Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 alustapäivitys m-sportiksi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • greivi
    Bimmer Rookie
    • Aug 2009
    • 173
    • Laihia

    #76
    Originally posted by Clavurion View Post
    Kallista? KLIK
    Katospa vaan ! Tähän mennes oon löytäny yhden patukan tuolla hinnalla
    Kuinkas nyt olikaan, vakio takaiskarit käynee msportin/ madallusjousien kanssa ?
    Last edited by greivi; 03-11-2016, 20:16. Reason: välilyönti..

    Comment

    • Clavurion
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 9155
      • Oulu

      #77
      Originally posted by greivi View Post
      Kuinkas nyt olikaan, vakio takaiskarit käynee msportin/ madallusjousien kanssa ?
      Kierrejousien kanssa ei ole tainnut koskaan ollakaan touringiin kuin yhtä iskaria tarjolla. Tuossa samalta myyjältä. KLIK
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • greivi
        Bimmer Rookie
        • Aug 2009
        • 173
        • Laihia

        #78
        hyvältä näyttää, sitten vaan enään jousisarja. Eibach pro-kit vois olla omaan käyttöön sopiva ?eli käytännöllinen mutta jonkunverran madaltava sarja.

        Katsoin niin prokittiä on kahta mallia enkä löydä niistä eroja ?

        edit. eli:

        E2070-140
        for vehicles without electronic suspension control
        for vehicles without leveling control

        E2071-120
        for vehicles without M-technology
        for vehicles without electronic suspension control

        Sopiikos noista sitten kumpikaan ?
        Last edited by greivi; 03-11-2016, 21:38.

        Comment

        • Tuonela
          BTCF Member
          • Sep 2004
          • 368
          • Tampere

          #79
          Etuiskarit jäätyivät sitten heti pakkaskelien tultua...

          Auto 530iA sedan, alustasarjalla jonka merkkiä en tiedä (siniset jouset, pudotus edessä jotain 40-50mm).

          Mitä iskunvaimentimia kannattaisi katsella? En etsi halvinta kuraa, vaan laadukasta mutta järkevänhintaista.

          Comment

          • S.P.R
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2003
            • 1009
            • Oulu area

            #80
            Originally posted by Tuonela View Post
            Etuiskarit jäätyivät sitten heti pakkaskelien tultua...

            Auto 530iA sedan, alustasarjalla jonka merkkiä en tiedä (siniset jouset, pudotus edessä jotain 40-50mm).

            Mitä iskunvaimentimia kannattaisi katsella? En etsi halvinta kuraa, vaan laadukasta mutta järkevänhintaista.
            Sachsin normit tai m-sportit. Taatusti toimii eikä toisiaan maksa maltaita kun esim. ebaysta tilaa.
            Itsellä H&R siniset jouset -40/15 madalluksella.

            Comment

            • Bringer00
              Bimmer Rookie
              • Sep 2012
              • 132
              • Siikalatva

              #81
              Originally posted by S.P.R View Post
              Sachsin normit tai m-sportit. Taatusti toimii eikä toisiaan maksa maltaita kun esim. ebaysta tilaa.
              Itsellä H&R siniset jouset -40/15 madalluksella.
              Paljonko teillä on keskiöstä kaareen mitta?

              Comment

              • Tuonela
                BTCF Member
                • Sep 2004
                • 368
                • Tampere

                #82
                Originally posted by S.P.R View Post
                Sachsin normit tai m-sportit. Taatusti toimii eikä toisiaan maksa maltaita kun esim. ebaysta tilaa.
                Itsellä H&R siniset jouset -40/15 madalluksella.
                Oliskohan samat...? Edestä kuitenkin reilusta matalampi, mutta kuitenkin kohtuullisen mukava alusta.

                Noita Sachseja jo katselinkin, ihan järkevän hintaisia näyttäisi olevan. Miten muuten takuu toimii jos tilaa ebaysta?

                Comment

                • -Markus-
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2005
                  • 1463
                  • Ihan Savossa

                  #83
                  Originally posted by -Markus- View Post
                  Paljon lie vakio m-sport alustalla mitta vanteen keskeltä kaareen edessä/takana? Täytys pian tehdä lopullinen päätös, että laitetaanko m-sport palikat vai pappa/mökki alusta..
                  Nyt voi jo sanoa, että oikea ratkaisu tuli tehtyä kun hommasin nuo m-sport palikat. Ei ole liian matala eikä liian korkea. Antaa kuitenkin kivasti näköä se kevyt madallus. Talvella mennään 17" tuumasilla. Vielä harkinnassa, meniskö kesäsetkin jopa 17" tuumasilla... Tod.näk päädyn kuitenkin 18" tuumaseen

                  Ford Mondeo Mk3 STW
                  VW E-Golf 2015
                  BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

                  Comment

                  • battris
                    Newbiemmer
                    • Mar 2017
                    • 4
                    • Hämeenlinna

                    #84
                    Mulla ois 2002 m-sport missä tais toinen takajousi retkahtaa(perä inasen roikkuu toiselta puolelta). En oo sata varma mikä alusta sielä on alla mutta voisin kuvitella m-sport alustaksi. Minkähän pituset jouset sinne kannattaa vaihtaa että pysyis sama korkeus ja menis samoilla iskareilla? Pystyykö noita jousia tarkistaa muuta kun ottamalla irti ja mittaamalla?

