E39 Touringista M5

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jonsku
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2002
    • 4647
    • Tuusula

    #16
    Originally posted by Tonton View Post
    mikäs niissä päästöissä on rajoina ettei vakio moottori niistä mene?
    ja on ko omavalmiste moottorille jotain määritettä/määritteitä? esim. pitää olla tietty määrä vaihdettuja osia?
    Esimerkiksi joku '00 vuoden E39, jolloin tekniikanvaihto-E39 touringin tulee täyttää ne samat päästörajat kuin uutenakin.
    Noh, käytännössä kovin moni uusistakaan moottoreista ei kyseisiin rajoihin enää menisi joten on täyttä toiveajattelua 200tkm ajetun moottorin läpäisevän nuo testit.

    Eli käytännössä pitäisi siis siirtää täysin vakio S62 _kaikkine_ osineen siihen touringiin, ja tällöinkin on hieman kyseenalaista säilyykö "päästötaso" koska kori on kuitenkin sen muutaman sata kiloa painavempi.

    Helpointa ja fiksuinta olisi varmastikin tehdä moinen vehje ulkomailla jossa kyseinen konversio on laillinen ja muuttoautona / poikkeusluvalla katsastaa suomeen.
    ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
    ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
    ex. Alpina D10 Touring #33/94
    ... and many more

    Comment

    • makkis
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 5151
      • Kouvola, Savisto

      #17
      Niin eli yksinkertaisesti sanottuna E39:kin kohdalla M-sarja on oma mallisarjansa eikä ole vertailukelpoinen. Ja sitten muilla malleilla jää tehorajat liian kauas
      Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
      Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
      Virallinen Xhp jälleenmyyjä

      Comment

      • makkis
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 5151
        • Kouvola, Savisto

        #18
        E34 M5 moottorihan menis juuri rajoihin:think
        Mutta sit tarvii hommata tekniikan luovuttaja, sekä alustanosat erikseen
        Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
        Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
        Virallinen Xhp jälleenmyyjä

        Comment

        • Mörökölli
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2005
          • 1735
          • Turku

          #19
          Tai S54...
          www.nenifab.com

          Comment

          • conna
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2005
            • 324

            #20
            Originally posted by makkis View Post
            E34 M5 moottorihan menis juuri rajoihin:think
            Mutta sit tarvii hommata tekniikan luovuttaja, sekä alustanosat erikseen

            onkos e34 sit samoil päästönormeil vai onko jo kiristyny e39 myötä.
            %

            Comment

            • makkis
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 5151
              • Kouvola, Savisto

              #21
              Originally posted by Mörökölli View Post
              Tai S54...
              Se olisi kyllä myös mielenkiintoinen moottori, mutta huomattavasti hinnakkaampi ruveta tekemään:think

              Originally posted by conna View Post
              onkos e34 sit samoil päästönormeil vai onko jo kiristyny e39 myötä.
              Se voi olla kyllä että on tiukentunu nuokin, täytyy tutkia miten on.
              Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
              Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
              Virallinen Xhp jälleenmyyjä

              Comment

              • Esko
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2002
                • 11737
                • Kouvola

                #22
                M62:een S62:n sisuskalut? Mottipohja kuitenkin sama, niin luulisi tuosta jonkunlaisen sekasikiön rakentavan...
                Jonskulla taitaa olla vieläkin se S62 paketti osina tarjolla myyntipalstalla.

