E39 touring automaattinen takaluukku ei toimi
Collapse
X
-
Mistä sitä öljyä sinne säiliöön laitetaan, jos kyseessä on se pumpputsydeemi mistä lähtee kaksi hydrauliikkaputkea luukulle? Vai missä se säiliö on?
-
Taas takaluukku toimii kuten pitääkin!
Lisäsin säiliöön öljyä ja taas toimiihienosti.
Leave a comment:
-
Jos luukku ei jaksa nostaa kunnolla niin on öljy vähissä. Säiliö löytyy vararenkaan vierestä ja kannattaa täyttää piripintaan. Laitat sinne ATF öljyä.
Leave a comment:
-
En ole katsonut onko lukitus irti, mutta ei kai se liikuisi lainkaan, jos se on irti.
Eräs lukija on luvannut ohjeistusta öljyn lisäämisen, mikä hänellä oli auttanut vastaavassa tilanteessa.
Leave a comment:
-
Originally posted by TLaa View PostOlisiko vastusta tai korjausehdotusta ongelmaani?
Minulla on 2003 e39 M-sport touring ja siinä automaattinen takaluukku.
Nyt luukku ei avaudu eikä sulkeudu yhdellä painalluksella vaan pumppu huutaa tyhjää.
Onko sieltä öljy vähissä ja/tai sylinterit rikki?
Miten korjattavissa?
Leave a comment:
-
Olisiko vastusta tai korjausehdotusta ongelmaani?
Minulla on 2003 e39 M-sport touring ja siinä automaattinen takaluukku.
Nyt luukku ei avaudu eikä sulkeudu yhdellä painalluksella vaan pumppu huutaa tyhjää.
Onko sieltä öljy vähissä ja/tai sylinterit rikki?
Miten korjattavissa?
Leave a comment:
-
Ja kustantaa mitä?
Vai niin, että liruttelee allensa. Muistaakseni mun hintalista ETK:ssa antoi n. 350 ekee. Mitäs siitä oikeesti pyydetään?
Leave a comment:
-
Takaluukun nostaja
Omassani on myös napista nouseva ja laskeva takaluukku (toimii avaimestakin). Jos luukku ei tunnu aukeavan, mutta yritystä kuitenkin on, niin omassani vika oli itse nostopumpussa. Sinne lisättiin ensin öljyä, joka piristi luukun toimintaa, mutta hetken päästä tilanne oli entisellään. Kun tutkin tarkemmin asiaa, niin pumppu oli vuotanut öljyt ulos ja on nyt menossa vaihtoon. Pumppu sijaitsee vararengaskotelon vasemmalla puolella tavaratilan pohjassa.
Leave a comment:
-
Pakkasella hyytyy
Mullakin on tollanen hydraulinen luukku- ei vaan aukee pakkasella. Toimi ihan hyvin tossa +5 ja ylöspäin mutta nyt hyytyy. Jos toisen kerran yrittää aukasta niin sit se voi jopa nousta. Samoin jos kädellä auttaa alkuun niin nousee. Vinkkejä?
Ohjekirjan/TISsin mukaan sen saa kiinni vain siitä valonappulasta luukun reunassa, ja kaukosäätimen "takimmaisesta" napista kun sitä pitää pohjassa.
EDIT: löyty http://autopower.se/forum/topic.asp?id=135183 elikkä lisää öljyy "BMW ATF 02"Last edited by ana100; 06-12-2005, 21:12.
Leave a comment:
-
Tartte yhtään tulla tänne leuhottaan lisävarusteilla... no vitsi vitsi, kato nyt jollain pumpulipuikolla minkä väristä öljyä siellä on. Villi arvaus että samaa tavaraa kuin ohjaustehostimessa eli punaista, vihreä pentosiini soveltunee paremmin pohjolan oloihin.
Leave a comment:
-
Eikö ihan oikeasti kenelläkään muulla ole tällaista, vai eikö ole tarvinnut lisätä öljyä ?
Mites tää sulkeutumisjuttu, tietääkö kukaan ?
Leave a comment:
-
Minulla on E39:ssä hydraulinen, napista aukeava ja sulkeutuva takaluukku.
Joskus se toimii ihan ok mutta yhä useammin moottorista kuuluu vain "raskaan" kuuloista ääntä ja luukku ei avaudu, yrittää kylläkin. Luin jostakin foorumista että kyseessä voi olla hydrauliöljyn puute.
Ja sitten kysymykseen: mitäköhän öljyä siellä mahtaa olla, saakohan sitä muualta kuin BMW-huollosta, ja onkohan se kallistakin tavaraa ?
Vai onko jollakin muita hyviäideoita mistä voisi olla kiinni.
Toinen aiheeseen liittyvä kysymys Teille jolla tällainen on: sulkeutuuko luukku myös avaimen napista, minulla ainoastaan avautuu, luukun reunassa olevasta napista kyllä sulkeutuu.Tags: None
Leave a comment: