Originally posted by TJJ
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39:n tutinoista ja tärinöistä, jälleen kerran...
Collapse
X
-
Originally posted by JonasG View PostEikö sinulla alkanut tutinat sen jälkeen kuin irroitit kardaanin? :think
Mielenkiintoista vaan on se, että nämä minunkin uudet vaihtelevat tutinat vaikuttaa ihan samoilta kuin monilla muillakin. Eli onko se syyllinen sittenkin kardaani myös useissa muissa tapauksissa? Sitähän ei kovin moni ole tutkinut/vaihtanut vaan vaihtelee vaan alustan osia, renkaita ja lopulta autoa.
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostKyllä alkoi, tai ainakin sen jälkeen kiinnitin tutinaan huomiota. Toki sitä oli ennen tuotakin, mutta silloin se johtui renkaista ja pyörän napojen likaisuudesta eli tällaista jatkuvaa ongelmaa ei ennen ole ollut. Tarkoitus olisi ottaa kardaani uudestaan irti ensi viikonloppuna.
Mielenkiintoista vaan on se, että nämä minunkin uudet vaihtelevat tutinat vaikuttaa ihan samoilta kuin monilla muillakin. Eli onko se syyllinen sittenkin kardaani myös useissa muissa tapauksissa? Sitähän ei kovin moni ole tutkinut/vaihtanut vaan vaihtelee vaan alustan osia, renkaita ja lopulta autoa.
Comment
-
-
Originally posted by JonasG View PostPaljonko tietä sinun e39 on nähnyt?
Löysin netistä tuon alla olevan sivun jossa tutisevien Mersujen omistajat kirjoittaa. Tuon sivun 2. viesti on varsin mielenkiintoinen, joten jatkan testaamista miten N-asennosta käsijarrun kanssa pysäköinti vaikuttaa tutinan vaihteluun: http://www.mercedesforum.com/m_41095..._2/key_/tm.htm
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostEli onko se syyllinen sittenkin kardaani myös useissa muissa tapauksissa?
Ja tutinat tietysti korostuu puslien ym. kuluneiden osien kautta.
Miksi sun tapauksessa tutinat vaihtelee niin voisiko syy olla tasauspyörastön jälkeen eli vetareissa..?Last edited by Stone; 20-08-2008, 23:32.
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View Post138tkm.
Löysin netistä tuon alla olevan sivun jossa tutisevien Mersujen omistajat kirjoittaa. Tuon sivun 2. viesti on varsin mielenkiintoinen, joten jatkan testaamista miten N-asennosta käsijarrun kanssa pysäköinti vaikuttaa tutinan vaihteluun: http://www.mercedesforum.com/m_41095..._2/key_/tm.htm
Voi, voi... Tutisee siis Mersutkin??
Ei ollut tuollaisesta pelkoa kun muistellaan W124-koppaisia E- Mersuja.
Perkele jos olisi aikanaan ollut hiukankin harkintaa ja ennustajan vikaa, niin 2000-luvun aivan alussa olisi voinut vielä löytää OIKEASTI vähän ajetun ja huippukuntoisen 124- koppaisen...
Se on nimittäin kiistaton totuus että 124-korinen E-Mersu on maailman laadukkain ja kestävin auto ihan millä mittapuulla tahansa... Ja yllättävän hyvä ajettava, jopa nykymittapuullakin...
OT juttua tähän väliin, mutta pakko hehkuttaa tuota autoa... Muistan hyvin kun esim. 90-luvun puoleen väliin saakka ei mitään muita autoja taksissakaan edes ollut, kuten myös YK-miehet toivat lähes poikkeuksetta reissultaan juuri nimenomaan 124-koppaisen E-mersun.
Comment
-
-
No huh huh, Mersu ei oo tehny mitään muuta hyvää kuin DB601:n Mä oon kuunnellu näitä Mese on paras juttuja ihan sieltä -66 vuosimallista asti, Mekkereistä on saanu laittaa pellit ja koneet järjestäin. Timanttineula on Stuttgartista saatu aikoinaan, miljoonan merssulla ajetun kilometrin vuoksi. Totta on se, että 124 Mese kestää, erimieltä olen ajettavuudesta, siinä ei ole mitään jakoo edes E34:n kanssa. Isänikin Merssumies iänikuinen osti w210:n eläkepäivilleen, todetakseen että sehän ruostuu...Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity, BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity
Comment
-
-
Originally posted by tumppi$ View PostPerkele jos olisi aikanaan ollut hiukankin harkintaa ja ennustajan vikaa, niin 2000-luvun aivan alussa olisi voinut vielä löytää OIKEASTI vähän ajetun ja huippukuntoisen 124- koppaisen...
Se on nimittäin kiistaton totuus että 124-korinen E-Mersu on maailman laadukkain ja kestävin auto ihan millä mittapuulla tahansa... Ja yllättävän hyvä ajettava, jopa nykymittapuullakin...
Esimerkiksi tämä jo varattu:
http://www.esv.fi/index.php?info=open&id=513
Luulisi noille olevan kysyntää. Alkoi hieman itseänikin kiinnostamaan, vaikka en mersuista juuri ole aikaisemmin perustanut.Last edited by nachi; 21-08-2008, 02:48.
