Originally posted by Tome
View Post
E39 ohjauksesta ja suuntavakavuudesta
Collapse
X
-
Miten kun autoni vihdoin kulkee tasaiseti perusnopeuksissa, mutta tuossa 120kmh vauhdissa ohjaus alkaa muuttua todella kevyeksi ja rauhattomaksi:think Onko tämä nyt tuon servottoman ohjauksen kirous vai mistä johtuu?
Leave a comment:
-
-
No ei tähän hätään pysty kyllä sitä tekemään, ku on menny niin paljo rahuskaa kahteen autoon, ja pitäis talvikiekotki kesän-syksyn aikana tähän investoidaTäytyy sitten ens kesäksi laittaa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by duunari76 View PostOsaisko joku antaa hyvät perussäädöt, että mitä kannattais laittaa käyttöautoon (525tds), jolla ajetaan enimmäkseen kaupunkiajoa, ja olis mukava jos se tuntuis purevan mutkissa tiehen? Tietenki pitää pystyä kohtuudella ajamaan myös normaalia maantieajoa, eikä renkaat sais mennä toiselta laidalta ihan sileäksi, kun toinen laita on vielä lähes uudenveroinen.
Eli joku sellanen hyvä kompromissi, joka pitäis olla ihan joka Vianorin säädettävissä ilman viilaa tai rälläkkää
Autossa on säädettävä alusta, säädöt tehtävä rekisteriotteen mukaan välillä 335-385mm navan keskeltä suojankaareen. Renkaat on 225/55/16. Oon yrittäny saada auton nyt sellaiseen korkeuteen, että takana olis 343mm ja edessä 355. Jostain poimin, että tuo olis esimerkiksi M5:ssa ja sportalustalla olevissa 540:ssä tuota luokkaa. Mitä mieltä tästä?
Leave a comment:
-
-
Osaisko joku antaa hyvät perussäädöt, että mitä kannattais laittaa käyttöautoon (525tds), jolla ajetaan enimmäkseen kaupunkiajoa, ja olis mukava jos se tuntuis purevan mutkissa tiehen? Tietenki pitää pystyä kohtuudella ajamaan myös normaalia maantieajoa, eikä renkaat sais mennä toiselta laidalta ihan sileäksi, kun toinen laita on vielä lähes uudenveroinen.
Eli joku sellanen hyvä kompromissi, joka pitäis olla ihan joka Vianorin säädettävissä ilman viilaa tai rälläkkää
Autossa on säädettävä alusta, säädöt tehtävä rekisteriotteen mukaan välillä 335-385mm navan keskeltä suojankaareen. Renkaat on 225/55/16. Oon yrittäny saada auton nyt sellaiseen korkeuteen, että takana olis 343mm ja edessä 355. Jostain poimin, että tuo olis esimerkiksi M5:ssa ja sportalustalla olevissa 540:ssä tuota luokkaa. Mitä mieltä tästä?
Leave a comment:
-
-
Nyt on vaihdettu taka-alatukivarsiin Strongflexit ja en ole vielä huomannut oikeestaa mitään eroa edellisiin, mutta katotaan suuntauksen jälkeen mitä tapahtuu. Jos toki tarkkoja ollaan, niin takapää seuraa nyt hieman tarkemmin ja nopeemmin mutkissa.
Vanhat takinmaiset puslat olivat jotenki väljähtäneet joten varmasti tuli tarpeeseen niiden uusiminen. Camberitkin nousi muutaman prosenttiyksikön onneksi...Last edited by janke; 24-05-2014, 09:22.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by BMW_Harrastaja View PostKiitos tiedosta. Jonkin verran rauhattomuutta ohituksissa esiintyykin noilla reilusti kallisttuneilla syrjäteillä. Voisihan tuota hieman pyöräyttää pienemmäksi.
Leave a comment:
-
-
tehostaja
vaihda tehostajanpumpun öljyt eli paluu puolen letku irti ja niin kauan uutta öljyä säiliöön että on puhdasta n,2l.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Hemi View PostTehtaan toleranssialue mahdollistaa jopa haritusta.
Karkeasti ottaen 17"-19" vannekokoluokilla meno rauhoittuu mm.ohitusten kaistaylityksissä mitä lähempänä nollaa etupään aurauksissa ollaan.
Liika auraus aiheuttaa "tempoilua" ja kuluttaa renkaan sisäreunaa hampaalle=rengas alkaa kuluneena ääntää voimakkaasti.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by BMW_Harrastaja View PostMikä vaikutus on etuaurauksella käytökseen, jos se on vasen+oikea esim. 0°10' ja sitä säädetään suoremmaksi? Oletuksena, että takana on 0°10'. Tuntuuko tuo muka jotenkin? Jos muita arvoja täytyy määritellä, niin edessä camberit -0°35' ja -0°43'. Takana -1°50' ja -1°47'. Renkaina M5 vakiot.
Karkeasti ottaen 17"-19" vannekokoluokilla meno rauhoittuu mm.ohitusten kaistaylityksissä mitä lähempänä nollaa etupään aurauksissa ollaan.
Liika auraus aiheuttaa "tempoilua" ja kuluttaa renkaan sisäreunaa hampaalle=rengas alkaa kuluneena ääntää voimakkaasti.
Leave a comment:
-
-
Mikä vaikutus on etuaurauksella käytökseen, jos se on vasen+oikea esim. 0°10' ja sitä säädetään suoremmaksi? Oletuksena, että takana on 0°10'. Tuntuuko tuo muka jotenkin? Jos muita arvoja täytyy määritellä, niin edessä camberit -0°35' ja -0°43'. Takana -1°50' ja -1°47'. Renkaina M5 vakiot.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Hemi View PostKyllä takapäässä tarvitsee aina olla aurausta hieman enemmän kuin edessä, riippuen alla olevasta vannekoosta.
Edit: Schmiedmann myi näköjään taakse valmiita lisäsäätö palikoita http://static.schmiedmann.dk/Product...120788_big.jpgLast edited by janke; 03-05-2014, 17:58.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by janke View PostNyt on tulossa uretaanipuslat taka-haarukoiden päihin ensiviikolla joten takapään aurausta ei tarvi ilmeisesti näillä olla enää etupäätä enempää vai miten se menee?
Leave a comment:
-
-
Nyt on tulossa uretaanipuslat taka-haarukoiden päihin ensiviikolla joten takapään aurausta ei tarvi ilmeisesti näillä olla enää etupäätä enempää vai miten se menee?
Leave a comment:
-
Leave a comment: