memebuy23buy

E39 ohjauksesta ja suuntavakavuudesta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • janke
    replied
    Originally posted by Tome View Post
    No tuskin ainakaan ohjaustyypin vika
    No minkä sitten? Joko Meylen Hd:t on väsyneet 40tkm jälkeen:think

    Leave a comment:


  • Tome
    replied
    No tuskin ainakaan ohjaustyypin vika

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Miten kun autoni vihdoin kulkee tasaiseti perusnopeuksissa, mutta tuossa 120kmh vauhdissa ohjaus alkaa muuttua todella kevyeksi ja rauhattomaksi:think Onko tämä nyt tuon servottoman ohjauksen kirous vai mistä johtuu?

    Leave a comment:


  • duunari76
    replied
    No ei tähän hätään pysty kyllä sitä tekemään, ku on menny niin paljo rahuskaa kahteen autoon, ja pitäis talvikiekotki kesän-syksyn aikana tähän investoida Täytyy sitten ens kesäksi laittaa.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by duunari76 View Post
    Osaisko joku antaa hyvät perussäädöt, että mitä kannattais laittaa käyttöautoon (525tds), jolla ajetaan enimmäkseen kaupunkiajoa, ja olis mukava jos se tuntuis purevan mutkissa tiehen? Tietenki pitää pystyä kohtuudella ajamaan myös normaalia maantieajoa, eikä renkaat sais mennä toiselta laidalta ihan sileäksi, kun toinen laita on vielä lähes uudenveroinen.

    Eli joku sellanen hyvä kompromissi, joka pitäis olla ihan joka Vianorin säädettävissä ilman viilaa tai rälläkkää

    Autossa on säädettävä alusta, säädöt tehtävä rekisteriotteen mukaan välillä 335-385mm navan keskeltä suojankaareen. Renkaat on 225/55/16. Oon yrittäny saada auton nyt sellaiseen korkeuteen, että takana olis 343mm ja edessä 355. Jostain poimin, että tuo olis esimerkiksi M5:ssa ja sportalustalla olevissa 540:ssä tuota luokkaa. Mitä mieltä tästä?
    Mites, ootko vanne koon suurentamista miettinyt? Renkaan leveys ja profiilin madallus lisään purevaisuutta tiehen.

    Leave a comment:


  • duunari76
    replied
    Osaisko joku antaa hyvät perussäädöt, että mitä kannattais laittaa käyttöautoon (525tds), jolla ajetaan enimmäkseen kaupunkiajoa, ja olis mukava jos se tuntuis purevan mutkissa tiehen? Tietenki pitää pystyä kohtuudella ajamaan myös normaalia maantieajoa, eikä renkaat sais mennä toiselta laidalta ihan sileäksi, kun toinen laita on vielä lähes uudenveroinen.

    Eli joku sellanen hyvä kompromissi, joka pitäis olla ihan joka Vianorin säädettävissä ilman viilaa tai rälläkkää

    Autossa on säädettävä alusta, säädöt tehtävä rekisteriotteen mukaan välillä 335-385mm navan keskeltä suojankaareen. Renkaat on 225/55/16. Oon yrittäny saada auton nyt sellaiseen korkeuteen, että takana olis 343mm ja edessä 355. Jostain poimin, että tuo olis esimerkiksi M5:ssa ja sportalustalla olevissa 540:ssä tuota luokkaa. Mitä mieltä tästä?

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Nyt on vaihdettu taka-alatukivarsiin Strongflexit ja en ole vielä huomannut oikeestaa mitään eroa edellisiin, mutta katotaan suuntauksen jälkeen mitä tapahtuu. Jos toki tarkkoja ollaan, niin takapää seuraa nyt hieman tarkemmin ja nopeemmin mutkissa.
    Vanhat takinmaiset puslat olivat jotenki väljähtäneet joten varmasti tuli tarpeeseen niiden uusiminen. Camberitkin nousi muutaman prosenttiyksikön onneksi...
    Last edited by janke; 24-05-2014, 09:22.

