Pusla täytyy aina kiristää auton ripustusten ollessa "ajoasennossa", eli joko pyörä paikallaan ja auton paino sen päällä, jonka jälkeen puslan pultti kiristetään, tai vaihtoehtoisesti toisella tunkilla tulee nostaa ripustusta niin paljon, että se vastaisi auton lepäämistä omilla pyörillään. Tuolloin puslaan ei kohdistu rasitusta ja se ei mene välittömästi entiseksi. Itse olen yleensä tunkannut auton niin ilmaan, että saan pyörän alle muutaman kakkosnelosen pätkän ja laskenut auton niiden päälle. Tuolloin auton alle jää vielä sen verran tilaa, että pultin saa kiristettyä.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 reaktiotangon puslat
Collapse
X
-
Originally posted by Ramzez View PostPusla täytyy aina kiristää auton ripustusten ollessa "ajoasennossa"....
Itse olen yleensä tunkannut auton niin ilmaan, että saan pyörän alle muutaman kakkosnelosen pätkän ja laskenut auton niiden päälle. Tuolloin auton alle jää vielä sen verran tilaa, että pultin saa kiristettyä.
Ketuttaa vaa ku saa kokoajan syynätä satasen kaks sinne tänne autoon, kun jatkuvasti joku reistaa.
Nytteki kun joskus sais alustan kuntoon jne, niin renkaathan tossa on jo pilalla taas...BMW 520d Touring '06 314tkm
BMW 530D Touring '99 552tkm
BMW 320da Touring '02 427tkm
Volvo V70 D5 '02
Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Comment
-
-
Porailin/sahasin reaktiotankojen orkkispuslat irti varsien ollessa paikallaan. Aikaa meni 5 tuntia rauhallisesti tehden. Piti purkaa moottorin suojamuovin lisäksi jarrujen ilmanohjaimet ja lokareiden alaosat, että puslien pultit mahtu tulemaan pois. Kumit oli 126 tkm jälkeen aika pehmeät ja murtuneet sieltä täältä. Toisesta oli öljyt tullu jo pois, toisen öljyt lenti poratessa naamalle. Pallonivelpäät oli täysin kunnossa. Sahattavaa metallia oli puslissa yht. n. 2 + 2 mm ja kumi oli sitkeää. Kyllähän tuo taas kulkee suorempaan kuin ennen, eli kannatti vaihtaa. Nythän tuossa onkin edessä käytännössä kaikki uutta.Last edited by Bomb5; 01-07-2012, 11:59.E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia
Comment
-
-
Nostellaas vanhaa...
Mites ku TIS:sästä kattelin tuossa just, et puslien vaihdon jälkeen tarttis suuntailla pyöriä uusiks, ni pitääkö paikkaansa?
voi olla tyhmä kysymys, mutta onnistuuko puslien vaihto pyörät maassa? (toki siis rampeilla auto et alle mahtuu)
ja siis tosiaan tuohon sigun 530deehen pitäs vaihella tuossa jahka halli vapautuu (n. klo 1600 ois tarkotus alotella ja ennen puoltayötä pitäs päästä pois)Vikakoodien luku ja nollaus, myös pienet koodaukset onnistuu.
INPA, BMW Scanner 1.4.0
Nykynen:E39 530dA tourinki -02
EX: 316i e46 -02 Touring, 520i e39 -99 + 7 vieraan tallin kikotinta
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostMikä ja mihin suuntaan sekä kuinka paljon voi muuttua puslien vaihdolla? Jos vanhassa on edelleen reikä keskellä niin ei taida muuttua mikään mihinkään.Last edited by Tome; 03-07-2014, 14:38.
Comment
-
-
Originally posted by Tome View Postno jos pilkun nus nus niin poikittaisen etualatukivarren sisäpään pultti on jonkun verran väljä reikäänsä joten auraus muuttuu jos ei kiristettäessä ota välyksiä oikeaan suuntaan tai jos vaihdat takaa auraustukivarren/puslan.
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostMikä ja mihin suuntaan sekä kuinka paljon voi muuttua puslien vaihdolla? Jos vanhassa on edelleen reikä keskellä niin ei taida muuttua mikään mihinkään.
