Originally posted by janke
View Post
E39 ohjauksesta ja suuntavakavuudesta
Collapse
X
-
Noniin... Paluu levottomaan takapäähän. Useat täälä olleet sitämieltä että tuossa autossani on takana jokin paskana ja näin nyt ilmeisesti on.:think Työkaiffari tuossa matkalla sanoi, että yksi toinen työkaveri oli meidän perässä ajaneena huomannut, että autossani on jokin pusla vissiin paskana, kun takarenkaat tai rengas oli kuulemma mennyt ihan miten sattuu bimmerin allaEli, nyt loppuu itseltä jo tietämys, kun rahaa on paasattu taakse sikana ja aina vain auto kulkee urissa kun renkas olisi puhki!?
Taakse on uusittu lähiaikoina:
-Apurungon puslat
-pumerangit
-Narinahelat
-Ylenmät tukivarret
-iskarit
En ole saanut käsin enkä vääntöraudalla mitään poikkeavaa "vääntymää" koko takapäässä, eikä laakerit tunnu olevan paskana vaikka tuo ajaminen siltä välillä tuntuukin? :think
Olisko nyt helvetti ne "Takahaarukoiden" puslat sitten jotenkin mennyt vain paskaksi, mutta ne eivät vain tunnu auto ilmassa eikä maassa mitenkään kummallisen väljiltä.?
Onko kellään ollut mitään vastaavaa oiretta koskaan? Nyt ei enää itse keksi mitään
Leave a comment:
-
-
Pääsisitte paljon helpommalla, kun ette laskisi niitä autojanne "tonttiin". Toisaalta on näissä niin paljon kuuluvia alustanosia, että kerralla saisi vaihtaa kaikki uusiin (kunnollisiin), jos meinaisi välttää säätämisen pidemmäksi aikaa.
Esim. vakioalustalla 235-leveillä uniroyaleilla menee erittäin hyvin suoraan, joskin sivutuuli hieman ottaa. M-alustainen 245/275 kumeilla vaatiikin jo hieman ajamista Suomen paskoilla teillä, mutta uudehkolla pinnalla menee mahtavasti. Sivutuuli ottaa kyllä siihenkin. Kuluneet miseliinin pilot sportit edessä taitaa huonontaa tässä tapauksessa tilannetta jonkin verran.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostVain Bemaristeilla on vakipaikka pyöräkulmien säätöönJust mietin, että ei ole kertaakaan tarttenut säätää Focuksesta, eikä kysellä Hemin ohjeita oikeille kulmille. Kulkee suoraan ja vetelemättä tehdassäädöillä
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Supa View PostVakipaikassaOriginally posted by peto2 View Postvakio suuntauspaikassaJust mietin, että ei ole kertaakaan tarttenut säätää Focuksesta, eikä kysellä Hemin ohjeita oikeille kulmille. Kulkee suoraan ja vetelemättä tehdassäädöillä
Leave a comment:
-
-
En ole kyllä tuollasessa penkissä käyny missä on noi kääntölevyt valmiina:think
Miksi ei ole tällaista penkkiä missään?
Last edited by janke; 15-04-2014, 16:36.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by peto2 View Posthmm.. Mun vakio suuntauspaikassa itse suuntauslaite kalibroidaan jokaista pyörää pyöräyttämällä n.45º eteen/taakse ja tämä ei luonnollisesti onnistu jos auto ei ole ilmassa :think
Tai jotenkin noin se meni.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by peto2 View Posthmm.. Mun vakio suuntauspaikassa itse suuntauslaite kalibroidaan jokaista pyörää pyöräyttämällä n.45º eteen/taakse ja tämä ei luonnollisesti onnistu jos auto ei ole ilmassa :think
Leave a comment:
-
-
hmm.. Mun vakio suuntauspaikassa itse suuntauslaite kalibroidaan jokaista pyörää pyöräyttämällä n.45º eteen/taakse ja tämä ei luonnollisesti onnistu jos auto ei ole ilmassa :think
Leave a comment:
-
-
Nojoo, otetaan bäkkii. Yhdessä paikassa näin että nostettiin ylös ja laitettiin alla.
Vakipaikassa on kiinteästi laatata nosturilla mitkä on upotettu niin että on samassa tasossa ajosillan kanssa. Näistä sitten vaa lukitus auki kun on auto päällä, kätevää.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Supa View PostEn oo kyllä yhtään paikkaa nähnyt missä näin olisi tehty. Kyllä kaikissa on ajettu levyjen päälle suoraan.
Ja kyl suuntaajat kaiketi vielä vetää autoa akseleista tms alespäin, jotta saa viimisenkin jännityksen pois, näin muistan ainakin oman auton kohdalla tehdyn...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by janke View PostKyllä vain nostetaan että saadaan ne lätyskät renkaitten alle. Eihän niitä renkaita ilmassa suunnata, mutta alustan nosto saa vääristämään kulmat. siksi pitää olla tarkkana suuntauksessa, että autoa liikutellaan ajosillalla.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostMiksi auto nostetaan ilmaan suntauksen yhteydessä, jos siis tarkoitat sellaista nostamista missä renkaat irtoavat alustasta? Kannattaa vaihtaa paikkaa jos suunnataan renkaat ilmassa...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostMiksi auto nostetaan ilmaan suntauksen yhteydessä, jos siis tarkoitat sellaista nostamista missä renkaat irtoavat alustasta? Kannattaa vaihtaa paikkaa jos suunnataan renkaat ilmassa...
Käytännössä auto nostetaan kyllä ylös mutta ei helmanosturilla renkaat roikkumassa, vaan ns. ajoramppinosturilla, vai miks sitä sanotaan. Eihän kukaan hullu ala säätämään kulmia niin että autoa koko ajan edes takas nostetaan ja lasketaan, kun vuoroin mitataan ja vuoroin säädetään.
Vai onkohan näissä termeissä nyt joku väärinkäsitys?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by janke View PostTämä ilmiö koskee suuntaustakin. Jos auto nostetaan ilmaan, kuten kuuluukin mutta ei alaslaskettaessa autoa siirrellä yhtään penkissä pyörien varassa, niin kulmat näyttää todella hyviltä ja paperille saadaan hyvät lukemat ja sitten suuntauksen jälkeen ihmetellään kun auto menee miten sattuu.. Toki joillakin menee muutenkin
Leave a comment:
-
Leave a comment: