Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ABS pulma ***Ratkaistu vihdoin***

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jarzu
    Bimmer Rookie
    • Feb 2003
    • 148

    #61
    Originally posted by ropes View Post
    Anturi vaihdettu kuskinpuolelle taakse. Ei sammunut valot :think

    Mitäs sitte?? Täytyykö vikakoodit käydä nollauttaan?!
    Kun vaihdoit anturin, muistitko painepuhaltaa anturipesästä kaikki mömmöt pois? Mulla anturit lähti toimimaan pelkästään sillä operaatiolla ja, jos siellä on likaa, niin uudestakaan anturista ei oo paljon hyötyä...

    Comment

    • ropes
      Bimmer Rookie
      • Nov 2007
      • 30

      #62
      Joo kyllä mä sen kolon paineilmalla puhalsin.. Oiskohan sinne sitte jääny vielä muraa?!:think

      Oisko kellään vikakoodinluku laitteita tässä Raahen seudulla?!

      Ei tarvis Ouluun lähtä lukeen/nollaan..
      E60 520d LCI -08 M Sport

      Ei ku menox.. Heh.. Heh..

      Comment

      • ropes
        Bimmer Rookie
        • Nov 2007
        • 30

        #63
        Oisko tälle uusia vinkkejä..

        edit: Semmoisen tuossa huomasin kun auto oli ollu ulkona yötä ja lähdin ajamaan niin mittarit toimi ihan oikein. 10min ajettua ja auto oli lämmennyt niin johan sytty valot ja mittarit poissa pelistä.
        Last edited by ropes; 15-04-2008, 10:41.
        E60 520d LCI -08 M Sport

        Ei ku menox.. Heh.. Heh..

        Comment

        • tanu
          Newbiemmer
          • Jan 2008
          • 7

          #64
          Kysellääs vähän kokemuksia muilta. Elikkä koko talven palaneet absivalot ja nyt vaihdettiin vasemmalle eteen uusi anturi kun piti saaha auto leimaan. Valot sammuivat ja kaikki tuntuu toimivan. No eihän ne toimineet kuin yhdenpäivän kun valot pärähti taas ruutuun. Parin kilsan jälkeen aina syttyvät ja kun auto seisoo tarpeeksi kauan, eli lähtee vaikka töihin niin ni valot sammuu pienen ajon jälkeen ja sitten taas syttyvät. Nyt olen kuitenkin huomannu että lämpimällä kelillä valot ei syty. Äsken lähdin ja valot sammui eivätkä syttyneet vaikka kuinka ajoi töyssyyn ja kurmootti. JA silloin kun anturi vaihdettiin niin silloin oli lämmin keli ja nyt parina pakkaspäivänä valot ovat palaneet. JA syksyllä kun ongelmat alkoivat, niin valot syttyivät juuri ensimmäisinä pakkapäivinä.. Kummallista? Pitää nyt seurailla miten nuo käyttäytyy.. Auto siis -98 e39 528i, ja malli 3/98 eli vissiin vielä tuolla "vanhalla boksipaikalla"?

          -tanu-

          Comment

          • Robi
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2002
            • 7606
            • Vantaa

            #65
            Taas toimii

            Päivitellääs taas hiukan...ehkäpä hiukan mielenkiinnon puutteesta ei ole tullut hetkeen paneuduttua kyseiseen pulmaan mutta kai toi katiska pitäis saada leimattuakin niin oli pakko tehdä jotain..

            Eli lääkkeeksi oikealle eteen uusi (käytetty takuuosa) olka-akseli (lieköhän nimi nyt se) ja uusi laakeri (sekin siis käytetty) ja ABS:t rupes toimimaan.

            Ihan selväksi ei nyt sitten tullut oliko vika laakerissa vai siinä olka-akselissa jossa ABS-anturin kolo oli aavistuksen hapettunut. No, kolmas laakeri, kolmas ABS-anturi ja toinen olka-akseli oikealle eteen niin alkoi toimimaan.

