Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Airbag valo palaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • artsi82
    Newbiemmer
    • Aug 2007
    • 7
    • Tampere

    #61
    Täällä olisi yksi airbag ongelmainen lisää. Katsastus lähestyy ja pitäisi äkkiä saada airbagin vikavalo sammumaan. Eli auton käynnistyksen yhteydessä vikavalo sammuu sekunniksi ja sen jälkeen syttyy uudelleen ja jää palamaan. Koneella ei vikaa saa nollatua vaan antaa koko ajan vikadiagnoosin apukuskin puoleisesta "seat occupation sensorista". Viime syksynä tuli sama herja, mutta valon nollaus koneella silloin vielä onnistui, mutta parin päivän päästä syttyi heti valo uudelleen ja nyt on siitä asti palanut. Hain Metro-Autosta istuin tunnistin maton anturin, mutta eihän siinä mitään vikaa ollut. Kannattaisiko seuraavaksi nyt sitten yrittää tuota 100€ maksavan istuin tunnistin maton uusimista vai viittaako vika johonkin muualle? Auto siis E46.
    BMW X3 F25 -13
    ********************
    Ex: BMW 520d F11
    Ex: BMW 320d E91
    Ex: BMW 320i E46

    Comment

    • Matula
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2007
      • 1706

      #62
      Originally posted by artsi82 View Post
      Täällä olisi yksi airbag ongelmainen lisää. Katsastus lähestyy ja pitäisi äkkiä saada airbagin vikavalo sammumaan. Eli auton käynnistyksen yhteydessä vikavalo sammuu sekunniksi ja sen jälkeen syttyy uudelleen ja jää palamaan. Koneella ei vikaa saa nollatua vaan antaa koko ajan vikadiagnoosin apukuskin puoleisesta "seat occupation sensorista". Viime syksynä tuli sama herja, mutta valon nollaus koneella silloin vielä onnistui, mutta parin päivän päästä syttyi heti valo uudelleen ja nyt on siitä asti palanut. Hain Metro-Autosta istuin tunnistin maton anturin, mutta eihän siinä mitään vikaa ollut. Kannattaisiko seuraavaksi nyt sitten yrittää tuota 100€ maksavan istuin tunnistin maton uusimista vai viittaako vika johonkin muualle? Auto siis E46.
      Eikö tuo "seat occupation sensor" ole juuri se istuimen verhoilun alla oleva tunnistin matto? Mikäli koodit on luettu oikeita tuloksia antavalla laitteistolla pitäisi ongelma poistua tunnistinmaton vaihdolla.

      Comment

      • artsi82
        Newbiemmer
        • Aug 2007
        • 7
        • Tampere

        #63
        Originally posted by Matula View Post
        Eikö tuo "seat occupation sensor" ole juuri se istuimen verhoilun alla oleva tunnistin matto? Mikäli koodit on luettu oikeita tuloksia antavalla laitteistolla pitäisi ongelma poistua tunnistinmaton vaihdolla.
        Joo kyllä pitäisi olla luettu ihan virallisella ja luotettavalla laitteella nuo koodit. Huomenna ostamaan siis matto ja sitten asennukseen. Toivotaan, että tulee maton vaihdolla kuntoon.
        BMW X3 F25 -13
        ********************
        Ex: BMW 520d F11
        Ex: BMW 320d E91
        Ex: BMW 320i E46

        Comment

        • bimmerE34
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 6209
          • Gotham

          #64
          Ohjainyksikön sisäinen virhe. Nollattiin, sammui eikä nyt vielä syttynyt. Toivottavasti ei sytykkään!

          ///Pumppu Pojat Racing Team
          Metaline sport #40

          Comment

          • artsi82
            Newbiemmer
            • Aug 2007
            • 7
            • Tampere

            #65
            Originally posted by Matula View Post
            Eikö tuo "seat occupation sensor" ole juuri se istuimen verhoilun alla oleva tunnistin matto? Mikäli koodit on luettu oikeita tuloksia antavalla laitteistolla pitäisi ongelma poistua tunnistinmaton vaihdolla.
            Tunnistematto vaihdettu tänään ja ainakaan vielä ei ole vikavalo syttynyt uudelleen. Näyttäisi siis, että homma tuli kuntoon, koska ennen vaihtoa valoa ei saanut nollattua lainkaan.
            BMW X3 F25 -13
            ********************
            Ex: BMW 520d F11
            Ex: BMW 320d E91
            Ex: BMW 320i E46

