Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Touringin iskareista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HC91
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2007
    • 999
    • 29100/310053

    #61
    Originally posted by Mr.Speed View Post
    EDC-alustalle
    duoda duoda... jos en nyt ihan väärin muista niin farkkuun on saanut vain normialustaa ja sport-alustaa, tasonsäädöllä tahi ilman. EDC-pumppuja on ollut vain sedaneihin ja niissäkin on überharvinainen lisävaruste.
    92' ///M5 3.8 individual
    09' 320d xDrive
    16' NIU N1 Sport
    19' NIU U+ Sport

    Comment

    • Guest's Avatar

      #62
      Eli tuo EDC ei siis tarkoita tätä näissä toukissa olevaa yleistä ilmajousitusta? No eipä siinä, enpä edes tiennyt että autossani on pneumatiikka jouset takana vasta kun aloin täällä foorumilla pörräämään Täällä tuohon touringmallien ilmajousitukseen törmäs niin monessa postauksessa että piti lähtiä talliin konttaan auton alle.

      Mutta mutta, olen sen asian oppinut tässä elämän varrella että jos jostain asiasta ei ole 100% varma, niin kannattaa kysellä viisaammilta. Eli voinko hankkia tuollaiset iskarit kuin aikaisemmassa viestissä esittelin? Tai mitä mieltä porukka on tuollaisista? Hyviä vaihtoehtoa saa esittää

      Maantienopeuksissa auto hieman haahuilee, ja muutenkin alusta tuntuu "hitaalta" :think Nelipyöräsuuntaus on vielä teettämättä, mutta tuossa kun yks päivä sulalla tieosuudella runttasin reippaammin kaasua ni perä alkoi pompottaa aika ilkeästi.. Aikaisempiin kokemuksiin nojaten voisin väittää että iskarit on loput. Esim entisessä autossa iskarit sai katsastuksessa hyväksytyn vaikka olivat käytännössä täysin entiset. Asensin weitecin gt ultra alustasarjan niin kyllä muuttui ajettavuus täysin.

      Miten tuota otsikkoa pystyy muuttamaan? Vai pystyykö siihen muut kuin jäsenet/modet? Vois pyyhkiä tuon edc:een pois hämäämästä jos se ei oikeasti asiaan kerran liity.
      Last edited by Guest; 23-02-2012, 22:34.

      Comment

      • 174000
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2008
        • 1178
        • Tuusula

        #63
        Originally posted by Mr.Speed View Post
        Eli tuo EDC ei siis tarkoita tätä näissä toukissa olevaa yleistä ilmajousitusta? No eipä siinä, enpä edes tiennyt että autossani on pneumatiikka jouset takana vasta kun aloin täällä foorumilla pörräämään Täällä tuohon touringmallien ilmajousitukseen törmäs niin monessa postauksessa että piti lähtiä talliin konttaan auton alle.

        Mutta mutta, olen sen asian oppinut tässä elämän varrella että jos jostain asiasta ei ole 100% varma, niin kannattaa kysellä viisaammilta. Eli voinko hankkia tuollaiset iskarit kuin aikaisemmassa viestissä esittelin? Tai mitä mieltä porukka on tuollaisista? Hyviä vaihtoehtoa saa esittää

        Maantienopeuksissa auto hieman haahuilee, ja muutenkin alusta tuntuu "hitaalta" :think Nelipyöräsuuntaus on vielä teettämättä, mutta tuossa kun yks päivä sulalla tieosuudella runttasin reippaammin kaasua ni perä alkoi pompottaa aika ilkeästi.. Aikaisempiin kokemuksiin nojaten voisin väittää että iskarit on loput. Esim entisessä autossa iskarit sai katsastuksessa hyväksytyn vaikka olivat käytännössä täysin entiset. Asensin weitecin gt ultra alustasarjan niin kyllä muuttui ajettavuus täysin.

        Miten tuota otsikkoa pystyy muuttamaan? Vai pystyykö siihen muut kuin jäsenet/modet? Vois pyyhkiä tuon edc:een pois hämäämästä jos se ei oikeasti asiaan kerran liity.
        EDC on sähköisesti säädettävä iskunvaimennnus tjsp. Jos sinulla ei ole EDC nappia "lisävarusterivillä" niin sillon sitä ei ole, kuten arvattavaa on. Eli sinällään tuo iskarit sopivat.

        Perän pompottelu ja epämääräisyys voi korjaantua myös takakelkan puslat vaihtamalla. Jos iskareita vaihtaa niin melkein samalla vaivalla hankkii sitten uudet jousetkin, jos ne ovat vanhat. Nelipyöräsuuntauskaan ei auta jos alusta on muuten väljä, että kulmat pääsevät elämään ajon aikana.

