Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39:n tutinoista ja tärinöistä, jälleen kerran...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hietase
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2012
    • 543
    • Espoo

    Laitoin juuri tilauksen Profiteileen. En ole tuolta aiemmin tilannut, millainen kokemus teillä on toimtusajoista, onko saumaa saada paketti ennen joulua? Kaikkien tilaamieni tuoetteiden kohdalla luki, että löytyy suoraan varastosta.

    Takapään kaikki neljä tukivartta ja koiranluut, sekä yleistä suodatinta yms. tilasin.

    Hain Laakkoselta hieman kiinnikkeitä ja samalla sivistin itseäni noiden takapään tukivarsien hintojen suhteen. Ne suorat olivat muistaakseni noin 220 euroa kpl ja bumerangit taisi olla hieman alle 280 euroa kpl. Eli tonnilla neljä, en voi sanoa että ymmärtäisin tätä hinnoittelupolitiikkaa. Mitähän moiset maksaisivat Saksan marmorilla, 50% vähemmän?

    Comment

    • jannmann
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 5856
      • Joccis City

      Originally posted by hietase View Post
      Laitoin juuri tilauksen Profiteileen. En ole tuolta aiemmin tilannut, millainen kokemus teillä on toimtusajoista, onko saumaa saada paketti ennen joulua? Kaikkien tilaamieni tuoetteiden kohdalla luki, että löytyy suoraan varastosta.

      Takapään kaikki neljä tukivartta ja koiranluut, sekä yleistä suodatinta yms. tilasin.

      Hain Laakkoselta hieman kiinnikkeitä ja samalla sivistin itseäni noiden takapään tukivarsien hintojen suhteen. Ne suorat olivat muistaakseni noin 220 euroa kpl ja bumerangit taisi olla hieman alle 280 euroa kpl. Eli tonnilla neljä, en voi sanoa että ymmärtäisin tätä hinnoittelupolitiikkaa. Mitähän moiset maksaisivat Saksan marmorilla, 50% vähemmän?
      Miks et kysy bemariosista tarjousta? Saat Matilta oem kamaa saksasta tai tarviketta. Ihan kuten ite haluut.
      Ja jos ostat oem osaa Matilta, se on sitä. Ihan bemulta suoraan tulee.
      Aprilia RSV4

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10949
        • Joensuu

        Originally posted by hietase View Post
        Laitoin juuri tilauksen Profiteileen. En ole tuolta aiemmin tilannut, millainen kokemus teillä on toimtusajoista, onko saumaa saada paketti ennen joulua? Kaikkien tilaamieni tuoetteiden kohdalla luki, että löytyy suoraan varastosta.

        Takapään kaikki neljä tukivartta ja koiranluut, sekä yleistä suodatinta yms. tilasin.

        Hain Laakkoselta hieman kiinnikkeitä ja samalla sivistin itseäni noiden takapään tukivarsien hintojen suhteen. Ne suorat olivat muistaakseni noin 220 euroa kpl ja bumerangit taisi olla hieman alle 280 euroa kpl. Eli tonnilla neljä, en voi sanoa että ymmärtäisin tätä hinnoittelupolitiikkaa. Mitähän moiset maksaisivat Saksan marmorilla, 50% vähemmän?
        Yleensä on tavarat tulleet n. 5 arkipäivässä Profiteileltä.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • Starck
          Bimmer Rookie
          • Sep 2012
          • 119
          • Ulvila

          Originally posted by HTK12 View Post
          Yleensä on tavarat tulleet n. 5 arkipäivässä Profiteileltä.
          Samma här sikäli kun on hylly tavaraa.
          Tuossa kuukausi sitten tuuppasin perjantaina tilauksen putkelle ja seuraavana perjantaina olivat osat kotiovella

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10949
            • Joensuu

            Originally posted by Starck View Post
            Samma här sikäli kun on hylly tavaraa.
            Tuossa kuukausi sitten tuuppasin perjantaina tilauksen putkelle ja seuraavana perjantaina olivat osat kotiovella
            Hyvä tarkennus. Ei varastossa olevien tuotteet voi joskus viivästyttää toimitusta paljon. Yleensä tuolla on kyllä tavaraa aika hyvin varastossa.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • hietase
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2012
              • 543
              • Espoo

              Tutinoiden vähentäminen otti tänään aimo askeleen eteenpäin, kun alkuperäiset pallonivelet ja Lemförderin tarvikkeena ostetut integral linkit menivät alle. Iso ero niihin 230 tkm ajettuihin alkuperäisiin

              Toinen integral link oli tehty Saksassa, toinen Kiinassa. Mielenkiintoista seurata onko laatuaeroa puoleen tai toiseen.