            No, nyt pääsee leimalle ja toivottavasti noi jarrut sit toimii taas hetken.
            Last edited by Robi; 25-08-2008, 23:51.
            Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
            Tiedustelut priva tai 0452210069

            Current
            E61 530d
            E39 530d
            E39 520iA
            E46 330xd
            E28 528i

            Comment

            • V-Power
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2006
              • 1333
              • Varsinais-Suomi

              #66
              Originally posted by tanu View Post
              Kysellääs vähän kokemuksia muilta. Elikkä koko talven palaneet absivalot ja nyt vaihdettiin vasemmalle eteen uusi anturi kun piti saaha auto leimaan. Valot sammuivat ja kaikki tuntuu toimivan. No eihän ne toimineet kuin yhdenpäivän kun valot pärähti taas ruutuun. Parin kilsan jälkeen aina syttyvät ja kun auto seisoo tarpeeksi kauan, eli lähtee vaikka töihin niin ni valot sammuu pienen ajon jälkeen ja sitten taas syttyvät. Nyt olen kuitenkin huomannu että lämpimällä kelillä valot ei syty. Äsken lähdin ja valot sammui eivätkä syttyneet vaikka kuinka ajoi töyssyyn ja kurmootti. JA silloin kun anturi vaihdettiin niin silloin oli lämmin keli ja nyt parina pakkaspäivänä valot ovat palaneet. JA syksyllä kun ongelmat alkoivat, niin valot syttyivät juuri ensimmäisinä pakkapäivinä.. Kummallista? Pitää nyt seurailla miten nuo käyttäytyy.. Auto siis -98 e39 528i, ja malli 3/98 eli vissiin vielä tuolla "vanhalla boksipaikalla"?

              -tanu-
              Mulla samaa vuosikertaa 540i e39 ja vika toisinpäin,talvella ei vaivaa ollenkaan,kesällä joka päivä.
              E36 95 316i Sedan
              E39 97 540i Touring
              E46 99 320Ci Coupe
              E53 01 X5 4,4 V8
              E65 05 730d
              F10 11 523i Sedan
              F90 08 320i Sedan

              Comment

              • grandpa-look
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2006
                • 531
                • Vaasa/Seinäjoki

                #67
                Originally posted by V-Power View Post
                Mulla samaa vuosikertaa 540i e39 ja vika toisinpäin,talvella ei vaivaa ollenkaan,kesällä joka päivä.
                Omassa e34:ssä etsin abs-vikaa noin puoli vuotta ja ongelma löytyi murtuneesta piuhasta kuskin puoleisesta etuanturista.. Toimi tosiaan jännästi kun vesi/lumisateella absit toimivat täydellisesti ja kun pukkasi kuivan kelin niin absit oli pois pelistä. Anturin johto oli murtunut aivan anturin juuresta ja märällä kelillä rikkinäinen johdin muuttui johtavaksi, ilmeisesti veden luodessa paremman kontaktin :think

                toivottavasti apua jollekkin.. eipähän ainakaan maksa mitään kun itse tsekkaa piuhojen kunnon..
                Nyt: E39 530d 2002 m-sport
                ex: E32 730, E36 325 coupe, E34 525, E30 316

                Comment

                • Kinner
                  BTCF Member
                  • Nov 2009
                  • 99
                  • jyväskylä

                  #68
                  Auttakaa!!!!

                  Eli 523i vm97/02 abs valot palanu jo puol vuotta ja katsastus olis ihan kohta! antaa vika koodia takavasemmalle anturille,anturi vaihdettu ja olka akseli johon uusi laakeri ei vaikutusta! nyt tutkailin huvikseen uutta leonin anruria yleis mittarilla ja huomasin että eipä anna mitään ohmi arvoja sitten otin vanhan anturin ja se näyttäs ohmeja yleismittarin ohm 20k mittauksella 3.06 mitä sitten tarkoittaakin mutta ohmeja löytyy.vaihdoin sen paikalleen eikä toimi..kummallakin anturilla antaa nopeus tiedot kuitenkin..
                  nyt kokeilin ilman koko anturia ja mittaristo meni melko pimeeksi niinkuin kuuluukin,mutta sehän ei pitäisi olla normaalia että vakkari ei toimi? joka nyt kummastuttaakin pirusti..niin ja sitten pitäisi tietää mihin anturilta menevä johto menee? että voisin tarkistaa sen kunnon.

                  Elikkäs mikä mun autossa on vikana kun antaa vika koodia takavasemmalle mutta antaa kuitenkin signaalia boksille koska nopeus tiedot tulee perille,mutta abs ja act ei toimi!

                  KAIKKI TIETO ON NYT TARPEEN
                  käyttis e61 530Da Touring Lci -08
                  ex e39 530Da Touring M-Sport-02[/U]
                  PärräSuzuki gsx-r 750-00
                  ex e39 523i sedan-97
                  ex Kawasaki zzr600-93
                  ex e34 525tdsa Touring-92
                  ex e34 524td sedan-90
                  ex e30 324tdic sedan-88

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