e39 facelift umpion"lasin" irroitus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zener
    Moderator
    • Oct 2004
    • 14561
    • Oulu

    #91
    Niin, mutta eipä se tarviku sen yhden katsastusmiehen joka sen katsoo...
    E65 730dA '04 klick
    F10 520dA '11 klick
    E34 520iA (2.8l) '91 klick

    Instagram


    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

    Comment

    • Kojootti324
      BTCF Member
      • May 2014
      • 61
      • Rock Village

      #92
      Originally posted by zener View Post
      Niin, mutta eipä se tarviku sen yhden katsastusmiehen joka sen katsoo...
      Niinpä 979€/kpl

      Ei silti, on mulla Montussa ollu jälkiasennus xenonit 150tkm, eikä niitä koskaan oo kytätty. Leimalle halogenit paikalle. Liikenteessä on pysäytetty vaan pakkoliset puhallus ratsiat (max 5 kpl).

      Comment

      • ezaa
        BTCF Member
        • May 2013
        • 37
        • Pohjois-Pohjanmaa

        #93
        Saako facelift umpioon keltaisella vilkulla olevia laseja? Mitä itse olen etsinyt netistä niin ei löydy kuin kirkkaalla vilkun lasilla.

        Comment

        • dokki
          BTCF Member
          • Feb 2013
          • 236
          • valtimo-sotkamo

          #94
          Tai jostain jos saisi vaan ne oranssit kulma palat.onko tietoa?
          BMW e39 530dA-98
          BMW e38 735iAL-97

          EX:BMW e39 523iA-97
          BMW e36 320ci-92
          BMW e36 316i -92
          BMW e36 325 -91 252hv 315nm
          Honda civic TIC -89 220hv 230nm

          Comment

          • Driver22
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2006
            • 2098
            • *

            #95
            Tulipa sitten tilattua uudet umpionlasit: http://www.ebay.com/itm/BMW-5-2000-2...item3f4e226246

            Millä liimalla nuo uudet lasit kannattaa laittaa takaisin paikalleen?
            F31 330D Xdrive M-Sport

            Comment

            • JarkkoMikael
              Bimmer Rookie
              • Sep 2010
              • 165
              • Jyväskylä

              #96
              e39 umpioiden tiivistäminen

              SIKALASTOMER®-710
              Butyylipohjainen, pastamainen, liuotinta sisältävä tiivistysmassa
              - See more at: http://fin.sika.com/fi/solutions_pro....NwuoBKBA.dpuf

              Tuo on hyvä, saa lämmittämällä irti kuten alkuperäisen. Muista irroitus vaiheessa ottaa vilkun puolelta parit ruuvit irti ja samalla kannattaisi varmaan laittaa uudet säätötangot kun on kerran auki.

              JM

              Comment

              • ea_M5
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2013
                • 205
                • Finland - Espoo/Turku

                #97
                Ainakin Motonetista löytyy 710:ä suoraan hyllystä.
                2001 Le Mans Blue ///M5
                Black/Blue sport interior
                Titanium Trim
                Supersprint X-pipe

                Comment

                • Hezman
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2012
                  • 708
                  • Jyväskylä

                  #98
                  Originally posted by JarkkoMikael View Post

                  Tuo on hyvä, saa lämmittämällä irti kuten alkuperäisen. Muista irroitus vaiheessa ottaa vilkun puolelta parit ruuvit irti ja samalla kannattaisi varmaan laittaa uudet säätötangot kun on kerran auki.

                  JM
                  En olis niin varma irroittamisen suhteen. Molemmat umpiot purkaneena voin sanoo että jos on kasattu "ikiliimalla" niin teettää työtä aika lailla. -02 vuosimallin e39 siis mulla. Liima lähtee vain mekaanisella työstämisellä, ei auta lämmitys, ennen sulaa umpio ympäriltä kuin liima pehmenee.

                  Comment

                  • JarkkoMikael
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2010
                    • 165
                    • Jyväskylä

                    #99
                    umpion lasin irrotus

                    Originally posted by Hezman View Post
                    En olis niin varma irroittamisen suhteen. Molemmat umpiot purkaneena voin sanoo että jos on kasattu "ikiliimalla" niin teettää työtä aika lailla. -02 vuosimallin e39 siis mulla. Liima lähtee vain mekaanisella työstämisellä, ei auta lämmitys, ennen sulaa umpio ympäriltä kuin liima pehmenee.
                    Sillä juuri tuota sika 710 botuulimassaa koska se ainakin irtoaa lämmittämällä. Alkuperäisiä liimoja on vissiin kahdenlaisia, mullakin vielä saman -02 vuoden auto ja oli lämmittämällä pehmenevää liimaa.

                    JM

                    Comment

                    • ea_M5
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2013
                      • 205
                      • Finland - Espoo/Turku

                      7/2002 ja vanhemmat pitäisi saada lämmittämällä auki:
                      Bimmerforums is the preferred online BMW Forum and community for BMW owners. At Bimmerforums, you will find technical how-to information maintenance specifics audio advice wheel and tire combinations and model specific details not found anywhere else. Our professionals are here to help make sure you find the answers you need to your questions and our community is here to help other brainstorm ideas for the future.


