Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 alustapäivitys m-sportiksi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Alfredson
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2007
    • 463
    • Uusimaa

    E39 alustapäivitys m-sportiksi

    Olen nyt hyvin pahoillani jos ja kun tätä asiaa on varmasti tahvottu mutta en nyt hakusanoilla e39 ja m-sport löytänyt vastaavaa. Ehkä jonkun threadin sisältä löytyisi.

    Eli siis. E39 -96 528. Autossa ilmeisesti siis ihan nännimallin alusta. Onnistuuko jos vaihtaa suoraan M-sportin iskarit ja jouset? Paljonko se madaltaa? Muitakin vaihtoehtoja voi tietysti tarjota. Tavoitteena on saada jonkunverran matalampi, ehkä joku 20-30mm? sen verran että sen huomaa. Sen verran jäykempi että on jämäkämpi mutta ehdottomasti pitää ajettavuus ja mukavuus säilyä. Tietysti mukavuudesta tingitään hieman mutta epämukavaksi kyyti ei saa muuttua...


    Nykyisellään alusta on ajossa yllättävän jämäkkä kun unohtaa asvaltilla sladittelun ja tiukimmat neulansilmäkaarteet. Itseasiassa yllättävänkin jämäkältä kun kuitenkin etulokaria painaessa auto niiaa jonkun verran yllättävänkin kevyesti. Onko tämä E39 normi alusta vai alkaako vanhat olla kuitenkin tiensä päässä? Ei ne siis vielä rikki ole, se on selvä.

    Esim. p11 primeraa kun painaa keulasta ei meinaa auto painua yhtään! Ja siis ihan perus 1.6 tai 2.0, ei mikään GT
    Toistaiseksi totaalinen luopuminen BMW kannasta!
  • Clavurion
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 9157
    • Oulu

    #2
    Lyhyestä virsi kaunis. H&R jouset ja Boge/Sachs M-sport iskarit esim. Motonetistä (vastaa M-sport I iskareita).
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • Alfredson
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2007
      • 463
      • Uusimaa

      #3
      Originally posted by Clavurion View Post
      Lyhyestä virsi kaunis. H&R jouset ja Boge/Sachs M-sport iskarit esim. Motonetistä (vastaa M-sport I iskareita).
      Eli tämä käy suoraan autoon? Mitäs tuo laskee, ja mitkä H&R jouset varmaan riippuu siitäkin?

      Tarviiko esim takarenkaiden camperia säätää alustanmadalluksen takia? Onko E39 samallainen kuin E34 tuntuu olevan että madallus laittaa takarenkaat / \ asentoon?

      (Mitähän muuten noi H&R maksaa?)
      Toistaiseksi totaalinen luopuminen BMW kannasta!

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9157
        • Oulu

        #4
        H&R -40/15, esim. tuolta. KLIK.
        Voit tietysti käydä kysymässä M-sport jousien hintaa merkkitiskiltä.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • Alfredson
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2007
          • 463
          • Uusimaa

          #5
          Originally posted by Clavurion View Post
          H&R -40/15, esim. tuolta. KLIK.
          Voit tietysti käydä kysymässä M-sport jousien hintaa merkkitiskiltä.
          800e pelkät jouset? uuh... ihanan kallista :-)

          Mites sit esim KW Variante 1? 1200e säädettävä alusta, vai eikö tähän sisälly jousia?
          Toistaiseksi totaalinen luopuminen BMW kannasta!

          Comment

          • Clavurion
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 9157
            • Oulu

            #6
            Originally posted by Alfredson View Post
            800e pelkät jouset? uuh... ihanan kallista :-)
            Se on kyllä koko sarjan hinta.
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            • finnbiker
              Bimmer Rookie
              • Jul 2006
              • 103

              #7
              Originally posted by Clavurion View Post
              Se on kyllä koko sarjan hinta.
              suosittelen

              sarjan hinnaksi tulee rapiat päälle 700 + toim kulut
              ite tilasi autoteileltä iskarijousisatsin eli sachs eibach yhdistelmän
              minkä käsitykseni mukaan pitäisi olla ainakin iskareiltaan sama kuin m-sport alustoissa ,jouset madaltaa 15-20mm. Eibachia kehuttu jousina
              eiooo alla vielä

              tij.stä tilasin eibahch:n kallistuksenvakaajat (helkutin jytkyt näyttää olevan)

              moleemmista puljuista kamat tuli tosi näppärästi
              ilman mitään vaikeuksia

              vielä pitää hommata tukivarret ja powerflexin puslat nin
              johan rupee lyyli kirjuutteleen
              Last edited by finnbiker; 07-03-2008, 09:28.
              - nykymeno tekee meistä löysiä - :think

              Comment

              • ongelmalapsi
                Bimmer Enthusiast
                • May 2006
                • 1063
                • Hämeenlinna

                #8
                Kävin ite kyselemässä Edelliseen E39 535 iskareita jossa oli m-sport alusta etusille sanottiin hintaa 364€/kpl ja taakse 279€/kpl eli yhteensä ~1200€ ilman jousia...
                -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
                -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
                -Voimaa.com Ohjelmoinnit
                -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
                -Ilmastointi huolto alkaen 69€
                Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
                GMC Topkick C6500 rollback -95
                Ford F-350 4X4 Wrecker -97
                E46 330xiA -02
                Chrysler neon -99

                Comment

                • nikoo77
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2003
                  • 69
                  • Espoo

                  #9
                  Tilasin H&R:n 40/15 jouset ja Boge/Sachsin M-sport iskarit omaan touringiini.
                  Hintaa tuli melko tasan 700€.

