Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 530d -02 webaston rele

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jsr85
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2007
    • 1375
    • Oulainen

    #31
    Originally posted by Clavurion View Post
    Lämpötila-anturistahan tuo näyttää herjaavan. Mitä lämpötila näytti live-datalla?
    125astetta
    ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

    Comment

    • Clavurion
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 9157
      • Oulu

      #32
      Originally posted by jsr85 View Post
      125astetta
      Eli kuten vikakoodikin antoi ymmärtää, viallinen lämpötila-anturi estää käynnistymisen. Tuo on vaihdettavissa oleva komponentti, jonka sijaintikin on tullut ilmi tässä topikissa.
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • jsr85
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2007
        • 1375
        • Oulainen

        #33
        Originally posted by Clavurion View Post
        Eli kuten vikakoodikin antoi ymmärtää, viallinen lämpötila-anturi estää käynnistymisen. Tuo on vaihdettavissa oleva komponentti, jonka sijaintikin on tullut ilmi tässä topikissa.
        Näinkö on??? Mistäs näitä saa??
        ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

        Comment

        • Clavurion
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 9157
          • Oulu

          #34
          Originally posted by jsr85 View Post
          Näinkö on??? Mistäs näitä saa??
          En muista, oliko siinä komponentissa jotain tunnistetietoja, vai pitääkö ehjän mittausspeksien mukaan löytää sopiva PTC/NTC. Kysäisepä WSE1:ltä, onko sillä jo sopivia komponentteja haalittuna.
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • jsr85
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2007
            • 1375
            • Oulainen

            #35
            Ok, täytyypäs kysellä. kiitokset sulle avusta!
            ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

            Comment

            • WSE1
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 3242
              • Suomusjärvi

              #36
              Originally posted by WSE1
              Näyttäisi siltä että tuo glow plug flame detector vikakoodinen kortti (jos siis hehkutulppa on ehjä) aiheutuu kortilla olevan tempfetin, BTS 132 smd, vikaantumisesta, mutta testailuja asian tiimoilta jatketaan, ainoa ongelma on että kyseistä komponenttia tai vastaavaa ei tahdo mistään löytää, kokeillaan pian toimiiko tuo hitfet BTS 133:lla.
              Originally posted by Ai View Post
              kNo nyt aletaan päästä asiaan. Hienoa työtä Laitan kuvan ohjainkortista tähän topicciin, joten voitko näyttää mitä komponentteja kannattais yrittää vaihtaa/vaihdattaa. Ongelmana siis viallinen hehku/liekkivahti vaikka ei oikeasti olekaan, kuten varmaan suurimmalla osalla muillakin.
              Niin tuo yllämainittu selostus oli siis vikaan jossa weba tekee vain tuuletusta pari minuuttia ei muuta. Glow plug ongelma edelleen mysteeri, tosin hehkutulppa lähtee näissä kyllä päälle mutta ei ohjain ei osaa mitata sen arvoa.

              Comment

              • WSE1
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 3242
                • Suomusjärvi

                #37
                Lämpötila anturiksi käy sopivan arvoinen NTC; arvot ehjällä 10C 14,3kohm, 18C 12,9kohm 24C 9,8kohm, 40C 7,3kohm, 48C 5,3kohm nämä mitattu ja siitä tekemään taulukkoa...
                Se mitenkä normaalin mallisen NTC:n saa järkevästi asennettua niin että lämpö siihen johtuu on kokonaan toinen kysymys. Itsekään en ole oikeanmallista komponettia löytänyt oikean arvoisen kylläkin, muoto vain muistuttaa muutaman pikofaradin kondensaattoria, ajattelin valaa sen kipsiin / vast ja kokeilla siten.

