Niin, mutta eipä se tarviku sen yhden katsastusmiehen joka sen katsoo...
e39 facelift umpion"lasin" irroitus?
Collapse
X
-
Originally posted by zener View PostNiin, mutta eipä se tarviku sen yhden katsastusmiehen joka sen katsoo...979€/kpl
Ei silti, on mulla Montussa ollu jälkiasennus xenonit 150tkm, eikä niitä koskaan oo kytätty. Leimalle halogenit paikalle. Liikenteessä on pysäytetty vaan pakkoliset puhallus ratsiat (max 5 kpl).
Comment
-
-
Tulipa sitten tilattua uudet umpionlasit: http://www.ebay.com/itm/BMW-5-2000-2...item3f4e226246
Millä liimalla nuo uudet lasit kannattaa laittaa takaisin paikalleen?F31 330D Xdrive M-Sport
Comment
-
-
e39 umpioiden tiivistäminen
SIKALASTOMER®-710
Butyylipohjainen, pastamainen, liuotinta sisältävä tiivistysmassa
- See more at: http://fin.sika.com/fi/solutions_pro....NwuoBKBA.dpuf
Tuo on hyvä, saa lämmittämällä irti kuten alkuperäisen. Muista irroitus vaiheessa ottaa vilkun puolelta parit ruuvit irti ja samalla kannattaisi varmaan laittaa uudet säätötangot kun on kerran auki.
JM
Comment
-
-
Originally posted by JarkkoMikael View Post
Tuo on hyvä, saa lämmittämällä irti kuten alkuperäisen. Muista irroitus vaiheessa ottaa vilkun puolelta parit ruuvit irti ja samalla kannattaisi varmaan laittaa uudet säätötangot kun on kerran auki.
JM
Comment
-
-
umpion lasin irrotus
Originally posted by Hezman View PostEn olis niin varma irroittamisen suhteen. Molemmat umpiot purkaneena voin sanoo että jos on kasattu "ikiliimalla" niin teettää työtä aika lailla. -02 vuosimallin e39 siis mulla. Liima lähtee vain mekaanisella työstämisellä, ei auta lämmitys, ennen sulaa umpio ympäriltä kuin liima pehmenee.
JM
Comment
-
-
7/2002 ja vanhemmat pitäisi saada lämmittämällä auki:
Bimmerforums is the preferred online BMW Forum and community for BMW owners. At Bimmerforums, you will find technical how-to information maintenance specifics audio advice wheel and tire combinations and model specific details not found anywhere else. Our professionals are here to help make sure you find the answers you need to your questions and our community is here to help other brainstorm ideas for the future.
Uudempiin Jamie Peers teki melko äskettäin "brute force"-ohjeen:
12 minuutin paisto 85...95degC saunan ylälauteilla jakkaran päällä riitti avaamaan omat Hellat. Adjusterit kannattaa tottakai vaihtaa samalla.Last edited by ea_M5; 05-08-2015, 20:30.2001 Le Mans Blue ///M5
Black/Blue sport interior
Titanium Trim
Supersprint X-pipe
Comment
-
-
Juu tuolla sikamassalla toki kasasin, kunhan sai eka purettua.
Eihän se pleksin poisto mahdoton tehtävä ole, jos on uudet laittaa tilalle. Sama miten sen siittä leikkoo. Itse otin ehjänä ikiliimatut pleksit irti hiomista varten. Tais siinä viikko mennä kun molemmat hio ja kiillotti, työttömänä ollessa oli aikaa
Jälkeenpäin täytyy todeta että jos oisin tienny alottaessa minkälainen homma on niin en olis kyl alottanutkaan.
Ja jos nyt tekis saman homman niin hankkisin valmiiksi myös ksenon lähivaloumpiot ja säätötankojen muoviosat. Heijastin pinta oli palanu jo aika huonoksi.
Vinkki ehjän heijastin pinnan kiillottamiseen: Metallivaha, jossa Ei SAA olla hiovia ainesosia sekä levittämiseen ja kiillottamiseen käy hyvin esim. näytön puhdistusliina.
Comment
-
-
Moi!
Kokeilin oman auton umpioden reunan välistä piikillä liimaa ja oli tosi pehmeää. 90 asteen piikillä sai liimaa helposti rikottua. Autoni on 530d 12/03, täytyy kokeilla lämmittämistä! Kuinka kovaa tuo liima on sitten uudemmissa, kun minun liima tuntuu tosi butyylimäiseltä? Kaveri käyttää kuvissa dremeliä, voiskohan hommaan käyttää Makitan värisevää multityökalua, teriä mulla on iso sarja.Last edited by niko-77; 03-09-2015, 15:42.
Comment
-
-
Ite vaihoin pari talvea sitten evox-r bi-sexy projektorit umpioihin ja uudet tangot. Minun umpioiden kohdalla liima oli tosiaan kunnon kumia joka ei antautunut muuta kuin tolla raaka arska tyylillä. Niikun joku tuolla aiemmin totesi että lämpo ei vaikuta asiaan. Saa rauhassa polttaa koko umpion poroksi ilman että se liima järkevästi pehmenis :P Uudet DJAuto plexit laitoin tilalle.
entiä kuin olet päässyt tässä alulle vaiko jo homman hoitanut, mutta >
Kokeile toki lämmittää eka josko ne sattus lähtemään, kun ei näistä aina tiedä. Mutta jos ei niin sitten aikalailla jotain remeliä käteen.
Ekana ne pikku RUUVIT vilkun kulmasta pois !! :P
Jollakin leikkurilla kun sen vanhan plexin saa leikattua eestä pois niin pääsee repimään, raapimaan, vuolemaan plexin jämät ja vanhat liimat pois. Mulla ainaki oli koko uran täydeltä liimaa ylä, ala ja takaosa täynnä. Tämän takia piti yleensäkki lähtä leikkaamalla purkamaan pakettia.
Tätä tehdessä kannattaa varoa umpion taka osaa koska saattaa joutua vähä reilummin kiskoon pihdeillä yms niitä plexin reunoja. Itellä voiman tuskissa pari kertaa tuikkas mora läpi siitä urasta kun leikoin niitä liima saumoja auki
Sen mustan väli kehyksen (joka näkyy ulos) jalat on sitten kans valettu sinne liima massan sisään, että varovasti kaivaa ne esiin ettei katko niitä siinä riehuessa .. niinkui itse melkein tein.
Sisukset on aika selkeä palapeli kun sen purkaa ja kasaa samallain.
Maltilla butyylit uraan ja plexit paikoilleen.Last edited by A.M.V; 12-09-2015, 04:01.-530d e39 ///M touring - titansilber
-740i e38 - aspensilber
Comment
-
-
Moi! Kiitti vinkeistä.
Mun ei tarvitse irroittaa sitä mustaa kehää, koska vaihdoin säätöpalikat aiemmin takakautta. On muuten hauska homma, alko menee kun on muutaman tehnyt.
Mulla on Depon linssit jotka ostin schmiedmannilta, linsseissä ei mitään ylimääräistä tekstiä tai numeroita etupinnassa. Vastaavat orkkiksia aika hienosti.
Täytyy ottaa täristin käteen ja alkaa tekee railoo! Unohdetaan lämmitys.
Comment
-
Comment