Käytänpä threadia hyväkseni ja tiedottelen/pyydän apua tässä omista ongelmistani. Kyseessä e39 528i touring jonka ostin hyvinkin äskettäin. Tässä siis mitä tein ennen tapahtunutta ja mitä tapahtui:
Pitkän ajopäivän (seka-ajoa sisältäen motaria/maanteitä/taajamaa/kaupunkia, lämpötila n.13c) päätteeksi käytin auton pesussa. Pidin koneen käynnissä koko pesun ajan(5-8min), siirsin auton kuivumaan ja sammutin koneen. Huomasin muutaman minuutin kuluttua että jäähdytinnestettä valuu pitkät norot mäkeä alas. Avasin konepellin ja syylärinesteen täyttökorkki höyrysi/pihisi ja nestettä roiskunut siitä hieman ilmanputsarille, ei kauemmas.
Alkushokin jälkeen ja pihinän päätyttyä käynnistin koneen ja seurasin tilannetta. Alle minuutin käynnissäpidon jälkeen koneen lämmöt alkoivat nousta rajusti yli normaalin, kojelaudan "lämpömittarin" mukaan punaiselle asti. Ei valitusta "check coolant level".
Eli koneen ollessa käynnissä painetta on syylärissä paljon(?) + nestettä vuotaa maahan oikean eturenkaan vierestä. Pitäisikö syylärinestettä kenties valua ulos jostain jos painetta on liikaa tai liian kuumaa?
Pitäisikö munuaisten ja syylärin välissä olevan ison flektin pyöriä aina, jos ei niin missä tilanteissa? Kyseinen vempain ei siis pyöri lainkaan.
Autosta on äskettäin edellisen omistajan toimesta vaihdettu vesipumppu ja termari, vaikutusta tähän toimintaan?
Mistä lähtisitte ensimmäisenä etsimään vikaa?
Pitkän ajopäivän (seka-ajoa sisältäen motaria/maanteitä/taajamaa/kaupunkia, lämpötila n.13c) päätteeksi käytin auton pesussa. Pidin koneen käynnissä koko pesun ajan(5-8min), siirsin auton kuivumaan ja sammutin koneen. Huomasin muutaman minuutin kuluttua että jäähdytinnestettä valuu pitkät norot mäkeä alas. Avasin konepellin ja syylärinesteen täyttökorkki höyrysi/pihisi ja nestettä roiskunut siitä hieman ilmanputsarille, ei kauemmas.
Alkushokin jälkeen ja pihinän päätyttyä käynnistin koneen ja seurasin tilannetta. Alle minuutin käynnissäpidon jälkeen koneen lämmöt alkoivat nousta rajusti yli normaalin, kojelaudan "lämpömittarin" mukaan punaiselle asti. Ei valitusta "check coolant level".
Eli koneen ollessa käynnissä painetta on syylärissä paljon(?) + nestettä vuotaa maahan oikean eturenkaan vierestä. Pitäisikö syylärinestettä kenties valua ulos jostain jos painetta on liikaa tai liian kuumaa?
Pitäisikö munuaisten ja syylärin välissä olevan ison flektin pyöriä aina, jos ei niin missä tilanteissa? Kyseinen vempain ei siis pyöri lainkaan.
Autosta on äskettäin edellisen omistajan toimesta vaihdettu vesipumppu ja termari, vaikutusta tähän toimintaan?
Mistä lähtisitte ensimmäisenä etsimään vikaa?
Comment