Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 530d Akku purkaantuu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dunky
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 4929
    • Kotka

    #46
    Originally posted by kurkoonen View Post
    Siis akun vaiko kaapelit? missäs muuten tuo akku on? jossain takana mutta missä siellä?

    Pitää hetken päästä koittaa uudemman kerran.
    No missä nyt "isot" maadoitukset ovat, akulla ja startilla...
    Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

    Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

    Comment

    • jsr85
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2007
      • 1375
      • Oulainen

      #47
      Lainataan taas tätä topicia ni ei tarvi tehdä uutta, ongelma on sellaanen et vaikka ladataan laturilla akku täyteen sunnuntaina, reissutyöstä johtuen auto seisoo yleensä ma-to nii torstaina auto ei lähde käyntiin vaikka ei olisi ajettu autolla lainkaan latauksen jälkeen. Ollaan testattu toisella varmasti toimivalla akulla ja tekee sillä samaa, eli ei akusta kiinni. Mihin voisi virta hukkua, maa ja virta kaapeleiden kiinnitykset tarkastettu eikä niissä ole mitään häikkää.

      ps.Onko normaalia et akun napajännite yleismittarilla on 12.6 mut BC näyttää 11.6?

      -Janne
      ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

      Comment

      • jkew
        Bimmer Rookie
        • Mar 2008
        • 37
        • Liminka

        #48
        Se siili? Olisi yksi ylimääräinen...e39 sopiva.

        Originally posted by jsr85 View Post
        Lainataan taas tätä topicia ni ei tarvi tehdä uutta, ongelma on sellaanen et vaikka ladataan laturilla akku täyteen sunnuntaina, reissutyöstä johtuen auto seisoo yleensä ma-to nii torstaina auto ei lähde käyntiin vaikka ei olisi ajettu autolla lainkaan latauksen jälkeen. Ollaan testattu toisella varmasti toimivalla akulla ja tekee sillä samaa, eli ei akusta kiinni. Mihin voisi virta hukkua, maa ja virta kaapeleiden kiinnitykset tarkastettu eikä niissä ole mitään häikkää.

        ps.Onko normaalia et akun napajännite yleismittarilla on 12.6 mut BC näyttää 11.6?

        -Janne

        Comment

        • Bemarnisti
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2005
          • 244
          • Vihti

          #49
          akku tyhjentyy

          nyt ois hyvät neuvot kalliit! eli 530 d tyhjentää akkua itekseen. siili vaihdettu jo kesällä uuteen. Webastosta on sulake pois ja tuntu että toimi hyvin muutaman päivän, mutta nyt taas aamulla startti vain napsui kun yritin käyntiin. Lisäksi oon huomannut että aivan kuin puhallin olis käyny itekseen päällä yön aikana kun tuulilasi ei ollut kauttaaltaan umpijäässä, vaan puhaltimen kohdilta alareunasta hieman sulanut. mikä sulake on puhaltimelle, jotta voisin kokeilla purkaako enää sen irtioton jälkeen. voisiko toi vika olla jotenkin kytköksissä tohon ilmastoinninohjain paneeliin?
          Vikakoodit koitetaan lukea viikonloppuna INPAlla.

          Kiitos.

          Comment

          • Risto113
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2005
            • 1204
            • GrassLake

            #50
            On normaalia että BC näyttää 0.5-1.0v liian vähän.
            Ärsyttävä "ominaisuus".

            Comment

            • MakeH
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2004
              • 1170
              • Vantaa

              #51
              Originally posted by Bemarnisti View Post
              nyt ois hyvät neuvot kalliit! eli 530 d tyhjentää akkua itekseen. siili vaihdettu jo kesällä uuteen. Webastosta on sulake pois ja tuntu että toimi hyvin muutaman päivän, mutta nyt taas aamulla startti vain napsui kun yritin käyntiin. Lisäksi oon huomannut että aivan kuin puhallin olis käyny itekseen päällä yön aikana kun tuulilasi ei ollut kauttaaltaan umpijäässä, vaan puhaltimen kohdilta alareunasta hieman sulanut. mikä sulake on puhaltimelle, jotta voisin kokeilla purkaako enää sen irtioton jälkeen. voisiko toi vika olla jotenkin kytköksissä tohon ilmastoinninohjain paneeliin?
              Vikakoodit koitetaan lukea viikonloppuna INPAlla.

              Kiitos.
              Jotkut tarvikesiilit ei kestä pyhätöntä viikkoa!

