Hehe, täällä samaa vikaa 535 '99. Kaikenlaista tsekattu ja vaihdettu, mutta eipä löydy ratkaisua. Mietin ite vahvasti jompaakumpaa nokan asentotunnistinta, yks tohon on joskus vaihdettu, mutta toinen on vielä alkup.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 523 -99 nypyttää 1500rpm kohalla
Collapse
X
-
Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
-
-
Originally posted by Supra^ View PostHehe, täällä samaa vikaa 535 '99. Kaikenlaista tsekattu ja vaihdettu, mutta eipä löydy ratkaisua. Mietin ite vahvasti jompaakumpaa nokan asentotunnistinta, yks tohon on joskus vaihdettu, mutta toinen on vielä alkup.MuotoWorks.fi | 3D-tulostetut tuotteet ja ratkaisut.
Makita seinätelineet ja adapterit | MuotoWorks
BMW i4 lumisuojus latausporttiin | MuotoWorks
Käyttis i4 eDrive40
Kesällä E36 M3
Radalla E36 325i track day tool
Comment
-
-
Originally posted by JH. View PostEi kannata sitten alkaa vaihtamaan summamutikassa mitään - Laakkos-tyyliin. Lähes kaikki anturit jne. on sen verran helposti diagnosoitavissa ovatko ne kunnossa. Ensin vikakoodit lukuun ja sitten jos jotain löytyy niin nokka-antureihin vaan oskilloskooppi kiinni ja katsomaan mitä sieltä tulee ulos.Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
Sekalaista tietoa muille vastaavista ongelmista kärsiville:
Työkaveri mainitsi tänään, että hänellä oli aikoinaan E34 520i ollut sammumisherkkä ja vika oli ollut kaasuläpän asennossa, joka oli ajautunut vääräksi. Mikäli muistan oikein niin tähän oli liittynyt myös tyhjäkäynnin seilaaminen. Vika oli korjaantunut kaasuläpän asennon säädöllä ja auton luonne oli parantunut valtavasti matalilla kierroksilla.
Oma auto menee huomenna Inspection 2:een ja sitten jos aikaa jää niin tutkitaan noita muita oireita. Tosin hommaa hankaloittaa tuo tankissa oleva V-Power, joka poistaa 99% nykimisistä. (hmm... mistäs sais 92-oktaanista tähän hätään...sillä voisi saada vikakoodejakin irti..)
MuotoWorks.fi | 3D-tulostetut tuotteet ja ratkaisut.
Makita seinätelineet ja adapterit | MuotoWorks
BMW i4 lumisuojus latausporttiin | MuotoWorks
Käyttis i4 eDrive40
Kesällä E36 M3
Radalla E36 325i track day tool
Comment
-
-
Originally posted by JH. View PostNyt on päästy vertailemaan moottorin toimintaa wilperin toimivan -97 523:n kanssa.
Havainnot oli selkeitä. Meikäläisen autossa mättää pari asiaa:
- Moottori on törkeän sammumisherkkä liikkeellelähtökierroksilla
- Kierrokset laskee about puolet hitaammin kun vertailuautossa
- Molemmat edellämainitut yhdessä aiheuttaa "kenguru bensatankissa" -ilmiötä lähdöissä ja vaihteenvaihdoissa. Onnistuinpa jopa tyylikkäästi sammuttamaan auton Teboilin pihaan kun lähdin ajamaan wilperin auton kokeilun jälkeen...
Comment
-
-
Auto tuntuisi olevan nyt kunnossa! Tankkiin on tankattu 95:sta ja viitisenkymmentä kilometriä kaupunkiajoa on takana ilman nykimistä. (koputellaan puuta...:)
Eilen tehtiin Inspection 2 ja lisäksi vesipumppu, moniurahihnat, pa-suodatin jne. vaihdettiin. Pointsit taas Elektromekalle! Hinnat olivat kohtuulliset ja työlle omistautuminen kiitettävää tasoa! (hommia väännettii yömyöhään kun satuin menemään sinne vähän turhan myöhään.)
Selvisi, että autossa oli asennettuna vääränlaiset sytytystulpat, joten tämä lienee vikojen perimmäinen syy. (Olivat BMW:n omat, mutta ei täysin oikea malli). Väärien sytytystulppien valinnasta kuuluu huoltokirjan mukaan kunnia tukholmalaiselle BMW-merkkihuollolle.
