Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 alustapäivitys m-sportiksi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • RikuBMW
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2006
    • 712
    • Laitila

    #16
    500-Sedan E39 Taakse/Sport-alusta ja "M". . . . . . . . . . 85-4279 95.50 ???
    520-530 E39 Eteen/Sport-alusta ja "M". . . . . . . . . . . 85-4278 149.00 ???

    Ilmeisesti siis nämä iskarit? Ei noita H&R:n jousia sais jostain settinä esim. 30/30 tai 40/20 tms. Toi 30/15 näyttäis tiputtavan keulaa ehkä liian vähänkin ja taas toi 40/15 setti jättäis luultavasti perän vähän liian ylös eli tulis hiukan liiallinen etukeno..
    Mercedes-Benz Vito 114Cdi vm.-17
    Mercedes-Benz C200Cdi vm.-16
    Bmw E30 320i Cabriolet vm.-90 bagged

    Comment

    • janim110
      Bimmer Rookie
      • Feb 2007
      • 79
      • Kangasala

      #17
      Käyppäs tuolta pällistelemässä. Näyttäisi e39:n alustoja löytyvän. http://www.tuningstudio.fi
      e39 530dat-99

      Comment

      • -KK-
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2005
        • 265

        #18
        Kun tuossa alussa mainittiin m-sport alusta, niin siihen pakettiin kuuluisi myös vähän paksumpi kallistuksenvakaaja. Mutkia ajatellen sanoisin.

        Ajattelin mainita, kun täällä oli puhetta vaan iskareista ja jousista. Mikä varmaan riittääkin hyvin paljolti monelle

        Comment

        • jamoc8
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2005
          • 277
          • Oulu

          #19
          Hei, mittaisitko vanteen keskikohdasta kaareen nyt ne vakiojouset? Itsellä jäi tekemättä ja m-sport jouset tuntuivat laskevan vain perää.. Ei tullut mitattuna alkuperäisiä kivasti painuneita.. nyt jälkeen tais olla edessä 385mm luokkaa, ei tasaisella alustalla.

          Itse vaihdatin jouset ja iskarit, enkä antanut tehdä kallista nelipyöräsuuntausta ja kas kummaa, ratti on täysin suorassa vaihdon jälkeenkin. Mikäpä siellä voisi muuttua jos oikein puretaan..? Ja taka camberit oli valmiiksi jo mulla liian vähän miinuksella, eli tilanne korjautui mahdollisesti speksiin asti nyt.


          Originally posted by Alfredson View Post
          Olen nyt hyvin pahoillani jos ja kun tätä asiaa on varmasti tahvottu mutta en nyt hakusanoilla e39 ja m-sport löytänyt vastaavaa. Ehkä jonkun threadin sisältä löytyisi.

          Eli siis. E39 -96 528. Autossa ilmeisesti siis ihan nännimallin alusta. Onnistuuko jos vaihtaa suoraan M-sportin iskarit ja jouset? Paljonko se madaltaa? Muitakin vaihtoehtoja voi tietysti tarjota. Tavoitteena on saada jonkunverran matalampi, ehkä joku 20-30mm? sen verran että sen huomaa. Sen verran jäykempi että on jämäkämpi mutta ehdottomasti pitää ajettavuus ja mukavuus säilyä. Tietysti mukavuudesta tingitään hieman mutta epämukavaksi kyyti ei saa muuttua...


          Nykyisellään alusta on ajossa yllättävän jämäkkä kun unohtaa asvaltilla sladittelun ja tiukimmat neulansilmäkaarteet. Itseasiassa yllättävänkin jämäkältä kun kuitenkin etulokaria painaessa auto niiaa jonkun verran yllättävänkin kevyesti. Onko tämä E39 normi alusta vai alkaako vanhat olla kuitenkin tiensä päässä? Ei ne siis vielä rikki ole, se on selvä.

