Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 530d -02 webaston rele

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Clavurion
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 9157
    • Oulu

    #46
    Originally posted by WSE1 View Post
    On ja ei, täysin vastaavaa ei ole saatu mistään, testailuja noiden korvaavien toimivuudesta jatketaan, nyt niitä ei uskalla suositella vielä.
    Eikö tuon NTC:n suhteen riitä, jos sen painaa sitä palotilan uloketta vasten piitahnan kera?
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • WSE1
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 3242
      • Suomusjärvi

      #47
      Originally posted by Clavurion View Post
      Eikö tuon NTC:n suhteen riitä, jos sen painaa sitä palotilan uloketta vasten piitahnan kera?
      Kyllä se varmasti meille riittää jos itse sen asennamme laitteeseen mutta korjaamme myös irtokortteja ja saattaa aiheutua takuu / muita ongelmia joissain tapauksissa vaikka asiakasta kuinka hyvin ohjeistaisi asennuksen kanssa, kannattaa huomata että ntc omaa myös suhteellisen huonosti eristetyt jalat...
      (ehkä kehitämme tähän jotakin.)

      Arvoiltaan sopiva tuo käyttämämme ntc vaikuttaa kuitenkin olevan. Nyt alkaa pikkuhiljaa avautua tuo tähän mennessä vaikein, glow plug flame detector vikakin.

      Viat näissä ovat kumma kyllä olleet mitä erilaisempia. Lämpöanturia, hehkutulpan mittausvikaa, flekti pyörii koko ajan täysillä yms. Mitään varsinaista tyyppivikaa korteilla ei voi sanoa olleen.

      Sen sijaan kiertovesipumpun simahtaminen tuntuu olevan tyyppiongelma.

      JOS SIIS TUNTUU ETTÄ WEBASTO TOIMII MUTTA LÄMMITTÄÄ HEIKOSTI (paitsi ajaessa);
      kannattaa tarkistaa kiertääkö vesi. Jos pumppu ei toimi weba lämmittää sisällään olevan veden joka lämmön vaikutuksesta lähtee hiljalleen kiertämään mutta ei tarpeeksi nopeasti, seurauksena on että weba käy hetkeen, jäähdyttelee, käy taas jonkun kymmnenen sekuntia, jäähdyttelee -> moottori ei lämpene kunnollä, sisälle ei puhalla lämmintä -> weban liian lyhyet käyntijaksot aiheuttavat melkoista karstoittumista -> polttokammio menee huonoon kuntoon.

      Ilmeisesti pitänee jossain välissä joulun hiljaisina hetkinä kuitenkin uhrata päivä ja tehdä reverse engineeringinä tuo webaston ohjainkortin (sisäinen) kytkentäkaavio helpottamaan hommia jatkossa...

      Comment

      • WSE1
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 3242
        • Suomusjärvi

        #48
        Niin, tuon BTS 132 tilalle sopii toimivasti 133, täyttä suositusta en vielä voi tälle komponentille antaa vähäisen testauksen vuoksi. Tämä siis hoitaa paloilmapuhaltimen ohjausta, jos puhallin kuitenkin on koko ajan päällä vika ei ole välttämättä silti tässä komponentissa... (ohjaus jää "päälle" sähköisesti ohjauslogiikan vikojen vuoksi...)
        "SMD" fetin voi tehdä normikomponentista (to 220) katkaisemalla kiinnityslätkän ja jalat & taivuttamalla jalat.
        BTS 141 vastapäätä ntc vastusta hoitaa hehkutulpan ohjausta, mittaus sen sijaan vaikuttaisi tapahtuvan pulssiohjatun vakiovirtageneraattorin avulla (?) liitettynä ko. fetin ohjaavaan nastaan ohuemmalla foliolla ja siitä seurailemaan josko pieni pintaliitos 2sa82 olisi simahtanut ja polttanut vielä erään kytkentäfolionsakin poikki...
        Vesipumppua ohjaa bts117 (132 vieressä), ja pa pumppua myös bts117 kortin toisella laidalla.

        (Jos ei ole aivan varma löytääkö vian kortiltaan niin kannattaa kysyä meiltäpäin, ei näiden korjaus kuitenkaan maltaita maksa täälläkään.)

