E39 touring automaattinen takaluukku ei toimi

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kähmy
    replied
    Originally posted by VilleW View Post
    Mulla teki tota ihan samaa, mutta kun vaihdoin ne kaasujouset niin sen jälkeen on pelittänyt kuten pitääkin. Eli kaasujouset pompauttaa ensin luukun raolleen ja sitten hydrauliikka nostaa ylös asti.
    Moi!

    kaverit epäilivät, ettei saa itse vaihdettua, koska tarvii jonkun ihmetyökalun, jolla pumpun pään saa irroitettua katon sisältä...? Oliko sulla joku semmoinen vai miten sait homman hoidettua?

    Ei tuo luukku toimi aina, joten olen päätynyt siihen että vaihdan nuo pumput..

    -Kähmy

    Leave a comment:


  • Kähmy
    replied
    Mä en ole kanssa tehnyt noiden pumppujen kanssa mitään, koska on toiminut niin hyvin toi luukku litkujen lisäämisen jälkeen.

    -Kähmy

    Leave a comment:


  • TKGL
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Eiköhän sinne käy mikä tahansa hyvälaatuinen ATF.
    Itse lisäsin punaista Motonetista ostettua dexron 3 öljyä. Nyt on toiminut tosi hyvin.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by O.K. View Post
    Tässä käytössä ei varmaan mitään väliä Dexron-luokituksella?
    Eiköhän sinne käy mikä tahansa hyvälaatuinen ATF.

    Leave a comment:


  • O.K.
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    ATF on ATF:ää.
    Selvä homma. Käyn sitten ostelemassa Mobil ATF 220 (Dexron 2) -purkin http://www.motonet.fi/web/guest/etus...ductid=59-0220 tai Valvoline LT71141 (Dexron III), jonka pitäisi hoitaa myös tiivisteitä (http://www.motonet.fi/web/guest/etus...ductid=59-0202). Tässä käytössä ei varmaan mitään väliä Dexron-luokituksella?

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    ATF on ATF:ää. Ei kannata sotkea tähän, että ohjaustehostimissa on käytetty sekä ATF:ää, että Pentosin CHF 7.1 (Febi S6162) tai CHF 11S (Febi S6161). Toki jos systeemin jaksaa huuhtoa, niin tuo synteettinen Febi S6161 on pakkaskeleillä notkeampaa.

    Leave a comment:


  • O.K.
    replied
    Tarkistin oman autoni luukun öljyt, hyvä että pohjalla oli muutama milli punaista öljyä. Nyt olisi tarkoitus lisätä Motonetistä hankittavaa BMW ohjaustehostinöljyä (http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...13&postcount=7), kun ei noista ATF ota selkää mikä täyttää BMW ATF 02-luokituksen. Vai mitä ATF:ää porukka on käyttänyt?

    Tuo ohjaustehostinöljy on vihreää, joten pitäisi kai huuhdella koko systeemi. Eli kuppi puhtaaksi ja uudet öljyt sisään, sitten availua ja sulkemista jonkun aikaa. Sitten sama uusiksi ja kolmannet öljyt jättää sinne. Riittääkö tuo 2 huuhtelua? Öljyähän riittää tuosta litran pullosta useampaankin huuhtelukertaan.

    Leave a comment:


  • TKGL
    replied
    Originally posted by jsa014 View Post
    Laitappas TKGL tuosta sun pirssistä vaikka shöyryymiin juttua, vaikuttaa mielenkiintoiselta kikottimelta. Siis jos tuo avatar-kuva on siitä.

    Auto on nyt esillä:

    Leave a comment:


  • jsa014
    replied
    Laitappas TKGL tuosta sun pirssistä vaikka shöyryymiin juttua, vaikuttaa mielenkiintoiselta kikottimelta. Siis jos tuo avatar-kuva on siitä.

