Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 alustapäivitys m-sportiksi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -Markus-
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2005
    • 1463
    • Ihan Savossa

    #61
    Nostellaan kun ajankohtainen...
    Miks bmwfans ei näytä jousille varaosanumeroa vai enkö vaan osaa..? Paljon m-sport paketti madaltaa pappamallia? Auto -01 520d touring, ei tasonsäätöö.

    Tarkoitus saada omaan autoon OEM m-sport alusta. Nykyinen huomattavasti liika matala emännän käyttikseksi näillä teillä. Näyttää olevan jotkut Eibachin mustat jouset, itseasiassa tälläset:
    Ebayssa

    Ford Mondeo Mk3 STW
    VW E-Golf 2015
    BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

    Comment

    • Clavurion
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 9155
      • Oulu

      #62
      Originally posted by -Markus- View Post
      Nostellaan kun ajankohtainen...
      Miks bmwfans ei näytä jousille varaosanumeroa vai enkö vaan osaa..? Paljon m-sport paketti madaltaa pappamallia? Auto -01 520d touring, ei tasonsäätöö.

      Tarkoitus saada omaan autoon OEM m-sport alusta. Nykyinen huomattavasti liika matala emännän käyttikseksi näillä teillä. Näyttää olevan jotkut Eibachin mustat jouset, itseasiassa tälläset:
      Ebayssa
      Jousitaulukko löytyy virallisesta ETK:sta (varustus vaikuttaa akselipainoon ja siten myös jousivakioon). M-sport madaltaa edessä 20 mm ja takana 15 mm.
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • -Markus-
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2005
        • 1463
        • Ihan Savossa

        #63
        Paljon lie vakio m-sport alustalla mitta vanteen keskeltä kaareen edessä/takana? Täytys pian tehdä lopullinen päätös, että laitetaanko m-sport palikat vai pappa/mökki alusta..

        Ford Mondeo Mk3 STW
        VW E-Golf 2015
        BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

        Comment

        • -Markus-
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2005
          • 1463
          • Ihan Savossa

          #64
          Onko m-sport aina perän tasonsäädöllä Touringissa? Vähän sen kuvan tässä nyt saanu noita takaiskareita selaillessa...

          Ford Mondeo Mk3 STW
          VW E-Golf 2015
          BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

          Comment

          • -Markus-
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2005
            • 1463
            • Ihan Savossa

            #65
            Omassa potilaassa ei siis automaattista tasonsäätöä ole. Joten tilaan taakse vakiopappa iskarit. Pitäs varmaan toimia ok OEM m-sport jousen kanssa?

            Ford Mondeo Mk3 STW
            VW E-Golf 2015
            BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

            Comment

            • juha_s
              Alueaktiivi
              • May 2008
              • 447
              • Lappeenranta

              #66
              Originally posted by -Markus- View Post
              Omassa potilaassa ei siis automaattista tasonsäätöä ole. Joten tilaan taakse vakiopappa iskarit. Pitäs varmaan toimia ok OEM m-sport jousen kanssa?
              Käy sinne myös m-sport iskaritkin, eihän niissä mitään eroa ole. Jos siulla jää noi eibachin jouset ylimääräsiks niin voisin ostaa pois kuleksimasta, ainaskin takapään.
              F11 535d xDrive M-Sport -13

              Comment

              • -Markus-
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2005
                • 1463
                • Ihan Savossa

                #67
                Originally posted by juha_s View Post
                Käy sinne myös m-sport iskaritkin, eihän niissä mitään eroa ole.
                Kai niissä joku ero on kun eri varaosanumerot, mutta mikä niissä sitten eroavaisuus on? Onko pituudessa eroa? Käykö m-sport/tasonsäädöllinen vaikka tasonsäätöä ei ole?

                Ford Mondeo Mk3 STW
                VW E-Golf 2015
                BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

                Comment

                • juha_s
                  Alueaktiivi
                  • May 2008
                  • 447
                  • Lappeenranta

                  #68
                  Originally posted by -Markus- View Post
                  Kai niissä joku ero on kun eri varaosanumerot, mutta mikä niissä sitten eroavaisuus on? Onko pituudessa eroa? Käykö m-sport/tasonsäädöllinen vaikka tasonsäätöä ei ole?
                  Nii en mee kyllä vannomaan, enkä ole päässyt tutkimaan. En tiedä onko sitten m-sport lyhyempi, ja ilma-perääkin on m-sport sekä vakio. Itsellä on vakiot iskarit ja tiputettu alemmas kuin m-sport ja tuntuu toimivan. Mutta kyllä ne tavan iskarit sinne myöskin käy, ei ole ongelmaa pienessä madalluksessa.
                  F11 535d xDrive M-Sport -13

                  Comment

                  • -Markus-
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2005
                    • 1463
                    • Ihan Savossa

                    #69
                    Taidan ne vakioiskarit taakse varmuudeksi tilata. Joo ilmaperää on sekä m-sporttina, että pappamallina, mutta vähän jääny se vaikutelma, että m-sport on aina ilmaperällä. Tämän jos joku voisi ystävällisesti vahvistaa tai kumota, niin ollaan taas kaikki vähän viisaampia.

                    Joo mullakin nyt takana vakioiskarit ja tuo Eibachin 30 mm madaltava sarja ja on ollu kyllä todella toimiva setti vaikka alla pyörii 19" rengassetti! Mutta nykykäyttöön vaan auttamattomasti liian matala, varsinkin talvella.

