Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 faceliftiin uudet umpiot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _nixu_
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2006
    • 8972
    • Kellokoski

    #16
    Originally posted by schwarze View Post
    Mitäs tuollainen hoito voisi kustantaa/pr :think
    Jaa, enpä osaa sanoa. Oli puhe koko auton myllytyksestä/fiksauksesta :think
    E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

    Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

    Comment

    • schwarze
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2004
      • 2017
      • Kangasala

      #17
      Originally posted by _nixu_ View Post
      Jaa, enpä osaa sanoa. Oli puhe koko auton myllytyksestä/fiksauksesta :think
      No voisiko se foorumilainen kertoa
      Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
      Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

      Comment

      • Nisti
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2007
        • 705
        • På Gränsen

        #18
        Siitä DIY ohjeet:

        "MURPHY'S LAW"
        "Whatever can go wrong will go wrong,
        and at the worst possible time,
        in the worst possible way"

        Comment

        • schwarze
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2004
          • 2017
          • Kangasala

          #19
          Originally posted by Nisti View Post
          Pitääks toikin tehdä itte Kiitti linkistä kumminkin
          Last edited by schwarze; 16-08-2009, 14:03.
          Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
          Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

          Comment

          • rasanttu
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2007
            • 530
            • Tuusula

            #20
            Minä ymmärsin että ostamalla nuo Hellan facelift halogen umpiot ja vaihtamalla niihin xenon-polttimon istukan ja suojakumin = tadaa sinulla on xenon-umpiot!


            Sitä Simpel lienee tarkoittanut? Ja sitä tässä itsekin olen ihmetellyt miksi se on ensin kuvailtu mahdolliseksi ja sitten sanotu sen olevan mahdotonta
            Freude am Fahren

            Comment

            • rasanttu
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2007
              • 530
              • Tuusula

              #21
              Tuota myllytystä en suosittele kokeilemaan jos valoissa on selviä iskemiä eli sormella tuntuvia rahmuja. Niistä ei pääse eroon eikä lopputulos ainakaan minua tyydytä joten ainut vaihtoehto ostaa uudet.

              TUossa DIY ohjeessa olevat umpiot on siinä kunnossa missä lähtökohdan tulisi olla jotta saa siistin jäljen.
              Freude am Fahren

              Comment

              • jms-btcf
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2003
                • 696
                • Tampere

                #22
                Originally posted by rasanttu View Post
                Ja sitä tässä itsekin olen ihmetellyt miksi se on ensin kuvailtu mahdolliseksi ja sitten sanotu sen olevan mahdotonta
                Ehkäpä kyse on siitä että lähteehän ne muovit irti ja ne on saatu vielä kasaankin, eli on se mahdollista. Mahdottomuus astunee kuvioihin siinä vaiheessa kun yrität saada siitä umpiosta vesitiivistä (siis sateelle ja pesuvedelle, hengittää se toki tietyistä paikoista)...
                Last edited by jms-btcf; 16-08-2009, 18:55.
                e61 535d

                Comment

                • NikitaT
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2007
                  • 426
                  • Espoo

                  #23
                  Noista naarmuista ja kiveniskemistä sen verran, että ne saa kyllä pois. Itse olen käyttänyt Xerapol -merkkistä naarmujen poisto ainetta umpioihin. Jos tuon tekee huolellistesti niin ero on todella selvä kuluneeseen umpioon.

                  Tuossa vielä kotisivut -> http://www.xerapol.de/english/index.htm

                  Comment

                  • rasanttu
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2007
                    • 530
                    • Tuusula

                    #24
                    Originally posted by jms-btcf View Post
                    Ehkäpä kyse on siitä että lähteehän ne muovit irti ja ne on saatu vielä kasaankin, eli on se mahdollista. Mahdottomuus astunee kuvioihin siinä vaiheessa kun yrität saada siitä umpiosta vesitiivistä (siis sateelle ja pesuvedelle, hengittää se toki tietyistä paikoista)...
                    Kamoon selitin jo kahteen kertaan ettei ole ollut tarkoitus kuoria vaihtaa vaan tilata hellan halogen umpiot ja vaihtaa niihin D2S polttimon kanta..
                    Freude am Fahren

                    Comment

                    • O.K.
                      Moderator
                      • Nov 2003
                      • 4854
                      • Espoo

                      #25
                      Tätähän voisi kokeilla joskus syksyn/talven aikana. Harjoituskappaleiksi ajattelin ottaa nuo takaluukun valot, ne kun ovat mattaantuneet. Joten jos jää edelleen mataksi, ei se niin haittaa. Saako muuten Meguiars'in PlastX:ää jostakin suoraan hyllystä pääkaupunkiseudulla, vai meneekö postimyyntitilaukseksi?

