikeosana noita.

    Laittakaa mahdollisia vinkkejä / omia kokemuksia.
    -ex E38 740ia -98
    -ex E46 330ci -01
    -ex E46 M3 SMG -03
    -ex E53 X5 3.0ia m-sport -02
    -ex E85 Z4 3.0ia -03
    -ex E92 330cia -07
    -nyk. E60 530da -05
  • Will_E39
    BTCF Member
    • Jan 2007
    • 920
    • Seinäjoki

    #2
    Originally posted by spine^ View Post
    Terve, varmaankin näitä voipi kysyä jossain muuallakin muttei nyt niin tuttu foorumi ole että olisin löytänyt.

    Ylempänä olevan nykimisviat-topicin luin läpi ja varmistui että itsellä on -97 e39 520i ssä joko tuo kampiakselin asentoanturi paskana, tai nokka-akselin asentoanturi. lämpimänä auto voi sammua valoihin, nykähtää rajusti jonka seurauksena tehot täysin hukassa.

    Laakkosen huoltomiehen kanssa keskusteltuani he sanoivat että vika olisi varmasti nokka-akselin anturissa, koska jos kampuran anturi olisi rikki ei auto starttaisi?

    Miten voisin olla varma kumpi osa ei toimi, ilman että vien vikakoodit luettavaksi (alkaen 120e... + osat päälle)? ja mistäpä moisia varaosia kannattaa metsästää, kun alkuperäiset ovat melko hintavia ja motonet ei enää tuo maahan tarvikeosana noita.

    Laittakaa mahdollisia vinkkejä / omia kokemuksia.
    eipä tuota paljon muuten saa selville paitsi koodien luvulla...eikä noita satasen antureita kannata sokkona vaihdella kyllä mulla auto ainakin ajokunnossa pysyi vaikka kampuran anturi rikki olikin,toki käyntii lähön kaa sai hiukan äksätä mut ei muuten
    e39 520ia-96

    Comment

    • jpeltoma
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2004
      • 600
      • pirkanmaa

      #3
      Antureita kannattaa kysellä KL-Varaosista. Molempien antureitten vaihtaminen yhdellä kertaa ei välttämättä ole huono idea, itseltäni molemmat hajosi puolen vuoden sisään (vm 98sta jossa molemmat alkuperäisiä). Mutta viat kannattaa käydä silti lukemassa, home made-lukulaitteita alkaa olemaan jo siellä täällä,foorumillakin moni mainostaa asiaa.
      __________________________________________________ ________________________
      Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.

      Comment

      • spine^
        Newbiemmer
        • Oct 2007
        • 20

        #4
        vielä jos jollain on vinkkiä antaa niin se olisi tervetullutta!
        -ex E38 740ia -98
        -ex E46 330ci -01
        -ex E46 M3 SMG -03
        -ex E53 X5 3.0ia m-sport -02
        -ex E85 Z4 3.0ia -03
        -ex E92 330cia -07
        -nyk. E60 530da -05

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #5
          Siis joka tapauksessa ko.vika johtuu nokan asentotunnistimesta juuri niillä perusteilla kuin Laakkosella jo esiin tuotiinkin.

          Comment

          • Valkman
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2006
            • 712
            • Helsinki

            #6
            ...vikakoodin luku onnistuu meikäläisellä ainakin pk-seudulla... tiedä sitten mistä aiheen aloittaja on kotoisin...?

            Viallinen nokkatunnistin tuo lisäksi naputtavan äänen koneeseen... ikäänkuin suuttimet pitäisivät lisää meteliä. Oletettavasti polttoainesyöttö siirtyy jokaiselle tahdille sytytyksen kanssa. Aikanaan omassa 528:ssa kone ei tosin koskaan sammunut, vaikka nokkatunnistin olikin viallinen.

            Edittinä vielä, että BMW:n alkuperäiset varaosat ovat useihin automerkkeihin verrattuna yllättävänkin halpoja (suhteutettuna auton arvoon), eikä tosiaankaan kannata muutaman kympin takia metsästää oleellista tarvikeosaa mistälie puljusta. Mm. KL-varaosissa E39 roiskeläpät ovat kalliimpia kuin laakkosen tiskillä... olkoon sitten kummatkin alkuperäisiä.
            Last edited by Valkman; 08-01-2008, 22:21.

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #7
              KL:n asentotunnistimet kuitenkin ovat ihan yhtä orggiksia kuin Laakkoseltakin.

              Comment

              • juu-das
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2007
                • 756
                • Kuopio

                #8
                tekeekös tuo anturi sellasta että n. kerran kk joutuu piiiiiiitkään starttaamaan ennenkun käynnistyy?

                koneena M62

                Comment

                • spine^
                  Newbiemmer
                  • Oct 2007
                  • 20

                  #9
                  joo ainaki mulla välillä starttaaminen kestää pitkään ja yleensä sen jälkeel on juuri tehot hukassa.

                  kl-varaosiin otin yhteyttä, palikka maksaa 78e+pk : t eli samanhintaista hakea laakkosen hyllystä suoraan.
                  -ex E38 740ia -98
                  -ex E46 330ci -01
                  -ex E46 M3 SMG -03
                  -ex E53 X5 3.0ia m-sport -02
                  -ex E85 Z4 3.0ia -03
                  -ex E92 330cia -07
                  -nyk. E60 530da -05

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    #10
                    Originally posted by juu-das View Post
                    tekeekös tuo anturi sellasta että n. kerran kk joutuu piiiiiiitkään starttaamaan ennenkun käynnistyy?

                    koneena M62
                    ....kyllä, myös tätä.

                    Comment

                    • mikron
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2005
                      • 2174
                      • Himas

                      #11
                      Motonetista?

