Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39:n tutinoista ja tärinöistä, jälleen kerran...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JonasG
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2006
    • 2160
    • Porvoo/Helsinki

    #76
    Originally posted by TJJ View Post
    Tiedä tuosta, minulla on vaihdettu taakse (ja eteen) aika paljon uusia alustan osia ja ihan hyvin tuo kuitenkin tutisee.
    Eikö sinulla alkanut tutinat sen jälkeen kuin irroitit kardaanin? :think

    Comment

    • TJJ
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2003
      • 7591
      • Jyväskylä

      #77
      Originally posted by JonasG View Post
      Eikö sinulla alkanut tutinat sen jälkeen kuin irroitit kardaanin? :think
      Kyllä alkoi, tai ainakin sen jälkeen kiinnitin tutinaan huomiota. Toki sitä oli ennen tuotakin, mutta silloin se johtui renkaista ja pyörän napojen likaisuudesta eli tällaista jatkuvaa ongelmaa ei ennen ole ollut. Tarkoitus olisi ottaa kardaani uudestaan irti ensi viikonloppuna.

      Mielenkiintoista vaan on se, että nämä minunkin uudet vaihtelevat tutinat vaikuttaa ihan samoilta kuin monilla muillakin. Eli onko se syyllinen sittenkin kardaani myös useissa muissa tapauksissa? Sitähän ei kovin moni ole tutkinut/vaihtanut vaan vaihtelee vaan alustan osia, renkaita ja lopulta autoa.
      E39 528iA

      Comment

      • JonasG
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2006
        • 2160
        • Porvoo/Helsinki

        #78
        Originally posted by TJJ View Post
        Kyllä alkoi, tai ainakin sen jälkeen kiinnitin tutinaan huomiota. Toki sitä oli ennen tuotakin, mutta silloin se johtui renkaista ja pyörän napojen likaisuudesta eli tällaista jatkuvaa ongelmaa ei ennen ole ollut. Tarkoitus olisi ottaa kardaani uudestaan irti ensi viikonloppuna.

        Mielenkiintoista vaan on se, että nämä minunkin uudet vaihtelevat tutinat vaikuttaa ihan samoilta kuin monilla muillakin. Eli onko se syyllinen sittenkin kardaani myös useissa muissa tapauksissa? Sitähän ei kovin moni ole tutkinut/vaihtanut vaan vaihtelee vaan alustan osia, renkaita ja lopulta autoa.
        Mystistä tosiaan..Ainoa paikka alustasta mikä minulla ei ole ollut auki on tuo kardaani,näytti rättinivelet ihan ok:lta mitä nyt lampulla näki, niin en nähnyt tarpeelliseksi aukaista kun tutinat hävisi alustan osien vaihdolla. Paljonko tietä sinun e39 on nähnyt?

        Comment

        • tumppi$
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2007
          • 457
          • Päijät-Häme

          #79
          .................................................. .......................................
          Last edited by tumppi$; 08-04-2011, 22:11.

          Comment

          • TJJ
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2003
            • 7591
            • Jyväskylä

            #80
            Originally posted by JonasG View Post
            Paljonko tietä sinun e39 on nähnyt?
            138tkm.

            Löysin netistä tuon alla olevan sivun jossa tutisevien Mersujen omistajat kirjoittaa. Tuon sivun 2. viesti on varsin mielenkiintoinen, joten jatkan testaamista miten N-asennosta käsijarrun kanssa pysäköinti vaikuttaa tutinan vaihteluun: http://www.mercedesforum.com/m_41095..._2/key_/tm.htm
            E39 528iA

            Comment

            • Stone
              BTCF Member
              • Jan 2005
              • 4074
              • Helsinki

              #81
              Originally posted by TJJ View Post
              Eli onko se syyllinen sittenkin kardaani myös useissa muissa tapauksissa?
              Itse epäilen, että suurimmalla osaalla E39:in tapauksissa tutinoiden aiheuttaja on juurikin tuo kardaani tai vetarit.
              Ja tutinat tietysti korostuu puslien ym. kuluneiden osien kautta.
              Miksi sun tapauksessa tutinat vaihtelee niin voisiko syy olla tasauspyörastön jälkeen eli vetareissa..?
              Last edited by Stone; 20-08-2008, 23:32.
              E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
              VW Pornstarter (työjuhta)
              Dodge RAM Cummins (venejuhta)
              Finnmaster T8







              Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

              Comment

              • tumppi$
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2007
                • 457
                • Päijät-Häme

                #82
                Originally posted by TJJ View Post
                138tkm.

                Löysin netistä tuon alla olevan sivun jossa tutisevien Mersujen omistajat kirjoittaa. Tuon sivun 2. viesti on varsin mielenkiintoinen, joten jatkan testaamista miten N-asennosta käsijarrun kanssa pysäköinti vaikuttaa tutinan vaihteluun: http://www.mercedesforum.com/m_41095..._2/key_/tm.htm

                Voi, voi... Tutisee siis Mersutkin??
                Ei ollut tuollaisesta pelkoa kun muistellaan W124-koppaisia E- Mersuja.
                Perkele jos olisi aikanaan ollut hiukankin harkintaa ja ennustajan vikaa, niin 2000-luvun aivan alussa olisi voinut vielä löytää OIKEASTI vähän ajetun ja huippukuntoisen 124- koppaisen...
                Se on nimittäin kiistaton totuus että 124-korinen E-Mersu on maailman laadukkain ja kestävin auto ihan millä mittapuulla tahansa... Ja yllättävän hyvä ajettava, jopa nykymittapuullakin...