                      Ja ajovaloissa mulla on pieniä kiveniskemiä, ei mitään suuria naarmuja, joten luulisin niiden ainakin hieman kirkastuvan tuolla käsittelyllä.
                      Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
                      Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon,
                      E34 525i

                      Comment

                      • mailman
                        BTCF Member
                        • Jul 2003
                        • 8003
                        • Vantaa

                        #26
                        Originally posted by O.K. View Post
                        Saako muuten Meguiars'in PlastX:ää jostakin suoraan hyllystä pääkaupunkiseudulla, vai meneekö postimyyntitilaukseksi?
                        Kysys nimimerkki Circiltä... Heidän lafkassaan kai oli ko. merkin edustus.
                        G01 ///M40i '19
                        F48 xDrive20i ///M-Sport '18
                        E39 ///M5 '00

                        Comment

                        • Tojopa
                          BTCF Member
                          • Mar 2004
                          • 1592
                          • Kuopio

                          #27


                          Näillä tuotteilla olen muutamat E39 faceliftvalot kiillotellut. Ero ennen ja jälkeen käsittelyn on selvä.

                          Comment

                          • s.1
                            Newbiemmer
                            • Oct 2005
                            • 8

                            #28
                            Autolakka toimii myös kiveniskemiin. Eriasia on sitten kauanko pysyy siistinä.
                            Himmeät takavalot saa ainakin helposti lakalla (ei spray) kirkkaiksi.
                            Tuossa esimerkki, ennen ja jälkeen:

                            Comment

                            • Clavurion
                              BTCF Member
                              • Feb 2005
                              • 9157
                              • Oulu

                              #29
                              Mequn PlastX ja Novus kiillotusaine molemmat hyviä, on kokeiltu. Kannattaa ensin kokeilla tuolla kevyellä kiillotuksella, josko saisi tyydyttävän lopputuloksen. Reilut kiveniskemät ja naarmut vaativat hionnan, mutta se on sitten moro pinnassa olevalle pinnoitukselle. Hionnan aikana selvästi näkee rajan, josta pinnoitus menee puhki.

                              Tuossa Bimmerfestin linkissä mainittu 303 Aerospace Protectant on muuten aivan mainiota käsittelyainetta kaikille muoviosille.

                              Jossain vaiheessa oli kyselyä siitä, pystyykö umpion sisäpuolelle kertynyttä likaa mitenkään puhdistamaan purkamatta umpiota. No nyt on sekin kokeiltu. Umpio käteen ja kaikki ylimääräiset osat irti. pitkien polttimon reiästä reilusti isopropanolia sisään ja sitten vain huljutelllaan. Nesteet tulevat ulos niistä huohotusreijistä. Kannattaa tehdä vähintään muutamaan kertaan aina välillä tyhjentäen. Kannattaa mielellään jättää kuivumaan lämpimään paikkaan tai ainakin välttää kääntelemästä niin, että sopukoihin jääneet nestetipat valuessaan tekevät rantuja. Umpio kirkastui selvästi, kun sisäpintoihin kertynyt likahunta lähti pois. Edullisinta isopropanolia hommaan on polttoaineen jäänestona myyty.
                              E39 530dA -02 M-Sport
                              E53 X5 3.0dA -06 Sport
                              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                              Comment

                              • Thuppu
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2007
                                • 3626
                                • Seinäjoki

                                #30
                                Originally posted by Clavurion View Post
                                Mequn PlastX ja Novus kiillotusaine molemmat hyviä, on kokeiltu. Kannattaa ensin kokeilla tuolla kevyellä kiillotuksella, josko saisi tyydyttävän lopputuloksen. Reilut kiveniskemät ja naarmut vaativat hionnan, mutta se on sitten moro pinnassa olevalle pinnoitukselle. Hionnan aikana selvästi näkee rajan, josta pinnoitus menee puhki.

                                Tuossa Bimmerfestin linkissä mainittu 303 Aerospace Protectant on muuten aivan mainiota käsittelyainetta kaikille muoviosille.

                                Jossain vaiheessa oli kyselyä siitä, pystyykö umpion sisäpuolelle kertynyttä likaa mitenkään puhdistamaan purkamatta umpiota. No nyt on sekin kokeiltu. Umpio käteen ja kaikki ylimääräiset osat irti. pitkien polttimon reiästä reilusti isopropanolia sisään ja sitten vain huljutelllaan. Nesteet tulevat ulos niistä huohotusreijistä. Kannattaa tehdä vähintään muutamaan kertaan aina välillä tyhjentäen. Kannattaa mielellään jättää kuivumaan lämpimään paikkaan tai ainakin välttää kääntelemästä niin, että sopukoihin jääneet nestetipat valuessaan tekevät rantuja. Umpio kirkastui selvästi, kun sisäpintoihin kertynyt likahunta lähti pois. Edullisinta isopropanolia hommaan on polttoaineen jäänestona myyty.
                                Tollaset käsittelyt pitäis kyllä tehä itsekin noihin omiin umpiohin vielä kun ne ei oo kovin pahasti kuluneet. Sisäpuolella näyttää ainakin toisessa olevan joku valumarantu...
                                BMW 740iA "ALPINA"
                                BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                                Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                                Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