            Comment

            • bimmerE34
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2004
              • 6209
              • Gotham

              #66
              Tänään kaivoin penkin alta kaukosäädintä (auto käynnissä, mittaristo OK) ja sattu hiha hipasemaan taas tuota perkeleen liitintä niin saatiinhan se valo sinne taas palamaan

              No, ei auta kun nollata taas. Miks vitussa E39:stä on tehty sähköauto jos ei osata tehdä edes liittimiä?

              ///Pumppu Pojat Racing Team
              Metaline sport #40

              Comment

              • nekholm
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2007
                • 860
                • Porvoo

                #67
                Airbagin valo palaa taas, stana! Viime lauantaina luettu vikakoodit, silloin oli apparin penkissä vika, eli vissiin se matto. Missä se matto sijaitsee? Käsitinkö oikein edellisistä viesteistä että penkin sisällä, eli verhoilu pitää purkaa?

                Penkin alla taitaa olla jotkut piuhat, yksi ehdotus oli puhdistaa niitten piuhat. Millä?
                VW Passat 1.4 TSI -12
                Ex: VW Golf 2.0 FSi 4MOTION -05, Opel Zafira 1.8 -07, BMW E46 325xiA Touring -01, BMW E46 320i sedan -02, BMW E39 523i sedan -96, Seat Ibiza 1.4 -95

                Comment

                • Dunky
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 4929
                  • Kotka

                  #68
                  Originally posted by nekholm View Post
                  Airbagin valo palaa taas, stana! Viime lauantaina luettu vikakoodit, silloin oli apparin penkissä vika, eli vissiin se matto. Missä se matto sijaitsee? Käsitinkö oikein edellisistä viesteistä että penkin sisällä, eli verhoilu pitää purkaa?

                  Penkin alla taitaa olla jotkut piuhat, yksi ehdotus oli puhdistaa niitten piuhat. Millä?
                  Penkin sisällä joo. Liittimen putsaamiseen esim kontaktori cleanerii
                  Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                  Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                  Comment

                  • peltone
                    BTCF Member
                    • Jan 2005
                    • 8092
                    • Willähde

                    #69
                    Originally posted by nekholm View Post
                    Airbagin valo palaa taas, stana! Viime lauantaina luettu vikakoodit, silloin oli apparin penkissä vika, eli vissiin se matto. Missä se matto sijaitsee? Käsitinkö oikein edellisistä viesteistä että penkin sisällä, eli verhoilu pitää purkaa?

                    Penkin alla taitaa olla jotkut piuhat, yksi ehdotus oli puhdistaa niitten piuhat. Millä?
                    Kyllä se sieltä penkin verhoilun alta löytyy. Käsite "apparin penkki" sisältää myös turvavyönkiristimen. Eli ota varmuus siitä vikakoodista.

                    Edit: jaha,hidas hämäläinen.
                    E30 316 -87
                    E91 325i -06
                    E61 530d -06
                    F10 520d -14
                    ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                    Comment

                    • nekholm
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2007
                      • 860
                      • Porvoo

                      #70
                      Originally posted by Dunky View Post
                      Penkin sisällä joo. Liittimen putsaamiseen esim kontaktori cleanerii
                      Originally posted by peltone View Post
                      Kyllä se sieltä penkin verhoilun alta löytyy. Käsite "apparin penkki" sisältää myös turvavyönkiristimen. Eli ota varmuus siitä vikakoodista.