                Comment

                • jsr85
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2007
                  • 1375
                  • Oulainen

                  #38
                  Originally posted by WSE1 View Post
                  Lämpötila anturiksi käy sopivan arvoinen NTC; arvot ehjällä 10C 14,3kohm, 18C 12,9kohm 24C 9,8kohm, 40C 7,3kohm, 48C 5,3kohm nämä mitattu ja siitä tekemään taulukkoa...
                  Se mitenkä normaalin mallisen NTC:n saa järkevästi asennettua niin että lämpö siihen johtuu on kokonaan toinen kysymys. Itsekään en ole oikeanmallista komponettia löytänyt oikean arvoisen kylläkin, muoto vain muistuttaa muutaman pikofaradin kondensaattoria, ajattelin valaa sen kipsiin / vast ja kokeilla siten.
                  Eikö kemiallinen metalli kävis tuohon, johtaa lämpöä kohtalaisesti??:think

                  ps. Tuli vielä semmonen mieleen et onko tämä anturin hajoaminen tyyppivika näissä? jos jossain muuten paskassa ohjainkortissa sattuis olemaan ehjä anturi...

                  psps.Tällaisen ratkaisun löysin ihan valmiina.
                  Last edited by jsr85; 20-03-2010, 12:43.
                  ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

                  Comment

                  • Jürgen_
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2008
                    • 2707
                    • Mylsä

                    #39
                    Originally posted by WSE1 View Post
                    Niin tuo yllämainittu selostus oli siis vikaan jossa weba tekee vain tuuletusta pari minuuttia ei muuta. Glow plug ongelma edelleen mysteeri, tosin hehkutulppa lähtee näissä kyllä päälle mutta ei ohjain ei osaa mitata sen arvoa.
                    Eli siis webasto menee häiriölle välittömästi käynnistyksen jälkeen. Syynä on ennenaikainen liekki ilmoitus, joka tulee heti käynnistyskomennon jälkeen tapahtuvassa liekkivahdin tarkistuksessa mikäli vastus on (muistaakseni) yli 0,5 ohmia.
                    Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                    Comment

                    • Clavurion
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 9157
                      • Oulu

                      #40
                      Originally posted by Supa View Post
                      Mitähän tuo sitten vaatii jotta webaston saa käyntiin? Ilmeisesti sen pitää tunnistaa ainakin että väyläyhteys on kunnossa? Vaatiiko A/C-yksikön kiinni väylään? Kenties muuta? Nyt tosiaan jänniteaktivointi ei käynistä webaa, thermotesti kyllä näyttää että ohjain tunnistaa jännitteen. :think
                      Löytyipä taas WDS:stä tähän kättä pidempää. Eli tuo jänniteaktivointikin vaatii tosiaan toimivan väylän ja A/C-yksikön antamaan sen käynnistyssignaalin Webaston pyynnöstä.

                      Lainaus WDS:

                      Telegram sequence for Telestart:

                      The wavetrap receives the telestart signal and converts the HF signal into an LF signal.

                      The telestart receiver sends a signal to the independent park heater/auxiliary heater.

                      The independent park heater/auxiliary heater sends the AUXILIARY HEATER ON message to the heating/air conditioning control unit.

                      The heating/air conditioning control unit sends AUXILIARY HEATER ON to the independent park heater/auxiliary heater.

                      The independent park heater/auxiliary heater sends the AUXILIARY HEATER ON feedback to the heating/air conditioning control unit and starts up.

                      If no feedback is received from the independent park heater/auxiliary heater, the AUXILIARY HEATER ON telegram is sent twice at 1 second intervals. Corresponding fault code entry is made in the fault code memory if all 3 start attempts are unsuccessful.
                      E39 530dA -02 M-Sport
                      E53 X5 3.0dA -06 Sport
                      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                      Comment

                      • Ter0
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2003
                        • 297
                        • Tampere

                        #41
                        Tulipa törmättyä tämmöiseen opukseen intrnetin syövereissä, en tiedä josko tästä apuja ois mutta kuitenkin: http://offroadbutikk.com/acatalog/Thermotop_C.pdf
                        Löytyy tuolta ainakin tuon ohjainkortin liittimien pinnit ja tarkoitukset jos ei muuta.

                        Ajattelin soveltaa yhteen rikkinäiseen webastoon ko. ohjeistusta josko tuo alkaisi toimimaan.
                        Last edited by Ter0; 20-10-2008, 19:43.
                        ______________________________
                        BP-2010 burnismestari \o/
                        ______________________________
                        -Ter0
                        [email protected]
                        TT-Speed Oy

                        Comment

                        • Ter0
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2003
                          • 297
                          • Tampere

