Kyllä Kust Car:lla pystyy lukemaan käynnissä arvoja esim. suuttimilta, mut ei ajossa kun joutuis ottaa roikan perään.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 530d -02 ei käynnisty
Collapse
X
-
Chrysler 300c crd touring 2010
Daily driver
Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
Man cave on wheels
Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
Built not bought
V8, only juice&milk come in 2 litres
Kawasaki zzr1100 fighter
Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88
-
-
Originally posted by juhani87 View PostKust carilla kokkolassa eivät pysty lukeen livedataa. Nyt tuo vika alkaa oleen niin paha ettei meinaa saada enään kirveelläkään käyntiin pienen seisottamisen jälkeen....E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostSirkus jo kertoi oleellisen. Suutinongelmassa riittää testaus paikallaan, joten ajonaikaista live-dataa ei tarvi ihmetellä. Ajon aikana homma tietysti onnistuu vain, jos lukusofta on kannettavassa koneessa.
Eli täytyy mennä ens viikolla piuhan päähän...Last edited by juhani87; 15-11-2008, 15:47.BMW F11 520da -12
EX: BMW E91 320da -06
EX: BMW E46 330dt -02
EX: BMW E36 325I -92
Comment
-
-
Edellä kirjoitettu "case" on nyt sit saatu päätökseen. Remontin hinta 1340€ joka sisälsi tehdaskunnostetun rail-pumpun, ahtopaine anturin, moottori öljyt+suodatin, kaikki hehkut, huohottimen suodatin. Tästä isot pojot Autokorjaamo H Erkkilälle. Eipä paljon muuta voi ku suositella. Ainut vaan et angelit ei vaan pala uusillakaan polttimoilla ku himmeästi remontin jälkeen.. takana toimii kaikki valot normaalisti.
ps. joko juhani87 sai auton iskuun?..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...
Comment
-
-
Originally posted by jsr85 View PostEdellä kirjoitettu "case" on nyt sit saatu päätökseen. Remontin hinta 1340€ joka sisälsi tehdaskunnostetun rail-pumpun, ahtopaine anturin, moottori öljyt+suodatin, kaikki hehkut, huohottimen suodatin. Tästä isot pojot Autokorjaamo H Erkkilälle. Eipä paljon muuta voi ku suositella. Ainut vaan et angelit ei vaan pala uusillakaan polttimoilla ku himmeästi remontin jälkeen.. takana toimii kaikki valot normaalisti.
ps. joko juhani87 sai auton iskuun?Last edited by juhani87; 08-12-2008, 16:18.BMW F11 520da -12
EX: BMW E91 320da -06
EX: BMW E46 330dt -02
EX: BMW E36 325I -92
Comment
-
-
Sain tänään auton pajalta ja kyllähän rupes käynnistyyn ihan erimalliin. Mutta nyt sitten pukkas uuden ongelman Eli autoon oli vaihdettu myös railipaineen anturi koska oli sytyttänyt vikavalon remontin jälkeen täyskiihdytyksessä ja antoi tuolle vikakoodin. Remonttimies oli testaillut autoa ja todennut sen olevan kunnossa. Kun sitten hain auton ja lähdin ajeleen kotiin päin niin kappas vaan ekassa kunnon kiihdytyksessä siinä 3000 kierroksen paikkeilla sytty taas moottorin vikavalo. Ja oon nyt testaillu tota niin pelaa hyvin kuhan ei kiihdytä yli 3000 ringin. Eli mikä tossa nyt vois olla? Ahtopaineanturi? voiko sytyttää vika valon?BMW F11 520da -12
EX: BMW E91 320da -06
EX: BMW E46 330dt -02
EX: BMW E36 325I -92
Comment
-
-
Originally posted by juhani87 View PostSain tänään auton pajalta ja kyllähän rupes käynnistyyn ihan erimalliin. Mutta nyt sitten pukkas uuden ongelman Eli autoon oli vaihdettu myös railipaineen anturi koska oli sytyttänyt vikavalon remontin jälkeen täyskiihdytyksessä ja antoi tuolle vikakoodin. Remonttimies oli testaillut autoa ja todennut sen olevan kunnossa. Kun sitten hain auton ja lähdin ajeleen kotiin päin niin kappas vaan ekassa kunnon kiihdytyksessä siinä 3000 kierroksen paikkeilla sytty taas moottorin vikavalo. Ja oon nyt testaillu tota niin pelaa hyvin kuhan ei kiihdytä yli 3000 ringin. Eli mikä tossa nyt vois olla? Ahtopaineanturi? voiko sytyttää vika valon?BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
-
Originally posted by juhani87 View PostSain tänään auton pajalta ja kyllähän rupes käynnistyyn ihan erimalliin. Mutta nyt sitten pukkas uuden ongelman Eli autoon oli vaihdettu myös railipaineen anturi koska oli sytyttänyt vikavalon remontin jälkeen täyskiihdytyksessä ja antoi tuolle vikakoodin. Remonttimies oli testaillut autoa ja todennut sen olevan kunnossa. Kun sitten hain auton ja lähdin ajeleen kotiin päin niin kappas vaan ekassa kunnon kiihdytyksessä siinä 3000 kierroksen paikkeilla sytty taas moottorin vikavalo. Ja oon nyt testaillu tota niin pelaa hyvin kuhan ei kiihdytä yli 3000 ringin. Eli mikä tossa nyt vois olla? Ahtopaineanturi? voiko sytyttää vika valon?E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostRail-paineanturin liitin on voinut saada kipeää imusarjaa irrottaessa. En muista, onko se johto E46:ssakin kumitutilla kiinni imusarjan päässä. Tosin tuossa liittimessä on muutenkin esiintynyt ongelmia.