          Esim. p11 primeraa kun painaa keulasta ei meinaa auto painua yhtään! Ja siis ihan perus 1.6 tai 2.0, ei mikään GT
          Last edited by jamoc8; 15-04-2008, 07:38. Reason: tarkennus
          ---- Bee äm dapl juu ----

          Comment

          • Petri.Kekkonen
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2006
            • 7412
            • Oulu

            #20
            Originally posted by jamoc8 View Post
            Itsellä jäi tekemättä ja m-sport jouset tuntuivat laskevan vain perää.. Ei tullut mitattuna alkuperäisiä kivasti painuneita.. nyt jälkeen tais olla edessä 365mm luokkaa, ei tasaisella alustalla.
            Mulla kai vakio M Sport II on edestä 360mm luokkaa, eli ei tuo kaukana siitä ole kun noissa mittauksissakin tulee väkisin aina virhettä.
            E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
            E39 523i M Sport '00, Titansilber

            Comment

            • Vee-eit
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2004
              • 709
              • Turku

              #21
              Originally posted by jamoc8 View Post

              Itse vaihdatin jouset ja iskarit, enkä antanut tehdä kallista nelipyöräsuuntausta ja kas kummaa, ratti on täysin suorassa vaihdon jälkeenkin. Mikäpä siellä voisi muuttua jos oikein puretaan..? Ja taka camberit oli valmiiksi jo mulla liian vähän miinuksella, eli tilanne korjautui mahdollisesti speksiin asti nyt.
              Mielestäni säästät väärässä paikassa. Säätö maksaa 50-150€ ja uudet renkaat kanteista pilalle kuluneiden tilalle ???€...
              Hyvin suunniteltu on yhä kokonaan tekemättä.

              Comment

              • RikuBMW
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2006
                • 712
                • Laitila

                #22
                Minulle tarjottiin suht hyvään hintaan uutta H&R:n jousisarjaa ja GTS:än Sport iskareita. Oliskohan nuo iskarit millaiset? Kuulostavat ainakin tekstin perusteella hyviltä ja eivät olisi pahan hintaiset.
                Mercedes-Benz Vito 114Cdi vm.-17
                Mercedes-Benz C200Cdi vm.-16
                Bmw E30 320i Cabriolet vm.-90 bagged

                Comment

                • Kentsu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2004
                  • 1397
                  • Tuusula

                  #23
                  Originally posted by -KK- View Post
                  Kun tuossa alussa mainittiin m-sport alusta, niin siihen pakettiin kuuluisi myös vähän paksumpi kallistuksenvakaaja. Mutkia ajatellen sanoisin.

                  Ajattelin mainita, kun täällä oli puhetta vaan iskareista ja jousista. Mikä varmaan riittääkin hyvin paljolti monelle
                  Joo hyvä huomio, en kyllä itse tajunnut että vakaaja on M-Sport I:ssä paksumpi kuin vakio.

                  Originally posted by jamoc8 View Post
                  .. nyt jälkeen tais olla edessä 365mm luokkaa, ei tasaisella alustalla.

                  Itse vaihdatin jouset ja iskarit, enkä antanut tehdä kallista nelipyöräsuuntausta ja kas kummaa, ratti on täysin suorassa vaihdon jälkeenkin. Mikäpä siellä voisi muuttua jos oikein puretaan..? Ja taka camberit oli valmiiksi jo mulla liian vähän miinuksella, eli tilanne korjautui mahdollisesti speksiin asti nyt.
                  Mulla on edessä kuskin puoli noin sentin korkeammalla kuin oikea, eli 370+ mm. Onko sulla / muilla sama ilmiö? Samoin ratti ei heilahtanut mullakaan minnekään. Teen kyllä varmaan suuntauksen kunhan muutama sata km tuolla on ensin ajettu.
                  Ex: 523iA '97, 520iA '89
                  /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

                  Comment

                  • Petri.Kekkonen
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2006
                    • 7412
                    • Oulu

                    #24
                    Originally posted by Kentsu View Post
                    Joo hyvä huomio, en kyllä itse tajunnut että vakaaja on M-Sport I:ssä paksumpi kuin vakio.
                    Jostain olen ymmärätänyt että vakaajat on paksummat vain M Sport II:ssa. Valalle tästä en kyllä uskalla mennä, mutta jossain luki näin.
                    E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                    E39 523i M Sport '00, Titansilber

                    Comment

                    • -KK-
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2005
                      • 265

                      #25
                      Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                      Jostain olen ymmärätänyt että vakaajat on paksummat vain M Sport II:ssa. Valalle tästä en kyllä uskalla mennä, mutta jossain luki näin.
                      Joo tosiaan ajattelin ensin vain omaa autoani 540 -99 ja sen vakaajaa.


                      Mutta saman koneen kanssa ennen 9/99 päivitystä oleva pelkkä M-sport näyttäs myös sisältävän paksumman vakaajan kun katsoo samaa listaa.

                      Ja näyttäs, että 528 :ssakin on M-sportissa noista vaihtoehdoista se normaalia paksumpi vaihtoehto. Toki eri paksuus riippuen onko I vaiko II:


                      Muuten en ole asiaan perehtynyt enkä enempiä tiedä.
                      Last edited by -KK-; 12-03-2008, 09:58.

                      Comment

                      • Heguli 31
                        BTCF Member
                        • Oct 2004
                        • 10022
                        • KVLA

                        #26
                        Originally posted by Kentsu View Post
                        Mulla on edessä kuskin puoli noin sentin korkeammalla kuin oikea, eli 370+ mm. Onko sulla / muilla sama ilmiö?
                        Mielenkiinnosta vaan kysäisen,onko paljon korkeuseroa jos mitataan kuskin istuessa paikallaan kabiinissa.

                        Comment

                        • -Tapi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 3117
                          • Välisuomi

                          #27
                          OT: Miksiköhän E39 touringin ja sedanin etuiskarien varaosanumerot eroavat toisistaan? Sama pätee myös E60/E61-sarjaan.

                          Kumpaankin (-01 ja -05) (kummassakin M-sport alusta) pitäisi uusia iskarit ja ilmajousiperä aiheuttaa ettei takaiskareita saa ihan tuosta vaan ja etupäässäkin on se outous että alkuperäiset ovat omalla osanumerolla mutta "tarvikkeessa" käy sama osanumero useampaan..

                          E39:n etuiskarin osanumero on 31311096865. Mitä laitan tilalle? Uusina nuo ovat omaan makuun juuri passelit.
                          ---

                          Comment

                          • jamoc8
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2005
                            • 277
                            • Oulu

                            #28
                            Niin, muttako mikään ei muutu tossa hommassa ja mulla oli taka camberissa vara suurentua.. ja sanotaanpa taas, että pahimmillaan säätävät päin peetä kalibroimattomilla vehkeillä.
                            Kaveri näki silmillä mun auton taka-aurauksen olevan yhden säädön jälkeen liikaa auraava ja tsekkasin myöhemmin sen sitten lankulla kun rengas alkoi kulumaan ja niinpä silmät(ja lankku) oli tarkemmat kuin erään paikan kalliit vehkeet.


                            Originally posted by Vee-eit View Post
                            Mielestäni säästät väärässä paikassa. Säätö maksaa 50-150€ ja uudet renkaat kanteista pilalle kuluneiden tilalle ???€...
                            ---- Bee äm dapl juu ----

                            Comment

                            • Kentsu
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2004
                              • 1397
                              • Tuusula

                              #29
                              Originally posted by Heguli 31 View Post
                              Mielenkiinnosta vaan kysäisen,onko paljon korkeuseroa jos mitataan kuskin istuessa paikallaan kabiinissa.
                              Niin no... Ei ole tullut mitattua (Oisko Petri K. kun muistaakseni on jonkun mittauksen tehnyt?). Enpä usko kuitenkaan että senttiä tippuu, riippuu tietenkin kuskin painosta. Mutta... entäs sitten kun eukko istuu viereen ja kersa takapenkillä oikealla? Onko nämä siis suunniteltu yksin ajettaviksi :think
                              Mainitsin tuolla toisaalla muuten että kun mittasin muutaman sata tkm ajetun E34:n vakiokeulan tasalattialla niin oli aivan sama juttu; kuskin puoli edessä sentin korkeammalla.
                              Eipä silti, tämä korkeusero ei minua oikeastaan haittaa.
                              Ex: 523iA '97, 520iA '89
                              /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

                              Comment

                              • 180578
                                Bimmer Rookie
                                • Oct 2007
                                • 172

                                #30
                                Anteeksi off-topic mutta onkohan E60 M-alustaan saatavilla jotain hieman edullisempia iskareita kuin merkkiliike tarjoaa... Motonet ainakin myy E39:iin Bogen iskaria mutta ainakaan netissä ei ole vastaavaa E60 iskaria...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