Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 540 4,4b ajoittainen paha nykiminen kiihdyttäessä.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • EOL
    Bimmer Rookie
    • Jul 2006
    • 175
    • Kankaanpää, Finland

    #61
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Okei kiitoksia tästä tiedosta täytyypä tuota tarkastella huomenna peilin avulla.

    Comment

    • EOL
      Bimmer Rookie
      • Jul 2006
      • 175
      • Kankaanpää, Finland

      #62
      Originally posted by EOL View Post
      Okei kiitoksia tästä tiedosta täytyypä tuota tarkastella huomenna peilin avulla.
      Tutkiskelin tänään tuota autoa paremmin ja kyllä siellä kumitulppa näytti paikallaan olevan enkä äkkiä osannut paikallistaa mistä suhina tai kahina tulisi. Täytyy hakea huomenna start pilottia ja koittaa sillä etsiä.

      Auto tosin lähti hyvin käyntiin ehkä hieman röpötti/laiskasti vastasi kaasuun. Ajelin sen kuitenkin kotiin niin parista ensimmäisestä risteyksestä kiihdyttäessä auto jätti peräänsä sinisen savun. Tasakaasulla savua ei ollut havaittavissa.

      Koitin kotona vielä kaasutella niin savutusta ei ollut enään havaittavissa ja kaasuunkin vastasi normaalisti.

      Lukaisin kuitenkin vikakoodit ja sieltä löytyi seuraavat:
      - 1B Additive mixture adaptation (idle) cyl. 1-4 control limit reached
      - 23 Additive mixture adaptation (idle) cyl. 5-8 control limit reached

      Auto näytti nyt toimivan taas hyvin täytyy huomenna koittaa mitä tekee ja taidan tuon huohotin venttiilin vaihtaa joka tapauksessa?

      Auto pitää välillä erikoisen vihellyksen/uljahduksen kun sen sammuttaa ja kone pysähtyy? Ongelma on kyllä hyvin mystinen. :think

      Comment

      • Muurahainen
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 9194
        • Nurmijärvi

        #63
        Originally posted by EOL View Post
        Tutkiskelin tänään tuota autoa paremmin ja kyllä siellä kumitulppa näytti paikallaan olevan enkä äkkiä osannut paikallistaa mistä suhina tai kahina tulisi. Täytyy hakea huomenna start pilottia ja koittaa sillä etsiä.

        Auto tosin lähti hyvin käyntiin ehkä hieman röpötti/laiskasti vastasi kaasuun. Ajelin sen kuitenkin kotiin niin parista ensimmäisestä risteyksestä kiihdyttäessä auto jätti peräänsä sinisen savun. Tasakaasulla savua ei ollut havaittavissa.

        Koitin kotona vielä kaasutella niin savutusta ei ollut enään havaittavissa ja kaasuunkin vastasi normaalisti.

        Lukaisin kuitenkin vikakoodit ja sieltä löytyi seuraavat:
        - 1B Additive mixture adaptation (idle) cyl. 1-4 control limit reached
        - 23 Additive mixture adaptation (idle) cyl. 5-8 control limit reached

        Auto näytti nyt toimivan taas hyvin täytyy huomenna koittaa mitä tekee ja taidan tuon huohotin venttiilin vaihtaa joka tapauksessa?

        Auto pitää välillä erikoisen vihellyksen/uljahduksen kun sen sammuttaa ja kone pysähtyy? Ongelma on kyllä hyvin mystinen. :think
        Voisi olla huohottimen kalvo seuraavaksi listalla.

        Comment

        • EOL
          Bimmer Rookie
          • Jul 2006
          • 175
          • Kankaanpää, Finland

          #64
          Originally posted by Muurahainen View Post
          Voisi olla huohottimen kalvo seuraavaksi listalla.
          Eli eikös sitten kyse ole siitä mötikästä mikä siellä moottorin takapäässä on kuskin puolella josta lähtee kolme putkea?

