Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 530d -02 ei käynnisty

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sirkus
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2004
    • 2195
    • kaustinen

    #46
    Kyllä Kust Car:lla pystyy lukemaan käynnissä arvoja esim. suuttimilta, mut ei ajossa kun joutuis ottaa roikan perään.
    Chrysler 300c crd touring 2010
    Daily driver
    Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
    Man cave on wheels
    Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
    Built not bought
    V8, only juice&milk come in 2 litres

    Kawasaki zzr1100 fighter


    Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

    Comment

    • Clavurion
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 9142
      • Oulu

      #47
      Originally posted by juhani87 View Post
      Kust carilla kokkolassa eivät pysty lukeen livedataa. Nyt tuo vika alkaa oleen niin paha ettei meinaa saada enään kirveelläkään käyntiin pienen seisottamisen jälkeen....
      Sirkus jo kertoi oleellisen. Suutinongelmassa riittää testaus paikallaan, joten ajonaikaista live-dataa ei tarvi ihmetellä. Ajon aikana homma tietysti onnistuu vain, jos lukusofta on kannettavassa koneessa.
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • juhani87
        Bimmer Rookie
        • Nov 2004
        • 95
        • Lohtaja city!

        #48
        Originally posted by Clavurion View Post
        Sirkus jo kertoi oleellisen. Suutinongelmassa riittää testaus paikallaan, joten ajonaikaista live-dataa ei tarvi ihmetellä. Ajon aikana homma tietysti onnistuu vain, jos lukusofta on kannettavassa koneessa.
        Juu näinhän se varmaankin on kun tarkemmin ajattelee
        Eli täytyy mennä ens viikolla piuhan päähän...
        Last edited by juhani87; 15-11-2008, 15:47.
        BMW F11 520da -12

        EX: BMW E91 320da -06
        EX: BMW E46 330dt -02
        EX: BMW E36 325I -92

        Comment

        • jsr85
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2007
          • 1375
          • Oulainen

          #49
          Edellä kirjoitettu "case" on nyt sit saatu päätökseen. Remontin hinta 1340€ joka sisälsi tehdaskunnostetun rail-pumpun, ahtopaine anturin, moottori öljyt+suodatin, kaikki hehkut, huohottimen suodatin. Tästä isot pojot Autokorjaamo H Erkkilälle. Eipä paljon muuta voi ku suositella. Ainut vaan et angelit ei vaan pala uusillakaan polttimoilla ku himmeästi remontin jälkeen.. takana toimii kaikki valot normaalisti.

          ps. joko juhani87 sai auton iskuun?
          ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

          Comment

          • juhani87
            Bimmer Rookie
            • Nov 2004
            • 95
            • Lohtaja city!

            #50
            Originally posted by jsr85 View Post
            Edellä kirjoitettu "case" on nyt sit saatu päätökseen. Remontin hinta 1340€ joka sisälsi tehdaskunnostetun rail-pumpun, ahtopaine anturin, moottori öljyt+suodatin, kaikki hehkut, huohottimen suodatin. Tästä isot pojot Autokorjaamo H Erkkilälle. Eipä paljon muuta voi ku suositella. Ainut vaan et angelit ei vaan pala uusillakaan polttimoilla ku himmeästi remontin jälkeen.. takana toimii kaikki valot normaalisti.

            ps. joko juhani87 sai auton iskuun?
            Juuh. Elikäs auto ei oo vielä kunnossa, mutta varmaankin lähipäivinä...Auto on nyt pajalla ja yhdestä suuttimesta runko halki ja kaikkiin muihinkin joutuu vissiin laittaan korjaus sarjan Ihmetteli tuo remonttimies, että kuinka auto on edes käynyt. Oli kuulemma niin paljon ohi vuotoa kolmannen pytyn suuttimessa. Juurikin tuo mistä oli runko halki.
            Last edited by juhani87; 08-12-2008, 16:18.
            BMW F11 520da -12

            EX: BMW E91 320da -06
            EX: BMW E46 330dt -02
            EX: BMW E36 325I -92

            Comment

            • juhani87
              Bimmer Rookie
              • Nov 2004
              • 95
              • Lohtaja city!

