Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39:n tutinoista ja tärinöistä, jälleen kerran...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • creative 22
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2005
    • 560
    • Alavus

    #91
    Minä olen omassa kotterossa huomannut ulkolämpötilan vaikuttavan asiaan.Jos on lämmintä auto ei tutise paljon mitään, jos taas kylmempää auto hakkaa joskus todella paljon 110-120 välillä?Eli onko tuossa kysymys renkaan painumisesta kun auto on parkissa?Väpinä ei kuitenkaan asetu vaikka ajaa pidempäänkin kun se on "sillä päällä".Katsastin auton eilen ja välyksiä ei löytynyt, nelipyörä suuntaus nyt myös tehty.

    Paineita olen koettanut nostaa ja laskeakin mutta ei tällä tunnu olevan suurempaa vaikutusta.Tuntuu välillä että tuo auton alusta elää aivan "elämäänsä".Taitaapa postauksien perusteella olla Bmw:n valmistamista malleista tämä E39 herkin näille tutinavaivoille.Harvemmin postaavat e46 ja e38 omistajat näistä ongelmista..
    Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

    Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

    BMW Freude Am Fahren

    Comment

    • Cell
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 7037
      • Uusikaupunki

      #92
      Originally posted by TJJ View Post
      Mersuille on netissä ihan omakin palsta, joten nuo aika kultaa muistot -jutut voisi siirtää sinne, tai vaikka muuhun keskusteluun tällä palstalla...

      Palatakseni asiaan: tänään oli autossa vähiten tutinaa pitkään aikaan, siis nyt oltiin jo sillä tasolla, että voisi tutkia enää renkaita yms. Auto oli nyt yön ajan pysäköity ensin käsijarrulla N-asennossa ja vasta sitten P-asentoon. Jos tämä jatkuu vielä huomenna, niin sitten alkaa tulla jotain järkeä tutinoiden vaihteluun...
      Perän puslat tuota tuskin tekee, mutta voisikohan kardaanin tukilaakeri painua sivuun? Sehän on kuitenkin hyvin löysässä kumissa kiinni, ja ristinivel on luonteeltaan sellainen että jos se ei ole suorassa se alkaa heittämään eikä näin enää keskitäkkään kumia pyöriessään :think
      325i -08
      i3 REx -17
      M5 -98 Imolarot
      535i -90 N/A project (maatumassa)

      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

      Comment

      • TJJ
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2003
        • 7591
        • Jyväskylä

        #93
        Originally posted by Cell View Post
        Perän puslat tuota tuskin tekee, mutta voisikohan kardaanin tukilaakeri painua sivuun? Sehän on kuitenkin hyvin löysässä kumissa kiinni, ja ristinivel on luonteeltaan sellainen että jos se ei ole suorassa se alkaa heittämään eikä näin enää keskitäkkään kumia pyöriessään :think
        Kardaanin tukilaakeri ja kumi siis on uusittu. Ei kai nyt vaan ole niin, että vanha kovettunut tuki olikin parempi... Mutta täytyy tarkistaa kardaanin suoruus, jospa se on hiukan vinossa ja sitten menee jo liian vinoon kun kardaani on jännityksessä.

        Vai voiko vika sittenkin olla jossain muussa puslassa ja uudet aikaisempaa kimmoisammat kumiosat (rättinivel, keskilaakeri ja laatikon tuet) jänkää sen/ne nyt eri asentoon paljon voimakkaammin kuin ennen?

        Mitenkäs moottorin tukikumit? Kai niistä tulisi muutakin ongelmaa jos vika olisi niiden kasaanpainumisessa?
        E39 528iA

        Comment

        • tumppi$
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2007
          • 457
          • Päijät-Häme

          #94
          ................................................
          Last edited by tumppi$; 08-04-2011, 22:07.

          Comment

          • Matula
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2007
            • 1706

            #95
            Originally posted by Bmw Master View Post
            Asiaan. E39:jä on taatusti enemmän ehjiä kuin väriseviä. Alta 100tkm ajettuja loistoyksilöitä maailma vielä pullollaan, osta sellainen. Mullakin on värinätön e39, en taatusti vaihtaisi 124 mersuun(vaikka sellainen helmi kesäauto olisikin).
            Kai minullakin kohta alkaa ravistaan kun on jo reilu 300000km ajettu, no jarruttaessa taristää rattiin mutta jos viikonloppuna kerkiäisi senkin korjaamaan.

            Comment

            • Bmw Master
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 13155
              • Kokomo

              #96
              Originally posted by tumppi$ View Post
              Alta 100tkm ajettuja E39:jä vielä jossain...??? Tuohon sinä et usko itsekään.
              Just.

              Kyllä uskon, nettiautokin pullollaan orggis suomiautoja huoltokirjalla. Työkaverillakin sellainen, 80tkm ajettu yhdeltä omistajalta -02 525i. Eikä sekään tärise.

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                #97
                Minulla -00/-01 120tkm ajettu Suomiauto, eikä värinöistä/tutinoista tietoakaan ja kulkee 19" rengastuksella kuin juna....mutta tähän tehdään jarruhuolto joka kevät.

