Selvis vika. tunnistinmattohan siitä rikki sitte oli. Oiskoha se sitte sekottanu sen boksinki ku on tullu kuitenki aika monta kilometriä tässä vuoden aikana
Tämä tuli heti nollauksen jälkeen (toinen ei) kun käytti virtoja päällä:
24 digital seat occupation recognition
Pystyykö nuo tunnistimen johdot vain kytkemään yhteen penkistä, jolloin virta piiri suljettu ja auto luulisi että vänkärin paikalla istuu koko ajan ihminen -> ei vikakoodia -> kolaritilanteessa matkustajan bägi laukeaisi vaikka siinä ei kukaan istuisikaan? Vai uutta mattoa vain kehiin vänkärin sport ituimeen?
Tämä tuli heti nollauksen jälkeen (toinen ei) kun käytti virtoja päällä:
24 digital seat occupation recognition
Pystyykö nuo tunnistimen johdot vain kytkemään yhteen penkistä, jolloin virta piiri suljettu ja auto luulisi että vänkärin paikalla istuu koko ajan ihminen -> ei vikakoodia -> kolaritilanteessa matkustajan bägi laukeaisi vaikka siinä ei kukaan istuisikaan? Vai uutta mattoa vain kehiin vänkärin sport ituimeen?
Ei kannata kysellä turvalaitteiden ohituksesta tällä foorumilla, uutta osaa vaan kehiin
Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
No tuosta nyt tuntuu olevan monta koulukuntaa, joistain bemarin ohjeista selviää että disabloi vain piirin missä on havaittu vikaa mutta räjäyttää muut, toisista lähteistä taas kerrotaan että järjestelmä on täysin pimeä kolahtaessa.
Mutta vähintäänkin se kyllä viallisen piirin tiputtaa pois pelistä. Riippuu varmaankin toiminta hieman srs syteemin versiosta. Mene ja tiedä mutta kuntoon se silti kannattaa laittaa.
Btw. enkä tee korjaamohommia...
Näin se ei ole kuin istuintunnistimen vian kohdalla.
Kaikissa muissa tapauksissa AINA jos valo palaa taulussa=vika on päällä, airbagjärjestelmästä EI MISSÄÄN TAPAUKSESSA SAA LAUETA MITÄÄN.
Bagisysteemi toimii vai kokonaisuutena tai ei ollenkaan, sillä muutoin kyseessä on pahimmillaan enemmän henkilövahinkoja aiheuttava järjestelmä kuin niiltä suojaava järjestelmä.
ostin äskettäin 523 vm 97 ja myyntipuheessa kerrottiin että e39 tyyppiviat korjattu airbag matot yms.. no heti koe ajolle lähtiessä huomasinkin airbag valon palavan,ukko sano että poistuu vikakoodi nollauksella että olis vaan kuskin puolelta liittimen välissä luultavasti pölyä.nyt sitten aloin tutkia sitä
ja vänkärin puolella on maton johot yhdistetty ja kuskin puolelta löyty oranssi liitin irrallaan mikähän se mahtaisi olla? oli kyllä muutenkin ukolla myynti puheet kohdillaan kun koe ajolla kolis monttuihin ja kysyin että onko koiran luut vaihdettu sanoi että kyllä ja katsoin niin olihan ne ihan uudet sanoi vielä että
on aika varma että kuskin puolen lamppu kolisee montuissa.sitä en kyllä uskonu..nyt sitten nostin keulan tunkilla ja huomasin että reaktio tanko siellä onkin ihan väljä. melko seppä saa olla ettei ole koiranluita vaihtaessa huomannut moista tai sitten vaan umpikiero huijari mutta tosiaan mikä se oranssi liitin siellä on? muutenkin sekasin siellä ne johdot ku joka paikassa sähköteippi kötöstyksiä.. olihan siellä vielä jotkut epämääräsisen näköset ruskeat johdot mitkä ei näytä menevän mihinkään. eli tietoa tulemaan vaan!!
Näin se ei ole kuin istuintunnistimen vian kohdalla.
Kaikissa muissa tapauksissa AINA jos valo palaa taulussa=vika on päällä, airbagjärjestelmästä EI MISSÄÄN TAPAUKSESSA SAA LAUETA MITÄÄN.