Tuossa lueskellu suuntaan ja toiseen mielipiteitä siitä, että onko pelkän puslan vaihdossa mitään järkeä, jos pallo on kuitenki väljä... milläs tuon nyt sais luotettavimmin selville et onko väljistyny? muuta ku tietty vaihtamalla uuteen ni ei oo varmasti väljä
mulle ei nuista kuvista oo kyllä vieläkään selvinny et miks pitäs nostaa keulaa ylös (selviää toki kun auton alle ryömii hetken päästä), mutta onko kyseinen osa kovassa jännityksessä? Sillä tuossa kyselen ku ei oo oikein tukevaa pukkia jonka auton alle laittaa jos nokka ilmassa (toinen puoli) jossei saa pyörät maassa vaihettua ni sit tarttee rakentaa joku härveli jonka virittelee alle.Vikakoodien luku ja nollaus, myös pienet koodaukset onnistuu.
INPA, BMW Scanner 1.4.0
Nykynen:E39 530dA tourinki -02
EX: 316i e46 -02 Touring, 520i e39 -99 + 7 vieraan tallin kikotinta
Comment
-
-
Originally posted by Kiwes View PostKiitos tästä tarkennuksesta.
Tuossa lueskellu suuntaan ja toiseen mielipiteitä siitä, että onko pelkän puslan vaihdossa mitään järkeä, jos pallo on kuitenki väljä... milläs tuon nyt sais luotettavimmin selville et onko väljistyny? muuta ku tietty vaihtamalla uuteen ni ei oo varmasti väljä
mulle ei nuista kuvista oo kyllä vieläkään selvinny et miks pitäs nostaa keulaa ylös (selviää toki kun auton alle ryömii hetken päästä), mutta onko kyseinen osa kovassa jännityksessä? Sillä tuossa kyselen ku ei oo oikein tukevaa pukkia jonka auton alle laittaa jos nokka ilmassa (toinen puoli) jossei saa pyörät maassa vaihettua ni sit tarttee rakentaa joku härveli jonka virittelee alle.
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostNiin no puhe oli reaktiotangon puslasta. Mihin se voi liikkua, että auraus muuttuu? Auraushan on ainut mitä e39:sin etupäässä voi säätää.
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostVoit vaihtaa pyörät maassa. Voit laittaa myös vanhaan tankoon, jos nivel kohta loppuu on powerflex helppo siirtää uuteen tankoon. Kun vaan ostaa tangot ilman puslaa.Last edited by Tome; 03-07-2014, 21:56.
Comment
-
-
Puslat tuli vaihettua. Irrottelin pyörät suosiolla ni sai tilaa puuhata. vääntelin ja heluttelin ja ryskäsin niitä palloja vasten enkä ainakaan selkeetä välystä löytäny. StrongFlexit sinne tuli nyt laitettua, saas nähä kuinka kauan puolan poikien puslat kestää... ratin tutinat ainakin hukku et oli tuosta jotain hyötyä.
Ja oli muuten suht työläss hinkuttaa rautasahalla ne kehät pois. Meinasin pallolta irrottaa mut ois iskarikin pitäny irrotella joten pitemmän kautta tuli nyt kuitenki tehtyä. Ekan puslan kans meni about 2.5h ja toisen kans n. Tunti. Apukuskin puolelta tuli just ja just sen verran öljyä et lattialle asti tuli ja kuskin puolella oli ihan kuiva.
51mm rasiaporalla/pyörösahalla porailin keskustat pois ja rautasahalla hinkuttelin tosiaan kehät poikki.
Satamiljoonaa kirjotusvirhettä varmaan löytyy ku puhelimella naputan mut eiköhän asia selviä kuitenki.
Mitähän sitten seuraavaks vaiheltas 😋Vikakoodien luku ja nollaus, myös pienet koodaukset onnistuu.
INPA, BMW Scanner 1.4.0
Nykynen:E39 530dA tourinki -02
EX: 316i e46 -02 Touring, 520i e39 -99 + 7 vieraan tallin kikotinta
Comment
-
Comment