E39 ABS pulma ***Ratkaistu vihdoin***

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Robi
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2002
    • 7606
    • Vantaa

    #46
    Vaihtelin ajankuluksi eilen vasemmallekin anturin mutta vika säilyi...seuraavaksi johtojen kimppuun ja jos ei sieltä löydy mitään niin laitetaan uusi hydrauliikkayksikkö. Jostainhan sen vian on löydyttävä mutta vaihdetaan nyt sitten järjestelmällisesti kaikki siihen asti että on kunnossa.
    Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
    Tiedustelut priva tai 0452210069

    Current
    E61 530d
    E39 530d
    E39 520iA
    E46 330xd
    E28 528i

    Comment

    • ropes
      Newbiemmer
      • Nov 2007
      • 29

      #47
      Originally posted by 10+ View Post
      Minä oon siellä töissä. No ei vaiskaan Oon paininut monta kertaa saman vian kans ja kerran oon boxin joutunu vaihtaan ja sillon se luistoneston ja absin valo palaa kokoajan eikä ne sammu mihinkään mistään napista. Absin antureita oon joutunu kymmenkunta vaihtamaan ja eli jotáin tuttua täs on jos ymmärrät
      No niin täällä sama homma.. Eli valot palaa ABS ja luistonesto. Ja kun ajaa niin nopeutta ei näytä eikä kulutusta.Kärry E39 -99 523

      Mistä alkaa hakeen vikaa..? Olisiko oikotietä onneen?

      Ei varmaan jos katsoo tuota Robin tekstiä..
      E60 520d LCI -08 M Sport

      Ei ku menox.. Heh.. Heh..

      Comment

      • Robi
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2002
        • 7606
        • Vantaa

        #48
        Originally posted by ropes View Post
        No niin täällä sama homma.. Eli valot palaa ABS ja luistonesto. Ja kun ajaa niin nopeutta ei näytä eikä kulutusta.Kärry E39 -99 523

        Mistä alkaa hakeen vikaa..? Olisiko oikotietä onneen?

        Ei varmaan jos katsoo tuota Robin tekstiä..
        Vasen taka-anturi sökö...silloin putoaa pois nopeusmittari, kulutusmittari ja syttyy tietysti noi valot.
        Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
        Tiedustelut priva tai 0452210069

        Current
        E61 530d
        E39 530d
        E39 520iA
        E46 330xd
        E28 528i

        Comment

        • janispedke
          Newbiemmer
          • Nov 2007
          • 4
          • Kuopio

          #49
          tuohon ongelman olen törmännyt muutamassa aikaisemmassa bimmerissä.
          kannattaa tsekata kallistus anturit edestä ja takaa yleensä löytyy vänkärin
          eturenkaan luonta pikkuvarrella kiinni tukivarressa, jos madallettu autoa niin on joko mutkalla tai poikki. takana samalla lailla kiinni tukivarressa. vaikuttaa ainakin ajonvakautus järjestelmään ja abs:n eikä luistonesto tomi.

          Comment

          • Robi
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2002
            • 7606
            • Vantaa

            #50
            Originally posted by janispedke View Post
            tuohon ongelman olen törmännyt muutamassa aikaisemmassa bimmerissä.
            kannattaa tsekata kallistus anturit edestä ja takaa yleensä löytyy vänkärin
            eturenkaan luonta pikkuvarrella kiinni tukivarressa, jos madallettu autoa niin on joko mutkalla tai poikki. takana samalla lailla kiinni tukivarressa. vaikuttaa ainakin ajonvakautus järjestelmään ja abs:n eikä luistonesto tomi.
            Mutta noi hommat koskee vain autoa jossa sellainen ominaisuus on. Mulla kun ei ole DSC:tä vaan pelkkä ASC
            Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
            Tiedustelut priva tai 0452210069

            Current
            E61 530d
            E39 530d
            E39 520iA
            E46 330xd
            E28 528i

            Comment

            • ropes
              Newbiemmer
              • Nov 2007
              • 29

              #51
              Originally posted by Robi View Post
              Vasen taka-anturi sökö...silloin putoaa pois nopeusmittari, kulutusmittari ja syttyy tietysti noi valot.
              Saapa nähä miten äijän käy..

