Aika kauan saat etsiä, kun sellaista ei ole. Suora jännite sulakkeelta F47 (takakontissa) ja väyläyhteys (K-bus).
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Täällä heräilee ja pyörittää pari minuuttia jonka jälkeen sammuu, vikakoodeista löytyi semmonen ku glow plug flame detector :think
mulla aikoinaan antoi kans tuon saman vikakoodin. oli juuri samat oireet. vaihdoin uuden poltinsarjan ja toiveikkaana kokeilemaan. no johan ei puhu enää mitään. uudelleen piuhan päähän ja nyt ei saatu enää yhteyttä koko laitteeseen. eli ohjainkortti rikki. eli saattaa antaa "väärää" koodia tuo surullisen kuuluisa ohjainkortti
Se hehkuhan kannattaa mitata, ennekuin menee uutta ostamaan. Ja tyypillisin vika weboissa on höyrystimen palaminen pilalle, eikä ohjainlaitteen hajoaminen.
Kun höyrystin vetelee viimesiään niin tekee juuri silleen, että pyörii vähän aikaa ja kun ei saa syttymään niin lopettaa yrittämisen.
Se hehkuhan kannattaa mitata, ennekuin menee uutta ostamaan. Ja tyypillisin vika weboissa on höyrystimen palaminen pilalle, eikä ohjainlaitteen hajoaminen.
Kun höyrystin vetelee viimesiään niin tekee juuri silleen, että pyörii vähän aikaa ja kun ei saa syttymään niin lopettaa yrittämisen.
Näitä "Glow plug/flame detector" ongelmaisia on näkynyt viime aikoina melko paljon. Toki hehkun vastus kannattaa mitata Webaston päältä hehkun liittimeltä. Tuon hehkun vikakoodin voi todennäköisesti aiheuttaa myös ohjainkortin hehkua ohjaavan FETin kärähtäminen.
Jonkin verran näitä vikaantuneita Bemun väyläohjattuja Webastoja tullut vastaan ja kyllä näissä valitettavan usein vika piilee ohjainkortissa. Toistaiseksi ei ole kohdalle sattunut tapausta, jossa vika olisi pelkästään ollut rikkinäisessä/tukkeutuneessa poltinosassa.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
tere. mulla e39 "03 kiisseli ja webasto kellola. kelloon khyllä syttyy valot ja pystyy ajastelee mut ei hörähä käyntiin:( kävin laakkosella ja kaveri katto vikakoodit ja sanoi ettei saa yhteyttä webastoon? eli mitä hajalla? helppoa vikaa? vai joutuuko uusii paljonkin osia ja siis mitä osia olipa taas vaikeesti kirjoitettu
Näitä "Glow plug/flame detector" ongelmaisia on näkynyt viime aikoina melko paljon. Toki hehkun vastus kannattaa mitata Webaston päältä hehkun liittimeltä. Tuon hehkun vikakoodin voi todennäköisesti aiheuttaa myös ohjainkortin hehkua ohjaavan FETin kärähtäminen.
Jonkin verran näitä vikaantuneita Bemun väyläohjattuja Webastoja tullut vastaan ja kyllä näissä valitettavan usein vika piilee ohjainkortissa. Toistaiseksi ei ole kohdalle sattunut tapausta, jossa vika olisi pelkästään ollut rikkinäisessä/tukkeutuneessa poltinosassa.
Näyttäisi siltä että tuo glow plug flame detector vikakoodinen kortti (jos siis hehkutulppa on ehjä) aiheutuu kortilla olevan tempfetin, BTS 132 smd, vikaantumisesta, mutta testailuja asian tiimoilta jatketaan, ainoa ongelma on että kyseistä komponenttia tai vastaavaa ei tahdo mistään löytää, kokeillaan pian toimiiko tuo hitfet BTS 133:lla.
EDIT. Nyt saattoi mennä kaksi eri viankuvausta sekaisin. jos webasto tekee vain tuuletuksen, ei muuta niin siilloin vika voi aiheutua bts132:sta, tämän yhteys flame detector koodiin täytyy vielä tarkistaa.
Glow plug flame detector vikakoodi tarkoittaa käytännössä sitä että ohjain ei pysty mittaamaan yhdistetyn hehkutulpan ja liekinilmaisimen arvoa, jos hehkutulppa hehkuu eli lanka ei ole poikki niin vika on kortissa.
Jos BMW:n oman väylän kautta ei pääse webastoon niin siihen todennäköisesti silti pääsee 6 pinnisen liittimen 2 pinnistä k-linja adapterin ja thermo test softan avulla.
tere. mulla e39 "03 kiisseli ja webasto kellola. kelloon khyllä syttyy valot ja pystyy ajastelee mut ei hörähä käyntiin:( kävin laakkosella ja kaveri katto vikakoodit ja sanoi ettei saa yhteyttä webastoon? eli mitä hajalla? helppoa vikaa? vai joutuuko uusii paljonkin osia ja siis mitä osia olipa taas vaikeesti kirjoitettu
Näyttäisi siltä että tuo glow plug flame detector vikakoodinen kortti (jos siis hehkutulppa on ehjä) aiheutuu kortilla olevan tempfetin, BTS 132 smd, vikaantumisesta, mutta testailuja asian tiimoilta jatketaan, ainoa ongelma on että kyseistä komponenttia tai vastaavaa ei tahdo mistään löytää, kokeillaan pian toimiiko tuo hitfet BTS 133:lla.
EDIT. Nyt saattoi mennä kaksi eri viankuvausta sekaisin. jos webasto tekee vain tuuletuksen, ei muuta niin siilloin vika voi aiheutua bts132:sta, tämän yhteys flame detector koodiin täytyy vielä tarkistaa.
Glow plug flame detector vikakoodi tarkoittaa käytännössä sitä että ohjain ei pysty mittaamaan yhdistetyn hehkutulpan ja liekinilmaisimen arvoa, jos hehkutulppa hehkuu eli lanka ei ole poikki niin vika on kortissa.
Jos BMW:n oman väylän kautta ei pääse webastoon niin siihen todennäköisesti silti pääsee 6 pinnisen liittimen 2 pinnistä k-linja adapterin ja thermo test softan avulla.
Tarkoitat ilmeisesti hehkua ohjaavaa FETiä? Muutamassa "glow plug flame detector" vikaisessa teki tuon perinteisen, eli paloilmapuhallin käynnistyi, mutta PA-pumppu ei aktivoitunut. Live-datalla se ei näyttänyt edes aktivoivan hehkutulppaa. Vähän aikaa puhallettuaan meni tilttiin (fault lock out).
Miten tuo Thermotestin yhteys sitten poikkeaa auton omasta, kun kuitenkin samaa K-väylää käytetään? Jos ongelma olisi auton puolella K-väylässä, siitä olisi paljon muutakin pois pelistä.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Pakko kysyä onko kenelläkään tullut vastaan että webasto valittais viallisesta vesipumpusta.. mulla on näin .. ja sitten webasto toimii 2min jonka jälkeen sammuu.. tuona aikana ei puhalla kuin kylmää... kenelläkään epäilyksiä kortin suhteen tässä tapauksessa?
Comment