Originally posted by Mr.Speed
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 Touringin iskareista
Collapse
X
-
Mr.Speed
Eli tuo EDC ei siis tarkoita tätä näissä toukissa olevaa yleistä ilmajousitusta?No eipä siinä, enpä edes tiennyt että autossani on pneumatiikka jouset takana vasta kun aloin täällä foorumilla pörräämään
Täällä tuohon touringmallien ilmajousitukseen törmäs niin monessa postauksessa että piti lähtiä talliin konttaan auton alle.
Mutta mutta, olen sen asian oppinut tässä elämän varrella että jos jostain asiasta ei ole 100% varma, niin kannattaa kysellä viisaammilta. Eli voinko hankkia tuollaiset iskarit kuin aikaisemmassa viestissä esittelin? Tai mitä mieltä porukka on tuollaisista? Hyviä vaihtoehtoa saa esittää
Maantienopeuksissa auto hieman haahuilee, ja muutenkin alusta tuntuu "hitaalta" :think Nelipyöräsuuntaus on vielä teettämättä, mutta tuossa kun yks päivä sulalla tieosuudella runttasin reippaammin kaasua ni perä alkoi pompottaa aika ilkeästi.. Aikaisempiin kokemuksiin nojaten voisin väittää että iskarit on loput. Esim entisessä autossa iskarit sai katsastuksessa hyväksytyn vaikka olivat käytännössä täysin entiset. Asensin weitecin gt ultra alustasarjan niin kyllä muuttui ajettavuus täysin.
Miten tuota otsikkoa pystyy muuttamaan? Vai pystyykö siihen muut kuin jäsenet/modet? Vois pyyhkiä tuon edc:een pois hämäämästä jos se ei oikeasti asiaan kerran liity.Last edited by Guest; 23-02-2012, 22:34.
Comment
-
Originally posted by Mr.Speed View PostEli tuo EDC ei siis tarkoita tätä näissä toukissa olevaa yleistä ilmajousitusta?No eipä siinä, enpä edes tiennyt että autossani on pneumatiikka jouset takana vasta kun aloin täällä foorumilla pörräämään
Täällä tuohon touringmallien ilmajousitukseen törmäs niin monessa postauksessa että piti lähtiä talliin konttaan auton alle.
Mutta mutta, olen sen asian oppinut tässä elämän varrella että jos jostain asiasta ei ole 100% varma, niin kannattaa kysellä viisaammilta. Eli voinko hankkia tuollaiset iskarit kuin aikaisemmassa viestissä esittelin? Tai mitä mieltä porukka on tuollaisista? Hyviä vaihtoehtoa saa esittää
Maantienopeuksissa auto hieman haahuilee, ja muutenkin alusta tuntuu "hitaalta" :think Nelipyöräsuuntaus on vielä teettämättä, mutta tuossa kun yks päivä sulalla tieosuudella runttasin reippaammin kaasua ni perä alkoi pompottaa aika ilkeästi.. Aikaisempiin kokemuksiin nojaten voisin väittää että iskarit on loput. Esim entisessä autossa iskarit sai katsastuksessa hyväksytyn vaikka olivat käytännössä täysin entiset. Asensin weitecin gt ultra alustasarjan niin kyllä muuttui ajettavuus täysin.
Miten tuota otsikkoa pystyy muuttamaan? Vai pystyykö siihen muut kuin jäsenet/modet? Vois pyyhkiä tuon edc:een pois hämäämästä jos se ei oikeasti asiaan kerran liity.
Perän pompottelu ja epämääräisyys voi korjaantua myös takakelkan puslat vaihtamalla. Jos iskareita vaihtaa niin melkein samalla vaivalla hankkii sitten uudet jousetkin, jos ne ovat vanhat. Nelipyöräsuuntauskaan ei auta jos alusta on muuten väljä, että kulmat pääsevät elämään ajon aikana.
Otsikkoa voi muokata edit tilassa kun painat 'go advanced' nappia.’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
'02 VW Golf 1.4i
Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring
Comment
-
-
Mr.Speed
Originally posted by 174000 View PostEDC on sähköisesti säädettävä iskunvaimennnus tjsp. Jos sinulla ei ole EDC nappia "lisävarusterivillä" niin sillon sitä ei ole, kuten arvattavaa on. Eli sinällään tuo iskarit sopivat.
Perän pompottelu ja epämääräisyys voi korjaantua myös takakelkan puslat vaihtamalla. Jos iskareita vaihtaa niin melkein samalla vaivalla hankkii sitten uudet jousetkin, jos ne ovat vanhat. Nelipyöräsuuntauskaan ei auta jos alusta on muuten väljä, että kulmat pääsevät elämään ajon aikana.