              Comment

              • hietase
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2012
                • 543
                • Espoo

                Originally posted by jannmann View Post
                Miks et kysy bemariosista tarjousta? Saat Matilta oem kamaa saksasta tai tarviketta. Ihan kuten ite haluut.
                Ja jos ostat oem osaa Matilta, se on sitä. Ihan bemulta suoraan tulee.
                No, tilasin Profiteilestä kun hintaero tilauksellani bemariosiin oli yli 300 euroa. Tämä siis verkkokauppojen hintojen perusteella. Ihan pienellä säästöllä en yleensä Saksasta jaksakaan tilata.

                Tuo Laakkosen hintojen ihmettely oli nimenomaan maahantuojan hintojen ihmettelyä ja hämmästelyä.

                Comment

                • BenDilde
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2010
                  • 127
                  • Kotka

                  En oikein näistä kaikkien oireista osannut poimia, että onko kenelläkään samaa kuin mulla. Eli kyseessä on '01 e39 520i automaatilla ja ajettu n.312tkm. Ensin luulin että auto alkaa jyristämään vain 80-100km/h vauhdissa, mutta tänään kokeilin että kun laatikosta pakotaa ison vaihteen päälle ja pienessä vauhdissa alakierroksilla antaessa kunnolla vetoa auto jyristää aika reippaasti.

                  Eli en usko että vika olisi missään renkaissa tai alustan osissa. Renkaat tosin on 195/60 15 kokoiset orggis aluvanteilla, olisiko näillä mitään syytä? Eli kun konetta kunnolla väännättää niin jyristys alkaa ja lakkaa samantien kun ottaa vedon pois. Olisiko esim. kardaanin tukikumi tai laakeri jo väljänä?
                  '01 E39 520iA

                  Comment

                  • hietase
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2012
                    • 543
                    • Espoo

                    Originally posted by BenDilde View Post
                    Renkaat tosin on 195/60 15 kokoiset orggis aluvanteilla, olisiko näillä mitään syytä? Eli kun konetta kunnolla väännättää niin jyristys alkaa ja lakkaa samantien kun ottaa vedon pois. Olisiko esim. kardaanin tukikumi tai laakeri jo väljänä?
                    En usko renkaiden liittyvän asiaan millään tavalla. Kardaani kuulostaisi järkevämmältä syyltä.

                    Kuka osaisi sanoa millä tavalla oireet ilmenevät, jos perän ja taka-apurungon väliset puslat ovat lopussa?

                    Comment

                    • petterihi
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2015
                      • 622
                      • Kerava

                      Täällä alkoi 221tkm ajettu 523ia touring tärisemään. Aluksi tuntui 80 nopeudessa, kiihdytettäessä tuntui selvemmin. Nyt tuntuu tärisevän alkaen 50-60km/h vauhdeista. Aikaisemmin 100-110km/h mentiin sukkasillaan ja nyt tärisee sielläkin. Tärinä ei häviä vaikka ajaisi eri vaihteella tai heittäisi vapaalle.

                      Missäs järjestyksessä tuota kannattaisi lähteä selvittämään? Jarrujen putsaus, renkaat edestä taakse? Rättinivel oli viimeksi katsottaessa hieman vanhan näköinen, ehkä se kannattaisi uusia kun ei kovin paha homma ole nosturilla...?
                      E39 523iA Touring -00
                      --
                      E39 523 osia edullisesti
                      Vuokrataan E39 Touring isojen puslien ulosvetäjää

                      Comment

                      • janke
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2010
                        • 3667
                        • seinäjoki

                        Originally posted by petterihi View Post
                        Täällä alkoi 221tkm ajettu 523ia touring tärisemään. Aluksi tuntui 80 nopeudessa, kiihdytettäessä tuntui selvemmin. Nyt tuntuu tärisevän alkaen 50-60km/h vauhdeista. Aikaisemmin 100-110km/h mentiin sukkasillaan ja nyt tärisee sielläkin. Tärinä ei häviä vaikka ajaisi eri vaihteella tai heittäisi vapaalle.

                        Missäs järjestyksessä tuota kannattaisi lähteä selvittämään? Jarrujen putsaus, renkaat edestä taakse? Rättinivel oli viimeksi katsottaessa hieman vanhan näköinen, ehkä se kannattaisi uusia kun ei kovin paha homma ole nosturilla...?
                        Itsellä oli tuota tärinää 60-100km vauhdissa enempi ja vähempi. Vaihdoin kunnossa olevan kardaanin ja tärinät toistaiseksi hävinneet. Vanhassa kardaanissa oli ristinivel väljä ja vakionopeusnivel väljä ja oli aika kuivakin.Tukilaakeri oli ehjä ja rättinivel on uusittu vuosisitten joten jätin sen vielä kun näytti ehjältä. Tuo uusi kardaani kyllä vaikutti automaatinkin toimintaan positiivisesti. Vaihteen päällelaitto ei enää kolahda ja vaihteiden vaihto tapahtuu todella huomaamattomasti.
                        Mutta kannattaa alottaa tuon tärinän korjaus aina helpommasta jos itse tekee, niin jarrujen herkistely ja vanteiden kesiöiden puhdistamisella ja ehkä käydä tarkistamassa pystyheitot. Jos tärisee vielä, niin sitten kaikki tukivarret taakaa vaihtoon ja jos tämän jälkeen vielä tärisee, niin sitten kardaanin kimppuun.
                        Bmw 316 E30 -88