              #51
              Sain tänään auton pajalta ja kyllähän rupes käynnistyyn ihan erimalliin. Mutta nyt sitten pukkas uuden ongelman Eli autoon oli vaihdettu myös railipaineen anturi koska oli sytyttänyt vikavalon remontin jälkeen täyskiihdytyksessä ja antoi tuolle vikakoodin. Remonttimies oli testaillut autoa ja todennut sen olevan kunnossa. Kun sitten hain auton ja lähdin ajeleen kotiin päin niin kappas vaan ekassa kunnon kiihdytyksessä siinä 3000 kierroksen paikkeilla sytty taas moottorin vikavalo. Ja oon nyt testaillu tota niin pelaa hyvin kuhan ei kiihdytä yli 3000 ringin. Eli mikä tossa nyt vois olla? Ahtopaineanturi? voiko sytyttää vika valon?
              BMW F11 520da -12

              EX: BMW E91 320da -06
              EX: BMW E46 330dt -02
              EX: BMW E36 325I -92

              Comment

              • Rahu
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2002
                • 6464
                • Tuusula

                #52
                Originally posted by juhani87 View Post
                Sain tänään auton pajalta ja kyllähän rupes käynnistyyn ihan erimalliin. Mutta nyt sitten pukkas uuden ongelman Eli autoon oli vaihdettu myös railipaineen anturi koska oli sytyttänyt vikavalon remontin jälkeen täyskiihdytyksessä ja antoi tuolle vikakoodin. Remonttimies oli testaillut autoa ja todennut sen olevan kunnossa. Kun sitten hain auton ja lähdin ajeleen kotiin päin niin kappas vaan ekassa kunnon kiihdytyksessä siinä 3000 kierroksen paikkeilla sytty taas moottorin vikavalo. Ja oon nyt testaillu tota niin pelaa hyvin kuhan ei kiihdytä yli 3000 ringin. Eli mikä tossa nyt vois olla? Ahtopaineanturi? voiko sytyttää vika valon?
                Arvailusta ei ole tässäkään paljon hyötyä, vaikka osuisikin oikeaan.. Ne kun pitää/kannatta lukea tuossa tapauksessa kuitenkin.
                BMW Service
                P.o4oo925441
                [email protected]
                Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                Comment

                • Clavurion
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 9142
                  • Oulu

                  #53
                  Originally posted by juhani87 View Post
                  Sain tänään auton pajalta ja kyllähän rupes käynnistyyn ihan erimalliin. Mutta nyt sitten pukkas uuden ongelman Eli autoon oli vaihdettu myös railipaineen anturi koska oli sytyttänyt vikavalon remontin jälkeen täyskiihdytyksessä ja antoi tuolle vikakoodin. Remonttimies oli testaillut autoa ja todennut sen olevan kunnossa. Kun sitten hain auton ja lähdin ajeleen kotiin päin niin kappas vaan ekassa kunnon kiihdytyksessä siinä 3000 kierroksen paikkeilla sytty taas moottorin vikavalo. Ja oon nyt testaillu tota niin pelaa hyvin kuhan ei kiihdytä yli 3000 ringin. Eli mikä tossa nyt vois olla? Ahtopaineanturi? voiko sytyttää vika valon?
                  Rail-paineanturin liitin on voinut saada kipeää imusarjaa irrottaessa. En muista, onko se johto E46:ssakin kumitutilla kiinni imusarjan päässä. Tosin tuossa liittimessä on muutenkin esiintynyt ongelmia.
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • juhani87
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2004
                    • 95
                    • Lohtaja city!