                      Motonet myy herätinantureita, tarkoittaako nokka- ja kampiakselin antureita?

                      HERÄTINANTURIT KÄRJETTÖMIIN BMW 500-SARJA E39 96--03
                      Kärjettömän sytytyksen herätinanturi
                      520/523/528 --98 YKK-anturi/kampi-aks (pituus 78cm). . . . 10-9206 66.00 ???
                      520/523/528 --98 YKK-anturi/nokka-aks (pituus 44cm). . . . 10-9205 44.90 ???
                      520/523/525/528/530 98-- YKK-anturi/nokka-aks (pituus 53cm) 10-9204 58.90 ???
                      520/523/525/528/530 98-- YKK-anturi/nokka-aks (ei johtoa). 10-9207 66.00 ???
                      F11 530dA xDrive M-sport -13
                      Ex:E39 525i Touring M-sport -03
                      Ex: E38 740iA -98
                      Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
                      Ex: E39 523i -96
                      Ex: E34 520i -89

                      Comment

                      • spine^
                        Newbiemmer
                        • Oct 2007
                        • 20

                        #12
                        joo, motonetistä oon tota osaa koittanu jo viimevuoden puolella metsästää ja ne kerto että tää tavarntoimittaja on menny konkurssiin joten osia ei heidän kautta ole mahdollista saada :think
                        -ex E38 740ia -98
                        -ex E46 330ci -01
                        -ex E46 M3 SMG -03
                        -ex E53 X5 3.0ia m-sport -02
                        -ex E85 Z4 3.0ia -03
                        -ex E92 330cia -07
                        -nyk. E60 530da -05

                        Comment

                        • Talakem
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2007
                          • 59
                          • Helsinki

                          #13
                          Onko nokka-akseli tunnistimessa vika kun ajossa puolentunnin välein tulee tasakaasulla alle sekunnin kestävä katkos ikään kuin sytytyksessä? Toimii heti sen jälkeen normaalisti... nyt sammu kerran tyhjäkäynnillä...:think E39 523i -96, M52 kone..

                          Noita antureita/tunnistimia saa varaosaliikkeistä alkuperäisinä. Eivät tosin tiedä sitä itsekään mutta Kaha, Bosch tai Örum saattaa toimittaa. Esim. Siemens, Siemens/Hella, Bosch....

                          6PU 009 110-001 Sensor, crankshaft pulse
                          6PU 009 110-421 Sensor, crankshaft pulse

                          Syöttää tonne esim. kohtaan Direct Article Cearch (search via) ton numeron tai hae mallilla/moottorilla osa... saa kuvat, alkuperänumerot ym. ym... kaikenlaisia sähköosia nykyään saatavissa...

                          http://www.hella.com/toc/en/0000TdR3...dexFramesetJsp
                          Last edited by Talakem; 11-01-2008, 12:35.
                          - Ostetaan E39 sedanin toimivat harmaat takapenkin lukuspotti-/sisävalot (molemmat puolet)

                          Comment

                          • Leba
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2003
                            • 2101
                            • Espoo

                            #14
                            Originally posted by Valkman View Post
                            ...vikakoodin luku onnistuu meikäläisellä ainakin pk-seudulla... tiedä sitten mistä aiheen aloittaja on kotoisin...?

                            Viallinen nokkatunnistin tuo lisäksi naputtavan äänen koneeseen... ikäänkuin suuttimet pitäisivät lisää meteliä. Oletettavasti polttoainesyöttö siirtyy jokaiselle tahdille sytytyksen kanssa. Aikanaan omassa 528:ssa kone ei tosin koskaan sammunut, vaikka nokkatunnistin olikin viallinen.

                            Edittinä vielä, että BMW:n alkuperäiset varaosat ovat useihin automerkkeihin verrattuna yllättävänkin halpoja (suhteutettuna auton arvoon), eikä tosiaankaan kannata muutaman kympin takia metsästää oleellista tarvikeosaa mistälie puljusta. Mm. KL-varaosissa E39 roiskeläpät ovat kalliimpia kuin laakkosen tiskillä... olkoon sitten kummatkin alkuperäisiä.
                            Itselläni ilmeisesti kanssa nokka-akselin tunnistin rikki tai menossa rikki. Oireet, juurikin tuo naputtava ääni, tehottoman oloinen ja alkanut vetää bensaa enemmän kuin normaalisti. Vika tosissaan alkoi paripäivää sitten. Onko paha homma vaihtaa itse?
                            Lolvo - Exiä: 330xd M-Sport II, e39 M5 '00, e34 M5 3.6, E39 528i, E34 M5 3.8, E36 328i

                            Comment

                            • Dualfun
                              Moderator
                              • Jan 2003
                              • 17873
                              • PKS

                              #15
                              Originally posted by Leba View Post
                              Itselläni ilmeisesti kanssa nokka-akselin tunnistin rikki tai menossa rikki. Oireet, juurikin tuo naputtava ääni, tehottoman oloinen ja alkanut vetää bensaa enemmän kuin normaalisti. Vika tosissaan alkoi paripäivää sitten. Onko paha homma vaihtaa itse?
                              Ei paha keissi, lähinnä vaatii pienen kiinalaisen kädet, että saat imusarjan alla olevasta liittimestä kiinni ja pääset nyppäämään piuhan irti

                              En tiedä mikä on Motonetin tilanne tosiaan, viime kesänä kampuran puolen tunnistinta löytyi suoraan hyllystä :think
                              E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
                              E28 ///M535i '87 zinnoberrot
                              E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

                              E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                              E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 orientblau metallic /w casual hellgrau

                              E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
                              G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
                              Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                              Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
                              Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                              Comment

                              Working...
                              X