    Leave a comment:


  • TKGL
    replied
    Originally posted by Kähmy View Post
    Joo, jos teen tuon homman, koska nyt tuo luukku toimii 100% varmuudella.
    No nyt se luukku alko sitten toimimaan täälläkin. Aika ihme homma oli. Ensin öljyn lisäyksen jälkeen luukku toimi jopa huonommin kuin ennen lisäystä. Nyt pienen käytön jälkeen toimii 100%

    Leave a comment:


  • Kähmy
    replied
    Originally posted by TKGL View Post
    Raportoi sitten auttoko. Teen perässä, jos sait toimimaan.
    Joo, jos teen tuon homman, koska nyt tuo luukku toimii 100% varmuudella. Tuntuu että se vaatii hieman käyttöä sen jälkeen kun sinne on lisännyt nesteitä, olisko siellä ollut ilmaa tms...mutta nyt kun sitä on käyttänyt paljon, se toimii hyvin.

    Katellaan, kerran jos jää toimimatta, niin menee pumput vaihtoon.

    -Kähmy

    Leave a comment:


  • TKGL
    replied
    Originally posted by Kähmy View Post
    Ei auttanut mullakaan tuo nesteen lisäys...luukku toimii nyt kyllä paremmin, mutta ei silti 100% aukea. Itse suihkutin samalla silloin saranoille öljyä ehkä senkin takia se aukeaa nyt about 50% varmuudella, mutta käyn tänään tilaamassa nuo hydraulipumput. Eiköhän ne siellä takana katossa sijaitse, tuskin kovin paha nakki, jos ottaa sisältä sisustusta veks.

    Hela hoitohan näkyy tästä:

    http://www.realoem.com/bmw/showparts...32&hg=41&fg=60

    -Kähmy
    Raportoi sitten auttoko. Teen perässä, jos sait toimimaan.

    Leave a comment:


  • Kähmy
    replied
    Ei auttanut mullakaan tuo nesteen lisäys...luukku toimii nyt kyllä paremmin, mutta ei silti 100% aukea. Itse suihkutin samalla silloin saranoille öljyä ehkä senkin takia se aukeaa nyt about 50% varmuudella, mutta käyn tänään tilaamassa nuo hydraulipumput. Eiköhän ne siellä takana katossa sijaitse, tuskin kovin paha nakki, jos ottaa sisältä sisustusta veks.

    Hela hoitohan näkyy tästä:

    http://www.realoem.com/bmw/showparts...32&hg=41&fg=60

    -Kähmy

    Leave a comment:


  • TKGL
    replied
    Voi pettymysten pettymys. Täytin säiliön piripintaan. Ennen täyttöä se oli noi puoliksi täysi. Täytön jälkeen testailin luukkua muutaman kerran (n. 10 kertaa) ja hyvin tuntui toimivan. Nyt kuitenkin normaalissa käytössä toimii ihan yhtä huonosti kuin ennen täyttöäkin. Voi tietysti olla, että systeemissä on ollut ilmaa ja säiliöön saa taas lisätä litkua. En kuitenkaan usko, että tästä on kyse.

    Luukku avautuu hyvin lukosta, mutta jää sitten junnaamaan paikoilleen. Hieman kun keventää kädellä aukeaa hyvin. Kiinni menossa ei ole ollut mitään ongelmaa. Joskus toki aukeaa kuten pitää. Joskus kuulen sellaisen kuivan narahduksen vasemman saranan paikkeilta. Voisiko olla, että sarana kaipaisi rasvausta ja nyt jummittaa luukun toimintaa?

    Lisäksi ajattelin vaihtaa luukun kaasujouset. Jos vaikka ne olis niin loppu, että ei jaksa hydrauliikka toimia. Missä nämä kaasujouset ovat piilossa ja onko ne helppo vaihtaa?

    Leave a comment:


  • TKGL
    replied
    Originally posted by TKGL View Post
    Osaisko joku sanoa vähän tarkemmin tästä ATF öljystä. Näitähän löytyy eri Dexron -luokituksilla. Mitä tässä pitäisi käyttää?
    Itse itselleni vastaten: http://wwww.btcf.fi/forum/showthread.php?t=28987

    Kyseessä on siis "BMW ATF 02" -öljy.
    Last edited by TKGL; 23-04-2009, 21:40.

    Leave a comment:

Working...
X