        Comment

        • Rale
          BTCF Member
          • Jul 2005
          • 1482
          • Porvoo

          #49
          Jaahans

          Täällä on kanssa webasto-invalidi kyseessä. Auto on E39 01 DAT

          Vikakoodi: ZUH-00 STH:Glow plug/flame monitor--short circuit to ground--

          Yrittää käynnistyä kestää 2-4s. ja sitten nytkähtää. Eli onko nyt tietoa mitä komponentteja tässä tapauksessa pitää vaihtaa? Tai paljonko WSE1 ottaa tuosta korjauksesta?

          Comment

          • WSE1
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 3242
            • Suomusjärvi

            #50
            Originally posted by Rale View Post
            Täällä on kanssa webasto-invalidi kyseessä. Auto on E39 01 DAT

            Vikakoodi: ZUH-00 STH:Glow plug/flame monitor--short circuit to ground--

            Yrittää käynnistyä kestää 2-4s. ja sitten nytkähtää. Eli onko nyt tietoa mitä komponentteja tässä tapauksessa pitää vaihtaa? Tai paljonko WSE1 ottaa tuosta korjauksesta?
            Kyseinen vikatyyppi on vielä selvityksen alla. Emme voi varmuudella tietää vielä mitä kaikkea tuon takia joutuu mittaamaan / vaihtamaan joten kyseisen vian korjauksen hinnoittelukin on tällä hetkellä mahdotonta. Toki viitteitä siitäkin on että kyseisen vikailmoituksen voi aiheuttaa kaksi erilaista ongelmaa mutta testailuja jatketaan vielä tämän viikon kuluessa.

            Comment

            • Tontsa80
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2009
              • 271
              • pori

              #51
              lämpötila-anturi

              jokos tohon ntc lämpötila-anturille on keksitty joku pätevä tyyppi jolla sen voisi hakea elektroniikka puljusta??
              Vikakoodien lukua porin suunnalla

              Comment

              • WSE1
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 3242
                • Suomusjärvi

                #52
                12k ntc, mutta muoto pitäisi olla kiinnitykseen sopiva, sellaista ei ole tullut vastaan, täytyy aina soveltaa.

                Comment

                • teemu.k
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2010
                  • 493
                  • raahe

                  #53
                  Originally posted by Clavurion View Post
                  Kuvan yläreunassa oik. valkoinen 2-jalkainen on lämpötila-anturi (nojaa kiinnittäessä palotilan runkoa vasten). Ylhäällä vas. perinteinen (TO-220 kotelo) 3-jalkainen FET, joka muistaakseni on juuri hehkun ohjaus. Alareunassa oik. yksi ja vas. reunassa kaksi identtistä pintaliitos FETiä, jotka ovat vesipumpun, PA-pumpun ja paloilmapuhaltimen ohjaukset. Järjestystä en nyt muista, mutta se on helppo tarkistaa piippaamalla alareunan liittimistä. Pääteasteen lisäksi ilmeisesti palaa myös siihen liittyvä pintaliitosvastus, joka saattaa olla myös piirilevyn toisella puolella.

                  mikä koodi on paloilmapuhaltiimen komponenteille?? ois kiirus saada tuo ohjainkortti toimimaan lähtee puhaltelemaan itsekseen kun ovet aukaisee

                  Comment

                  • jsr85
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2007
                    • 1375
                    • Oulainen

                    #54
                    Originally posted by teemu.k View Post
                    mikä koodi on paloilmapuhaltiimen komponenteille?? ois kiirus saada tuo ohjainkortti toimimaan lähtee puhaltelemaan itsekseen kun ovet aukaisee
                    Ohjainkortti remonttiin.
                    ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

                    Comment

                    • teemu.k
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2010
                      • 493
                      • raahe

                      #55
                      Originally posted by jsr85 View Post
                      Ohjainkortti remonttiin.
                      tarkoitus olisi laittaa kuntoon kunhan sais selville vaan komponentin koodin :think oisko kellään tietoa mikä on pakoilmapuhaltimen komponentin koodi? tuttu on töissä semmoisessa paikassa jossa joutuu piirilevyjä värkkäileen yms.
                      Last edited by teemu.k; 01-09-2011, 21:45.

