Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Touringista M5

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jani
    BTCF Member
    • Jul 2002
    • 5175
    • Kuopio

    #31
    Helpointa on ostaa koko E39M5 ja siitä ottaa kaikki tarvittava Tourinkiin.
    F33 435d Mineral-grau metallic
    K40 K1200s sondermodell

    Comment

    • Mörökölli
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2005
      • 1735
      • Turku

      #32
      Nostaa koko S62 koneen konehuoneeseen... Tehot menee yli varmaan joka tapauksessa.
      www.nenifab.com

      Comment

      • Maza
        BTCF Member
        • Jul 2002
        • 4321
        • Kannus/Kokkola

        #33
        Kannattanee olla asiasta yhteydessä paikalliseen katsastuskonttoriin (AKE:n tekn. neuvonta ei enää liene toiminnassa?). Ainakin vanhemmissa tapauksissa (e30/e28) eri korimallit kelpaavat samaan mallisarjaan - en ymmärrä miksi ei kelpaisi uudemmissakin. Lisäksi aikoinaan kysyttäessä konttorilta, että voiko esim. e30:n rakentaa M3:sta vastaavaksi oli vastaus KYLLÄ, vaikka tehoraja paukkuukin. Ehtona oli, että auto rakennetaan täysin m3:sta vastaavaksi kaikilta eroavilta osiltaan.

        Comment

        • -TM-
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2008
          • 208
          • Nurmes

          #34
          Originally posted by Mörökölli View Post
          Ei kai itsekantavaa koria saa enää tänä päivänä vaihtaa...
          eikäs se niin mene että oikeasti vaihdetaan se m5 tekniikka siihen touringiin mutta voi konttorilla päättää onko se tekniikanvaihto vai korinvaihto??
          itselläni on 325 e30 touring johon laitettu 318 tekniikka ja alusta.
          eli kanta-auto on tuo 318 ja papereissa lukee että korinvaihto.
          vaikka eihän kukaan ole sitä koria vaihtanut vaan tekniikan.

          Comment

          • Rocla
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2002
            • 7692
            • Kajaani

            #35
            Originally posted by -TM- View Post
            eikäs se niin mene että oikeasti vaihdetaan se m5 tekniikka siihen touringiin mutta voi konttorilla päättää onko se tekniikanvaihto vai korinvaihto??
            itselläni on 325 e30 touring johon laitettu 318 tekniikka ja alusta.
            eli kanta-auto on tuo 318 ja papereissa lukee että korinvaihto.
            vaikka eihän kukaan ole sitä koria vaihtanut vaan tekniikan.
            Täh? Puuroa vai velliä?

            Lukeeko siellä otteessa mallina 318i vai 325i?

            Jos kanta-auto on 318i niin tuloskin on 318i, johon on vaihdettu kori.
            Olli.

            Comment

            • jsa014
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2006
              • 1651
              • Turun Pallivaha

              #36
              Originally posted by Maza View Post
              . Ehtona oli, että auto rakennetaan täysin m3:sta vastaavaksi kaikilta eroavilta osiltaan.
              Ongelma tässä on että ei voi rakentaa M5:ttä vastaavaksi kun M5 touringia ei ole.
              316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

              Comment

              • Dunky
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 4927
                • Kotka

                #37
                Originally posted by jsa014 View Post
                Ongelma tässä on että ei voi rakentaa M5:ttä vastaavaksi kun M5 touringia ei ole.
                Voihan auto tekniikaltaan vastata M5:sta vaikka kori olisi ladasta (näin karkeasti ilmaistuna)
                Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                Comment

                • jonne
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2006
                  • 248
                  • Rusko

                  #38
                  kg/kW

                  Originally posted by Dunky View Post
                  Ei ritä vieläkään

                  Pitää muistaa myös, ettei tehopainosuhde putoa muutoksessa alle 7kg/kW
                  Konttorilla tsekkaavat sen varmasti.
                  Mikä laulaen tulee, se tulee.

                  BMW E39 M5, vm. 2002

                  Comment

                  • jani
                    BTCF Member
                    • Jul 2002
                    • 5175
                    • Kuopio

                    #39
                    Originally posted by -TM- View Post
                    eikäs se niin mene että oikeasti vaihdetaan se m5 tekniikka siihen touringiin mutta voi konttorilla päättää onko se tekniikanvaihto vai korinvaihto??
                    itselläni on 325 e30 touring johon laitettu 318 tekniikka ja alusta.
                    eli kanta-auto on tuo 318 ja papereissa lukee että korinvaihto.
                    vaikka eihän kukaan ole sitä koria vaihtanut vaan tekniikan.
                    Autosi paperit ovat 318sta. Kyseiseen autoon on vaihdettu 325touring kori. Eikös se silloin ole korinvaihto?
                    F33 435d Mineral-grau metallic
                    K40 K1200s sondermodell