                    #54
                    Originally posted by Clavurion View Post
                    Rail-paineanturin liitin on voinut saada kipeää imusarjaa irrottaessa. En muista, onko se johto E46:ssakin kumitutilla kiinni imusarjan päässä. Tosin tuossa liittimessä on muutenkin esiintynyt ongelmia.
                    Juu eli tottakai olen menossa luetuttaan vikakoodit, mutta aattelin tässä kuitenki pohtia asiaa ku pääsen sinne vasta ensviikolla ja asia yllättäen ressaa

                    Olivat vissiin katsoneet sitä liitintä pajalla, mutta tiedä sitten
                    tuntuu vaan oudolta, että vika olis tossa liittimessä ku toimii niin kauan hyvin kun antaa kenkää... Ja kokeilin tosiaan monta kertaa asiaa ja joka kerta noin 3000 paikkeilla valo sytty.

                    jotenki itsestä tuntuu, että tämä liittys jotenki ahtopaineisiin mutta voin toki olla täysin väärässä
                    Last edited by juhani87; 11-12-2008, 22:00.
                    BMW F11 520da -12

                    EX: BMW E91 320da -06
                    EX: BMW E46 330dt -02
                    EX: BMW E36 325I -92

                    Comment

                    • juhani87
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2004
                      • 95
                      • Lohtaja city!

                      #55
                      Pistetääs välillä uutta tietoo ja kysykyksiä. Käytin autoa maanantaina testerissä ja railipaineen anturi oli antanut vikakoodin ja sitten jokin lämpötila-anturi. Kumpikaan vioista ei ollut päällä. Ja remonttimies ei uskonut railipaineen anturin olevan taas rikki. Eli osaatteko sanoa mikä tossa vois olla ku edelleen vika valoo syttyy ku vähänkään polkasee Auto menee huomenna pajalle ja alkavat selvittää mistä kiikastaa... Voiko viallinen ahtopaineanturi sytyttää vikavalon tai jumittavat turbon johdesiivet....?? Jos jotain positiivistä niin auto lähtee nyt käyntiin samantien, ku kääntää avainta ja myöskin pers tuntumalla kulutus ois laskenu suutin remontin jälkeen
                      BMW F11 520da -12

                      EX: BMW E91 320da -06
                      EX: BMW E46 330dt -02
                      EX: BMW E36 325I -92

                      Comment

                      • Clavurion
                        BTCF Member
                        • Feb 2005
                        • 9142
                        • Oulu

                        #56
                        Originally posted by juhani87 View Post
                        Pistetääs välillä uutta tietoo ja kysykyksiä. Käytin autoa maanantaina testerissä ja railipaineen anturi oli antanut vikakoodin ja sitten jokin lämpötila-anturi. Kumpikaan vioista ei ollut päällä. Ja remonttimies ei uskonut railipaineen anturin olevan taas rikki. Eli osaatteko sanoa mikä tossa vois olla ku edelleen vika valoo syttyy ku vähänkään polkasee Auto menee huomenna pajalle ja alkavat selvittää mistä kiikastaa... Voiko viallinen ahtopaineanturi sytyttää vikavalon tai jumittavat turbon johdesiivet....?? Jos jotain positiivistä niin auto lähtee nyt käyntiin samantien, ku kääntää avainta ja myöskin pers tuntumalla kulutus ois laskenu suutin remontin jälkeen
                        Mitä niille suuttimille lopulta tehtiin, testattiinko penkissä?
                        Kurkkaapa tuo. KLIK
                        E39 530dA -02 M-Sport
                        E53 X5 3.0dA -06 Sport
                        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                        Comment

                        • juhani87
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2004
                          • 95
                          • Lohtaja city!