Sammumisherkkyys parantui myös havaittavasti. Ei tuo edelleenkään ole edellisen E36 325i:n tai meillä olevan E46 318i:n veroinen, mutta ei tuolla ajaminen enää mitenkään hankalaa ole. Elektromekan kaverin kanssa käytiin myös koeajolla ja hän totesi auton vetävän hyvin alhaalta ja epäili lievää "kenguruefektiä" voimansiirron välyksistä johtuviksi. Alustasta ei väljää löytynyt nimeksikään, mutta voimansiirtolinjassa on jossain kohtaa lievää klappia, joka tekee paikaltaan liikutteluun oman vaikutuksensa vaikkei vakavaa olekaan.MuotoWorks.fi | 3D-tulostetut tuotteet ja ratkaisut.
Makita seinätelineet ja adapterit | MuotoWorks
BMW i4 lumisuojus latausporttiin | MuotoWorks
Käyttis i4 eDrive40
Kesällä E36 M3
Radalla E36 325i track day tool
Comment
-
-
Originally posted by herja View PostEli mitä sulle nyt sitten lopun kaiken siihen vaihdettiin ja tehtiin?MuotoWorks.fi | 3D-tulostetut tuotteet ja ratkaisut.
Makita seinätelineet ja adapterit | MuotoWorks
BMW i4 lumisuojus latausporttiin | MuotoWorks
Käyttis i4 eDrive40
Kesällä E36 M3
Radalla E36 325i track day tool
Comment
-
-
Nostellaas vähän vanhaa ketjua. Ite huomasin tänään samanlaisen ongelman. Alaväännöt täysin hukassa, isolla tiellä kun tulee mäki niin auto lähes hyytyi 5 vaihteella. Ja muutenkin pikku kiihdyttely on toivotonta, kierroksia tarvii saada se 4300 jolloin oikein tuntee selvästi piikin, ennen tätä oli vaihde mikä tahansa niin auto ei kertakaikkiaan kiihdy.
Ennenkun vika alkoi, kesti n. 5s, että sain auton edes käymään. Ajoin 20km matkan kotio, sammutin auton kävin kusella sisällä, lähdin liikententeesen niin kaikki toimi taas normaalisti.
Myös 1-2k rpm huomasin pientä nypytystä.
Tehnyt 2 kertaa tänään tehojen katoamisen. Hetken lepuutuksella taas toimi.
Sitten toinen pulma viellä, vaihdoin enkeleihin normaalit halogeenit ja tänään huomasin, että käy niin kuumina että on sulattanut molemmin puolin liittimiin pienet reiät.Audi R8 V8
BMW G12 740Le M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by Tompd View PostNostellaas vähän vanhaa ketjua. Ite huomasin tänään samanlaisen ongelman. Alaväännöt täysin hukassa, isolla tiellä kun tulee mäki niin auto lähes hyytyi 5 vaihteella. Ja muutenkin pikku kiihdyttely on toivotonta, kierroksia tarvii saada se 4300 jolloin oikein tuntee selvästi piikin, ennen tätä oli vaihde mikä tahansa niin auto ei kertakaikkiaan kiihdy.
Ennenkun vika alkoi, kesti n. 5s, että sain auton edes käymään. Ajoin 20km matkan kotio, sammutin auton kävin kusella sisällä, lähdin liikententeesen niin kaikki toimi taas normaalisti.
Myös 1-2k rpm huomasin pientä nypytystä.
Tehnyt 2 kertaa tänään tehojen katoamisen. Hetken lepuutuksella taas toimi.
Sitten toinen pulma viellä, vaihdoin enkeleihin normaalit halogeenit ja tänään huomasin, että käy niin kuumina että on sulattanut molemmin puolin liittimiin pienet reiät.MuotoWorks.fi | 3D-tulostetut tuotteet ja ratkaisut.
Makita seinätelineet ja adapterit | MuotoWorks
BMW i4 lumisuojus latausporttiin | MuotoWorks
Käyttis i4 eDrive40
Kesällä E36 M3
Radalla E36 325i track day tool
Comment
-
-
Originally posted by Tompd View PostNostellaas vähän vanhaa ketjua. Ite huomasin tänään samanlaisen ongelman. Alaväännöt täysin hukassa, isolla tiellä kun tulee mäki niin auto lähes hyytyi 5 vaihteella. Ja muutenkin pikku kiihdyttely on toivotonta, kierroksia tarvii saada se 4300 jolloin oikein tuntee selvästi piikin, ennen tätä oli vaihde mikä tahansa niin auto ei kertakaikkiaan kiihdy.
Ennenkun vika alkoi, kesti n. 5s, että sain auton edes käymään. Ajoin 20km matkan kotio, sammutin auton kävin kusella sisällä, lähdin liikententeesen niin kaikki toimi taas normaalisti.
Myös 1-2k rpm huomasin pientä nypytystä.
Tehnyt 2 kertaa tänään tehojen katoamisen. Hetken lepuutuksella taas toimi.
Comment
-
Comment