                OT juttua tähän väliin, mutta pakko hehkuttaa tuota autoa... Muistan hyvin kun esim. 90-luvun puoleen väliin saakka ei mitään muita autoja taksissakaan edes ollut, kuten myös YK-miehet toivat lähes poikkeuksetta reissultaan juuri nimenomaan 124-koppaisen E-mersun.

                Comment

                • schwarze
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2004
                  • 2017
                  • Kangasala

                  #83
                  No huh huh, Mersu ei oo tehny mitään muuta hyvää kuin DB601:n Mä oon kuunnellu näitä Mese on paras juttuja ihan sieltä -66 vuosimallista asti, Mekkereistä on saanu laittaa pellit ja koneet järjestäin. Timanttineula on Stuttgartista saatu aikoinaan, miljoonan merssulla ajetun kilometrin vuoksi. Totta on se, että 124 Mese kestää, erimieltä olen ajettavuudesta, siinä ei ole mitään jakoo edes E34:n kanssa. Isänikin Merssumies iänikuinen osti w210:n eläkepäivilleen, todetakseen että sehän ruostuu...
                  Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                  Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity, BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                  Comment

                  • nachi
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2006
                    • 378

                    #84
                    Originally posted by tumppi$ View Post
                    Perkele jos olisi aikanaan ollut hiukankin harkintaa ja ennustajan vikaa, niin 2000-luvun aivan alussa olisi voinut vielä löytää OIKEASTI vähän ajetun ja huippukuntoisen 124- koppaisen...
                    Se on nimittäin kiistaton totuus että 124-korinen E-Mersu on maailman laadukkain ja kestävin auto ihan millä mittapuulla tahansa... Ja yllättävän hyvä ajettava, jopa nykymittapuullakin...
                    Eikös esimerkiksi tältäkin foorumilta tuttu ESV tuo Japanista kohtalaisen vähänajettuja yksilöitä.

                    Esimerkiksi tämä jo varattu:

                    http://www.esv.fi/index.php?info=open&id=513

                    Luulisi noille olevan kysyntää. Alkoi hieman itseänikin kiinnostamaan, vaikka en mersuista juuri ole aikaisemmin perustanut.
                    Last edited by nachi; 21-08-2008, 02:48.

                    Comment

                    • tumppi$
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2007
                      • 457
                      • Päijät-Häme

                      #85
                      Originally posted by schwarze View Post
                      No huh huh, Mersu ei oo tehny mitään muuta hyvää kuin DB601:n Mä oon kuunnellu näitä Mese on paras juttuja ihan sieltä -66 vuosimallista asti, Mekkereistä on saanu laittaa pellit ja koneet järjestäin. Timanttineula on Stuttgartista saatu aikoinaan, miljoonan merssulla ajetun kilometrin vuoksi. Totta on se, että 124 Mese kestää, erimieltä olen ajettavuudesta, siinä ei ole mitään jakoo edes E34:n kanssa. Isänikin Merssumies iänikuinen osti w210:n eläkepäivilleen, todetakseen että sehän ruostuu...

                      Aika offtopiciksi meni, mutta onhan se nyt piru vie ihan uskomaton ikiliikkuja... Siis 124-koppainen. Turha siitä on ruveta väittelemään tai aliarvioimaan vaikka kuinka olisi Bemarifoorumi... Ja väitänpä vain että varsin hyvä ajoltaan, ja kestää taatusti vertailun E34:n kanssa ihan milloin vain ja missä asiassa vain... On nimittäin kummastakin kokemusta. Ja E34:sta neljän vuoden ajalta.
                      Mutta nykyisiä Mersuja ei todellakaan pidä sekoittaa oikeisiin laatumersuihin... Eli tosiaan puhuin vain ja ainoastaan 124-koppaisesta E-Mersusta, eli legendaarisesta taksi- sekä YK-miesten mallista... Joka on oman aikakautensa ylivoimainen ykkönen.

                      Mutta se siitä.
                      Last edited by tumppi$; 21-08-2008, 03:22.

                      Comment

                      • tumppi$
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2007
                        • 457
                        • Päijät-Häme

                        #86
                        .................................................. ............................
                        Last edited by tumppi$; 08-04-2011, 22:10.

                        Comment

                        • Hemi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 18880
                          • Pirkanmaa

                          #87
                          Originally posted by tumppi$ View Post
                          Voi, voi... Tutisee siis Mersutkin??
                          Ei ollut tuollaisesta pelkoa kun muistellaan W124-koppaisia E- Mersuja.
                          Perkele jos olisi aikanaan ollut hiukankin harkintaa ja ennustajan vikaa, niin 2000-luvun aivan alussa olisi voinut vielä löytää OIKEASTI vähän ajetun ja huippukuntoisen 124- koppaisen...
                          Se on nimittäin kiistaton totuus että 124-korinen E-Mersu on maailman laadukkain ja kestävin auto ihan millä mittapuulla tahansa... Ja yllättävän hyvä ajettava, jopa nykymittapuullakin...