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10949
                      • Joensuu

                      #85
                      Originally posted by battris View Post
                      Mulla ois 2002 m-sport missä tais toinen takajousi retkahtaa(perä inasen roikkuu toiselta puolelta). En oo sata varma mikä alusta sielä on alla mutta voisin kuvitella m-sport alustaksi. Minkähän pituset jouset sinne kannattaa vaihtaa että pysyis sama korkeus ja menis samoilla iskareilla? Pystyykö noita jousia tarkistaa muuta kun ottamalla irti ja mittaamalla?
                      Ei jousia irroittamalla tule hullua hurskaammaksi. Jousen vapaa pituus ei kerro mitään mikä sen pituus on kuormattuna. Mittaa kaaresta, sitten katsoo korjausoppaasta paljonko se on vakio/m-sport, niin siitä sitten voi päätellä minkälaiset jouset siellä on.
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • -CMS-
                        BTCF Member
                        • Jan 2008
                        • 84
                        • Helsinki

                        #86
                        Lainaan hieman tätä ketjua, vaikka kysymys sinänsä liittyy M-alustaan. Kesäisen iskarirempan jäljiltä etupää on noussut lähtötilanteesta noin sentin, kun menin ostamaan Sachsin yläpään laakerit ennen kuin olin lukenut täältä niiden alkuperäistä osaa korkeammasta profiilista. Lähtötilanteessa keula näytti valmiiksi hivenen takapäätä korkeammalta (renkaan yläreunan ja lokarin reunan välinen aukko). Yläpään laakereiden myötä tuo ero lisääntyi taas hieman.

                        Auto näyttää visuaalisesti olevan täysin tasainen. Omaan silmään kuitenkin tuo takapää näyttää hieman lurpahtaneelta. Vaikutelma korostuu varsinkin talvirenkailla 16" vanteilla (kesävanteet 18").

                        Onko mitään kikkaa nostaa takapäätä sen sentin verran ilman hillitöntä irroitusoperaatiota? Vaihtoehtoisesti kiinnostaisi laskea hieman tuota etupäätä. Etupään laskemiseen lienee ainoa vaihtoehto vaihtaa yläpään laakerit alkuperäismalliseksi, jos ei jousia halua vaihtaa.

                        Kiroilen itsekseni, etten hankkinut alkuperäisiä yläpään laakereita ja uusia jousia iskariremppaa varten. Nuo 225tkm ajetut jouset eivät varmaan enää ole parhaimmassa terässään.:think
                        Ex: -09 E92 335xi M-Sport MT Alpinweiß III
                        Ex: -03 E39 530dA M-Sport Individual
                        sigpic

                        Comment

                        • JarkkoMikael
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2010
                          • 165
                          • Jyväskylä

                          #87
                          Omassa kanssa etupää noussut ensin iskareitten vaihdon myötä ja sitten vielä lisää säädettävien yläpäidän kanssa. Noilla sitä keulaa sais vähän alaspäin http://www.kcs.fi/shop/getdesc.php?id=4370

                          JM

                          Comment

                          • -Markus-
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2005
                            • 1463
                            • Ihan Savossa

                            #88
                            Originally posted by -CMS- View Post
                            Onko mitään kikkaa nostaa takapäätä sen sentin verran ilman hillitöntä irroitusoperaatiota? Vaihtoehtoisesti kiinnostaisi laskea hieman tuota etupäätä. Etupään laskemiseen lienee ainoa vaihtoehto vaihtaa yläpään laakerit alkuperäismalliseksi, jos ei jousia halua vaihtaa.
                            EI satu olemaan ilmaperällä? Sitähän ois helppo hieman säätää.

                            Ford Mondeo Mk3 STW
                            VW E-Golf 2015
                            BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

                            Comment

                            • -CMS-
                              BTCF Member
                              • Jan 2008
                              • 84
                              • Helsinki

                              #89
                              Njet. Sedan kyseessä, joten rautavietereillä mennään.

                              En tiedä johtuuko sököistä reaktiotangon puslista, takapään puslien mahdollisesta kulumisesta, jousien iästä vai ajan kullaamista muistoista, mutta omaan perstuntumaan nuo M-Sport I -iskarit ovat kyllä selkeästi auton alkuperäisiä II-versioita löysemmät. Muistini mukaan alusta oli paljon terhakampi aikanaan.
                              Ex: -09 E92 335xi M-Sport MT Alpinweiß III
                              Ex: -03 E39 530dA M-Sport Individual
                              sigpic

                              Comment

                              • -CMS-
                                BTCF Member
                                • Jan 2008
                                • 84
                                • Helsinki

                                #90
                                Originally posted by JarkkoMikael View Post
                                Omassa kanssa etupää noussut ensin iskareitten vaihdon myötä ja sitten vielä lisää säädettävien yläpäidän kanssa. Noilla sitä keulaa sais vähän alaspäin http://www.kcs.fi/shop/getdesc.php?id=4370

                                JM
                                Muutaman kuukauden vanha juttu jo, mutta tilannepäivitystä liittyen ehdotukseesi. Ostin joulukuussa nuo Supersportin madaltavat jousilaitaset, jotka tänään laitettiin auton alle. Madalsi alkuperäisestäkin korkeudesta vielä sen n. sentin, joten nyt on paljon tasapainoisemman näköinen etupää suhteessa takapäähän. Suosittelen, jos haluaa keulaa tiputtaa sen n. 2 senttiä. Näppituntumalla etuiskarit muuttuivat hivenen napakammaksi, kun ovat palauttavaa sorttia ja iskunvaimentimen varsi on nyt sen 2 cm enemmän sisällä. Kiitos siis vinkistä!
                                Ex: -09 E92 335xi M-Sport MT Alpinweiß III
                                Ex: -03 E39 530dA M-Sport Individual
                                sigpic

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