memebuy23buy

E39 ohjauksesta ja suuntavakavuudesta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hemi
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Noniin... Paluu levottomaan takapäähän. Useat täälä olleet sitämieltä että tuossa autossani on takana jokin paskana ja näin nyt ilmeisesti on.:think Työkaiffari tuossa matkalla sanoi, että yksi toinen työkaveri oli meidän perässä ajaneena huomannut, että autossani on jokin pusla vissiin paskana, kun takarenkaat tai rengas oli kuulemma mennyt ihan miten sattuu bimmerin alla Eli, nyt loppuu itseltä jo tietämys, kun rahaa on paasattu taakse sikana ja aina vain auto kulkee urissa kun renkas olisi puhki!?
    Taakse on uusittu lähiaikoina:
    -Apurungon puslat
    -pumerangit
    -Narinahelat
    -Ylenmät tukivarret
    -iskarit

    En ole saanut käsin enkä vääntöraudalla mitään poikkeavaa "vääntymää" koko takapäässä, eikä laakerit tunnu olevan paskana vaikka tuo ajaminen siltä välillä tuntuukin? :think
    Olisko nyt helvetti ne "Takahaarukoiden" puslat sitten jotenkin mennyt vain paskaksi, mutta ne eivät vain tunnu auto ilmassa eikä maassa mitenkään kummallisen väljiltä.?
    Onko kellään ollut mitään vastaavaa oiretta koskaan? Nyt ei enää itse keksi mitään
    Renkaat, edelleen...kö?

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Noniin... Paluu levottomaan takapäähän. Useat täälä olleet sitämieltä että tuossa autossani on takana jokin paskana ja näin nyt ilmeisesti on.:think Työkaiffari tuossa matkalla sanoi, että yksi toinen työkaveri oli meidän perässä ajaneena huomannut, että autossani on jokin pusla vissiin paskana, kun takarenkaat tai rengas oli kuulemma mennyt ihan miten sattuu bimmerin alla Eli, nyt loppuu itseltä jo tietämys, kun rahaa on paasattu taakse sikana ja aina vain auto kulkee urissa kun renkas olisi puhki!?
    Taakse on uusittu lähiaikoina:
    -Apurungon puslat
    -pumerangit
    -Narinahelat
    -Ylenmät tukivarret
    -iskarit

    En ole saanut käsin enkä vääntöraudalla mitään poikkeavaa "vääntymää" koko takapäässä, eikä laakerit tunnu olevan paskana vaikka tuo ajaminen siltä välillä tuntuukin? :think
    Olisko nyt helvetti ne "Takahaarukoiden" puslat sitten jotenkin mennyt vain paskaksi, mutta ne eivät vain tunnu auto ilmassa eikä maassa mitenkään kummallisen väljiltä.?
    Onko kellään ollut mitään vastaavaa oiretta koskaan? Nyt ei enää itse keksi mitään

    Leave a comment:


  • BMW_Harrastaja
    replied
    Pääsisitte paljon helpommalla, kun ette laskisi niitä autojanne "tonttiin". Toisaalta on näissä niin paljon kuuluvia alustanosia, että kerralla saisi vaihtaa kaikki uusiin (kunnollisiin), jos meinaisi välttää säätämisen pidemmäksi aikaa.

    Esim. vakioalustalla 235-leveillä uniroyaleilla menee erittäin hyvin suoraan, joskin sivutuuli hieman ottaa. M-alustainen 245/275 kumeilla vaatiikin jo hieman ajamista Suomen paskoilla teillä, mutta uudehkolla pinnalla menee mahtavasti. Sivutuuli ottaa kyllä siihenkin. Kuluneet miseliinin pilot sportit edessä taitaa huonontaa tässä tapauksessa tilannetta jonkin verran.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Vain Bemaristeilla on vakipaikka pyöräkulmien säätöön Just mietin, että ei ole kertaakaan tarttenut säätää Focuksesta, eikä kysellä Hemin ohjeita oikeille kulmille. Kulkee suoraan ja vetelemättä tehdassäädöillä
    E39 ei ole suunniteltu madallukseen eikä leveille renkaille.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    Vakipaikassa
    Originally posted by peto2 View Post
    vakio suuntauspaikassa
    Vain Bemaristeilla on vakipaikka pyöräkulmien säätöön Just mietin, että ei ole kertaakaan tarttenut säätää Focuksesta, eikä kysellä Hemin ohjeita oikeille kulmille. Kulkee suoraan ja vetelemättä tehdassäädöillä

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    En ole kyllä tuollasessa penkissä käyny missä on noi kääntölevyt valmiina:think


    Miksi ei ole tällaista penkkiä missään?
    Last edited by janke; 15-04-2014, 16:36.