                          OT juttua tähän väliin, mutta pakko hehkuttaa tuota autoa... Muistan hyvin kun esim. 90-luvun puoleen väliin saakka ei mitään muita autoja taksissakaan edes ollut, kuten myös YK-miehet toivat lähes poikkeuksetta reissultaan juuri nimenomaan 124-koppaisen E-mersun.
                          Niin paljon mm.124-koppaista ajaneena voin todellakin tähän todeta, että aika todellakin kultaa muistoja....aivan erityisesti tuon ajettavuuden osalta(=mm.talvella) ja ruostumisen suhteen. Tosin se ikiliikkujankin maine tuli pitkälti siksi että jokainen 124-mersunomistaja osasi itse korjata oman autonsa, niin että tuollaiset pikkuviat kuin kansiremontit, katkenneiden jousien vaihdot tai peränvaihdot tms.kävi ihan kotipihassa. ko.autohan oli toki konstruktiivisesti laadukas jolloin kaikki eteen tulevat pikku ja vähän isommatkin remontit onistui varsin helposti kun esin poikkesi KL:n tiskillä hakemassa tarvittavat palikat halvalla.
                          Oikeasti kuitenkin tänä päivänä jokainen markkinoilla oleva japsikinneri hakkaa luotettavuudessa 124-koppaisen 10-0. Tarkoitan tällä sitä että ensimmäinen 300-500tkm päästään ilman käsien tahrimista kokonaan.

                          Comment

                          • tumppi$
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2007
                            • 457
                            • Päijät-Häme

                            #88
                            .................................................. ..........................
                            Last edited by tumppi$; 08-04-2011, 22:09.

                            Comment

                            • Bmw Master
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2004
                              • 13155
                              • Kokomo

                              #89
                              Originally posted by tumppi$ View Post
                              Voi, voi... Tutisee siis Mersutkin??
                              Ei ollut tuollaisesta pelkoa kun muistellaan W124-koppaisia E- Mersuja.
                              Perkele jos olisi aikanaan ollut hiukankin harkintaa ja ennustajan vikaa, niin 2000-luvun aivan alussa olisi voinut vielä löytää OIKEASTI vähän ajetun ja huippukuntoisen 124- koppaisen...
                              Se on nimittäin kiistaton totuus että 124-korinen E-Mersu on maailman laadukkain ja kestävin auto ihan millä mittapuulla tahansa... Ja yllättävän hyvä ajettava, jopa nykymittapuullakin...

                              OT juttua tähän väliin, mutta pakko hehkuttaa tuota autoa... Muistan hyvin kun esim. 90-luvun puoleen väliin saakka ei mitään muita autoja taksissakaan edes ollut, kuten myös YK-miehet toivat lähes poikkeuksetta reissultaan juuri nimenomaan 124-koppaisen E-mersun.
                              No huhhuh.

                              Ei se kestävyys noissakaan mikään huippu ollut. Vikoja siinä missä kaikissa muissakin autoissa. Taka akselin puslat kulutus tavaraa siinäkin, etujouset, automaattisen lämmönsäädön paneelit yms. Purkuosa myyjät tietää mikä niistä porsii

                              Ajettavuustkin häviää esim. E34:lle joka suhteessa.

                              Jos oikea ikiliikkuja, niin joku -80 luvun takaveto Volvo ilman sähköistä ylivaihdetta. Jäykkä huoltovapaa taka-akseli, ei mitään elektroniikkaa, 8 venanen neloskone ja kauhea ajattavuus samaan hintaan. Tosin niissäkin vikoja, mutta yllättävän helppoja korjata. (Oikeasti, joku japanilainen ikiliikkuja olisi kestävin)

                              Asiaan. E39:jä on taatusti enemmän ehjiä kuin väriseviä. Alta 100tkm ajettuja loistoyksilöitä maailma vielä pullollaan, osta sellainen. Mullakin on värinätön e39, en taatusti vaihtaisi 124 mersuun(vaikka sellainen helmi kesäauto olisikin).
                              Last edited by Bmw Master; 21-08-2008, 07:56.

                              Comment

                              • TJJ
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2003
                                • 7591
                                • Jyväskylä

                                #90
                                Mersuille on netissä ihan omakin palsta, joten nuo aika kultaa muistot -jutut voisi siirtää sinne, tai vaikka muuhun keskusteluun tällä palstalla...

                                Palatakseni asiaan: tänään oli autossa vähiten tutinaa pitkään aikaan, siis nyt oltiin jo sillä tasolla, että voisi tutkia enää renkaita yms. Auto oli nyt yön ajan pysäköity ensin käsijarrulla N-asennossa ja vasta sitten P-asentoon. Jos tämä jatkuu vielä huomenna, niin sitten alkaa tulla jotain järkeä tutinoiden vaihteluun...
                                E39 528iA

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