Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 540iA (4.4) sammuilee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • soldia
    Banned
    • Feb 2006
    • 725
    • Planet X

    #31
    Originally posted by KKemp View Post
    itse tilasin tuon kyseisen osan saksasta hintaan 119€+ toim.kulut DHL:ltä 12,90€ kotiin tuotuna. kesti 4 arkipäivää niin sain palikan käteen.(autoon 540i -98)
    osa ei ole alkuperäinen Boschilainen, vaan saksalaisen Auto-Loew:in valmistama ja takuulaput ym. tuli mukaan(2v.takuulla)osa istui suoraan kiinni ja kaikki oireet loppus kerrasta
    Eli kannattaa ehkä tilata tuolta Maf- service gmbh:lta


    vaatii kirjautumisen, tosin kun itse kirjauduin,niin minuutin päästä tuli spostiin vahvistus

    kovasti olin Gyntherin tuotteeseen ja toimitukseen tyytyväinen

    T.KK
    Kiitoksia linkistä.

    Comment

    • pheno
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2006
      • 1985
      • Tampere

      #32
      Originally posted by KKemp View Post
      itse tilasin tuon kyseisen osan saksasta hintaan 119€+ toim.kulut DHL:ltä 12,90€ kotiin tuotuna. kesti 4 arkipäivää niin sain palikan käteen.(autoon 540i -98)
      osa ei ole alkuperäinen Boschilainen, vaan saksalaisen Auto-Loew:in valmistama ja takuulaput ym. tuli mukaan(2v.takuulla)osa istui suoraan kiinni ja kaikki oireet loppus kerrasta
      Eli kannattaa ehkä tilata tuolta Maf- service gmbh:lta


      vaatii kirjautumisen, tosin kun itse kirjauduin,niin minuutin päästä tuli spostiin vahvistus

      kovasti olin Gyntherin tuotteeseen ja toimitukseen tyytyväinen

      T.KK
      Katsoitko oliko itse anturi filmi vai lankatyyppinen ?

      Comment

      • KKemp
        Newbiemmer
        • Jul 2007
        • 23
        • HML

        #33
        Originally posted by pheno View Post
        Katsoitko oliko itse anturi filmi vai lankatyyppinen ?
        Lanka
        ex: E34 520i -88
        ex: E39 540i touring -98

        Comment

        • hmms
          Newbiemmer
          • Mar 2008
          • 15
          • Vantaa

          #34
          Morjens, huomasin tässä lueskeltuani mainota palstaanne että taitaa olla aika uusia maf kanssa.

          Omasta pommista löytyy täysin samanlaiset temppuilut.

          Kumpikohan noista http://kfzteile-heuser.de/shop_conte...Widerrufsrecht
          tarjoamista mafeista sopii e39 vm 98 540 IA ns. wanhemman tekniikan eli alkuvuoden vehkeeseen?

          Comment

          • Ha2
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 1786
            • Oulu

            #35
            Originally posted by hmms View Post
            Kumpikohan noista http://kfzteile-heuser.de/shop_conte...Widerrufsrecht
            tarjoamista mafeista sopii e39 vm 98 540 IA ns. wanhemman tekniikan eli alkuvuoden vehkeeseen?
            Näkyvät antavan tuolla nettikaupassa alkuperäisen varaosanumeron. Eli mene osoitteeseen http://www.realoem.com/bmw/select.do tai http://bmwfans.info/original/ ja kirjoita serial number -kenttään oman autosi VIN-numeron (löytyy rekisteriotteesta) 7 viimeistä merkkiä ja pääset selaamaan autosi varaosaluetteloa. Kun löydät autosi maffin varaosanumeron, vertaa sitä tuon nettikaupan tarjoamien osien numeroihin. Tilaat vain samalla varaosanumerolla olevan osan, niin eiköhän sieltä oikea pitäisi tulla.
            E61 525d LCI

            Comment

            • hmms
              Newbiemmer
              • Mar 2008
              • 15
              • Vantaa

              #36
              Moro taas, nyt on MAF vaihdettu. Vaatiiko auto jonki sortin softa päivitystä, vai riittääkö että vaihto uuden palikan?

              Kyllä muuten v8 ravisti niin että ei meinannut jakkaralla pysyä kun uudella MAF:illa ensimmäisen kerran käynnisti. Tosin käynti tasaantui ihan hetkessä.

              Auto edelleen e39 vm 98.

              Comment

              • KKemp
                Newbiemmer
                • Jul 2007
                • 23
                • HML

                #37
                itse katsoin vikakoodinlukijalla MAF in vaihdon jälkeen ja nollasin koodin, toimi heti normaalisti. en usko että tarvii sen kummempia koodauksia:think

                viisaammat lisätkööt faktaa jos tarvii...

                T.KK
                ex: E34 520i -88
                ex: E39 540i touring -98

                Comment

                • maako77
                  BTCF Member
                  • Apr 2006
                  • 234
                  • Kotka

                  #38
                  Ei pystyneet paikallisessa bosch servises lukemaan multa vikakoodeja.. Tai olis pystyny mut olis pitänyt laittaa joku piuha rosvolla boksin piuhoihin kun puuttu 1 nasta pistokkeesta..

                  En sit viittiny ruveta merkkiliikkeeseen viemään ja laitoin kaikki anturit uusiks ni ei
                  tarvii arvailla ainakaan niitten perään..