        Otsikkoa voi muokata edit tilassa kun painat 'go advanced' nappia.
        ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
        '02 VW Golf 1.4i
        Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
        ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

        Comment

        • Guest's Avatar

          #64
          Originally posted by 174000 View Post
          EDC on sähköisesti säädettävä iskunvaimennnus tjsp. Jos sinulla ei ole EDC nappia "lisävarusterivillä" niin sillon sitä ei ole, kuten arvattavaa on. Eli sinällään tuo iskarit sopivat.

          Perän pompottelu ja epämääräisyys voi korjaantua myös takakelkan puslat vaihtamalla. Jos iskareita vaihtaa niin melkein samalla vaivalla hankkii sitten uudet jousetkin, jos ne ovat vanhat. Nelipyöräsuuntauskaan ei auta jos alusta on muuten väljä, että kulmat pääsevät elämään ajon aikana.

          Otsikkoa voi muokata edit tilassa kun painat 'go advanced' nappia.
          Enpä näe mitään järkeä vaihtaa noita ehjiä toimivia jousia kun autossa on vielä ryhti kunnossa. Nuot ilmajouset ei ole nimestään huolimatta ilmaisia Toisekseen ei ole aikomusta madaltaa autoa niin nuot nykyiset jouset menis vielä, mutta uudet hyvät esim. bilsteinin iskarit tilalle niin luulis kelpaavan.

          Ai niin, mitä se tuo "tasonsäätö" sitten meinaa??
          Last edited by Guest; 24-02-2012, 14:45. Reason: tasonsäätö kysymys?

          Comment

          • 174000
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2008
            • 1178
            • Tuusula

            #65
            Originally posted by Mr.Speed View Post
            Enpä näe mitään järkeä vaihtaa noita ehjiä toimivia jousia kun autossa on vielä ryhti kunnossa. Nuot ilmajouset ei ole nimestään huolimatta ilmaisia Toisekseen ei ole aikomusta madaltaa autoa niin nuot nykyiset jouset menis vielä, mutta uudet hyvät esim. bilsteinin iskarit tilalle niin luulis kelpaavan.

            Ai niin, mitä se tuo "tasonsäätö" sitten meinaa??
            Niin no tarkotin lähinnä (etu)jousia, en ilmapusseja.

            Tasonsäätö pitää perän säädetyllä korkeudella. Eli jos heität vaikka 150kg horon konttiin niin kompura nostaa perän samalle korkeudelle kun ennen lastausta.
            ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
            '02 VW Golf 1.4i
            Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
            ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

            Comment

            • Guest's Avatar

              #66
              Toivottavasti tämä bemarin tasonsäätö on luotettavampi kuin volvon surullisen kuuluisa nivomat kuulemma täys fiasko, uusiminen maksoi tonnin ja ei kestänyt välttämättä vuottakaan.

              Laitoin modificarsille sähköpostia Bilsteinin ja Konin sport iskareista että mitä maksaa ja minkälainen toimitusaika.

              Molempia, koni sport ja bilstein B6-Sport vaimentimia löytyy tähän ilmaperä toukkaan. Molemmat vaihtoehdot käsittääkseni erittäin hyviä, eli jos isommin on hintaeroa niin edullisemmat ehkä voittaa :think

              Vielä yks kysymys, jos joskus jonkin aivoissa tapahtuvan häiriön seurauksena haluaisin madaltaa tuota toukkaa, niin onnistuuko tuota perän jousitusta kalibroimaan jollakin konstilla vaikkapa -40mm alemmas?

              Comment

              • E.K.
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2010
                • 494
                • Helsinki

                #67
                Originally posted by Mr.Speed View Post
                Toivottavasti tämä bemarin tasonsäätö on luotettavampi kuin volvon surullisen kuuluisa nivomat kuulemma täys fiasko, uusiminen maksoi tonnin ja ei kestänyt välttämättä vuottakaan.

                Laitoin modificarsille sähköpostia Bilsteinin ja Konin sport iskareista että mitä maksaa ja minkälainen toimitusaika.

                Molempia, koni sport ja bilstein B6-Sport vaimentimia löytyy tähän ilmaperä toukkaan. Molemmat vaihtoehdot käsittääkseni erittäin hyviä, eli jos isommin on hintaeroa niin edullisemmat ehkä voittaa :think

                Vielä yks kysymys, jos joskus jonkin aivoissa tapahtuvan häiriön seurauksena haluaisin madaltaa tuota toukkaa, niin onnistuuko tuota perän jousitusta kalibroimaan jollakin konstilla vaikkapa -40mm alemmas?
                Tasonsäädöissä jonkinverran ongelmia... Löytyy paljon keskustelua täältä foorumilta ja korjausohjeita.