Otsikkoa voi muokata edit tilassa kun painat 'go advanced' nappia.Toisekseen ei ole aikomusta madaltaa autoa niin nuot nykyiset jouset menis vielä, mutta uudet hyvät esim. bilsteinin iskarit tilalle niin luulis kelpaavan.
Ai niin, mitä se tuo "tasonsäätö" sitten meinaa??
Comment
-
Originally posted by Mr.Speed View PostEnpä näe mitään järkeä vaihtaa noita ehjiä toimivia jousia kun autossa on vielä ryhti kunnossa. Nuot ilmajouset ei ole nimestään huolimatta ilmaisiaToisekseen ei ole aikomusta madaltaa autoa niin nuot nykyiset jouset menis vielä, mutta uudet hyvät esim. bilsteinin iskarit tilalle niin luulis kelpaavan.
Ai niin, mitä se tuo "tasonsäätö" sitten meinaa??
Tasonsäätö pitää perän säädetyllä korkeudella. Eli jos heität vaikka 150kg horon konttiin niin kompura nostaa perän samalle korkeudelle kun ennen lastausta.’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
'02 VW Golf 1.4i
Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring
Comment
-
-
Mr.Speed
Toivottavasti tämä bemarin tasonsäätö on luotettavampi kuin volvon surullisen kuuluisa nivomatkuulemma täys fiasko, uusiminen maksoi tonnin ja ei kestänyt välttämättä vuottakaan.
Laitoin modificarsille sähköpostia Bilsteinin ja Konin sport iskareista että mitä maksaa ja minkälainen toimitusaika.
Molempia, koni sport ja bilstein B6-Sport vaimentimia löytyy tähän ilmaperä toukkaan. Molemmat vaihtoehdot käsittääkseni erittäin hyviä, eli jos isommin on hintaeroa niin edullisemmat ehkä voittaa :think
Vielä yks kysymys, jos joskus jonkin aivoissa tapahtuvan häiriön seurauksena haluaisin madaltaa tuota toukkaa, niin onnistuuko tuota perän jousitusta kalibroimaan jollakin konstilla vaikkapa -40mm alemmas?
Comment
-
Originally posted by Mr.Speed View PostToivottavasti tämä bemarin tasonsäätö on luotettavampi kuin volvon surullisen kuuluisa nivomatkuulemma täys fiasko, uusiminen maksoi tonnin ja ei kestänyt välttämättä vuottakaan.
Laitoin modificarsille sähköpostia Bilsteinin ja Konin sport iskareista että mitä maksaa ja minkälainen toimitusaika.
Molempia, koni sport ja bilstein B6-Sport vaimentimia löytyy tähän ilmaperä toukkaan. Molemmat vaihtoehdot käsittääkseni erittäin hyviä, eli jos isommin on hintaeroa niin edullisemmat ehkä voittaa :think
Vielä yks kysymys, jos joskus jonkin aivoissa tapahtuvan häiriön seurauksena haluaisin madaltaa tuota toukkaa, niin onnistuuko tuota perän jousitusta kalibroimaan jollakin konstilla vaikkapa -40mm alemmas?
Perän korkeutta voi säätää Inpalla.Kuten myös korjata jos auto kallellaanLast edited by E.K.; 25-02-2012, 11:36.
Comment
-
-
Mr.Speed
Bilsteinin B6-Sportit olis 718€ tuohon mun toukkaan :think Koneja ei saa tähän malliin.
Laitoin vielä kyselyä mitä B4 mallit tulis maksaan, sillä jos ne on paljon edullisemmat niin sellaiset sitten. Mutta jos hintaero jää sangen pieneksi kutosen ja nelosen välillä niin ei auta kun säästellä ja hankkia joskus myöhemmin nuot beekuutoset.. arvokkaat ne näytti olevan nuot alkuperäiset iskaritkin.
Edit: B4 gäässit 536€. Mielellään säästää vielä sen 180e ja tilaa sitten nuot sportit..
Comment
-
Saksasta tilaamalla säästät jonkun verran. Itse ostin Ebaysta myyjältä "autoteilebox", mutta on niillä nettikauppakin gripendo.de. eBayn puolella sillä hetkellä iskarit oli paremmassa tarjouksessa settinä kuin verkkokaupassa ostettuna. Eteen otin B8, koska on madallettu. Toimitusaika oli noin 2 viikkoa. Ainoa miinus noille siitä, että eivät infonneet miten tilaus etenee ja postikoodin sain vasta pyydettäessä.
Muistaakseni postikulut oli luokkaa 30€. B6-setti näyttäisi pikaisesti nettikaupassa maksavan ~600€ (http://gripendo.de/shop/article_300-...E39Touring%269), joten tässä tapauksessa vajaan satasen säästö, jos jaksaa odotella tuon toimituksen ajan.Last edited by O.K.; 28-02-2012, 10:12.Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon, E34 525i
Comment
-
-
Originally posted by Mr.Speed View PostBilsteinin B6-Sportit olis 718€ tuohon mun toukkaan :think Koneja ei saa tähän malliin.
