Helpointa on ostaa koko E39M5 ja siitä ottaa kaikki tarvittava Tourinkiin.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 Touringista M5
Collapse
X
-
Kannattanee olla asiasta yhteydessä paikalliseen katsastuskonttoriin (AKE:n tekn. neuvonta ei enää liene toiminnassa?). Ainakin vanhemmissa tapauksissa (e30/e28) eri korimallit kelpaavat samaan mallisarjaan - en ymmärrä miksi ei kelpaisi uudemmissakin. Lisäksi aikoinaan kysyttäessä konttorilta, että voiko esim. e30:n rakentaa M3:sta vastaavaksi oli vastaus KYLLÄ, vaikka tehoraja paukkuukin. Ehtona oli, että auto rakennetaan täysin m3:sta vastaavaksi kaikilta eroavilta osiltaan.
Comment
-
-
Originally posted by Mörökölli View PostEi kai itsekantavaa koria saa enää tänä päivänä vaihtaa...
itselläni on 325 e30 touring johon laitettu 318 tekniikka ja alusta.
eli kanta-auto on tuo 318 ja papereissa lukee että korinvaihto.
vaikka eihän kukaan ole sitä koria vaihtanut vaan tekniikan.
Comment
-
-
Originally posted by -TM- View Posteikäs se niin mene että oikeasti vaihdetaan se m5 tekniikka siihen touringiin mutta voi konttorilla päättää onko se tekniikanvaihto vai korinvaihto??
itselläni on 325 e30 touring johon laitettu 318 tekniikka ja alusta.
eli kanta-auto on tuo 318 ja papereissa lukee että korinvaihto.
vaikka eihän kukaan ole sitä koria vaihtanut vaan tekniikan.
Lukeeko siellä otteessa mallina 318i vai 325i?
Jos kanta-auto on 318i niin tuloskin on 318i, johon on vaihdettu kori.Olli.
Comment
-
-
Originally posted by Maza View Post. Ehtona oli, että auto rakennetaan täysin m3:sta vastaavaksi kaikilta eroavilta osiltaan.
Comment
-
-
Originally posted by jsa014 View PostOngelma tässä on että ei voi rakentaa M5:ttä vastaavaksi kun M5 touringia ei ole.Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Comment
-
-
Originally posted by -TM- View Posteikäs se niin mene että oikeasti vaihdetaan se m5 tekniikka siihen touringiin mutta voi konttorilla päättää onko se tekniikanvaihto vai korinvaihto??
itselläni on 325 e30 touring johon laitettu 318 tekniikka ja alusta.
eli kanta-auto on tuo 318 ja papereissa lukee että korinvaihto.
vaikka eihän kukaan ole sitä koria vaihtanut vaan tekniikan.F33 435d Mineral-grau metallic
K40 K1200s sondermodell
Comment
-
-
Originally posted by jani View PostHelpointa on ostaa koko E39M5 ja siitä ottaa kaikki tarvittava Tourinkiin.
Originally posted by Maza View PostKannattanee olla asiasta yhteydessä paikalliseen katsastuskonttoriin (AKE:n tekn. neuvonta ei enää liene toiminnassa?). Ainakin vanhemmissa tapauksissa (e30/e28) eri korimallit kelpaavat samaan mallisarjaan - en ymmärrä miksi ei kelpaisi uudemmissakin. Lisäksi aikoinaan kysyttäessä konttorilta, että voiko esim. e30:n rakentaa M3:sta vastaavaksi oli vastaus KYLLÄ, vaikka tehoraja paukkuukin. Ehtona oli, että auto rakennetaan täysin m3:sta vastaavaksi kaikilta eroavilta osiltaan.Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
Virallinen Xhp jälleenmyyjä
Comment
-
-
E39 farkun modaus M5:sta vastaavaksi taka-akselin tienoilla tuottanee tuskaisia hetkiä :think
tarkistin nuo ALPINA B10 teholukemat linttakasien osalta, 340hp ja 347hp versioita, B10 S on sitten 375hp. Eli mikä tahansa noista riittää S62:lle. Joskin minusta se 245kW oli riittänyt, sillä kait se +20% lasketaan otteen tehojen mukaan - jotka ovat lähes poikkeuksetta kilowatteina
Comment
-
-
Joku muukin miettinyt näköjään samanlaista projektia kuin itse...
Tuo takapää varmaan on se ongelma tässä. Onnistuisko niin, että sen ottaa siltä osin kuin eroaa kanta-autoon (540i man. Touring) tollasesta Alpina B10 Toukasta? Jos ko. osat yleensäkään eroaa kanta-auton osiin?? (Vai mikä on tuon B10 "kanta-auto" eli mistä aihiosta Alpina on sen rakentanut?) Etupää luonnollisesti enemmissä määriin M5:sta.
E: Heh...vai laittaako suosiolla tollasen Alpinan kanta-autoks....Last edited by -Markus-; 27-04-2012, 11:13.
Ford Mondeo Mk3 STW
VW E-Golf 2015
BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus
Comment
-
-
Originally posted by -TM- View Posteikäs se niin mene että oikeasti vaihdetaan se m5 tekniikka siihen touringiin mutta voi konttorilla päättää onko se tekniikanvaihto vai korinvaihto??
itselläni on 325 e30 touring johon laitettu 318 tekniikka ja alusta.
eli kanta-auto on tuo 318 ja papereissa lukee että korinvaihto.
vaikka eihän kukaan ole sitä koria vaihtanut vaan tekniikan.
Jos vaihdat yli 50% osia siihen autoon jonka rekisteriotetta konttorilla esität niin maksat uuden auton verot. Siis UUDEN, eli aina kymppitonneja.
Kori on 46%, ovien ja luukkujen kanssa 58% = maksa vero uudesta autosta kun teit uuden auton.
Jos vaihdat tekniikkaa niin prosentit jää pienemmiksi. Sitten vielä pitää teknisesti olla hyväksyttävää ko. vaihtotyö.
Joskus ennenmuinoin korin prosentti oli pienempi ja pystyi vaihtamaan.
Kuten omaasi on tehty jos rekisteriotteessa lukee 318i, mutta siinä on nyt eri auton kori.
Veronkiertosyistä se 325i Touring ei ole koskaan rekisteröity Suomeen, siksi siitä on riipaistu kori suomi318i Bemariin.
Nykyverotuksella tuollaista veronkiertoa ei kannata tehdä, halvempaa nykyään rekisteröidä se aito tuonti325i Suomikilpiin.Last edited by JD; 27-04-2012, 12:58.Kaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/
Comment
-
Comment