                Perän korkeutta voi säätää Inpalla.Kuten myös korjata jos auto kallellaan
                Last edited by E.K.; 25-02-2012, 11:36.

                Comment

                • Guest's Avatar

                  #68
                  Bilsteinin B6-Sportit olis 718€ tuohon mun toukkaan :think Koneja ei saa tähän malliin.

                  Laitoin vielä kyselyä mitä B4 mallit tulis maksaan, sillä jos ne on paljon edullisemmat niin sellaiset sitten. Mutta jos hintaero jää sangen pieneksi kutosen ja nelosen välillä niin ei auta kun säästellä ja hankkia joskus myöhemmin nuot beekuutoset.. arvokkaat ne näytti olevan nuot alkuperäiset iskaritkin.

                  Edit: B4 gäässit 536€. Mielellään säästää vielä sen 180e ja tilaa sitten nuot sportit..
                  Last edited by Guest; 28-02-2012, 06:52. Reason: lisää informeissöniä

                  Comment

                  • O.K.
                    Moderator
                    • Nov 2003
                    • 4854
                    • Espoo

                    #69
                    Saksasta tilaamalla säästät jonkun verran. Itse ostin Ebaysta myyjältä "autoteilebox", mutta on niillä nettikauppakin gripendo.de. eBayn puolella sillä hetkellä iskarit oli paremmassa tarjouksessa settinä kuin verkkokaupassa ostettuna. Eteen otin B8, koska on madallettu. Toimitusaika oli noin 2 viikkoa. Ainoa miinus noille siitä, että eivät infonneet miten tilaus etenee ja postikoodin sain vasta pyydettäessä.

                    Muistaakseni postikulut oli luokkaa 30€. B6-setti näyttäisi pikaisesti nettikaupassa maksavan ~600€ (http://gripendo.de/shop/article_300-...E39Touring%269), joten tässä tapauksessa vajaan satasen säästö, jos jaksaa odotella tuon toimituksen ajan.
                    Last edited by O.K.; 28-02-2012, 10:12.
                    Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
                    Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon,
                    E34 525i

                    Comment

                    • Insto
                      Bimmer Rookie
                      • May 2009
                      • 59
                      • Lahti

                      #70
                      Originally posted by Mr.Speed View Post
                      Bilsteinin B6-Sportit olis 718€ tuohon mun toukkaan :think Koneja ei saa tähän malliin.

                      Laitoin vielä kyselyä mitä B4 mallit tulis maksaan, sillä jos ne on paljon edullisemmat niin sellaiset sitten. Mutta jos hintaero jää sangen pieneksi kutosen ja nelosen välillä niin ei auta kun säästellä ja hankkia joskus myöhemmin nuot beekuutoset.. arvokkaat ne näytti olevan nuot alkuperäiset iskaritkin.

                      Edit: B4 gäässit 536€. Mielellään säästää vielä sen 180e ja tilaa sitten nuot sportit..
                      Vastaakos nuo B4:t vakioiskareita/Sachs Super Touringeja vai onko ne sporttisemmat?

                      Edit: Jaa, vastaanpa itse itselleni. Gripendon tietojen mukaan ovat siis "Serienersatz" eli vakion korvaavat. Ei ois pahan hintaset ja ilmeisesti laatukamaa? Pitäis taakse vaihtaa iskarit ku katsastussetä sanoi, että 40% on takaiskareista jäljellä. Jos ajelis lopun talvea noilla vanhoilla ja pistäis sit kesäks uudet...
                      Last edited by Insto; 28-02-2012, 20:46.
                      MB S213 -17, 127tkm -
                      Ex: MB S205 -14, 112tkm-135tkm
                      Ex: E91 325d Touring -08, 152-255tkm
                      Ex: E39 525dA Touring -03, 253-411tkm
                      Ex: E46 318i -98

                      Comment

                      • Ha2
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 1786
                        • Oulu

                        #71
                        Jaha, se näyttää siltä, että itekkin pitää ruveta ainakin etuiskarit ruveta vaihtaan.

                        Onko kukaan laittanut vakioalustan iskareita 0227 urheilualustalla varustettuun e39 touringiin? Sporttialustahan ei paljoa vakiota matalampi ole ja madallusjousien kanssa tiedän menestyksekkäästi käytetyn vakioiskareita ain 40 mm madallukseen asti.