                Comment

                • r.w.
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2007
                  • 2509
                  • Länsirannikko

                  #23
                  Originally posted by Esko View Post
                  M62:een S62:n sisuskalut? Mottipohja kuitenkin sama, niin luulisi tuosta jonkunlaisen sekasikiön rakentavan...
                  Jonskulla taitaa olla vieläkin se S62 paketti osina tarjolla myyntipalstalla.
                  Kallista huvia. Paitsi Jonskun kone, se on oikeesti halpa.
                  1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

                  Comment

                  • HC91
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2007
                    • 999
                    • 29100/310053

                    #24
                    konevammainen ALPINA B10 touring olisi varmaan paras aihio 333hp = 245kW + 20% = 294kW
                    92' ///M5 3.8 individual
                    09' 320d xDrive
                    16' NIU N1 Sport
                    19' NIU U+ Sport

                    Comment

                    • Petri.Kekkonen
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2006
                      • 7468
                      • Oulu

                      #25
                      Originally posted by Mörökölli View Post
                      Tai S54...
                      Tuollaisesta oli joskus juttua 100% haaveilumielessä: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=121982
                      E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                      E39 523i M Sport '00, Titansilber

                      Comment

                      • -TM-
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2008
                        • 208
                        • Nurmes

                        #26
                        Tuli vain sellainen mieleen että jos siihen m5 vaihtaisi touringin korin??

                        Comment

                        • Dunky
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2003
                          • 4927
                          • Kotka

                          #27
                          Originally posted by HC91 View Post
                          konevammainen ALPINA B10 touring olisi varmaan paras aihio 333hp = 245kW + 20% = 294kW
                          Ei ritä vieläkään
                          Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                          Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                          Comment

                          • makkis
                            BTCF Member
                            • Feb 2005
                            • 5151
                            • Kouvola, Savisto

                            #28
                            Originally posted by Esko View Post
                            M62:een S62:n sisuskalut? Mottipohja kuitenkin sama, niin luulisi tuosta jonkunlaisen sekasikiön rakentavan...
                            Jonskulla taitaa olla vieläkin se S62 paketti osina tarjolla myyntipalstalla.
                            Joo-o tämäkin olisi ihan hyvä vaihtoehto, mutta auto kannattaisi suoraan vaihtaa 540 ja tehdän siihen noin
                            Kun tarkoitus olisi tehdä tähän koriin, kun siitä myytäessä kuitenkaan "mitään" saa

                            Originally posted by HC91 View Post
                            konevammainen ALPINA B10 touring olisi varmaan paras aihio 333hp = 245kW + 20% = 294kW
                            Originally posted by Dunky View Post
                            Ei ritä vieläkään
                            0,4hp jää kiinni

                            Originally posted by -TM- View Post
                            Tuli vain sellainen mieleen että jos siihen m5 vaihtaisi touringin korin??
                            Tämä olisi vielä mietittävän arvoinen juttu, sillä käytännössä korinvaihdon verran tuossa joutuisi muutenkin töitä tekemään
                            Mutta mutta, kuinka tämä homma toimii? en oo koskaan perehtynyt tuohon korinvaihto hommaan.
                            Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                            Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                            Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                            Comment

                            • Mörökölli
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2005
                              • 1735
                              • Turku

                              #29
                              Ei kai itsekantavaa koria saa enää tänä päivänä vaihtaa...
                              www.nenifab.com

                              Comment

                              • Jonsku
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2002
                                • 4647
                                • Tuusula

                                #30
                                Originally posted by Esko View Post
                                M62:een S62:n sisuskalut? Mottipohja kuitenkin sama, niin luulisi tuosta jonkunlaisen sekasikiön rakentavan...
                                Jonskulla taitaa olla vieläkin se S62 paketti osina tarjolla myyntipalstalla.
                                Originally posted by r.w. View Post
                                Kallista huvia. Paitsi Jonskun kone, se on oikeesti halpa.
                                ... ja meni kaupaksikin jo.

                                S62 kampurallahan saisi M62:sta sen 5.0 tilavuutta, läppärungot saa kyllä askarreltua ja kansiinhan saa tehtyä vaikka ja mitä.. tai sitten vaihtaa suoraan S62 kannet mit vanokset. Kalliiksihan moinen tulee anyways..
                                ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
                                ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                                ex. Alpina D10 Touring #33/94
                                ... and many more

                                Comment

                                Working...
                                X