Täällä olisi yksi airbag ongelmainen lisää. Katsastus lähestyy ja pitäisi äkkiä saada airbagin vikavalo sammumaan. Eli auton käynnistyksen yhteydessä vikavalo sammuu sekunniksi ja sen jälkeen syttyy uudelleen ja jää palamaan. Koneella ei vikaa saa nollatua vaan antaa koko ajan vikadiagnoosin apukuskin puoleisesta "seat occupation sensorista". Viime syksynä tuli sama herja, mutta valon nollaus koneella silloin vielä onnistui, mutta parin päivän päästä syttyi heti valo uudelleen ja nyt on siitä asti palanut. Hain Metro-Autosta istuin tunnistin maton anturin, mutta eihän siinä mitään vikaa ollut. Kannattaisiko seuraavaksi nyt sitten yrittää tuota 100€ maksavan istuin tunnistin maton uusimista vai viittaako vika johonkin muualle? Auto siis E46.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 Airbag valo palaa
Collapse
X
-
Originally posted by artsi82 View PostTäällä olisi yksi airbag ongelmainen lisää. Katsastus lähestyy ja pitäisi äkkiä saada airbagin vikavalo sammumaan. Eli auton käynnistyksen yhteydessä vikavalo sammuu sekunniksi ja sen jälkeen syttyy uudelleen ja jää palamaan. Koneella ei vikaa saa nollatua vaan antaa koko ajan vikadiagnoosin apukuskin puoleisesta "seat occupation sensorista". Viime syksynä tuli sama herja, mutta valon nollaus koneella silloin vielä onnistui, mutta parin päivän päästä syttyi heti valo uudelleen ja nyt on siitä asti palanut. Hain Metro-Autosta istuin tunnistin maton anturin, mutta eihän siinä mitään vikaa ollut. Kannattaisiko seuraavaksi nyt sitten yrittää tuota 100€ maksavan istuin tunnistin maton uusimista vai viittaako vika johonkin muualle? Auto siis E46.
Comment
-
-
Originally posted by Matula View PostEikö tuo "seat occupation sensor" ole juuri se istuimen verhoilun alla oleva tunnistin matto? Mikäli koodit on luettu oikeita tuloksia antavalla laitteistolla pitäisi ongelma poistua tunnistinmaton vaihdolla.BMW X3 F25 -13
********************
Ex: BMW 520d F11
Ex: BMW 320d E91
Ex: BMW 320i E46
Comment
-
-
Originally posted by Matula View PostEikö tuo "seat occupation sensor" ole juuri se istuimen verhoilun alla oleva tunnistin matto? Mikäli koodit on luettu oikeita tuloksia antavalla laitteistolla pitäisi ongelma poistua tunnistinmaton vaihdolla.BMW X3 F25 -13
********************
Ex: BMW 520d F11
Ex: BMW 320d E91
Ex: BMW 320i E46
Comment
-
-
Tänään kaivoin penkin alta kaukosäädintä (auto käynnissä, mittaristo OK) ja sattu hiha hipasemaan taas tuota perkeleen liitintä niin saatiinhan se valo sinne taas palamaan
No, ei auta kun nollata taas. Miks vitussa E39:stä on tehty sähköauto jos ei osata tehdä edes liittimiä?
///Pumppu Pojat Racing Team
Metaline sport #40
Comment
-
-
Airbagin valo palaa taas, stana! Viime lauantaina luettu vikakoodit, silloin oli apparin penkissä vika, eli vissiin se matto. Missä se matto sijaitsee? Käsitinkö oikein edellisistä viesteistä että penkin sisällä, eli verhoilu pitää purkaa?
Penkin alla taitaa olla jotkut piuhat, yksi ehdotus oli puhdistaa niitten piuhat. Millä?VW Passat 1.4 TSI -12
Ex: VW Golf 2.0 FSi 4MOTION -05, Opel Zafira 1.8 -07, BMW E46 325xiA Touring -01, BMW E46 320i sedan -02, BMW E39 523i sedan -96, Seat Ibiza 1.4 -95
Comment
-
-
Originally posted by nekholm View PostAirbagin valo palaa taas, stana! Viime lauantaina luettu vikakoodit, silloin oli apparin penkissä vika, eli vissiin se matto. Missä se matto sijaitsee? Käsitinkö oikein edellisistä viesteistä että penkin sisällä, eli verhoilu pitää purkaa?