Comment
-
-
Originally posted by schwarze View PostNo huh huh, Mersu ei oo tehny mitään muuta hyvää kuin DB601:n Mä oon kuunnellu näitä Mese on paras juttuja ihan sieltä -66 vuosimallista asti, Mekkereistä on saanu laittaa pellit ja koneet järjestäin. Timanttineula on Stuttgartista saatu aikoinaan, miljoonan merssulla ajetun kilometrin vuoksi. Totta on se, että 124 Mese kestää, erimieltä olen ajettavuudesta, siinä ei ole mitään jakoo edes E34:n kanssa. Isänikin Merssumies iänikuinen osti w210:n eläkepäivilleen, todetakseen että sehän ruostuu...
Aika offtopiciksi meni, mutta onhan se nyt piru vie ihan uskomaton ikiliikkuja... Siis 124-koppainen. Turha siitä on ruveta väittelemään tai aliarvioimaan vaikka kuinka olisi Bemarifoorumi... Ja väitänpä vain että varsin hyvä ajoltaan, ja kestää taatusti vertailun E34:n kanssa ihan milloin vain ja missä asiassa vain... On nimittäin kummastakin kokemusta. Ja E34:sta neljän vuoden ajalta.
Mutta nykyisiä Mersuja ei todellakaan pidä sekoittaa oikeisiin laatumersuihin... Eli tosiaan puhuin vain ja ainoastaan 124-koppaisesta E-Mersusta, eli legendaarisesta taksi- sekä YK-miesten mallista... Joka on oman aikakautensa ylivoimainen ykkönen.
Mutta se siitä.Last edited by tumppi$; 21-08-2008, 03:22.
Comment
-
-
Originally posted by tumppi$ View PostVoi, voi... Tutisee siis Mersutkin??
Ei ollut tuollaisesta pelkoa kun muistellaan W124-koppaisia E- Mersuja.
Perkele jos olisi aikanaan ollut hiukankin harkintaa ja ennustajan vikaa, niin 2000-luvun aivan alussa olisi voinut vielä löytää OIKEASTI vähän ajetun ja huippukuntoisen 124- koppaisen...
Se on nimittäin kiistaton totuus että 124-korinen E-Mersu on maailman laadukkain ja kestävin auto ihan millä mittapuulla tahansa... Ja yllättävän hyvä ajettava, jopa nykymittapuullakin...
OT juttua tähän väliin, mutta pakko hehkuttaa tuota autoa... Muistan hyvin kun esim. 90-luvun puoleen väliin saakka ei mitään muita autoja taksissakaan edes ollut, kuten myös YK-miehet toivat lähes poikkeuksetta reissultaan juuri nimenomaan 124-koppaisen E-mersun.
Oikeasti kuitenkin tänä päivänä jokainen markkinoilla oleva japsikinneri hakkaa luotettavuudessa 124-koppaisen 10-0. Tarkoitan tällä sitä että ensimmäinen 300-500tkm päästään ilman käsien tahrimista kokonaan.
Comment
-
-
Originally posted by tumppi$ View PostVoi, voi... Tutisee siis Mersutkin??
Ei ollut tuollaisesta pelkoa kun muistellaan W124-koppaisia E- Mersuja.
Perkele jos olisi aikanaan ollut hiukankin harkintaa ja ennustajan vikaa, niin 2000-luvun aivan alussa olisi voinut vielä löytää OIKEASTI vähän ajetun ja huippukuntoisen 124- koppaisen...
Se on nimittäin kiistaton totuus että 124-korinen E-Mersu on maailman laadukkain ja kestävin auto ihan millä mittapuulla tahansa... Ja yllättävän hyvä ajettava, jopa nykymittapuullakin...
OT juttua tähän väliin, mutta pakko hehkuttaa tuota autoa... Muistan hyvin kun esim. 90-luvun puoleen väliin saakka ei mitään muita autoja taksissakaan edes ollut, kuten myös YK-miehet toivat lähes poikkeuksetta reissultaan juuri nimenomaan 124-koppaisen E-mersun.
Ei se kestävyys noissakaan mikään huippu ollut. Vikoja siinä missä kaikissa muissakin autoissa. Taka akselin puslat kulutus tavaraa siinäkin, etujouset, automaattisen lämmönsäädön paneelit yms. Purkuosa myyjät tietää mikä niistä porsii
Ajettavuustkin häviää esim. E34:lle joka suhteessa.
Jos oikea ikiliikkuja, niin joku -80 luvun takaveto Volvo ilman sähköistä ylivaihdetta. Jäykkä huoltovapaa taka-akseli, ei mitään elektroniikkaa, 8 venanen neloskone ja kauhea ajattavuus samaan hintaan. Tosin niissäkin vikoja, mutta yllättävän helppoja korjata. (Oikeasti, joku japanilainen ikiliikkuja olisi kestävin)
Asiaan. E39:jä on taatusti enemmän ehjiä kuin väriseviä. Alta 100tkm ajettuja loistoyksilöitä maailma vielä pullollaan, osta sellainen. Mullakin on värinätön e39, en taatusti vaihtaisi 124 mersuun(vaikka sellainen helmi kesäauto olisikin).Last edited by Bmw Master; 21-08-2008, 07:56.
Comment
-
-
Mersuille on netissä ihan omakin palsta, joten nuo aika kultaa muistot -jutut voisi siirtää sinne, tai vaikka muuhun keskusteluun tällä palstalla...
Palatakseni asiaan: tänään oli autossa vähiten tutinaa pitkään aikaan, siis nyt oltiin jo sillä tasolla, että voisi tutkia enää renkaita yms. Auto oli nyt yön ajan pysäköity ensin käsijarrulla N-asennossa ja vasta sitten P-asentoon. Jos tämä jatkuu vielä huomenna, niin sitten alkaa tulla jotain järkeä tutinoiden vaihteluun...
Comment
-
Comment