                  M-sport alustan osat laakkosella n.1500€...
                  Halpaa kuin saippua!
                  E39 523iA touring

                  In memoriam:
                  E34 525i 24v
                  E30 320
                  E30 318

                  Comment

                  • Havis
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2004
                    • 1836
                    • Kotona/Poissa

                    #10
                    Originally posted by Alfredson View Post
                    ...Onko E39 samallainen kuin E34 tuntuu olevan että madallus laittaa takarenkaat / \ asentoon? ...
                    E39:n takaripustus on kovinkin erilainen monivarsiripustus verrattuna E34:een, jossa muistaakseni kolmiotukivarret.

                    E34:sessa renkaan pystykallistus muuttuu hiukan kuormituksen mukana, kun taas E39:ssä renkaat pysyy pystyssä, mutta puolestaan raideleveys muuttuu.

                    Tuon huomaa helpoiten kun nostaa E39:ia tunkilla, niin takapyörä pysyy pystyssä, mutta tuntuu painuvan sisään lokasuojan uumeniin, eikä mene ns. linkkuun auton alle
                    "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                    E60 523iA -08

                    Comment

                    • Alfredson
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2007
                      • 463
                      • Uusimaa

                      #11
                      Originally posted by Havis View Post
                      E39:n takaripustus on kovinkin erilainen monivarsiripustus verrattuna E34:een, jossa muistaakseni kolmiotukivarret.

                      E34:sessa renkaan pystykallistus muuttuu hiukan kuormituksen mukana, kun taas E39:ssä renkaat pysyy pystyssä, mutta puolestaan raideleveys muuttuu.

                      Tuon huomaa helpoiten kun nostaa E39:ia tunkilla, niin takapyörä pysyy pystyssä, mutta tuntuu painuvan sisään lokasuojan uumeniin, eikä mene ns. linkkuun auton alle
                      IMO omassani jos peruutan sen esim että takarengas on vähän sisässä niin se myös hieman kallistaa pyörää? Onkohan jossain sitten vikaa, alustassa tai silmissä? Taakse on kyllä edellinen omistaja vaihtanut tolppaa ja mitään välyksiä jne ei ole löydetty (ei kyllä tuon takia ole etsitykkään)
                      Toistaiseksi totaalinen luopuminen BMW kannasta!

                      Comment

                      • Kentsu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2004
                        • 1397
                        • Tuusula

                        #12
                        Vaihdoin tuossa äskettäin eteen original M-sport jouset (n. 100 € kpl BCF:n alennuksella, en muista tarkkaan) sekä Bogen M-sport iskarit. Takana on siis uudehkot ilmajouset / iskarit ja niitä ei tartte vaihtaa M-sportiin siirtymiseksi, ehkä madallan sen sentin... Ei todellakaan muuttunut auto kivireeksi, mukavuus kärsii (jos kärsii) aivan minimaalisesti pappa-alustaan nähden. Oikeastaan vanhoihin pumppuihin nähden muuttui yllättävän vähän mutta ohjaus tarkentui ja keula jämäköityi juuri toivotulla tavalla. Eihän se paljon madallusta kyllä tuo jos sitä kaipaa. Äkkiseltään tuntuu myös että sivutuuliherkkyys pieneni, tätä on nyt vaikeahko todentaa kun ei tule noita tuulennopeusmittauksia tehtyä tien päällä.

                        Niin ja minä en tiedä miltä tuollainen H&R tuntuu mutta mulle niiden madallus olisi ollut liian paljon.
                        Ex: 523iA '97, 520iA '89
                        /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

                        Comment

                        • Alfredson
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2007
                          • 463
                          • Uusimaa

                          #13
                          Originally posted by Kentsu View Post
                          Vaihdoin tuossa äskettäin eteen original M-sport jouset (n. 100 € kpl BCF:n alennuksella, en muista tarkkaan) sekä Bogen M-sport iskarit. Takana on siis uudehkot ilmajouset / iskarit ja niitä ei tartte vaihtaa M-sportiin siirtymiseksi, ehkä madallan sen sentin... Ei todellakaan muuttunut auto kivireeksi, mukavuus kärsii (jos kärsii) aivan minimaalisesti pappa-alustaan nähden. Oikeastaan vanhoihin pumppuihin nähden muuttui yllättävän vähän mutta ohjaus tarkentui ja keula jämäköityi juuri toivotulla tavalla. Eihän se paljon madallusta kyllä tuo jos sitä kaipaa. Äkkiseltään tuntuu myös että sivutuuliherkkyys pieneni, tätä on nyt vaikeahko todentaa kun ei tule noita tuulennopeusmittauksia tehtyä tien päällä.

                          Niin ja minä en tiedä miltä tuollainen H&R tuntuu mutta mulle niiden madallus olisi ollut liian paljon.
                          Et sattunut ottamaan kuvia ennen ja jälkeen?
                          Toistaiseksi totaalinen luopuminen BMW kannasta!

                          Comment

                          • Kentsu
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2004
                            • 1397
                            • Tuusula

                            #14
                            Originally posted by Alfredson View Post
                            Et sattunut ottamaan kuvia ennen ja jälkeen?
                            Juu en, enkä edes mitannut. Tai siis mittasin jälkeen; navasta kaareen n. 360 mm.
                            Ex: 523iA '97, 520iA '89
                            /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

                            Comment

                            • S.P.R
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2003
                              • 1009
                              • Oulu area

                              #15
                              Tarviiko esim takarenkaiden camperia säätää alustanmadalluksen takia? Onko E39 samallainen kuin E34 tuntuu olevan että madallus laittaa takarenkaat / \ asentoon?
                              Kyllähän se on hyvä käydä säädättämässä kulmat kuntoon. Varsinkin kun et varmaankaan ajele sitten perus 15" vanteillakaan. Isot vanteet ja leveät renkaat alle + madallus niin renkaat on juurikin / \ ilman säätöjä.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