Laitoin vielä kyselyä mitä B4 mallit tulis maksaan, sillä jos ne on paljon edullisemmat niin sellaiset sitten. Mutta jos hintaero jää sangen pieneksi kutosen ja nelosen välillä niin ei auta kun säästellä ja hankkia joskus myöhemmin nuot beekuutoset.. arvokkaat ne näytti olevan nuot alkuperäiset iskaritkin.
Edit: B4 gäässit 536€. Mielellään säästää vielä sen 180e ja tilaa sitten nuot sportit..
Edit: Jaa, vastaanpa itse itselleni. Gripendon tietojen mukaan ovat siis "Serienersatz" eli vakion korvaavat. Ei ois pahan hintaset ja ilmeisesti laatukamaa? Pitäis taakse vaihtaa iskarit ku katsastussetä sanoi, että 40% on takaiskareista jäljellä. Jos ajelis lopun talvea noilla vanhoilla ja pistäis sit kesäks uudet...Last edited by Insto; 28-02-2012, 20:46.MB S213 -17, 127tkm -
Ex: MB S205 -14, 112tkm-135tkm
Ex: E91 325d Touring -08, 152-255tkm
Ex: E39 525dA Touring -03, 253-411tkm
Ex: E46 318i -98
Comment
-
-
Jaha, se näyttää siltä, että itekkin pitää ruveta ainakin etuiskarit ruveta vaihtaan.
Onko kukaan laittanut vakioalustan iskareita 0227 urheilualustalla varustettuun e39 touringiin? Sporttialustahan ei paljoa vakiota matalampi ole ja madallusjousien kanssa tiedän menestyksekkäästi käytetyn vakioiskareita ain 40 mm madallukseen asti.
Mulla on siis 0227 sport suspension ja tasosäätöperä.
Helpoinhan se ois tietenki nuo Boget hakia Motonetistä. Saksan Ebaystä sais vaan parin sillä hinnalla, millä Suomesta yhden iskarin, mutta oikeastaan kaikissa ilmoituksissa lukee, että iskarit on vakioalustaiseen.E61 525d LCI
Comment
-
-
Originally posted by Insto View PostVastaakos nuo B4:t vakioiskareita/Sachs Super Touringeja vai onko ne sporttisemmat?
Edit: Jaa, vastaanpa itse itselleni. Gripendon tietojen mukaan ovat siis "Serienersatz" eli vakion korvaavat. Ei ois pahan hintaset ja ilmeisesti laatukamaa? Pitäis taakse vaihtaa iskarit ku katsastussetä sanoi, että 40% on takaiskareista jäljellä. Jos ajelis lopun talvea noilla vanhoilla ja pistäis sit kesäks uudet...
Comment
-
-
Mr.Speed
Originally posted by Tojopa View PostItse en suosittele B4 ainakaan E39 alle. Itse vaihdoin tuollaiset taannoin eteen ja pakkasten myötä alkavat kolisemaan. Kesällä ja pienillä pakkasilla ok, mutta sitä mukaa kun lämpö laskee, niin kolina pahenee.
Kuinkahan paljon e39 sitten kolisee kun alle pulttaa B6 sportit?
En ala asiaa sen enempää spekuloimaan mutta omissa autoissa on kolinoiden aiheuttaja löytynyt kyllä muualta kuin itse iskarista. Varsinkin jos on tiedossa että vaimennin on ehjä.
Comment
-
Originally posted by Mr.Speed View PostKuinkahan paljon e39 sitten kolisee kun alle pulttaa B6 sportit?
En ala asiaa sen enempää spekuloimaan mutta omissa autoissa on kolinoiden aiheuttaja löytynyt kyllä muualta kuin itse iskarista. Varsinkin jos on tiedossa että vaimennin on ehjä.
Comment
-
-
Originally posted by Ha2 View PostJaha, se näyttää siltä, että itekkin pitää ruveta ainakin etuiskarit ruveta vaihtaan.
Onko kukaan laittanut vakioalustan iskareita 0227 urheilualustalla varustettuun e39 touringiin? Sporttialustahan ei paljoa vakiota matalampi ole ja madallusjousien kanssa tiedän menestyksekkäästi käytetyn vakioiskareita ain 40 mm madallukseen asti.
Mulla on siis 0227 sport suspension ja tasosäätöperä.
Helpoinhan se ois tietenki nuo Boget hakia Motonetistä. Saksan Ebaystä sais vaan parin sillä hinnalla, millä Suomesta yhden iskarin, mutta oikeastaan kaikissa ilmoituksissa lukee, että iskarit on vakioalustaiseen.
Mahtaakohan olla eri yläpäänlaakeri sport iskarissa kuin normaalissa?
Comment
-
Comment