                          #57
                          Originally posted by Clavurion View Post
                          Mitä niille suuttimille lopulta tehtiin, testattiinko penkissä?
                          Kurkkaapa tuo. KLIK
                          Käsitykseni mukaan testattiin, mutta en nyt pane päätäni pantiks... Yks siis vaihdettiin kokonaan uuteen ja 5 korjaussarja. Tuota niin ymmärsin kyllä jotain tuosta, mutta englannin kielentaito on vähän heikko... niin saiskos vähän tulkkaus apua
                          Niin ja unohdin tossa aikasemmin sanoa että tuo vikavalohan ei syttynyt ennen remonttia koskaan.
                          BMW F11 520da -12

                          EX: BMW E91 320da -06
                          EX: BMW E46 330dt -02
                          EX: BMW E36 325I -92

                          Comment

                          • Clavurion
                            BTCF Member
                            • Feb 2005
                            • 9142
                            • Oulu

                            #58
                            Tuliko siitä nyt muuten koodi suoraan rail-paineanturista vai matalasta rail-paineesta (1190)? Jos selvästi herjaa anturia, niin varmasti sitä liitintä kannattaa ensin tutkia tai suosiolla rakentaa uuden liittimen pinneineen.

                            Tuossa aik. linkissä oireena moottorin pätkiminen/sammuminen suurella kuormituksella vaikka toimii normaalisti kevyellä kuormalla. Jos samalla antaa vikakoodin matalasta rail-paineesta, ensin tutkintaan korkeapainepumppu. Jos siitä ei vikaa löydy, todennäköisimmin vian aiheuttaa kuormittaessa vuotava suutin.
                            E39 530dA -02 M-Sport
                            E53 X5 3.0dA -06 Sport
                            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                            Comment

                            • tonttu81
                              Bimmer Rookie
                              • Dec 2008
                              • 37
                              • Joensuu

                              #59
                              Mitähän muuten kustantaa tuo rail putken paine anturi? En löydä mistään hintaa sille. Apuja? Oli omassa vikakoodit Rail putken paine liian alhainen ja jokin egr:n toiminta häiriö. No ongelma on se ettei kylmänä meinaa lähteä käyntiin, jos kone vähänkin lämmin niin ei mitään häiriöitä ja vika ainoastaan kun pakkasta on enemmän kuin pari astetta. Epäilivät abriebin lastua koska sehän on anturin piuhojen välissä ilmeisesti huijaamassa jotenkin paine arvoja. Mutta ei auttanut senkään poistaminen. Ja suutinten korjaus arvot normaalit joka suuttimella alle 2 g vai milligrammaako se oli. ja paine järjestelmässä normaali lämpimänä. Rupesin miettimään sen anturin vaihtamista ensitöikseni. Jos se liitin tai anturissa häikkää ja oireilee vain kylmänä. Mielipiteitä? Ja auto 320 d -02

                              Comment

                              • juhani87
                                Bimmer Rookie
                                • Nov 2004
                                • 95
                                • Lohtaja city!

                                #60
                                Originally posted by Clavurion View Post
                                Tuliko siitä nyt muuten koodi suoraan rail-paineanturista vai matalasta rail-paineesta (1190)? Jos selvästi herjaa anturia, niin varmasti sitä liitintä kannattaa ensin tutkia tai suosiolla rakentaa uuden liittimen pinneineen.

                                Tuossa aik. linkissä oireena moottorin pätkiminen/sammuminen suurella kuormituksella vaikka toimii normaalisti kevyellä kuormalla. Jos samalla antaa vikakoodin matalasta rail-paineesta, ensin tutkintaan korkeapainepumppu. Jos siitä ei vikaa löydy, todennäköisimmin vian aiheuttaa kuormittaessa vuotava suutin.

                                Koodi tuli rail-anturista. Auto ei kyllä pätki mitenkään ja käy muutenkin hienosti. Remonttimies muuten sanoi että ennen kuin vaihtoivat railpaine anturin niin silloin pätki ja tyhjäkäynti seilas. Täytyypäs vähän kysellä testasivatko todella suuttimet penkissä... Kiitoksia asiantuntevista neuvoista clavurionille
                                BMW F11 520da -12

                                EX: BMW E91 320da -06
                                EX: BMW E46 330dt -02
                                EX: BMW E36 325I -92

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