                Comment

                • tumppi$
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2007
                  • 457
                  • Päijät-Häme

                  #98
                  Originally posted by Hemi View Post
                  Minulla -00/-01 120tkm ajettu Suomiauto, eikä värinöistä/tutinoista tietoakaan ja kulkee 19" rengastuksella kuin juna....mutta tähän tehdään jarruhuolto joka kevät.

                  Näinhän se menee. Ei suinkaan kaikki E39:it tutise. Itsekin olen ajanut useita tutisemattomia, mutta niin myöskin useita tutisevia.
                  Ja omani valitettavasti kuuluu näihin tutiseviin. Eikä tunnu millään asettuvan.

                  Mitäs muuten tämä joka keväinen jarruhuolto käsittää?
                  Last edited by tumppi$; 08-04-2011, 22:06.

                  Comment

                  • creative 22
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2005
                    • 560
                    • Alavus

                    #99
                    Originally posted by Hemi View Post
                    Minulla -00/-01 120tkm ajettu Suomiauto, eikä värinöistä/tutinoista tietoakaan ja kulkee 19" rengastuksella kuin juna....mutta tähän tehdään jarruhuolto joka kevät.
                    Ihmeellistä, E39 voi näköjään tehdä mitä vaan tämänkin asian suhteen..Kaverilla on n.200tkm ajettu 528ia Touring, jarrut ravistavat todella reippaasti ja siltikin auto ei ajossa täristä/tutise ollenkaan?Itse asiassa se onkin ainoa tutisematon E39 jolla minä olen ajanut.Apurungon puslat tuohon on uusittu, muusta en tiedä.

                    Kuitenkin mukava lukea että niitä tutisemattomia todella on muitakin olemassa ja vieläpä isoilla pyörillä varustettuna.Vielä kun saisi omastakin koslasta tutinat pois.
                    Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

                    Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

                    BMW Freude Am Fahren

                    Comment

                    • Stone
                      BTCF Member
                      • Jan 2005
                      • 4074
                      • Helsinki

                      Originally posted by creative 22 View Post
                      Kuitenkin mukava lukea että niitä tutisemattomia todella on muitakin olemassa ja vieläpä isoilla pyörillä varustettuna.Vielä kun saisi omastakin koslasta tutinat pois.
                      Omat kokemukset taas on sellaiset, että aika harva näistä tutisee.:think
                      E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                      VW Pornstarter (työjuhta)
                      Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                      Finnmaster T8







                      Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                      Comment

                      • creative 22
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2005
                        • 560
                        • Alavus

                        Hienoa kuulla tätä lisääkin, en tiedä sitten miksi tutina joitakin yksilöitä vaivaa enemmän kui toisia?Minulla molemmat E39:t ovat tutisseet, tämä nykyinen ei tutissut talvipyörillä, kesärenkailla tutinat sitten ilmaantuivat..edellinen taas tutisi vaikka siihen laittoi mitkä tahansa renkaat.

                        Toisaalta oli ikävä kuulla että Tjj:n autokin alkasi tutisemaan mutta toisaalta taas "hyvä" sillä jos tämä onkin jokin mystinen voimansiirron x-files-juttu (kardaani/vetarit) niin eiköhän se tässä kohta selviä..
                        Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

                        Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

                        BMW Freude Am Fahren

                        Comment

                        • tumppi$
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2007
                          • 457
                          • Päijät-Häme

                          Originally posted by Stone View Post
                          Omat kokemukset taas on sellaiset, että aika harva näistä tutisee.:think

                          Juu. Kokemuksien kirjo vaihtelee.
                          Last edited by tumppi$; 08-04-2011, 22:05.

                          Comment

                          • creative 22
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2005
                            • 560
                            • Alavus

                            Paljonkos tovereiden tutisevien autoilla on ajettu?Omassa nyt 174tkm.Eikös joku kirjoittanut että yleensä tutinat alkaa 150tkm:n jälkeen näissä..
                            Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

                            Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

                            BMW Freude Am Fahren

                            Comment

                            • tumppi$
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2007
                              • 457
                              • Päijät-Häme

                              [.................................................. ................
                              Last edited by tumppi$; 08-04-2011, 22:05.

                              Comment

                              • TROCK
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2005
                                • 435
                                • Tampere

                                Originally posted by TJJ View Post
                                Mersuille on netissä ihan omakin palsta, joten nuo aika kultaa muistot -jutut voisi siirtää sinne, tai vaikka muuhun keskusteluun tällä palstalla...

                                Palatakseni asiaan: tänään oli autossa vähiten tutinaa pitkään aikaan, siis nyt oltiin jo sillä tasolla, että voisi tutkia enää renkaita yms. Auto oli nyt yön ajan pysäköity ensin käsijarrulla N-asennossa ja vasta sitten P-asentoon. Jos tämä jatkuu vielä huomenna, niin sitten alkaa tulla jotain järkeä tutinoiden vaihteluun...
                                Ex-e39:ni tutisi myös "sopivissa" olosuhteissa, jotka eivät minullekaan koskaan selvinneet ja olen aina pysäköinyt automaattiautoni kuvaamallasi tavalla. Jotenkin en siis usko syyn löytyvän tästä.
                                - - - - - - -
                                F10 520dA
                                ex E61 530dA, ex E39 530dA

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