Originally posted by kurkoonen
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 530d Akku purkaantuu
Collapse
X
-
Lainataan taas tätä topicia ni ei tarvi tehdä uutta, ongelma on sellaanen et vaikka ladataan laturilla akku täyteen sunnuntaina, reissutyöstä johtuen auto seisoo yleensä ma-to nii torstaina auto ei lähde käyntiin vaikka ei olisi ajettu autolla lainkaan latauksen jälkeen. Ollaan testattu toisella varmasti toimivalla akulla ja tekee sillä samaa, eli ei akusta kiinni. Mihin voisi virta hukkua, maa ja virta kaapeleiden kiinnitykset tarkastettu eikä niissä ole mitään häikkää.
ps.Onko normaalia et akun napajännite yleismittarilla on 12.6 mut BC näyttää 11.6?
-Janne..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...
Comment
-
-
Se siili? Olisi yksi ylimääräinen...e39 sopiva.
Originally posted by jsr85 View PostLainataan taas tätä topicia ni ei tarvi tehdä uutta, ongelma on sellaanen et vaikka ladataan laturilla akku täyteen sunnuntaina, reissutyöstä johtuen auto seisoo yleensä ma-to nii torstaina auto ei lähde käyntiin vaikka ei olisi ajettu autolla lainkaan latauksen jälkeen. Ollaan testattu toisella varmasti toimivalla akulla ja tekee sillä samaa, eli ei akusta kiinni. Mihin voisi virta hukkua, maa ja virta kaapeleiden kiinnitykset tarkastettu eikä niissä ole mitään häikkää.
ps.Onko normaalia et akun napajännite yleismittarilla on 12.6 mut BC näyttää 11.6?
-Janne
Comment
-
-
akku tyhjentyy
nyt ois hyvät neuvot kalliit! eli 530 d tyhjentää akkua itekseen. siili vaihdettu jo kesällä uuteen. Webastosta on sulake pois ja tuntu että toimi hyvin muutaman päivän, mutta nyt taas aamulla startti vain napsui kun yritin käyntiin. Lisäksi oon huomannut että aivan kuin puhallin olis käyny itekseen päällä yön aikana kun tuulilasi ei ollut kauttaaltaan umpijäässä, vaan puhaltimen kohdilta alareunasta hieman sulanut. mikä sulake on puhaltimelle, jotta voisin kokeilla purkaako enää sen irtioton jälkeen. voisiko toi vika olla jotenkin kytköksissä tohon ilmastoinninohjain paneeliin?
Vikakoodit koitetaan lukea viikonloppuna INPAlla.
Kiitos.
Comment
-
-
Originally posted by Bemarnisti View Postnyt ois hyvät neuvot kalliit! eli 530 d tyhjentää akkua itekseen. siili vaihdettu jo kesällä uuteen. Webastosta on sulake pois ja tuntu että toimi hyvin muutaman päivän, mutta nyt taas aamulla startti vain napsui kun yritin käyntiin. Lisäksi oon huomannut että aivan kuin puhallin olis käyny itekseen päällä yön aikana kun tuulilasi ei ollut kauttaaltaan umpijäässä, vaan puhaltimen kohdilta alareunasta hieman sulanut. mikä sulake on puhaltimelle, jotta voisin kokeilla purkaako enää sen irtioton jälkeen. voisiko toi vika olla jotenkin kytköksissä tohon ilmastoinninohjain paneeliin?
Vikakoodit koitetaan lukea viikonloppuna INPAlla.
Kiitos.
Comment
-
-
ja taas
eli nyt kun tuli pakkaset niin taas ssma laulu jatkuu.. yön yli parkissa niin ei riitä virta käynnistykseen. viime kevät-talvella vaihoin akun uuteen (takuuna).
kesän toimi mainiosti mutta ei pakkasilla enää.. tuli mieleen että tossa mun autossa on orkkis puhelin jossa johtosarja poikki. voiko tollanen viedä akkua?
pitää tänään käydä ostaa toi ctekki vai onko toi motonetin bx-2 laturi yhtä hyvä? silti pitää toi saada kuntoon eli mikäs kumma se voisi syödä akkua?
voiko pissapojan suuttimet olla syypäänä? APUVA!!!! webaston sulakkeen irtiotolla ei vaikutusta asiaan.
Comment
-
-
Samaa vikaa
Originally posted by Bemarnisti View Posteli nyt kun tuli pakkaset niin taas ssma laulu jatkuu.. yön yli parkissa niin ei riitä virta käynnistykseen. viime kevät-talvella vaihoin akun uuteen (takuuna).