                      Uudempiin Jamie Peers teki melko äskettäin "brute force"-ohjeen:


                      12 minuutin paisto 85...95degC saunan ylälauteilla jakkaran päällä riitti avaamaan omat Hellat. Adjusterit kannattaa tottakai vaihtaa samalla.
                      Last edited by ea_M5; 05-08-2015, 20:30.
                      2001 Le Mans Blue ///M5
                      Black/Blue sport interior
                      Titanium Trim
                      Supersprint X-pipe

                      Comment

                      • Hezman
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2012
                        • 708
                        • Jyväskylä

                        Juu tuolla sikamassalla toki kasasin, kunhan sai eka purettua.

                        Eihän se pleksin poisto mahdoton tehtävä ole, jos on uudet laittaa tilalle. Sama miten sen siittä leikkoo. Itse otin ehjänä ikiliimatut pleksit irti hiomista varten. Tais siinä viikko mennä kun molemmat hio ja kiillotti, työttömänä ollessa oli aikaa
                        Jälkeenpäin täytyy todeta että jos oisin tienny alottaessa minkälainen homma on niin en olis kyl alottanutkaan.

                        Ja jos nyt tekis saman homman niin hankkisin valmiiksi myös ksenon lähivaloumpiot ja säätötankojen muoviosat. Heijastin pinta oli palanu jo aika huonoksi.

                        Vinkki ehjän heijastin pinnan kiillottamiseen: Metallivaha, jossa Ei SAA olla hiovia ainesosia sekä levittämiseen ja kiillottamiseen käy hyvin esim. näytön puhdistusliina.

                        Comment

                        • niko-77
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2009
                          • 200
                          • Espoo

                          Moi!

                          Kokeilin oman auton umpioden reunan välistä piikillä liimaa ja oli tosi pehmeää. 90 asteen piikillä sai liimaa helposti rikottua. Autoni on 530d 12/03, täytyy kokeilla lämmittämistä! Kuinka kovaa tuo liima on sitten uudemmissa, kun minun liima tuntuu tosi butyylimäiseltä? Kaveri käyttää kuvissa dremeliä, voiskohan hommaan käyttää Makitan värisevää multityökalua, teriä mulla on iso sarja.
                          Last edited by niko-77; 03-09-2015, 15:42.

                          Comment

                          • A.M.V
                            Newbiemmer
                            • Oct 2006
                            • 6

                            Ite vaihoin pari talvea sitten evox-r bi-sexy projektorit umpioihin ja uudet tangot. Minun umpioiden kohdalla liima oli tosiaan kunnon kumia joka ei antautunut muuta kuin tolla raaka arska tyylillä. Niikun joku tuolla aiemmin totesi että lämpo ei vaikuta asiaan. Saa rauhassa polttaa koko umpion poroksi ilman että se liima järkevästi pehmenis :P Uudet DJAuto plexit laitoin tilalle.

                            entiä kuin olet päässyt tässä alulle vaiko jo homman hoitanut, mutta >

                            Kokeile toki lämmittää eka josko ne sattus lähtemään, kun ei näistä aina tiedä. Mutta jos ei niin sitten aikalailla jotain remeliä käteen.

                            Ekana ne pikku RUUVIT vilkun kulmasta pois !! :P

                            Jollakin leikkurilla kun sen vanhan plexin saa leikattua eestä pois niin pääsee repimään, raapimaan, vuolemaan plexin jämät ja vanhat liimat pois. Mulla ainaki oli koko uran täydeltä liimaa ylä, ala ja takaosa täynnä. Tämän takia piti yleensäkki lähtä leikkaamalla purkamaan pakettia.

                            Tätä tehdessä kannattaa varoa umpion taka osaa koska saattaa joutua vähä reilummin kiskoon pihdeillä yms niitä plexin reunoja. Itellä voiman tuskissa pari kertaa tuikkas mora läpi siitä urasta kun leikoin niitä liima saumoja auki
                            Sen mustan väli kehyksen (joka näkyy ulos) jalat on sitten kans valettu sinne liima massan sisään, että varovasti kaivaa ne esiin ettei katko niitä siinä riehuessa .. niinkui itse melkein tein.

                            Sisukset on aika selkeä palapeli kun sen purkaa ja kasaa samallain.

                            Maltilla butyylit uraan ja plexit paikoilleen.
                            Last edited by A.M.V; 12-09-2015, 04:01.
                            -530d e39 ///M touring - titansilber
                            -740i e38 - aspensilber

                            Comment

                            • niko-77
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2009
                              • 200
                              • Espoo

                              Moi! Kiitti vinkeistä.
                              Mun ei tarvitse irroittaa sitä mustaa kehää, koska vaihdoin säätöpalikat aiemmin takakautta. On muuten hauska homma, alko menee kun on muutaman tehnyt.
                              Mulla on Depon linssit jotka ostin schmiedmannilta, linsseissä ei mitään ylimääräistä tekstiä tai numeroita etupinnassa. Vastaavat orkkiksia aika hienosti.

                              Täytyy ottaa täristin käteen ja alkaa tekee railoo! Unohdetaan lämmitys.

                              Comment

                              • Stitch
                                Bimmer Rookie
                                • May 2013
                                • 104
                                • e-suomi

                                Nostetaanpa tätä. Nähtävästi faceliftiin ei saa xenoneihin "laillisilla merkinnöillä" olevia laseja?
                                Vai olenko puusilmä kun en ebaysta löytänyt..

                                Comment

                                Working...
                                X