Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 alustapäivitys m-sportiksi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ide
    Bimmer Rookie
    • Apr 2005
    • 74
    • Ii

    #31
    Kysäisin tänään marmoritiskiltä sporttijousia 530dA:han. Eteen reilu 100€ kpl ja taakse reilu 110€ kpl. Jäi vielä harkintaan.
    E39 530dAt 9/98
    www.ilkansivu.net

    Comment

    • jamoc8
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2005
      • 277
      • Oulu

      #32
      Paljonko vakoioalustan korkeus vant. keskeltä kaareen?
      Mittailin itellä n.385 edessä n.360 takana. Voiko nuo eessä olla M- sportjouset?



      Originally posted by Ide View Post
      Kysäisin tänään marmoritiskiltä sporttijousia 530dA:han. Eteen reilu 100€ kpl ja taakse reilu 110€ kpl. Jäi vielä harkintaan.
      ---- Bee äm dapl juu ----

      Comment

      • Nuuskis
        BTCF Member
        • Sep 2007
        • 99
        • Kuortane

        #33
        Jousien ja iskarien vaihto kans edessä e39 sedaniin. H&R:n 30/15 jouset, iskareista ei vielä tietoa.. onkos jotain muuta oleellista vaihdettavaa samalla eteen pohjaanlyöntikumit, mitä muuta?
        Pihalla ku lintulauta
        E39 525i -01

        Comment

        • jarit
          Newbiemmer
          • Mar 2005
          • 13

          #34
          Vähän nostetta vanhaan mutta hyvään topicciin
          Speksi alkaa olla selvä millä osilla tämä homma hoidetaan, mutta onko kenelläkään suositella lafkaa joka hoitaisi asennuksen Turun seudulla?
          Käyttiksenä E39, harrasteena Chevy Camaro -70 SS/RS 4-speed

          Comment

          • jyrbba69
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2008
            • 2394
            • Kouvola

            #35
            Ainakin täällä päin AD-varaosa hoitaa kiinteällä hinnalla. Eli 200€, tosin käsittää vaan iskarien asennuksen, mutta samallahan ne jousetkin siinä menisi muutaman kympin panostuksella. En tosin tiedä onko turussa AD-varaosaa.

            Tosin jos on yhtään DIY henkeä taipuu ne vaihtaa itsekkin melko helposti alle.

            Tästäkin voisi tehdä jonkun FAQ jutun...
            2015 AMG GTS
            -----------------------------

            www.fotomonza.com kamerat ja tarvikkeet. Forumilaisille erikoishinnat!
            [email protected]

            Comment

            • jarit
              Newbiemmer
              • Mar 2005
              • 13

              #36
              Juuh, DIY-henkeä yms vermeet löytyy mutta kalenteri ei anna myöten
              Käyttiksenä E39, harrasteena Chevy Camaro -70 SS/RS 4-speed

              Comment

              • jeppis
                Bimmer Rookie
                • Oct 2005
                • 165
                • Laihia

                #37
                mulla oli m-sport jousilla edessä n.360mm ja nyt weitecin -50mm jousilla 315mm pohjamuovit saavat kyytiä apukuskin puolen pumpusta "mehut pihalla" joten uusia pumppuja kaipailee. kestääkö noi m-sport iskarit vielä noin rajun madalluksen? muistelin joskus vertailleeni m-sport ja GTS lyhennettyä iskaria, niin yhtäkkiseltään näyttivät juuri yhtä pitkiltä?
                Last edited by jeppis; 14-05-2008, 17:45.
                BMW M535i 1986

                Comment

                • jyrbba69
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2008
                  • 2394
                  • Kouvola

                  #38
                  M-sportit kestää kai joku 50-60mm max? Korjatkaa joku jos tietää paremmin.
                  2015 AMG GTS
                  -----------------------------

                  www.fotomonza.com kamerat ja tarvikkeet. Forumilaisille erikoishinnat!
                  [email protected]

                  Comment

                  • jarit
                    Newbiemmer
                    • Mar 2005
                    • 13

                    #39
                    Motonetin sport-iskarit tilattu, samoin H&R 30/15 sarja.
                    Tekijäkin tuolle duunille on löytynyt.
                    Seuraavaksi tarvitaan pohjaanlyönti kumien tarkempi speksi. Onko kenelläkään osanumeroa tai tarkempaa kuvausta jolla ne löytää helposti Metrosta ?
                    Mitä muuta vielä puuttuu tai kannattaa vaihtaa samalla?
                    Käyttiksenä E39, harrasteena Chevy Camaro -70 SS/RS 4-speed

                    Comment

                    • BaljonMoottorissaWikoja
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2005
                      • 34

                      #40
                      Päivitykseen vakioalustasta M-sportiksi ei siis tarvitse muuta kuin nuo M-sport iskarit ja jouset? Vai tarviiko tuota vakaajaa uusia??