Minulla myös on sellainen tunne, että joskus tuo pyörittää jotain puhaltimia aivan itsekseen, esim, kun odotin perhettä parkkipaikalla auto sammuksissa, niin jonkun ajan kuluttua pörähti joku flekti selvästi käyntiin. Onks tuossa automaagi-ilmastoinnissa joku CO/CO2 -anturi, vai mistä on kysymys?
No, huomenna menee laturi testattavaksi.
Comment
-
-
Originally posted by Bemarnisti View Posteli nyt kun tuli pakkaset niin taas ssma laulu jatkuu.. yön yli parkissa niin ei riitä virta käynnistykseen. viime kevät-talvella vaihoin akun uuteen (takuuna).
kesän toimi mainiosti mutta ei pakkasilla enää.. tuli mieleen että tossa mun autossa on orkkis puhelin jossa johtosarja poikki. voiko tollanen viedä akkua?
pitää tänään käydä ostaa toi ctekki vai onko toi motonetin bx-2 laturi yhtä hyvä? silti pitää toi saada kuntoon eli mikäs kumma se voisi syödä akkua?
voiko pissapojan suuttimet olla syypäänä? APUVA!!!! webaston sulakkeen irtiotolla ei vaikutusta asiaan.
Comment
-
-
Originally posted by ignorantti View Post... mittausten mukaan auto kulutti liikaa virtaa lepotilassa.
Voi olla pakkasesta johtuvaa, mutta oma E39 530i kesällä ostetulla akulla ei suostunut starttaamaan aamulla (-20C). Kesällä ennen akun vaihtoa tuli vain latausjännite mitattua joka oli hyvä.Official member of BTCF-Sauna Team
E46 316i -03
Ex: E39 530iAT -01, E39 530dAT -02, ALPINA B10 BiTurbo -92, E34 540iT -94, E36 328iT -95, E32 740iA -92, E34 535i -90, E30 325iT M-tech2 -91, E34 M5T -94, E30 325i Cabriolet -88, E30 "320i" -85
Comment
-
-
Originally posted by JiiP View PostTyhmä kysymys. Miten virrankulutus mitataan lepotilassa? Peruskoulun oppimäärällä tulee mieleen vetää yleismittari navan ja napaan menevän johdon väliin..?
Voi olla pakkasesta johtuvaa, mutta oma E39 530i kesällä ostetulla akulla ei suostunut starttaamaan aamulla (-20C). Kesällä ennen akun vaihtoa tuli vain latausjännite mitattua joka oli hyvä.Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Comment
-
-
Originally posted by ÖÖ. View PostMilläs tän auton saa lepotilaan? Eli tota takaluukkua pitää jotenkin kai huijjata ja odotella vartti?
Millaset virrankulutukset on vielä normaalit eri tiloissa?
Akku siis hyytyy täälläkin satunnaisesti.
Itsellä meni muutama amppeeri kun auto ei ollut lepotilassa ja 180mA kun oli lepotilassa ja 80mA kun sulake 58 oli irroitettu. Itsellä on varashälytin joka vilkuttaa lediä joten se varmaan vähän vie virtaa. Viekö puhelin jotenkin virtaa vaikka auto on lepotilassa? Kun tuon sulakkeen 58 otin irti niin puhelin piippasi. Tai voihan siellä jokin muukin piipata, mutta samanlainen piippaus tuli minkä puhelin päästää kun se löytää verkon. Sulakkeen 58 takana on ainakin puhelin ja navigaattori.
Latausjännite oli ~13,8V. Akun jännite ennen latausta 11,9V, noin kolmen tunnin latauksen jälkeen 12,5V. Tänään aamulla taas katsoin jännitteen ja näytti 11,9V ulkoilmassa. Katotaan sainko uuden akun tuhottua kerta purkaksella, nimittäin veropäätöstä odotellessa auto seisoi kolme viikkoa (muutama kuukausi takaperin), jolloin akku oli päässyt aivan tyhjäksi ja Ctekilläkin kestä hetken aikaa elvyttää akku. Ja nyt tosiaan muutama päivä takaperin ei virta riittänyt, vaikka auto oli seissyt vain yön yli. Työmatka on 20km suuntaansa joten ihan nurkka-ajoa ei ole, mutta eipä toisaalta ole ikinä pidempääkään matkaa.Last edited by JiiP; 30-01-2010, 12:01.Official member of BTCF-Sauna Team
E46 316i -03
Ex: E39 530iAT -01, E39 530dAT -02, ALPINA B10 BiTurbo -92, E34 540iT -94, E36 328iT -95, E32 740iA -92, E34 535i -90, E30 325iT M-tech2 -91, E34 M5T -94, E30 325i Cabriolet -88, E30 "320i" -85
Comment
-
Comment