Originally posted by Muurahainen
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 540 4,4b ajoittainen paha nykiminen kiihdyttäessä.
Collapse
X
-
Originally posted by EOL View PostOkei kiitoksia tästä tiedosta täytyypä tuota tarkastella huomenna peilin avulla.
Auto tosin lähti hyvin käyntiin ehkä hieman röpötti/laiskasti vastasi kaasuun. Ajelin sen kuitenkin kotiin niin parista ensimmäisestä risteyksestä kiihdyttäessä auto jätti peräänsä sinisen savun. Tasakaasulla savua ei ollut havaittavissa.
Koitin kotona vielä kaasutella niin savutusta ei ollut enään havaittavissa ja kaasuunkin vastasi normaalisti.
Lukaisin kuitenkin vikakoodit ja sieltä löytyi seuraavat:
- 1B Additive mixture adaptation (idle) cyl. 1-4 control limit reached
- 23 Additive mixture adaptation (idle) cyl. 5-8 control limit reached
Auto näytti nyt toimivan taas hyvin täytyy huomenna koittaa mitä tekee ja taidan tuon huohotin venttiilin vaihtaa joka tapauksessa?
Auto pitää välillä erikoisen vihellyksen/uljahduksen kun sen sammuttaa ja kone pysähtyy? Ongelma on kyllä hyvin mystinen. :think
Comment
-
-
Originally posted by EOL View PostTutkiskelin tänään tuota autoa paremmin ja kyllä siellä kumitulppa näytti paikallaan olevan enkä äkkiä osannut paikallistaa mistä suhina tai kahina tulisi. Täytyy hakea huomenna start pilottia ja koittaa sillä etsiä.
Auto tosin lähti hyvin käyntiin ehkä hieman röpötti/laiskasti vastasi kaasuun. Ajelin sen kuitenkin kotiin niin parista ensimmäisestä risteyksestä kiihdyttäessä auto jätti peräänsä sinisen savun. Tasakaasulla savua ei ollut havaittavissa.
Koitin kotona vielä kaasutella niin savutusta ei ollut enään havaittavissa ja kaasuunkin vastasi normaalisti.
Lukaisin kuitenkin vikakoodit ja sieltä löytyi seuraavat:
- 1B Additive mixture adaptation (idle) cyl. 1-4 control limit reached
- 23 Additive mixture adaptation (idle) cyl. 5-8 control limit reached
Auto näytti nyt toimivan taas hyvin täytyy huomenna koittaa mitä tekee ja taidan tuon huohotin venttiilin vaihtaa joka tapauksessa?
Auto pitää välillä erikoisen vihellyksen/uljahduksen kun sen sammuttaa ja kone pysähtyy? Ongelma on kyllä hyvin mystinen. :think
Comment
-
-
Itse jouduin vaihtamaan imusarjan päätyventtiilin pari viikkoo sitten. Osa oli jemmassa yli vuoden ja hajos oikeeseen aikaan kun olin muutenki menossa ropaamaan autoa. Sinistä savua rupes puskee niin tiesin jotta päivät on luetut. Ei ollu kaikkia tiivisteitä siihen heittää, kun piti käyttää kaasuläppäki irti, kun lähti se muoviputki pois paikaltaan imusarjasta. Tosi helposti irtoo. Siihen putken päähänki ois pitäny laittaa O-rengas vaan hyvin kai tuo on toiminu. Venttiilin alimmainen kiinnitysruuvi ei lähteny pyörii, mutta rikoin entisen osan isolla ruuvarilla vääntämällä ja sitten sain ruuvinki pois. Pientä imuilmavuotoa havaittavissa, mutta smooth running adaptation arvot pysyy pääosin 60-80. Silloin tällöin heittäää koodit lambdoista, koska säätövara ylittyy todennäköisesti. Oon paikallaan pyörittäny, mutta en oo saanu koodeja tulemaan 30 minuutissa. Tarkkaan kun seuraa lambdojen jännitteitä niin huomaa, että toinen on laiskempi/vanhempi. Auton alta huomaa ikäeron myös.
Avasin entisestä osasta sen kopan ja omasta mielestä se näytti niinku joku ois joskus vaihtanu kalvon sinne. Mustia kovettuneita kalvonkappalaita ja oranssi ehjä pehmeä kalvo löytyi myös. Koppa oli sisäpuolelta ikäänkuin kuplinut. Onko noissa kaksi kalvoa? Mietin sitäkin jos toinen on murentunut ja toinen ehjä.
Silti kylmänä vaihtaessa 2-3 meinaa ulista joskus...Last edited by sLedge; 22-04-2019, 13:28.E39 540iA -96 Montrealblau / E34 535i -89 Royalblau
Ex E39 540i -97
Comment
-
-
Sain kannen tänään pois sieltä imusarjan takapäästä ja kyllähän siellä oli kovettunut kalvo kappaleina ja kun peilillä tutkailin näkyi imusarjassakin jonkin verran lainehtivan öljyä.
Myös se musta putki siellä imusarjassa lähti etupäästä irti joten ei kai ole muuta vaihtoehtoa kuin ottaa imusarja irti jotta saa tuon putken takaisin paikalleen ja samalla voisi öljyt sieltä valutella pois ja puhdistaa?
Comment
-
Comment