Bagisysteemi toimii vai kokonaisuutena tai ei ollenkaan, sillä muutoin kyseessä on pahimmillaan enemmän henkilövahinkoja aiheuttava järjestelmä kuin niiltä suojaava järjestelmä.
ostin äskettäin 523 vm 97 ja myyntipuheessa kerrottiin että e39 tyyppiviat korjattu airbag matot yms.. no heti koe ajolle lähtiessä huomasinkin airbag valon palavan,ukko sano että poistuu vikakoodi nollauksella että olis vaan kuskin puolelta liittimen välissä luultavasti pölyä.nyt sitten aloin tutkia sitä
ja vänkärin puolella on maton johot yhdistetty ja kuskin puolelta löyty oranssi liitin irrallaan mikähän se mahtaisi olla? oli kyllä muutenkin ukolla myynti puheet kohdillaan kun koe ajolla kolis monttuihin ja kysyin että onko koiran luut vaihdettu sanoi että kyllä ja katsoin niin olihan ne ihan uudet sanoi vielä että
on aika varma että kuskin puolen lamppu kolisee montuissa.sitä en kyllä uskonu..nyt sitten nostin keulan tunkilla ja huomasin että reaktio tanko siellä onkin ihan väljä. melko seppä saa olla ettei ole koiranluita vaihtaessa huomannut moista tai sitten vaan umpikiero huijari mutta tosiaan mikä se oranssi liitin siellä on? muutenkin sekasin siellä ne johdot ku joka paikassa sähköteippi kötöstyksiä.. olihan siellä vielä jotkut epämääräsisen näköset ruskeat johdot mitkä ei näytä menevän mihinkään. eli tietoa tulemaan vaan!!
Oranssit liittimet taitavat BMW:n tapauksessa useinmiten nimenomaan olla turvalaitteiden liittimiä, sähkärin teipillä ja hyppylangoilla niistä ei saa kuin pahan mielen.
Oranssit liittimet taitavat BMW:n tapauksessa useinmiten nimenomaan olla turvalaitteiden liittimiä, sähkärin teipillä ja hyppylangoilla niistä ei saa kuin pahan mielen.
niinpä taitaa olla juu,mutta edelleen pitäisi saada lisää tietoa kyseisestä liittimestä. en löydä sille omaa paikkaakaan.
Tunnistinmatto on nyt vaihdettu. Valo syttyy nyt vasta 20 sekunnin päästä (ennen syttyi heti). Airbag resetoitu työn jälkeen. Tämä vikakoodi tuli silloin viime kerralla kun luettiin vikakoodit Inpalla.
9 ignition circuit 5 ->
side airbag right
Error frequency 1
Remain over limiting value
Johtosarja tsekattu saranan kohdalta ja johdot näytti ehjiltä. Seuraavaksi pitää vissiin ottaa ovipaneeli irti. Onko tietoa mitä pitäs seuraavaksi korjata?
Nyt on tunnistinmatto vaihdettu ja kokeiltu eri "Control electronics, seat occupancy" -sensoria.
Edelleen tulee vikakoodi:
24 digital seat occupation recognition
Error frequency 1
Leak resistor or short circuit to batt+
Auto E39 523i -97 ja penkit E38 -01 Sport penkit. Mitä vaihtais seuraavaksi?
edit: lattiamatto piti ottaa auki ja paljastui että ex-omistaja oli tehnyt teippipatentteja kun oli vaihtanut manuaalipenkit sähköpenkeiksi. Nyt syttyy valo ainoastaan, kun laittaa virrat päälle eli toimii.
Airbag valo minullekin pääle e39 530d vm 2003. Vika on tullut esiin enemmän ja enemmän. Ennen pyystyi poistaa vika koodit mutta nykyään ei enään.
Vikakoodi väittää kuskinpuolisen oven airbagissa oleva häikkää ja molempien puoliset törmäystunistimet.
KP oven airbagin liittimet ok. Molempien puoliset ovien liittimet käyty läpi, ohjain yksikköt koodattu uudestaan. Vikakoodit kyllä poistuu kunnes seuraavalla kerralla käynistät moottoria.
Eli sivuairbagien ohjainyksikkö on viallinen. Ebay on pullollaan käytettyjä muutamalla kympille. Mutta "kuulema" niitä ei voi koodata uudestaan?
Kysymys on miksi, meinaa uuden hinta on montaa on about 350-400€, ja käytettynä saa muutamalla kympille...:think
Viviendo en Lahiti
BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
Vw Corrado vr6
Comment