                      Edit: jaha,hidas hämäläinen.
                      Ok, thanks. Eli miten paljon pitää purkaa, missäpäin se on? Koko penkki irti vai miten? Tiedä sitten osaanko ite..
                      VW Passat 1.4 TSI -12
                      Ex: VW Golf 2.0 FSi 4MOTION -05, Opel Zafira 1.8 -07, BMW E46 325xiA Touring -01, BMW E46 320i sedan -02, BMW E39 523i sedan -96, Seat Ibiza 1.4 -95

                      Comment

                      • peltone
                        BTCF Member
                        • Jan 2005
                        • 8092
                        • Willähde

                        #71
                        Originally posted by nekholm View Post
                        Ok, thanks. Eli miten paljon pitää purkaa, missäpäin se on? Koko penkki irti vai miten? Tiedä sitten osaanko ite..
                        http://www.bimmerboard.com/forums/posts/291770 tota ne on täällä jaellu..:think
                        E30 316 -87
                        E91 325i -06
                        E61 530d -06
                        F10 520d -14
                        ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                        Comment

                        • nekholm
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2007
                          • 860
                          • Porvoo

                          #72
                          Oh shit.. Mutta kiitti, tosta on varmaan hyötyä jos joutuu purkaamaan.
                          VW Passat 1.4 TSI -12
                          Ex: VW Golf 2.0 FSi 4MOTION -05, Opel Zafira 1.8 -07, BMW E46 325xiA Touring -01, BMW E46 320i sedan -02, BMW E39 523i sedan -96, Seat Ibiza 1.4 -95

                          Comment

                          • Erh4be
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2008
                            • 341
                            • Helsinki

                            #73
                            Joo se olis tunnistinmaton vaihto edessä, 2 kertaa vikakoodit luettu ja valo nollattu. Siinä surullisen kuuluisassa apparin tunnistinmatossa kuulemma vika, ja nyt syttyi valo 3. kerran. Matto menee nyt vaihtoon ja näyttää vähän semmoiselta hommalta ettei itsellä ole aikaa alkaa tekemään vaihtoa

                            Varmasti joku on vaihdattanut tunnistinmaton merkkiliikkeessä / jossain pienemmässä puljussa, niin paljoko ovat ottaneet työlle hintaa? Joskus kysyin tuon itse maton hintaa ja olisko ollu jotain 100-200€, tuo lienee pitää paikkansa?
                            E90 325i M-Sport -06
                            --------------------------
                            Ex: E36 325i Coupe -94
                            Ex: E39 523i -98

                            Comment

                            • bmw e34
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2002
                              • 633
                              • raahe

                              #74
                              Originally posted by Erh4be View Post

                              Varmasti joku on vaihdattanut tunnistinmaton merkkiliikkeessä / jossain pienemmässä puljussa, niin paljoko ovat ottaneet työlle hintaa? Joskus kysyin tuon itse maton hintaa ja olisko ollu jotain 100-200€, tuo lienee pitää paikkansa?
                              mulle tarjottiin n. 1.5 vuotta sitten tuota mattoa hintaan 75 €. mahtoipa vielä olla ihan alkuperäinen. taitaa tuo 100-200 € hinta enemmänkin olla hinta asennettuna .

                              Comment

                              • TROCK
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2005
                                • 435
                                • Tampere

                                #75
                                Originally posted by Erh4be View Post
                                Joo se olis tunnistinmaton vaihto edessä, 2 kertaa vikakoodit luettu ja valo nollattu. Siinä surullisen kuuluisassa apparin tunnistinmatossa kuulemma vika, ja nyt syttyi valo 3. kerran. Matto menee nyt vaihtoon ja näyttää vähän semmoiselta hommalta ettei itsellä ole aikaa alkaa tekemään vaihtoa

                                Varmasti joku on vaihdattanut tunnistinmaton merkkiliikkeessä / jossain pienemmässä puljussa, niin paljoko ovat ottaneet työlle hintaa? Joskus kysyin tuon itse maton hintaa ja olisko ollu jotain 100-200€, tuo lienee pitää paikkansa?
                                Mulla oli e61:ssä herja tuosta samasta matosta ja sen vaihtotyöksi arvioitiin merkkiliikkeessä noin 3-4 työtuntia. Mitään ei ole vielä tosin tehty, koska vika lähti ainakin toistaiseksi vain nollaamalla. Asiaa kuulemma vaikeuttaa sport-/comfort-penkit. Enemmänkin tuossa tosin epäilytti päästää merkkiliikettä ronkkimaan penkin verhoiluja. Miltähän mahtavat näyttää heidän käsittelyn jälkeen?! Eiväthän ne saa edes ovipahveja takaisin niin, etteivät ne nitisisi ja natisisi.
                                - - - - - - -
                                F10 520dA
                                ex E61 530dA, ex E39 530dA

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