              Comment

              • Bemarnisti
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2005
                • 244
                • Vihti

                #52
                siili on ostettu laakkoselta. pitää varmaan kokeilla ilman tota puhaltimen sulaketta.

                Comment

                • Bemarnisti
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2005
                  • 244
                  • Vihti

                  #53
                  ja taas

                  eli nyt kun tuli pakkaset niin taas ssma laulu jatkuu.. yön yli parkissa niin ei riitä virta käynnistykseen. viime kevät-talvella vaihoin akun uuteen (takuuna).
                  kesän toimi mainiosti mutta ei pakkasilla enää.. tuli mieleen että tossa mun autossa on orkkis puhelin jossa johtosarja poikki. voiko tollanen viedä akkua?
                  pitää tänään käydä ostaa toi ctekki vai onko toi motonetin bx-2 laturi yhtä hyvä? silti pitää toi saada kuntoon eli mikäs kumma se voisi syödä akkua?
                  voiko pissapojan suuttimet olla syypäänä? APUVA!!!! webaston sulakkeen irtiotolla ei vaikutusta asiaan.

                  Comment

                  • ignorantti
                    Newbiemmer
                    • Aug 2006
                    • 8

                    #54
                    Samaa vikaa

                    Originally posted by Bemarnisti View Post
                    eli nyt kun tuli pakkaset niin taas ssma laulu jatkuu.. yön yli parkissa niin ei riitä virta käynnistykseen. viime kevät-talvella vaihoin akun uuteen (takuuna).
                    Kuulostaapa tutulta. Itsellä e39 Webastolla (ei alkuperäinen), ja vähän yli vuoden ikäinen AGM-akku. Eilen ajelin reilun kaksi tuntia yhteensä, ja aamulla jaksoi webasto pöhistä vain kymmenen minuuttia, kunnes jänniterajoite iski. Taitaa olla 11,8 volttia tuo webaston raja? Akkufirman mittauksen mukaan näyttää ehjältä, mutta latausjännite keikkui startin jälkeen vain noin 13,2 voltin tietämissä, kaasua polkemalla nousi 13,6 V.

                    Minulla myös on sellainen tunne, että joskus tuo pyörittää jotain puhaltimia aivan itsekseen, esim, kun odotin perhettä parkkipaikalla auto sammuksissa, niin jonkun ajan kuluttua pörähti joku flekti selvästi käyntiin. Onks tuossa automaagi-ilmastoinnissa joku CO/CO2 -anturi, vai mistä on kysymys?

                    No, huomenna menee laturi testattavaksi.

                    Comment

                    • ignorantti
                      Newbiemmer
                      • Aug 2006
                      • 8

                      #55
                      Siilihän se siellä

                      Originally posted by ignorantti View Post
                      No, huomenna menee laturi testattavaksi.
                      Laturi oli ehjä, ja tuomio oli odotettu. Eli ilmastoinnin "siili" vaihtoon, mittausten mukaan auto kulutti liikaa virtaa lepotilassa.

                      Comment

                      • RollinSoft
                        Newbiemmer
                        • Jan 2010
                        • 17
                        • Siilinjärvi

                        #56
                        Originally posted by Bemarnisti View Post
                        eli nyt kun tuli pakkaset niin taas ssma laulu jatkuu.. yön yli parkissa niin ei riitä virta käynnistykseen. viime kevät-talvella vaihoin akun uuteen (takuuna).
                        kesän toimi mainiosti mutta ei pakkasilla enää.. tuli mieleen että tossa mun autossa on orkkis puhelin jossa johtosarja poikki. voiko tollanen viedä akkua?
                        pitää tänään käydä ostaa toi ctekki vai onko toi motonetin bx-2 laturi yhtä hyvä? silti pitää toi saada kuntoon eli mikäs kumma se voisi syödä akkua?
                        voiko pissapojan suuttimet olla syypäänä? APUVA!!!! webaston sulakkeen irtiotolla ei vaikutusta asiaan.
                        Oman kokemuksen mukaan bx-2 on jopa parempi kuin ctekki!

                        Comment

                        • JiiP
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2002
                          • 1734
                          • Tampere

                          #57
                          Originally posted by ignorantti View Post
                          ... mittausten mukaan auto kulutti liikaa virtaa lepotilassa.
                          Tyhmä kysymys. Miten virrankulutus mitataan lepotilassa? Peruskoulun oppimäärällä tulee mieleen vetää yleismittari navan ja napaan menevän johdon väliin..?