                      Edit. Käykö muuten 530D -2000 M-sport alusta suoraan sigun autoon?
                      Last edited by BaljonMoottorissaWikoja; 05-11-2008, 14:12.

                      Comment

                      • Petri.Kekkonen
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2006
                        • 7412
                        • Oulu

                        #41
                        Originally posted by jamoc8 View Post
                        Paljonko vakoioalustan korkeus vant. keskeltä kaareen?
                        Mittailin itellä n.385 edessä n.360 takana. Voiko nuo eessä olla M- sportjouset?
                        Ei minusta ole M-jouset noin korkeat edessä.

                        Originally posted by BaljonMoottorissaWikoja View Post
                        Päivitykseen vakioalustasta M-sportiksi ei siis tarvitse muuta kuin nuo M-sport iskarit ja jouset? Vai tarviiko tuota vakaajaa uusia??
                        Ei kai sitä pakko ole uusia, mutta jos ei uusi niin sitten se ei ole M Sport II -alusta (jollainen tuossa 2000 vuoden autossa kai on), I-versiosta en ole varma onko siinä samat vakaajat kuin vakiossa vai ei.
                        Last edited by Petri.Kekkonen; 05-11-2008, 14:43.
                        E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                        E39 523i M Sport '00, Titansilber

                        Comment

                        • 325E
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2006
                          • 1227
                          • LAHTI

                          #42
                          Näin on M-sport 2:nen on paksumpi vakaajiltaan 25/15

                          Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                          Jostain olen ymmärätänyt että vakaajat on paksummat vain M Sport II:ssa. Valalle tästä en kyllä uskalla mennä, mutta jossain luki näin.
                          M-Sport 2:nen on paksumpi vakaajiltaan näin Bemarilla todettiin eli kun ottaa E39 mallin 530i mallin M-Teknik vakaajat ne on Etu 25mm varaosa no: 31 35 2 229 420 ja
                          taka 15mm varaosa no: 33 53 1 093 816..

                          Nämä M-sport 2:sen E39 530i mallista on jäykimmät eli paksuimmat kallistuksenvakaajat mitä Bemarilta saa Orggisosina joita voi laittaa E39 malliin 523i vm-98 .

                          Tämä tiedoksi että,E39...M5 , 535i ja 540i vakaajat "EI KÄY" E39 523i malliin kun etupalkki on erilainen......... vakaajat ei käy kiinnitykseltään myöskin toisen ongelman tekee kun noi mahti koneelliset ovat ns. simpukkaohjauksella.

                          Tämän päivän hinta 9.11.2008 on etuvakaaja 130€ ja takavakaaja 115€ ,kumit 12€ ja 6€ /kpl.
                          Last edited by 325E; 09-11-2008, 21:35.

                          Comment

                          • BaljonMoottorissaWikoja
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2005
                            • 34

                            #43
                            Eli siis pohjaanlyöntikumit myös uusiksi?? Haenko vain orggikset marmoritiskiltä vai onko muita vaihtoehtoja?

                            Comment

                            • 325E
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2006
                              • 1227
                              • LAHTI

                              #44
                              Aina pitää hakea...

                              Originally posted by BaljonMoottorissaWikoja View Post
                              Eli siis pohjaanlyöntikumit myös uusiksi?? Haenko vain orggikset marmoritiskiltä vai onko muita vaihtoehtoja?
                              Ei ns. marmoritiski ole tosiaan kallispaikka vaikka monet niin käsittää usein se on
                              kaikkein halvin kun tarvikeliikkeet pistää sitä Bemarilisää roimasti mutta, sitä
                              Aatu ei ole Made in German tuotteille laittanut...

                              Niin M-Sport pohjaanlyöntikumit ovat ns. lyhyemmät joten en usko että niitä saa kuin alkuperäisinä tosin ostin nyt ne eteen ja taakse ns. marmoritiskiltä oli niin halvat etten viitsinyt niitä erikseen laskusta edes katsoa...jos alusta remppa
                              muutamaan euroon kaatuu täytyy unohtaa se.

                              Comment

                              • BaljonMoottorissaWikoja
                                Bimmer Rookie
                                • Jul 2005
                                • 34

                                #45
                                Ilmeisesti kumeissa ei ole sen enempää eroja kuin, joko M-sport alusta tai tavallinen alusta(siis kun käy hakemassa tiskiltä)?
                                Last edited by BaljonMoottorissaWikoja; 11-11-2008, 08:25.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