Originally posted by schwarze
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 faceliftiin uudet umpiot
Collapse
X
-
Originally posted by _nixu_ View PostJaa, enpä osaa sanoa. Oli puhe koko auton myllytyksestä/fiksauksesta :thinkExät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity
Comment
-
-
Originally posted by Nisti View PostKiitti linkistä kumminkin
Last edited by schwarze; 16-08-2009, 14:03.Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity
Comment
-
-
Minä ymmärsin että ostamalla nuo Hellan facelift halogen umpiot ja vaihtamalla niihin xenon-polttimon istukan ja suojakumin = tadaa sinulla on xenon-umpiot!
Sitä Simpel lienee tarkoittanut? Ja sitä tässä itsekin olen ihmetellyt miksi se on ensin kuvailtu mahdolliseksi ja sitten sanotu sen olevan mahdotonta
Comment
-
-
Tuota myllytystä en suosittele kokeilemaan jos valoissa on selviä iskemiä eli sormella tuntuvia rahmuja. Niistä ei pääse eroon eikä lopputulos ainakaan minua tyydytä joten ainut vaihtoehto ostaa uudet.
TUossa DIY ohjeessa olevat umpiot on siinä kunnossa missä lähtökohdan tulisi olla jotta saa siistin jäljen.
Comment
-
-
Originally posted by rasanttu View PostJa sitä tässä itsekin olen ihmetellyt miksi se on ensin kuvailtu mahdolliseksi ja sitten sanotu sen olevan mahdotontaLast edited by jms-btcf; 16-08-2009, 18:55.e61 535d
Comment
-
-
Noista naarmuista ja kiveniskemistä sen verran, että ne saa kyllä pois. Itse olen käyttänyt Xerapol -merkkistä naarmujen poisto ainetta umpioihin. Jos tuon tekee huolellistesti niin ero on todella selvä kuluneeseen umpioon.
Tuossa vielä kotisivut -> http://www.xerapol.de/english/index.htm
Comment
-
-
Originally posted by jms-btcf View PostEhkäpä kyse on siitä että lähteehän ne muovit irti ja ne on saatu vielä kasaankin, eli on se mahdollista. Mahdottomuus astunee kuvioihin siinä vaiheessa kun yrität saada siitä umpiosta vesitiivistä (siis sateelle ja pesuvedelle, hengittää se toki tietyistä paikoista)...
Comment
-
-
Tätähän voisi kokeilla joskus syksyn/talven aikana. Harjoituskappaleiksi ajattelin ottaa nuo takaluukun valot, ne kun ovat mattaantuneet. Joten jos jää edelleen mataksi, ei se niin haittaa. Saako muuten Meguiars'in PlastX:ää jostakin suoraan hyllystä pääkaupunkiseudulla, vai meneekö postimyyntitilaukseksi?
Ja ajovaloissa mulla on pieniä kiveniskemiä, ei mitään suuria naarmuja, joten luulisin niiden ainakin hieman kirkastuvan tuolla käsittelyllä.Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon, E34 525i
Comment
-
-
Originally posted by O.K. View PostSaako muuten Meguiars'in PlastX:ää jostakin suoraan hyllystä pääkaupunkiseudulla, vai meneekö postimyyntitilaukseksi?
Comment
-
-
Mequn PlastX ja Novus kiillotusaine molemmat hyviä, on kokeiltu. Kannattaa ensin kokeilla tuolla kevyellä kiillotuksella, josko saisi tyydyttävän lopputuloksen. Reilut kiveniskemät ja naarmut vaativat hionnan, mutta se on sitten moro pinnassa olevalle pinnoitukselle. Hionnan aikana selvästi näkee rajan, josta pinnoitus menee puhki.
Tuossa Bimmerfestin linkissä mainittu 303 Aerospace Protectant on muuten aivan mainiota käsittelyainetta kaikille muoviosille.
Jossain vaiheessa oli kyselyä siitä, pystyykö umpion sisäpuolelle kertynyttä likaa mitenkään puhdistamaan purkamatta umpiota. No nyt on sekin kokeiltu. Umpio käteen ja kaikki ylimääräiset osat irti. pitkien polttimon reiästä reilusti isopropanolia sisään ja sitten vain huljutelllaan. Nesteet tulevat ulos niistä huohotusreijistä. Kannattaa tehdä vähintään muutamaan kertaan aina välillä tyhjentäen. Kannattaa mielellään jättää kuivumaan lämpimään paikkaan tai ainakin välttää kääntelemästä niin, että sopukoihin jääneet nestetipat valuessaan tekevät rantuja. Umpio kirkastui selvästi, kun sisäpintoihin kertynyt likahunta lähti pois. Edullisinta isopropanolia hommaan on polttoaineen jäänestona myyty.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostMequn PlastX ja Novus kiillotusaine molemmat hyviä, on kokeiltu. Kannattaa ensin kokeilla tuolla kevyellä kiillotuksella, josko saisi tyydyttävän lopputuloksen. Reilut kiveniskemät ja naarmut vaativat hionnan, mutta se on sitten moro pinnassa olevalle pinnoitukselle. Hionnan aikana selvästi näkee rajan, josta pinnoitus menee puhki.
Tuossa Bimmerfestin linkissä mainittu 303 Aerospace Protectant on muuten aivan mainiota käsittelyainetta kaikille muoviosille.
Jossain vaiheessa oli kyselyä siitä, pystyykö umpion sisäpuolelle kertynyttä likaa mitenkään puhdistamaan purkamatta umpiota. No nyt on sekin kokeiltu. Umpio käteen ja kaikki ylimääräiset osat irti. pitkien polttimon reiästä reilusti isopropanolia sisään ja sitten vain huljutelllaan. Nesteet tulevat ulos niistä huohotusreijistä. Kannattaa tehdä vähintään muutamaan kertaan aina välillä tyhjentäen. Kannattaa mielellään jättää kuivumaan lämpimään paikkaan tai ainakin välttää kääntelemästä niin, että sopukoihin jääneet nestetipat valuessaan tekevät rantuja. Umpio kirkastui selvästi, kun sisäpintoihin kertynyt likahunta lähti pois. Edullisinta isopropanolia hommaan on polttoaineen jäänestona myyty.
Comment
-
Comment