                  Eli nokka, kampi, ja ilmamäärämittari nyt uusittu eikä nyi/pätki tahi sammuile enää
                  535xd f11 -11
                  Ex.
                  550iA Touring -06
                  -545i A -04
                  -535i sedan -88-
                  -540i -10/97- 6-speed sedan
                  -525i -89-
                  -320i -98 4d-
                  -535i sedan -88-
                  -525tdsa touring -93-

                  Comment

                  • Dunky
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 4929
                    • Kotka

                    #39
                    Originally posted by maako77 View Post
                    Ei pystyneet paikallisessa bosch servises lukemaan multa vikakoodeja.. Tai olis pystyny mut olis pitänyt laittaa joku piuha rosvolla boksin piuhoihin kun puuttu 1 nasta pistokkeesta..

                    En sit viittiny ruveta merkkiliikkeeseen viemään ja laitoin kaikki anturit uusiks ni ei
                    tarvii arvailla ainakaan niitten perään..

                    Eli nokka, kampi, ja ilmamäärämittari nyt uusittu eikä nyi/pätki tahi sammuile enää
                    Oliko se autowatti?? (Räikkönen ei vain osaa )
                    Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                    Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                    Comment

                    • maako77
                      BTCF Member
                      • Apr 2006
                      • 234
                      • Kotka

                      #40
                      Originally posted by Dunky View Post
                      Oliko se autowatti?? (Räikkönen ei vain osaa )
                      Eikäköku se oli toi reijjon diesel.. Boschin palikalla katteli..
                      535xd f11 -11
                      Ex.
                      550iA Touring -06
                      -545i A -04
                      -535i sedan -88-
                      -540i -10/97- 6-speed sedan
                      -525i -89-
                      -320i -98 4d-
                      -535i sedan -88-
                      -525tdsa touring -93-

                      Comment

                      • Xander
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2005
                        • 122
                        • Home

                        #41
                        Originally posted by KKemp View Post
                        itse tilasin tuon kyseisen osan saksasta hintaan 119€+ toim.kulut DHL:ltä 12,90€ kotiin tuotuna. kesti 4 arkipäivää niin sain palikan käteen.(autoon 540i -98)
                        osa ei ole alkuperäinen Boschilainen, vaan saksalaisen Auto-Loew:in valmistama ja takuulaput ym. tuli mukaan(2v.takuulla)osa istui suoraan kiinni ja kaikki oireet loppus kerrasta
                        Eli kannattaa ehkä tilata tuolta Maf- service gmbh:lta


                        vaatii kirjautumisen, tosin kun itse kirjauduin,niin minuutin päästä tuli spostiin vahvistus

                        kovasti olin Gyntherin tuotteeseen ja toimitukseen tyytyväinen

                        T.KK
                        Mites muutkin jotka ovat käyttäneet kyseisen firman massamittareita, onkos niissä ollut huomautettavaa? Aina saa lukea kun ei orkkis osa toimi mutta mites nämä?

                        Comment

                        • hmms
                          Newbiemmer
                          • Mar 2008
                          • 15
                          • Vantaa

                          #42
                          Originally posted by maako77 View Post
                          Ei pystyneet paikallisessa bosch servises lukemaan multa vikakoodeja.. Tai olis pystyny mut olis pitänyt laittaa joku piuha rosvolla boksin piuhoihin kun puuttu 1 nasta pistokkeesta..

                          En sit viittiny ruveta merkkiliikkeeseen viemään ja laitoin kaikki anturit uusiks ni ei
                          tarvii arvailla ainakaan niitten perään..

                          Eli nokka, kampi, ja ilmamäärämittari nyt uusittu eikä nyi/pätki tahi sammuile enää
                          Mistä putiikista muuten hommasit nokan ja kammen anturit?
                          Ajattelin vaihtaa kaikki kerralla kanssa.
                          Itellä sama show jatkuu vaikka mitä tekee..

                          Comment

                          • ss900
                            BTCF Member
                            • Mar 2006
                            • 104

                            #43
                            Ilmamäärän mittaus

                            Originally posted by HanVat View Post
                            vikaa tutkittu lisää. Jarrupolkimen polkeminen ei vaikuta mitenkään tyhjäkäyntiin/sammumiseen. L/h testi antoi täyskaasukiihdytyksessä maksimissaan 59l/h. Vetoja tehtiin n. 10kpl ja ulkoilma oli -3. Ilmanpaine normaali. Aika vähän antaan bensaa, vastaavat lukemat ollut n. 95 muissa 540. Maf?
                            Pystyykö joku vahvistamaan, että tuo maksimi virtaus pitäisi olla 95 l/h? Tuntuu, että paras potku on kateissa ja sain maksimiarvoksi 85 l/h. Paljonko pitäisi saada arvoksi maksimissaan sillä "kotiinlimputus moodilla" ilman MAF tietoa (johto irti)?

                            Comment

                            • aripaa
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2006
                              • 520
                              • Kuhmo

                              #44
                              Moro!

                              Otetaan aihe esiin taas, auto on e39 540ia 9/98 , oireet on samat kuin topicin aloittajalla, onko maffi viallinen kun ottaa käydessä irti niin moottori sammuu laakista, eikös sen pitäisi mennä vara ohjelmalle jos on vikaa, niin olen lukenut noita topicceja selatessa, toinen merkille pantava vaiva on sellainen louskuttava ääni vasemmasta lohkosta etu osasta vanos? dsc kompressor? venttilikoneisto? arvauksia otetaan vastaan.
                              Ext. bmw:t
                              e28 518i -87
                              e34 518i -92
                              e39 540ia sedan 7/98
                              e39 540ia sedan 9/98
                              e39 540ia tour. 12/98
                              E34 525i Touring 7/92

                              Vikakoodien lukua/nollausta.

                              e39 540 ia sedan 7/96

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