                    Ford Mondeo Mk3 STW
                    VW E-Golf 2015
                    BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

                    Comment

                    • hietase
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2012
                      • 554
                      • Espoo

                      #70
                      Originally posted by -Markus- View Post
                      Omassa potilaassa ei siis automaattista tasonsäätöä ole. Joten tilaan taakse vakiopappa iskarit. Pitäs varmaan toimia ok OEM m-sport jousen kanssa?
                      Tämän halvemmalla et taida laatuvalmistajan pumppuja saada edes Saksasta?



                      Alle 90 euroa...

                      Comment

                      • -Markus-
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2005
                        • 1463
                        • Ihan Savossa

                        #71
                        Ihan hyviä jotain tarjouksia Schmiedmannilla mut ei oikeen OEM Saschia. Profiteilelle tilaus lähössä, Pielmeier ei päässy lähellekään hinnassa.

                        E: Pielmeier yht. 1158eur, Profiteile 633 eur, iskarit ja pari tukivartta.
                        Last edited by -Markus-; 05-10-2016, 22:12.

                        Ford Mondeo Mk3 STW
                        VW E-Golf 2015
                        BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

                        Comment

                        • hietase
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2012
                          • 554
                          • Espoo

                          #72
                          Itsekin tilasin Sachs Advantaget madallettuun sport-alustaiseen ilmaperälliseen Saksasta. Sielläkin erityisesti takaiskareiden hinta aika kova.

                          Comment

                          • greivi
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2009
                            • 173
                            • Laihia

                            #73
                            Itsellä korkkas vakio e39 touring etuiskari oikeen kunnolla, testissä 2% vaimennusta ja ero toiseen puoleen 96%

                            Tuossa ajellut emännän E46 touringilla jossa msport alusta ja eibach jousisetti.
                            Kohtuullisen tontissa, 9 leveillä vanteilla omasta mielestä todella nätti. Silti ajettavuus todella hyvä, asvaltilla aivan mahtava ja hiekkatiellä kohtuullinen. Ei tarvetta tyynylle ja kypärälle.

                            Nyt itselle harkinnassa tuollainen setti, ei ole tarkoitus madaltaa pilalle vaan dailydriver tyyliin. kumminkin käyttöauto kyseessä ja vetokoukku joka pitää huomioida.

                            Motonetistä sport iskarit TRW merkillä, onko kokemuksia ? Bilsteiniä olen löytänyt vähän kalliimmalla mutta jotenkin jäänyt huono maku niistä kun lukenut juttuja että monet sylkeny öljyt pihalle.
                            Ja tietysti olis sachs:sit, mutta niiden hinta on sitten tupla jos vertaa noihin TRW merkkisiin.

                            Nuo sachs:sit himottais mutta on kyllä perkuleen kalliit:think
                            Ideoita ? auto on E39 530d automaatti -01 touring pappamalli eli ilman mitään ilma/edc säätöjä

                            Comment

                            • mikron
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2005
                              • 2171
                              • Himas

                              #74
                              Originally posted by greivi View Post
                              Itsellä korkkas vakio e39 touring etuiskari oikeen kunnolla, testissä 2% vaimennusta ja ero toiseen puoleen 96%

                              Tuossa ajellut emännän E46 touringilla jossa msport alusta ja eibach jousisetti.
                              Kohtuullisen tontissa, 9 leveillä vanteilla omasta mielestä todella nätti. Silti ajettavuus todella hyvä, asvaltilla aivan mahtava ja hiekkatiellä kohtuullinen. Ei tarvetta tyynylle ja kypärälle.

                              Nyt itselle harkinnassa tuollainen setti, ei ole tarkoitus madaltaa pilalle vaan dailydriver tyyliin. kumminkin käyttöauto kyseessä ja vetokoukku joka pitää huomioida.

                              Motonetistä sport iskarit TRW merkillä, onko kokemuksia ? Bilsteiniä olen löytänyt vähän kalliimmalla mutta jotenkin jäänyt huono maku niistä kun lukenut juttuja että monet sylkeny öljyt pihalle.
                              Ja tietysti olis sachs:sit, mutta niiden hinta on sitten tupla jos vertaa noihin TRW merkkisiin.

                              Nuo sachs:sit himottais mutta on kyllä perkuleen kalliit:think
                              Ideoita ? auto on E39 530d automaatti -01 touring pappamalli eli ilman mitään ilma/edc säätöjä
                              Muusta tiedä ku alkuperäisestä m-sport alustasta. Motonetissa suostuivat jokunen vuosi sitten tilaamaan boge-merkkiset (alkup-valmistaja) etusikarit ja hinta oli sama kuin nettikataloogissa sport-iskareille. N. puolet marmorin hinnasta.
                              F11 530dA xDrive M-sport -13
                              Ex:E39 525i Touring M-sport -03
                              Ex: E38 740iA -98
                              Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
                              Ex: E39 523i -96
                              Ex: E34 520i -89

                              Comment

                              • Clavurion
                                BTCF Member
                                • Feb 2005
                                • 9155
                                • Oulu

                                #75
                                Originally posted by greivi View Post
                                Nuo sachs:sit himottais mutta on kyllä perkuleen kalliit:think
                                Kallista? KLIK
                                E39 530dA -02 M-Sport
                                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