                        Comment

                        • BenDilde
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2010
                          • 127
                          • Kotka

                          Itse meinasin uskaltaa vaihtaa tuon tukilaakerin ja rättinivelen jos niistä apua olisi. Tuskin ainakaan haittaa. Oliko se tukilaakeri miten tarkka laittaa paikalleen? Ihan kun jostain olisin lukenut että sen voi helposti asentaa hieman vinoon ja sitten täristääkin niin perkeleesti. Kannattaako kardaanin ristikoihin laittaa/suihkuttaa jotain rasvaa jos näyttää kuivilta?
                          '01 E39 520iA

                          Comment

                          • Muurahainen
                            BTCF Member
                            • Dec 2006
                            • 9194
                            • Nurmijärvi

                            Originally posted by BenDilde View Post
                            Itse meinasin uskaltaa vaihtaa tuon tukilaakerin ja rättinivelen jos niistä apua olisi. Tuskin ainakaan haittaa. Oliko se tukilaakeri miten tarkka laittaa paikalleen? Ihan kun jostain olisin lukenut että sen voi helposti asentaa hieman vinoon ja sitten täristääkin niin perkeleesti. Kannattaako kardaanin ristikoihin laittaa/suihkuttaa jotain rasvaa jos näyttää kuivilta?
                            Merkkaa paikka mistä otat irti ja kiinnitä takaisin samalle kohdalle.
                            Eipä noihin ristikoihin saa oikein ruiskuttamalla juuri mitään mikä siellä pysyisi tai auttaisi.
                            Vakionopeusnivelen rasvat kyllä voi vaikka vaihtaa kokonaan.

                            Comment

                            • janke
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2010
                              • 3667
                              • seinäjoki

                              Originally posted by BenDilde View Post
                              Itse meinasin uskaltaa vaihtaa tuon tukilaakerin ja rättinivelen jos niistä apua olisi. Tuskin ainakaan haittaa. Oliko se tukilaakeri miten tarkka laittaa paikalleen? Ihan kun jostain olisin lukenut että sen voi helposti asentaa hieman vinoon ja sitten täristääkin niin perkeleesti. Kannattaako kardaanin ristikoihin laittaa/suihkuttaa jotain rasvaa jos näyttää kuivilta?
                              Jos hommaan ryhtyy, niin pystyy kokeileen kardaanipaikallaan ristinivelen väleyden. Joo, tosiaan merkkaa laakerin paikan, niin kun Muurahainen sanoi. Paras olisi ottaa kardaani kokonaan irti niin saa sen vakionopeusnivelenkin kunnolla pestyä ja rasvattua.
                              Bmw 316 E30 -88

                              Comment

                              • petterihi
                                Bimmer Fanatic
                                • Apr 2015
                                • 622
                                • Kerava

                                Originally posted by janke View Post
                                Itsellä oli tuota tärinää 60-100km vauhdissa enempi ja vähempi. Vaihdoin kunnossa olevan kardaanin ja tärinät toistaiseksi hävinneet. Vanhassa kardaanissa oli ristinivel väljä ja vakionopeusnivel väljä ja oli aika kuivakin.Tukilaakeri oli ehjä ja rättinivel on uusittu vuosisitten joten jätin sen vielä kun näytti ehjältä. Tuo uusi kardaani kyllä vaikutti automaatinkin toimintaan positiivisesti. Vaihteen päällelaitto ei enää kolahda ja vaihteiden vaihto tapahtuu todella huomaamattomasti.
                                Mutta kannattaa alottaa tuon tärinän korjaus aina helpommasta jos itse tekee, niin jarrujen herkistely ja vanteiden kesiöiden puhdistamisella ja ehkä käydä tarkistamassa pystyheitot. Jos tärisee vielä, niin sitten kaikki tukivarret taakaa vaihtoon ja jos tämän jälkeen vielä tärisee, niin sitten kardaanin kimppuun.
                                Mitens rätin muttereiden kanssa, realoemin mukaan olisivat nyloc tjsp itselukittuvia? Uudet vai vanhat lukitteen kanssa?
                                E39 523iA Touring -00
                                --
                                E39 523 osia edullisesti
                                Vuokrataan E39 Touring isojen puslien ulosvetäjää

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