                        Mulla on siis 0227 sport suspension ja tasosäätöperä.

                        Helpoinhan se ois tietenki nuo Boget hakia Motonetistä. Saksan Ebaystä sais vaan parin sillä hinnalla, millä Suomesta yhden iskarin, mutta oikeastaan kaikissa ilmoituksissa lukee, että iskarit on vakioalustaiseen.
                        E61 525d LCI

                        Comment

                        • Tojopa
                          BTCF Member
                          • Mar 2004
                          • 1592
                          • Kuopio

                          #72
                          Originally posted by Insto View Post
                          Vastaakos nuo B4:t vakioiskareita/Sachs Super Touringeja vai onko ne sporttisemmat?

                          Edit: Jaa, vastaanpa itse itselleni. Gripendon tietojen mukaan ovat siis "Serienersatz" eli vakion korvaavat. Ei ois pahan hintaset ja ilmeisesti laatukamaa? Pitäis taakse vaihtaa iskarit ku katsastussetä sanoi, että 40% on takaiskareista jäljellä. Jos ajelis lopun talvea noilla vanhoilla ja pistäis sit kesäks uudet...
                          Itse en suosittele B4 ainakaan E39 alle. Itse vaihdoin tuollaiset taannoin eteen ja pakkasten myötä alkavat kolisemaan. Kesällä ja pienillä pakkasilla ok, mutta sitä mukaa kun lämpö laskee, niin kolina pahenee.

                          Comment

                          • Guest's Avatar

                            #73
                            Originally posted by Tojopa View Post
                            Itse en suosittele B4 ainakaan E39 alle. Itse vaihdoin tuollaiset taannoin eteen ja pakkasten myötä alkavat kolisemaan. Kesällä ja pienillä pakkasilla ok, mutta sitä mukaa kun lämpö laskee, niin kolina pahenee.

                            Kuinkahan paljon e39 sitten kolisee kun alle pulttaa B6 sportit?

                            En ala asiaa sen enempää spekuloimaan mutta omissa autoissa on kolinoiden aiheuttaja löytynyt kyllä muualta kuin itse iskarista. Varsinkin jos on tiedossa että vaimennin on ehjä.

                            Comment

                            • Tojopa
                              BTCF Member
                              • Mar 2004
                              • 1592
                              • Kuopio

                              #74
                              Originally posted by Mr.Speed View Post
                              Kuinkahan paljon e39 sitten kolisee kun alle pulttaa B6 sportit?

                              En ala asiaa sen enempää spekuloimaan mutta omissa autoissa on kolinoiden aiheuttaja löytynyt kyllä muualta kuin itse iskarista. Varsinkin jos on tiedossa että vaimennin on ehjä.
                              Omaani vaihdoin alustaan kaikki tukivarret, nivelet ym. uutta ja orkkisiskareilla alusta oli äänetön. Sitten alle vaihtui Bilstein B4 eteen ja kolinat alkoivat kuvatusti. Nyt kahtena talvena ollut sama juttu noiden iskareiden kanssa pakkasilla. Sachs/Boge vaihtuu alle ennen seuraavaa talvea, vaikka alusta kesällä onkin äänetön ja pumput ehjät.

                              Comment

                              • Bmw Master
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2004
                                • 13155
                                • Kokomo

                                #75
                                Originally posted by Ha2 View Post
                                Jaha, se näyttää siltä, että itekkin pitää ruveta ainakin etuiskarit ruveta vaihtaan.

                                Onko kukaan laittanut vakioalustan iskareita 0227 urheilualustalla varustettuun e39 touringiin? Sporttialustahan ei paljoa vakiota matalampi ole ja madallusjousien kanssa tiedän menestyksekkäästi käytetyn vakioiskareita ain 40 mm madallukseen asti.

                                Mulla on siis 0227 sport suspension ja tasosäätöperä.

                                Helpoinhan se ois tietenki nuo Boget hakia Motonetistä. Saksan Ebaystä sais vaan parin sillä hinnalla, millä Suomesta yhden iskarin, mutta oikeastaan kaikissa ilmoituksissa lukee, että iskarit on vakioalustaiseen.
                                Mulla on 227 ja tasonsäätö, ajattelin kokeilla ->http://www.ebay.de/itm/BMW-5ER-E39-2...item2eba73b2c7 Hiukan kaipaisin pehmeyttä tuohon, toisessa topicissa sanottiin jousien vaikuttavan enemmän.

                                Mahtaakohan olla eri yläpäänlaakeri sport iskarissa kuin normaalissa?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