    Leave a comment:


  • axelll
    replied
    Originally posted by BMW_Harrastaja View Post
    Kiitos tiedosta. Jonkin verran rauhattomuutta ohituksissa esiintyykin noilla reilusti kallisttuneilla syrjäteillä. Voisihan tuota hieman pyöräyttää pienemmäksi.
    itselläni oli tuo sama ongelma pitkän aikaa (3 eri nelipyörä säätöä ja rahat huitsin v,) piti sitten linja langasta tehdä oma nelipyöräsuuntaus laite joka varmasti toimii, kuskin puolen taka pyörään ei säädöt riittäneet eli alempaan epäkeskoon piti hitsata lisää tavaraa ulkokehälle ja passilla loput.

    Leave a comment:


  • axelll
    replied
    tehostaja

    vaihda tehostajanpumpun öljyt eli paluu puolen letku irti ja niin kauan uutta öljyä säiliöön että on puhdasta n,2l.

    Leave a comment:


  • BMW_Harrastaja
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    Tehtaan toleranssialue mahdollistaa jopa haritusta.
    Karkeasti ottaen 17"-19" vannekokoluokilla meno rauhoittuu mm.ohitusten kaistaylityksissä mitä lähempänä nollaa etupään aurauksissa ollaan.
    Liika auraus aiheuttaa "tempoilua" ja kuluttaa renkaan sisäreunaa hampaalle=rengas alkaa kuluneena ääntää voimakkaasti.
    Kiitos tiedosta. Jonkin verran rauhattomuutta ohituksissa esiintyykin noilla reilusti kallisttuneilla syrjäteillä. Voisihan tuota hieman pyöräyttää pienemmäksi.

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by BMW_Harrastaja View Post
    Mikä vaikutus on etuaurauksella käytökseen, jos se on vasen+oikea esim. 0°10' ja sitä säädetään suoremmaksi? Oletuksena, että takana on 0°10'. Tuntuuko tuo muka jotenkin? Jos muita arvoja täytyy määritellä, niin edessä camberit -0°35' ja -0°43'. Takana -1°50' ja -1°47'. Renkaina M5 vakiot.
    Tehtaan toleranssialue mahdollistaa jopa haritusta.
    Karkeasti ottaen 17"-19" vannekokoluokilla meno rauhoittuu mm.ohitusten kaistaylityksissä mitä lähempänä nollaa etupään aurauksissa ollaan.
    Liika auraus aiheuttaa "tempoilua" ja kuluttaa renkaan sisäreunaa hampaalle=rengas alkaa kuluneena ääntää voimakkaasti.

    Leave a comment:


  • BMW_Harrastaja
    replied
    Mikä vaikutus on etuaurauksella käytökseen, jos se on vasen+oikea esim. 0°10' ja sitä säädetään suoremmaksi? Oletuksena, että takana on 0°10'. Tuntuuko tuo muka jotenkin? Jos muita arvoja täytyy määritellä, niin edessä camberit -0°35' ja -0°43'. Takana -1°50' ja -1°47'. Renkaina M5 vakiot.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    Kyllä takapäässä tarvitsee aina olla aurausta hieman enemmän kuin edessä, riippuen alla olevasta vannekoosta.
    Joo, Ehkä laitetaan noin. 0.05 astetta tai katotaan kuinka camberit menee. Yritän ensiviikolla saada tuota vasempaakin camberia siihen -1.30 paikkeille. Tiedän ehkä miten sitä saa helposti.

    Edit: Schmiedmann myi näköjään taakse valmiita lisäsäätö palikoita http://static.schmiedmann.dk/Product...120788_big.jpg
    Last edited by janke; 03-05-2014, 17:58.

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Nyt on tulossa uretaanipuslat taka-haarukoiden päihin ensiviikolla joten takapään aurausta ei tarvi ilmeisesti näillä olla enää etupäätä enempää vai miten se menee?
    Kyllä takapäässä tarvitsee aina olla aurausta hieman enemmän kuin edessä, riippuen alla olevasta vannekoosta.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Nyt on tulossa uretaanipuslat taka-haarukoiden päihin ensiviikolla joten takapään aurausta ei tarvi ilmeisesti näillä olla enää etupäätä enempää vai miten se menee?

    Leave a comment:

Working...
X