              Toihan pitää tsuumata..
              E60 520d LCI -08 M Sport

              Ei ku menox.. Heh.. Heh..

              Comment

              • ropes
                Newbiemmer
                • Nov 2007
                • 29

                #52
                Anturi vaihdettu kuskinpuolelle taakse. Ei sammunut valot :think

                Mitäs sitte?? Täytyykö vikakoodit käydä nollauttaan?!
                E60 520d LCI -08 M Sport

                Ei ku menox.. Heh.. Heh..

                Comment

                • justihi
                  Newbiemmer
                  • Jan 2007
                  • 21

                  #53
                  Samoja oireita oli myös.eilen vaihroin abs-boksin ja viat katos.
                  eli pisteet tulee boksin vaihrolle.

                  Comment

                  • Tapiska
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2007
                    • 70
                    • Tampere

                    #54
                    Harmillisia vikoja nuo ABS+ASC valojen syttymiset. Itsellä taisi kaydä hyvä tuuri kun 2kk sitten takaperin törmäsin samaan vikaan mutta onneksi boksin vaihto auttoi ja taas pelittää.
                    E91 320iA - 08 LCI

                    Comment

                    • ropes
                      Newbiemmer
                      • Nov 2007
                      • 29

                      #55
                      No voi sun per..

                      Pitäsköhän tuo sitte ruveta kokeileen.. Vikakoodeja ei tarvinnu vissiinkään ruveta nollaamaan vaihdon jälkeen?

                      Mitähän tuo rasia maksaa?

                      Ei kenelläkään sattuisi olemaan tuommoista ehjää jos on joutunut testiksi ostaan hyllyyn.
                      E60 520d LCI -08 M Sport

                      Ei ku menox.. Heh.. Heh..

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        #56
                        Originally posted by ropes View Post
                        No voi sun per..

                        Pitäsköhän tuo sitte ruveta kokeileen.. Vikakoodeja ei tarvinnu vissiinkään ruveta nollaamaan vaihdon jälkeen?

                        Mitähän tuo rasia maksaa?

                        Ei kenelläkään sattuisi olemaan tuommoista ehjää jos on joutunut testiksi ostaan hyllyyn.
                        Nyt ilmeisesti puhutaan siis sitten 9/98-uudemmasta järjestelmästä, jolla ei ole mitään tekemistä esim.tuon Robin systeemin kanssa.

                        Comment

                        • TJJ
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2003
                          • 7591
                          • Jyväskylä

                          #57
                          Jostain syystä samaa asiaa on nyt kahdessa viestiketjussa ja molemmissa on 9/98 uudemmat ja vanhemmat boksit sekaisin...
                          E39 528iA

                          Comment

                          • Dunky
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2003
                            • 4927
                            • Kotka

                            #58
                            Originally posted by ropes View Post
                            Täytyykö vikakoodit käydä nollauttaan?!
                            Kyllä pitää nollata!
                            Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                            Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                            Comment

                            • TJJ
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2003
                              • 7591
                              • Jyväskylä

                              #59
                              Originally posted by Dunky View Post
                              Kyllä pitää nollata!
                              Miksi? Valot kuitenkin sammuu vaikka ei nollaa.
                              E39 528iA

                              Comment

                              • Dunky
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2003
                                • 4927
                                • Kotka

                                #60
                                Originally posted by TJJ View Post
                                Miksi? Valot kuitenkin sammuu vaikka ei nollaa.
                                Muistiin jää jälki virheestä ja auta armias kun katsastus setä huomaa sen, tämä siis 2001- autoissa.
                                Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                                Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                                Comment

                                Working...
                                X