Olivat vissiin katsoneet sitä liitintä pajalla, mutta tiedä sitten
tuntuu vaan oudolta, että vika olis tossa liittimessä ku toimii niin kauan hyvin kun antaa kenkää... Ja kokeilin tosiaan monta kertaa asiaa ja joka kerta noin 3000 paikkeilla valo sytty.
jotenki itsestä tuntuu, että tämä liittys jotenki ahtopaineisiin mutta voin toki olla täysin väärässäLast edited by juhani87; 11-12-2008, 22:00.BMW F11 520da -12
EX: BMW E91 320da -06
EX: BMW E46 330dt -02
EX: BMW E36 325I -92
Comment
-
-
Pistetääs välillä uutta tietoo ja kysykyksiä. Käytin autoa maanantaina testerissä ja railipaineen anturi oli antanut vikakoodin ja sitten jokin lämpötila-anturi. Kumpikaan vioista ei ollut päällä. Ja remonttimies ei uskonut railipaineen anturin olevan taas rikki. Eli osaatteko sanoa mikä tossa vois olla ku edelleen vika valoo syttyy ku vähänkään polkasee Auto menee huomenna pajalle ja alkavat selvittää mistä kiikastaa... Voiko viallinen ahtopaineanturi sytyttää vikavalon tai jumittavat turbon johdesiivet....?? Jos jotain positiivistä niin auto lähtee nyt käyntiin samantien, ku kääntää avainta ja myöskin pers tuntumalla kulutus ois laskenu suutin remontin jälkeenBMW F11 520da -12
EX: BMW E91 320da -06
EX: BMW E46 330dt -02
EX: BMW E36 325I -92
Comment
-
-
Originally posted by juhani87 View PostPistetääs välillä uutta tietoo ja kysykyksiä. Käytin autoa maanantaina testerissä ja railipaineen anturi oli antanut vikakoodin ja sitten jokin lämpötila-anturi. Kumpikaan vioista ei ollut päällä. Ja remonttimies ei uskonut railipaineen anturin olevan taas rikki. Eli osaatteko sanoa mikä tossa vois olla ku edelleen vika valoo syttyy ku vähänkään polkasee Auto menee huomenna pajalle ja alkavat selvittää mistä kiikastaa... Voiko viallinen ahtopaineanturi sytyttää vikavalon tai jumittavat turbon johdesiivet....?? Jos jotain positiivistä niin auto lähtee nyt käyntiin samantien, ku kääntää avainta ja myöskin pers tuntumalla kulutus ois laskenu suutin remontin jälkeen
Kurkkaapa tuo. KLIKE39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Niin ja unohdin tossa aikasemmin sanoa että tuo vikavalohan ei syttynyt ennen remonttia koskaan.BMW F11 520da -12
EX: BMW E91 320da -06
EX: BMW E46 330dt -02
EX: BMW E36 325I -92
Comment
-
-
Tuliko siitä nyt muuten koodi suoraan rail-paineanturista vai matalasta rail-paineesta (1190)? Jos selvästi herjaa anturia, niin varmasti sitä liitintä kannattaa ensin tutkia tai suosiolla rakentaa uuden liittimen pinneineen.
Tuossa aik. linkissä oireena moottorin pätkiminen/sammuminen suurella kuormituksella vaikka toimii normaalisti kevyellä kuormalla. Jos samalla antaa vikakoodin matalasta rail-paineesta, ensin tutkintaan korkeapainepumppu. Jos siitä ei vikaa löydy, todennäköisimmin vian aiheuttaa kuormittaessa vuotava suutin.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Mitähän muuten kustantaa tuo rail putken paine anturi? En löydä mistään hintaa sille. Apuja? Oli omassa vikakoodit Rail putken paine liian alhainen ja jokin egr:n toiminta häiriö. No ongelma on se ettei kylmänä meinaa lähteä käyntiin, jos kone vähänkin lämmin niin ei mitään häiriöitä ja vika ainoastaan kun pakkasta on enemmän kuin pari astetta. Epäilivät abriebin lastua koska sehän on anturin piuhojen välissä ilmeisesti huijaamassa jotenkin paine arvoja. Mutta ei auttanut senkään poistaminen. Ja suutinten korjaus arvot normaalit joka suuttimella alle 2 g vai milligrammaako se oli. ja paine järjestelmässä normaali lämpimänä. Rupesin miettimään sen anturin vaihtamista ensitöikseni. Jos se liitin tai anturissa häikkää ja oireilee vain kylmänä. Mielipiteitä? Ja auto 320 d -02
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostTuliko siitä nyt muuten koodi suoraan rail-paineanturista vai matalasta rail-paineesta (1190)? Jos selvästi herjaa anturia, niin varmasti sitä liitintä kannattaa ensin tutkia tai suosiolla rakentaa uuden liittimen pinneineen.
Tuossa aik. linkissä oireena moottorin pätkiminen/sammuminen suurella kuormituksella vaikka toimii normaalisti kevyellä kuormalla. Jos samalla antaa vikakoodin matalasta rail-paineesta, ensin tutkintaan korkeapainepumppu. Jos siitä ei vikaa löydy, todennäköisimmin vian aiheuttaa kuormittaessa vuotava suutin.
Koodi tuli rail-anturista. Auto ei kyllä pätki mitenkään ja käy muutenkin hienosti. Remonttimies muuten sanoi että ennen kuin vaihtoivat railpaine anturin niin silloin pätki ja tyhjäkäynti seilas. Täytyypäs vähän kysellä testasivatko todella suuttimet penkissä... Kiitoksia asiantuntevista neuvoista clavurionilleBMW F11 520da -12
EX: BMW E91 320da -06
EX: BMW E46 330dt -02
EX: BMW E36 325I -92
Comment
-
Comment