Penkin alla taitaa olla jotkut piuhat, yksi ehdotus oli puhdistaa niitten piuhat. Millä?Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Comment
-
-
Originally posted by nekholm View PostAirbagin valo palaa taas, stana! Viime lauantaina luettu vikakoodit, silloin oli apparin penkissä vika, eli vissiin se matto. Missä se matto sijaitsee? Käsitinkö oikein edellisistä viesteistä että penkin sisällä, eli verhoilu pitää purkaa?
Penkin alla taitaa olla jotkut piuhat, yksi ehdotus oli puhdistaa niitten piuhat. Millä?
Edit: jaha,hidas hämäläinen.E30 316 -87
E91 325i -06
E61 530d -06
F10 520d -14
ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3
Comment
-
-
Originally posted by Dunky View PostPenkin sisällä joo. Liittimen putsaamiseen esim kontaktori cleaneriiOriginally posted by peltone View PostKyllä se sieltä penkin verhoilun alta löytyy. Käsite "apparin penkki" sisältää myös turvavyönkiristimen. Eli ota varmuus siitä vikakoodista.
Edit: jaha,hidas hämäläinen.VW Passat 1.4 TSI -12
Ex: VW Golf 2.0 FSi 4MOTION -05, Opel Zafira 1.8 -07, BMW E46 325xiA Touring -01, BMW E46 320i sedan -02, BMW E39 523i sedan -96, Seat Ibiza 1.4 -95
Comment
-
-
Originally posted by nekholm View PostOk, thanks. Eli miten paljon pitää purkaa, missäpäin se on? Koko penkki irti vai miten? Tiedä sitten osaanko ite..E30 316 -87
E91 325i -06
E61 530d -06
F10 520d -14
ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3
Comment
-
-
Joo se olis tunnistinmaton vaihto edessä, 2 kertaa vikakoodit luettu ja valo nollattu. Siinä surullisen kuuluisassa apparin tunnistinmatossa kuulemma vika, ja nyt syttyi valo 3. kerran. Matto menee nyt vaihtoon ja näyttää vähän semmoiselta hommalta ettei itsellä ole aikaa alkaa tekemään vaihtoa
Varmasti joku on vaihdattanut tunnistinmaton merkkiliikkeessä / jossain pienemmässä puljussa, niin paljoko ovat ottaneet työlle hintaa? Joskus kysyin tuon itse maton hintaa ja olisko ollu jotain 100-200€, tuo lienee pitää paikkansa?E90 325i M-Sport -06
--------------------------
Ex: E36 325i Coupe -94
Ex: E39 523i -98
Comment
-
-
Originally posted by Erh4be View Post
Varmasti joku on vaihdattanut tunnistinmaton merkkiliikkeessä / jossain pienemmässä puljussa, niin paljoko ovat ottaneet työlle hintaa? Joskus kysyin tuon itse maton hintaa ja olisko ollu jotain 100-200€, tuo lienee pitää paikkansa?
Comment
-
-
Originally posted by Erh4be View PostJoo se olis tunnistinmaton vaihto edessä, 2 kertaa vikakoodit luettu ja valo nollattu. Siinä surullisen kuuluisassa apparin tunnistinmatossa kuulemma vika, ja nyt syttyi valo 3. kerran. Matto menee nyt vaihtoon ja näyttää vähän semmoiselta hommalta ettei itsellä ole aikaa alkaa tekemään vaihtoa
Varmasti joku on vaihdattanut tunnistinmaton merkkiliikkeessä / jossain pienemmässä puljussa, niin paljoko ovat ottaneet työlle hintaa? Joskus kysyin tuon itse maton hintaa ja olisko ollu jotain 100-200€, tuo lienee pitää paikkansa?- - - - - - -
F10 520dA
ex E61 530dA, ex E39 530dA
Comment
-
Comment