                    Comment

                    • makkis
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 5151
                      • Kouvola, Savisto

                      #40
                      Originally posted by jani View Post
                      Helpointa on ostaa koko E39M5 ja siitä ottaa kaikki tarvittava Tourinkiin.
                      Niin, näinhän se olikin koko ajan tarkoitus tehdä

                      Originally posted by Maza View Post
                      Kannattanee olla asiasta yhteydessä paikalliseen katsastuskonttoriin (AKE:n tekn. neuvonta ei enää liene toiminnassa?). Ainakin vanhemmissa tapauksissa (e30/e28) eri korimallit kelpaavat samaan mallisarjaan - en ymmärrä miksi ei kelpaisi uudemmissakin. Lisäksi aikoinaan kysyttäessä konttorilta, että voiko esim. e30:n rakentaa M3:sta vastaavaksi oli vastaus KYLLÄ, vaikka tehoraja paukkuukin. Ehtona oli, että auto rakennetaan täysin m3:sta vastaavaksi kaikilta eroavilta osiltaan.
                      Täytynee vielä käydä konttorilta kyselemässä asiaa, mikä sitten heidän kanta on.
                      Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                      Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                      Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                      Comment

                      • HC91
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2007
                        • 999
                        • 29100/310053

                        #41
                        E39 farkun modaus M5:sta vastaavaksi taka-akselin tienoilla tuottanee tuskaisia hetkiä :think

                        tarkistin nuo ALPINA B10 teholukemat linttakasien osalta, 340hp ja 347hp versioita, B10 S on sitten 375hp. Eli mikä tahansa noista riittää S62:lle. Joskin minusta se 245kW oli riittänyt, sillä kait se +20% lasketaan otteen tehojen mukaan - jotka ovat lähes poikkeuksetta kilowatteina
                        92' ///M5 3.8 individual
                        09' 320d xDrive
                        16' NIU N1 Sport
                        19' NIU U+ Sport

                        Comment

                        • -Markus-
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2005
                          • 1463
                          • Ihan Savossa

                          #42
                          Joku muukin miettinyt näköjään samanlaista projektia kuin itse...

                          Tuo takapää varmaan on se ongelma tässä. Onnistuisko niin, että sen ottaa siltä osin kuin eroaa kanta-autoon (540i man. Touring) tollasesta Alpina B10 Toukasta? Jos ko. osat yleensäkään eroaa kanta-auton osiin?? (Vai mikä on tuon B10 "kanta-auto" eli mistä aihiosta Alpina on sen rakentanut?) Etupää luonnollisesti enemmissä määriin M5:sta.


                          E: Heh...vai laittaako suosiolla tollasen Alpinan kanta-autoks....
                          Last edited by -Markus-; 27-04-2012, 11:13.

                          Ford Mondeo Mk3 STW
                          VW E-Golf 2015
                          BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

                          Comment

                          • JD
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2002
                            • 1195
                            • Espoo

                            #43
                            Originally posted by -TM- View Post
                            eikäs se niin mene että oikeasti vaihdetaan se m5 tekniikka siihen touringiin mutta voi konttorilla päättää onko se tekniikanvaihto vai korinvaihto??
                            itselläni on 325 e30 touring johon laitettu 318 tekniikka ja alusta.
                            eli kanta-auto on tuo 318 ja papereissa lukee että korinvaihto.
                            vaikka eihän kukaan ole sitä koria vaihtanut vaan tekniikan.
                            No eipä tosiaankaan voi konttorilla päättää vaihtoiko korin vai tekniikan.
                            Jos vaihdat yli 50% osia siihen autoon jonka rekisteriotetta konttorilla esität niin maksat uuden auton verot. Siis UUDEN, eli aina kymppitonneja.
                            Kori on 46%, ovien ja luukkujen kanssa 58% = maksa vero uudesta autosta kun teit uuden auton.

                            Jos vaihdat tekniikkaa niin prosentit jää pienemmiksi. Sitten vielä pitää teknisesti olla hyväksyttävää ko. vaihtotyö.

                            Joskus ennenmuinoin korin prosentti oli pienempi ja pystyi vaihtamaan.
                            Kuten omaasi on tehty jos rekisteriotteessa lukee 318i, mutta siinä on nyt eri auton kori.
                            Veronkiertosyistä se 325i Touring ei ole koskaan rekisteröity Suomeen, siksi siitä on riipaistu kori suomi318i Bemariin.

                            Nykyverotuksella tuollaista veronkiertoa ei kannata tehdä, halvempaa nykyään rekisteröidä se aito tuonti325i Suomikilpiin.
                            Last edited by JD; 27-04-2012, 12:58.
                            Kaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
                            https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