          Comment

          • Muurahainen
            BTCF Member
            • Dec 2006
            • 9194
            • Nurmijärvi

            #65
            Originally posted by EOL View Post
            Eli eikös sitten kyse ole siitä mötikästä mikä siellä moottorin takapäässä on kuskin puolella josta lähtee kolme putkea?
            Imusarjan takapäässä se kansi. Siihen voi vaihtaa pelkän kalvonkin siitä pyöreän lätkän alta.

            Comment

            • Heguli 31
              BTCF Member
              • Oct 2004
              • 9990
              • KVLA

              #66
              Kaikki nuo koneen kumitulpat ja letkut voi olla pykineet halki,vaikka näyttäisikin ehjille.

              Comment

              • sLedge
                Bimmer Rookie
                • Apr 2010
                • 110
                • Espoo

                #67
                Itse jouduin vaihtamaan imusarjan päätyventtiilin pari viikkoo sitten. Osa oli jemmassa yli vuoden ja hajos oikeeseen aikaan kun olin muutenki menossa ropaamaan autoa. Sinistä savua rupes puskee niin tiesin jotta päivät on luetut. Ei ollu kaikkia tiivisteitä siihen heittää, kun piti käyttää kaasuläppäki irti, kun lähti se muoviputki pois paikaltaan imusarjasta. Tosi helposti irtoo. Siihen putken päähänki ois pitäny laittaa O-rengas vaan hyvin kai tuo on toiminu. Venttiilin alimmainen kiinnitysruuvi ei lähteny pyörii, mutta rikoin entisen osan isolla ruuvarilla vääntämällä ja sitten sain ruuvinki pois. Pientä imuilmavuotoa havaittavissa, mutta smooth running adaptation arvot pysyy pääosin 60-80. Silloin tällöin heittäää koodit lambdoista, koska säätövara ylittyy todennäköisesti. Oon paikallaan pyörittäny, mutta en oo saanu koodeja tulemaan 30 minuutissa. Tarkkaan kun seuraa lambdojen jännitteitä niin huomaa, että toinen on laiskempi/vanhempi. Auton alta huomaa ikäeron myös.

                Avasin entisestä osasta sen kopan ja omasta mielestä se näytti niinku joku ois joskus vaihtanu kalvon sinne. Mustia kovettuneita kalvonkappalaita ja oranssi ehjä pehmeä kalvo löytyi myös. Koppa oli sisäpuolelta ikäänkuin kuplinut. Onko noissa kaksi kalvoa? Mietin sitäkin jos toinen on murentunut ja toinen ehjä.

                Silti kylmänä vaihtaessa 2-3 meinaa ulista joskus...
                Last edited by sLedge; 22-04-2019, 13:28.
                E39 540iA -96 Montrealblau / E34 535i -89 Royalblau
                Ex E39 540i -97

                Comment

                • EOL
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2006
                  • 175
                  • Kankaanpää, Finland

                  #68
                  Sain kannen tänään pois sieltä imusarjan takapäästä ja kyllähän siellä oli kovettunut kalvo kappaleina ja kun peilillä tutkailin näkyi imusarjassakin jonkin verran lainehtivan öljyä.

                  Myös se musta putki siellä imusarjassa lähti etupäästä irti joten ei kai ole muuta vaihtoehtoa kuin ottaa imusarja irti jotta saa tuon putken takaisin paikalleen ja samalla voisi öljyt sieltä valutella pois ja puhdistaa?

                  Comment

                  • EOL
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2006
                    • 175
                    • Kankaanpää, Finland

                    #69
                    Saakos noihin suuttimin niitä keltaisia kuppeja uusia jostain kun yhdestä oli puolet lohjennut vai haittaako tuo jotain?

                    Click image for larger version

Name:	IMG_20190515_135845.jpg
Views:	1
Size:	116.2 KB
ID:	4837224

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