                          Voi olla pakkasesta johtuvaa, mutta oma E39 530i kesällä ostetulla akulla ei suostunut starttaamaan aamulla (-20C). Kesällä ennen akun vaihtoa tuli vain latausjännite mitattua joka oli hyvä.
                          Official member of BTCF-Sauna Team
                          E46 316i -03
                          Ex:
                          E39 530iAT -01, E39 530dAT -02, ALPINA B10 BiTurbo -92, E34 540iT -94, E36 328iT -95, E32 740iA -92, E34 535i -90, E30 325iT M-tech2 -91, E34 M5T -94, E30 325i Cabriolet -88, E30 "320i" -85

                          Comment

                          • Dunky
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2003
                            • 4929
                            • Kotka

                            #58
                            Originally posted by JiiP View Post
                            Tyhmä kysymys. Miten virrankulutus mitataan lepotilassa? Peruskoulun oppimäärällä tulee mieleen vetää yleismittari navan ja napaan menevän johdon väliin..?

                            Voi olla pakkasesta johtuvaa, mutta oma E39 530i kesällä ostetulla akulla ei suostunut starttaamaan aamulla (-20C). Kesällä ennen akun vaihtoa tuli vain latausjännite mitattua joka oli hyvä.
                            Miinuskenkä irti ja Amppeeri mittari väliin.
                            Last edited by Dunky; 28-01-2010, 16:31. Reason: Typo
                            Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                            Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                            Comment

                            • ÖÖ.
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2009
                              • 61
                              • Turku

                              #59
                              Milläs tän auton saa lepotilaan? Eli tota takaluukkua pitää jotenkin kai huijjata ja odotella vartti?

                              Millaset virrankulutukset on vielä normaalit eri tiloissa?

                              Akku siis hyytyy täälläkin satunnaisesti.
                              E39 528i -99

                              Comment

                              • JiiP
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2002
                                • 1734
                                • Tampere

                                #60
                                Originally posted by ÖÖ. View Post
                                Milläs tän auton saa lepotilaan? Eli tota takaluukkua pitää jotenkin kai huijjata ja odotella vartti?

                                Millaset virrankulutukset on vielä normaalit eri tiloissa?

                                Akku siis hyytyy täälläkin satunnaisesti.
                                Takaluukun salpa tökätään kiinni esim. ruuvimeisselillä. (Auki saa kun avaa kahvasta ulkopuolelta tai kabiinin napista.) 16min jälkeen menee lepotilaan jolloin sallittu virrankulutus on 40mA.

                                Itsellä meni muutama amppeeri kun auto ei ollut lepotilassa ja 180mA kun oli lepotilassa ja 80mA kun sulake 58 oli irroitettu. Itsellä on varashälytin joka vilkuttaa lediä joten se varmaan vähän vie virtaa. Viekö puhelin jotenkin virtaa vaikka auto on lepotilassa? Kun tuon sulakkeen 58 otin irti niin puhelin piippasi. Tai voihan siellä jokin muukin piipata, mutta samanlainen piippaus tuli minkä puhelin päästää kun se löytää verkon. Sulakkeen 58 takana on ainakin puhelin ja navigaattori.

                                Latausjännite oli ~13,8V. Akun jännite ennen latausta 11,9V, noin kolmen tunnin latauksen jälkeen 12,5V. Tänään aamulla taas katsoin jännitteen ja näytti 11,9V ulkoilmassa. Katotaan sainko uuden akun tuhottua kerta purkaksella, nimittäin veropäätöstä odotellessa auto seisoi kolme viikkoa (muutama kuukausi takaperin), jolloin akku oli päässyt aivan tyhjäksi ja Ctekilläkin kestä hetken aikaa elvyttää akku. Ja nyt tosiaan muutama päivä takaperin ei virta riittänyt, vaikka auto oli seissyt vain yön yli. Työmatka on 20km suuntaansa joten ihan nurkka-ajoa ei ole, mutta eipä toisaalta ole ikinä pidempääkään matkaa.
                                Last edited by JiiP; 30-01-2010, 12:01.
                                Official member of BTCF-Sauna Team
                                E46 316i -03
                                Ex:
                                E39 530iAT -01, E39 530dAT -02, ALPINA B10 BiTurbo -92, E34 540iT -94, E36 328iT -95, E32 740iA -92, E34 535i -90, E30 325iT M-tech2 -91, E34 M5T -94, E30 325i Cabriolet -88, E30 "320i" -85

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