                          #42
                          Originally posted by Supa View Post
                          Tiiätkö muuten tuosta ohjainkortilla olevasta liittimestä missä on "kaari" päällä, liittyykö sekin jotenkin diagnostiikkaan, ohjelmointiin vai mihi?
                          Originally posted by Clavurion View Post
                          Eipä ole missään tullut vastaan, mikä sen liittimen funktio on. Liekö tehtaalla ohjelmointiin tai testaukseen liittyvä?
                          Mun villi mutu-veikkaus on että tuohon liittimeen liitetään Telestart-palikka?
                          ______________________________
                          BP-2010 burnismestari \o/
                          ______________________________
                          -Ter0
                          [email protected]
                          TT-Speed Oy

                          Comment

                          • Ai
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2004
                            • 92
                            • Kurikka

                            #43
                            Originally posted by Clavurion View Post
                            Kuvan yläreunassa oik. valkoinen 2-jalkainen on lämpötila-anturi (nojaa kiinnittäessä palotilan runkoa vasten). Ylhäällä vas. perinteinen (TO-220 kotelo) 3-jalkainen FET, joka muistaakseni on juuri hehkun ohjaus. Alareunassa oik. yksi ja vas. reunassa kaksi identtistä pintaliitos FETiä, jotka ovat vesipumpun, PA-pumpun ja paloilmapuhaltimen ohjaukset. Järjestystä en nyt muista, mutta se on helppo tarkistaa piippaamalla alareunan liittimistä. Pääteasteen lisäksi ilmeisesti palaa myös siihen liittyvä pintaliitosvastus, joka saattaa olla myös piirilevyn toisella puolella.
                            Kiitoksia. Nyt kun komponentit on tunnistettu, on helpompaa lähteä vaihtamaan / vaihdattamaan niitä. Marssijärjestys on varmaan seuraava: hehkun ohjauksen FET, lämpötila-anturi, alareunan FETit?
                            320dA -04
                            _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
                            523i -97
                            320dA touring -03
                            530dA touring -03
                            528iA touring -97
                            525dA touring -01
                            525tds touring -93
                            525i -95
                            520iA -89
                            316i -89
                            316 -84

                            Comment

                            • Ai
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2004
                              • 92
                              • Kurikka

                              #44
                              Originally posted by WSE1 View Post
                              Näyttäisi siltä että tuo glow plug flame detector vikakoodinen kortti (jos siis hehkutulppa on ehjä) aiheutuu kortilla olevan tempfetin, BTS 132 smd, vikaantumisesta, mutta testailuja asian tiimoilta jatketaan, ainoa ongelma on että kyseistä komponenttia tai vastaavaa ei tahdo mistään löytää, kokeillaan pian toimiiko tuo hitfet BTS 133:lla.

                              Lämpötila anturiksi käy sopivan arvoinen NTC; arvot ehjällä 10C 14,3kohm, 18C 12,9kohm 24C 9,8kohm, 40C 7,3kohm, 48C 5,3kohm nämä mitattu ja siitä tekemään taulukkoa...
                              Se mitenkä normaalin mallisen NTC:n saa järkevästi asennettua niin että lämpö siihen johtuu on kokonaan toinen kysymys. Itsekään en ole oikeanmallista komponettia löytänyt oikean arvoisen kylläkin, muoto vain muistuttaa muutaman pikofaradin kondensaattoria, ajattelin valaa sen kipsiin / vast ja kokeilla siten.
                              Onko löytynyt vastaavia komponentteja BTS 132 smd:lle ja NTC:lle joita voisi ostaa yleiselektroniikkakauppiaalta? NTC:ssä myös muoto on siis tärkeä vai onko noita lämpöjohteita vielä kokeiltu?
                              320dA -04
                              _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
                              523i -97
                              320dA touring -03
                              530dA touring -03
                              528iA touring -97
                              525dA touring -01
                              525tds touring -93
                              525i -95
                              520iA -89
                              316i -89
                              316 -84

                              Comment

                              • WSE1
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 3242
                                • Suomusjärvi

                                #45
                                Originally posted by Ai View Post
                                Onko löytynyt vastaavia komponentteja BTS 132 smd:lle ja NTC:lle joita voisi ostaa yleiselektroniikkakauppiaalta? NTC:ssä myös muoto on siis tärkeä vai onko noita lämpöjohteita vielä kokeiltu?
                                On ja ei, täysin vastaavaa ei ole saatu mistään, testailuja noiden korvaavien toimivuudesta jatketaan, nyt niitä ei uskalla suositella vielä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