    Leave a comment:


  • Bmw Dreamer
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    hmm.. Mun vakio suuntauspaikassa itse suuntauslaite kalibroidaan jokaista pyörää pyöräyttämällä n.45º eteen/taakse ja tämä ei luonnollisesti onnistu jos auto ei ole ilmassa :think
    Niinpäs muuten, tai ite mitä oon käyny, niin vanteiden kierouden mahdollisuus "kalibroidaan" pois pyöräyttämällä rengasta 180° ja sen jälkeen toiset 180°, vai pyöräyttikö jopa kierroksen kerralla... :think

    Tai jotenkin noin se meni.

    Leave a comment:


  • N.u.t
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    hmm.. Mun vakio suuntauspaikassa itse suuntauslaite kalibroidaan jokaista pyörää pyöräyttämällä n.45º eteen/taakse ja tämä ei luonnollisesti onnistu jos auto ei ole ilmassa :think
    Autoa voi myös siirtää taakse sekä eteen, joskus tosin on nostettava akseli ylös jos auto on liian pitkä.

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    hmm.. Mun vakio suuntauspaikassa itse suuntauslaite kalibroidaan jokaista pyörää pyöräyttämällä n.45º eteen/taakse ja tämä ei luonnollisesti onnistu jos auto ei ole ilmassa :think

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Nojoo, otetaan bäkkii. Yhdessä paikassa näin että nostettiin ylös ja laitettiin alla.
    Vakipaikassa on kiinteästi laatata nosturilla mitkä on upotettu niin että on samassa tasossa ajosillan kanssa. Näistä sitten vaa lukitus auki kun on auto päällä, kätevää.

    Leave a comment:


  • Bmw Dreamer
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    En oo kyllä yhtään paikkaa nähnyt missä näin olisi tehty. Kyllä kaikissa on ajettu levyjen päälle suoraan.
    Kyl ainakin Kvlan Masterilla mielestäni laput laitettiin alle vasta kun auto oli nosturilla. Eihän ne laput voi kiinteenä nosturissakaan olla ku on erikokosia autoja. Mutta ne laputhan nimenomaan liikkuu joka suuntaan, niin renkaat/tukivarret ei jää mihkään jännitykseen niinku perus renkaanvaihdossa pihalla tai normi nosturilla.
    Ja kyl suuntaajat kaiketi vielä vetää autoa akseleista tms alespäin, jotta saa viimisenkin jännityksen pois, näin muistan ainakin oman auton kohdalla tehdyn...

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Kyllä vain nostetaan että saadaan ne lätyskät renkaitten alle. Eihän niitä renkaita ilmassa suunnata, mutta alustan nosto saa vääristämään kulmat. siksi pitää olla tarkkana suuntauksessa, että autoa liikutellaan ajosillalla.
    En oo kyllä yhtään paikkaa nähnyt missä näin olisi tehty. Kyllä kaikissa on ajettu levyjen päälle suoraan.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Miksi auto nostetaan ilmaan suntauksen yhteydessä, jos siis tarkoitat sellaista nostamista missä renkaat irtoavat alustasta? Kannattaa vaihtaa paikkaa jos suunnataan renkaat ilmassa...
    Kyllä vain nostetaan että saadaan ne lätyskät renkaitten alle. Eihän niitä renkaita ilmassa suunnata, mutta alustan nosto saa vääristämään kulmat. siksi pitää olla tarkkana suuntauksessa, että autoa liikutellaan ajosillalla.

    Leave a comment:


  • Havis
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Miksi auto nostetaan ilmaan suntauksen yhteydessä, jos siis tarkoitat sellaista nostamista missä renkaat irtoavat alustasta? Kannattaa vaihtaa paikkaa jos suunnataan renkaat ilmassa...
    Niin, eikös ohjauskulmat tarkisteta auto pyörillään ja jopa tietyy kuorma kyydissä, ei suinkaan renkaat ilmassa roikkuen.

    Käytännössä auto nostetaan kyllä ylös mutta ei helmanosturilla renkaat roikkumassa, vaan ns. ajoramppinosturilla, vai miks sitä sanotaan. Eihän kukaan hullu ala säätämään kulmia niin että autoa koko ajan edes takas nostetaan ja lasketaan, kun vuoroin mitataan ja vuoroin säädetään.

    Vai onkohan näissä termeissä nyt joku väärinkäsitys?

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Tämä ilmiö koskee suuntaustakin. Jos auto nostetaan ilmaan, kuten kuuluukin mutta ei alaslaskettaessa autoa siirrellä yhtään penkissä pyörien varassa, niin kulmat näyttää todella hyviltä ja paperille saadaan hyvät lukemat ja sitten suuntauksen jälkeen ihmetellään kun auto menee miten sattuu.. Toki joillakin menee muutenkin
    Miksi auto nostetaan ilmaan suntauksen yhteydessä, jos siis tarkoitat sellaista nostamista missä renkaat irtoavat alustasta? Kannattaa vaihtaa paikkaa jos suunnataan renkaat ilmassa...

    Leave a comment:

Working...
X