                      Comment

                      • WSE1
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 3242
                        • Suomusjärvi

                        #56
                        Originally posted by teemu.k View Post
                        tarkoitus olisi laittaa kuntoon kunhan sais selville vaan komponentin koodin :think oisko kellään tietoa mikä on pakoilmapuhaltimen komponentin koodi? tuttu on töissä semmoisessa paikassa jossa joutuu piirilevyjä värkkäileen yms.
                        On tietoa, ja homma ei ole niin yksinkertainen vaan asiaan voi vaikuttaa vika noin viidessä eri komponentissa tavallisimmin. Kaikki täytyy mitata ja testata jotta lopputuloksesta voidaan olla varmoja. Kymmenen vuoden päästä lupaan kirjoitella täydelliset korjausohjeet thermo top C ohjainkortille tänne nettiin, eli sitten siis kun hommalla ei ole enää taloudellista merkitystä.

                        Comment

                        • teemu.k
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2010
                          • 493
                          • raahe

                          #57
                          Originally posted by WSE1 View Post
                          On tietoa, ja homma ei ole niin yksinkertainen vaan asiaan voi vaikuttaa vika noin viidessä eri komponentissa tavallisimmin. Kaikki täytyy mitata ja testata jotta lopputuloksesta voidaan olla varmoja. Kymmenen vuoden päästä lupaan kirjoitella täydelliset korjausohjeet thermo top C ohjainkortille tänne nettiin, eli sitten siis kun hommalla ei ole enää taloudellista merkitystä.
                          kaikki muut komponentit ovat mitattu ja ehjiä ovat! Paitsi ne kaksi vasemmassa alareunassa olevat identtiset komponentit. Vaatii jonku erikoisemman tavan mitata? ei tietoa niin ainakin sanottiin.... ja eikös toinen niistä ole juurikin paloilmapuhaltimelle?

                          Comment

                          • zordiack
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2011
                            • 73
                            • Nokia

                            #58
                            Kokeillaans tätä threadia ovelasti omaankin ongelmaan, eli antaa tuota tuttua glow plug flame detector -- short circuit to ground virheilmotusta. Hehkutulppa on just vaihettu uuteen, ja ilmeisesti vanhakin oli siis ehjä kun mitään muutosta ei tapahtunu. Mitähän FET:ä tuonne kannattais yrittää vaihtaa? Tuo hehkua ohjaava BTS141 vai? Voiko tommosen FETin jotenkin mitata onko se paskana?

                            Comment

                            • Harri G
                              BTCF Member
                              • Jul 2005
                              • 9041
                              • Iisalmi

                              #59


                              Mihinkähän tämä viittaa? Vesipumppu pyörii ja sisälle puhaltaa mutta weba ei lähde pöhisemään. Tuntuu myös että toisinaan vesipumppu on jäänyt puhaltamaan hetkeksi kun auton sammuttaa, normaalia?

                              Pitää vkl mitata tuo hehku ja nyt lähden kokeilemaan sulakkeella resetoinnin. Vaan jos joku osaa jo tuosta kuvauksesta sanoa mikä särki niin hienoa.
                              E39 ja E91

                              Comment

                              • exautisti
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2007
                                • 1267
                                • oulu

                                #60
                                Originally posted by Harri G View Post


                                Mihinkähän tämä viittaa? Vesipumppu pyörii ja sisälle puhaltaa mutta weba ei lähde pöhisemään. Tuntuu myös että toisinaan vesipumppu on jäänyt puhaltamaan hetkeksi kun auton sammuttaa, normaalia?

                                Pitää vkl mitata tuo hehku ja nyt lähden kokeilemaan sulakkeella resetoinnin. Vaan jos joku osaa jo tuosta kuvauksesta sanoa mikä särki niin hienoa.
                                Lämpötila-anturi kortilta sökö.
                                -99 punane passatti

                                https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

                                Tuikun softat
                                Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
                                BMW Maahantuonti ammattitaidolla
                                Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
                                Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

                                www.mcars.fi

                                Kysy 041-5056506

                                https://www.facebook.com/MCarsOulu/

                                INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

                                Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